onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

2#ICanGo

Av Wilma - 14 maj 2013 20:15

Nästa morgon behöver jag inte jobba på kaféet, så istället sover jag ut tills klockan elva och äter en lång frukost. Både mamma och pappa jobbar, så jag är själv hemma. 

Jag nynnar på She Don't Like Lights med Justin Bieber medan jag fixar en skål med flingor och mjölk. Mina höfter svänger i takt och när jag ska ställa in mjölken i kylen igen snurrar jag runt i en "dramatisk" piruett. 

Plötsligt hörs skratt och jag vänder mig om. Där står Joshua, min näst äldsta bror. Han är 20 år. Min äldsta bror - Ethan - är egentligen inte min helbror, vi har olika mammor, men vi är som riktiga syskon. Ethan är 22. 

 "Joshua!!" skriker jag och springer emot honom för att hoppa upp i hans famn.

 "Woah, chill sis" skrattar han samtidigt som han fångar mig.

 "I've missed you! How was Africa?" ler jag och ställer mig på golvet igen.

 "Great, hot, awesome, hot" säger han och jag skrattar åt honom.

 "When did you get here? I didn't knew you were coming" säger jag och vänder mig om för att ta skålen med flingor.

 "Oh, I got home yesterday" 

Han följer med mig till vardagsrummet och sätter oss ner. Ännu en gång berättar de om nyheten att One Direction söker en dansgrupp som ska uppträda på deras konserter. Snabbt byter jag kanal och Joshua ser konstigt på mig.

 "What was that all about?" frågar han.

Jag förklarar allt. Att I.aM.mE vill skicka en ansökan till den här "utmaningen" men att mamma vägrar låta mig åka. Först höll han med om att 9 månader är riktigt mycket, men sedan var han på min sida, efter att jag förklarat min "kärlek till dansen". 

 "I'll talk to mum about it, I promise" ler han och jag kramar honom ifrån sidan.

 "I love you Joshie" ler jag och han fnyser.

 "Really?!" utbrister han och jag skrattar högt.

Jag och Joshua sitter i soffan och slappar i flera timmar, bara pratar om allt som hänt sedan vi träffades sist. Klockan tre börjar min träning och den är kvart över två nu.

 "Hey Josh, I have to leave in a quiarter, training you know" säger jag och han flinar lite.

 "Can I come? I've missed watching you dance" säger han och putar med underläppen.

 "Sure" 

Jag går upp till mitt rum och byter om till träninsbyxor för att sedan packa en väska med nödvändiga saker, precis som alltid. Nere i hallen står Joshua redo och väntar på mig. Vi går ut tillsammans till hans bil och han kör mot min favoritbyggnad, efter mitt hus såklart. 

I träningslokalen sitter redan alla andra, och ändå är jag tio minuter tidig.

 "Josh-man!!" utbrister Pacman och rusar emot Joshua.

 "Pacman!!" svarar Joshua och de kramar varandra.

De andra ställer sig bakom och väntar på att få krama min kära bror. 

Medan de pratar och kramas och allt så passar jag på att värma upp. Då märker jag kamera stativet vid helväggsspegeln. Med en suck sätter jag mig på golvet och börjar stretcha. 

 "Guys I gotta tell you something" säger jag mitt i allt och alla vänder sig mot mig.

 "What is it, Chachi?" frågar Brandon.

 "I can't go to UK, which means you'll have to send the application without me" säger jag snabbt.

 "What do you mean?" frågar Millie.

 "Mum won't let me send the application, so you have to apply without me" upprepar jag.

 "No, no, no, we're not doing this without you. Either we're all in this together, or we aren't in it at all" säger Pacman.

 "But this is a really big opportunity for you" envisas jag.

 "It's a big opportunity for I.aM.mE" rättar Moon. "And I.aM.mE isn't I.aM.mE without you" säger han och jag ler svagt.

 "I'm really sorry guys, I really wanted this and I know you all wanted it" säger jag.

 "It's alright, we'll survive" flinar Millie.

 

Mitt under träningen, mitt i låten Scream And Shout, ringer min mobil. 

 "Sorry" säger jag och joggar fram till min väska där Joshua står. 

Jag tar upp mobilen och läser Mum's calling... på skärmen. Ett förvirrat ansiktsuttryck tar plats på mitt ansikte. Mamma jobbar och hon ringer aldrig när hon jobbar om det inte är jätte viktigt.

 "Mum?" svarar jag.

 "Hey hun, I'm pretty busy but I just wanted to tell you that me and dad talked yesterday and we decided to let you apply for that dancecrew thing" säger hon och mina ögon spärras upp.

 "Are you serious?!" utbrister jag och börjar hoppa upp och ner, medveten om att alla stirrar på mig som att jag är ett psyko. 

 "Yes, but we'll have to talk when we get home. Bye hun" säger hon och lägger på.

 "Oh my sweet mother of Jesus!! I can go!!" skriker jag och blir klämd mellan mina gruppmedlemmar.

Alla pratar i munnen på varandra, skrattar, skriker till och hoppar omkring. Joshua bara skrattar åt oss. Allt är overkligt. Vi får möjligheten att dansa inför tusentals människor, 120 gånger, 9 månader i sträck. Vi kanske inte ens kommer vidare, men ändå. Lyckan är otrolig.

 "Josh, can you record us when we dance?" frågar jag och han nickar. 

 "Let's do this! For I.aM.mE!" utropar Pacman.

 "For I.aM.mE!!" skriker vi andra i kör och börjar planera vilka danser vi ska dansa.

Vi bestämmer oss snabbt för Thrift Shop och That Power. Vi börjar med Thrift shop koreografin och jag ser i ögonvrån hur Joshua går runt lite och spelar in. Utan stop övergår vi till That Power och dansar den koreografin. 

Under koreografin ser jag hur Josh zoomar in på mig och jag kollar mot kameran, gör en min och fortsätter dansa.

 

 

När vi dansat klart visar Joshua oss videon och vi tycker den är bra, men vi dansar om två gånger till för att få det perfekt. Efter det går vi in på datorn som Brandon har med sig och går in på vårann gemensamma mail. 

Vi skriver om oss själva och lägger in en fil med videon och klickar på skicka tillsammans. Efter det slutar vi träningen, så alla säger hejdå och går skilda vägar. 

Joshua och jag hoppar in i hans bil och börjar åka.

 "Can we stop by Starbucks? I want a milkshake" säger jag och han nickar.

Han svänger höger vid nästa stoppljus och kör in mot en ganska smal gata med butiker på båda sidorna. När han ser Starbucks skylten stannar han och låter mig hoppa ur.

 "Do you want anything?" frågar jag när jag står utanför bilen.

 "No thanks" svarar han och jag nickar.

Jag stänger bildörren och går in till Starbucks. Det är inte så lång kö, så jag kommer fram till kassan snabbt. När jag beställt, betalat och fått min milkshake vänder jag mig om och går ut. 

 

Fem dagar senare

tisdag


Jag och Millie står som vanligt och dansar omkring bakom disken med delikatesser. Vi mimar med i låten på radion och gör några enkla dansrörelser. Några kunder kollar leendes på oss, en del klappar åt oss och en del skrattar. 

Vår snälla kollega Beatrice ler mot oss och går för att ta hand om kunderna. Hon är den enda som tycker det är positivt att vi har så mycket energi och att vi tar ut det på dansen. Kunderna verkar också tycka att det är bra, man blir själv så lycklig av att kolla på er brukar Beatrice säga. Hon är förresten en 36 årig ensamstående mamma till en sju årig liten flicka. 

 "Here we go back, this is the moment, tonight is the night, we'll fight 'til it's over, so we put our hands up like the ceiling can't hold us, like the ceiling can't hold us!" sjunger vi med och börjar hoppa runt i cirklar. 

När låten är slut applåderar alla och vi bockar dramatiskt. Sedan går vi tillbaka till arbetet. 

 "Yo Millie!" utropar jag när vi står i själva "köket" och diskar.

 "Yo Chachi!" svarar han bakom mig.

 "Have we received a mail yet?" frågar jag.

 "Ehm... I don't know, I can check" säger han och plockar fram sin iPad ur sin väska.

Det blir tyst ett tag, endast ljudet av tallrikar som läggs på varandra och vattnet som rinner ur kranen. Jag trycker ut lite med diskmedel i diskvattnet och fortsätter skrubba med diskborsten mot tallrikarna.

 "We got a mail from them!" utropar Millie och jag släpper allt och springer fram till honom.

 "What does it say?!" frågar jag förväntansfullt.

 "Dear I.aM.mE..." börjar Millie läsa.

 

Harry's POV

 


 "What about them? They're really good" säger Liam och pekar på en dansgrupp.

 "Nah, I don't think they're that good" säger Niall.

 "What about this group? I recognize them very much, are they already famous?" frågar jag och visar dem en annan grupp.

 "Oh, that's I.aM.mE, right? The group who won America's Next Dance Crew 2011?" säger Zayn.

 "I think they're awesome" säger jag.

 "Me too" håller Louis med.

 "Let's check the others" säger Simon.

Vi fortsätter kolla igenom alla ansökningar och det tar oss hela dagen att välja ut de 20 bästa, nu ska bara hälften försvinna, men eftersom det börjar bli sent bestämmer vi oss för att fortsätta imorgon. Alla är trötta och börjar bli irriterade på ingenting, ni vet sådär man blir när man är så trött att man kan somna hur-, när- och varsomhelt.

 "Let's crash at my place, alright?" föreslår Louis och vi andra håller med eftersom han bor närmast.

Alla ser fram emot turnén och tanken av att turnéa ihop med en annan grupp - även om det är en dansgrupp - gör allt mycket roligare. Visst, vi killar har kul ihop, men det är kul att träffa nya människor också. Lära känna folk och skaffa nya vänner. 

 

Chachi's POV

 

 "We've decided to let you fly to the UK and audition for One Direction!!" avslutar Millie och jag skriker av glädje.

 "We were in the top ten!! We're going to the UK!! We have the chance to dance every night for 9 months and perform in front of thousands of people 120 times!!" skriker jag och han ringer de andra för att berätta. 

Jag kan inte tänka på något annat just nu. Som om jag vore en idiot hoppar jag runt i cirklar med händerna mot himlen och höfterna svänger som jag vet inte vad. Vi ska till Storbritannien, London, och få chansen att turnéra med One Direction. Helt sjukt!

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Lite kortare, men jag hoppas det duger ändå! Så glad att vara tillbaka på bloggen, men nu kommer en del läxor och prov som jag måste plugga till, men jag lovar att jag kommer skriva så ofta jag kan!! Love ya'll!!

 
 
Ingen bild

Saga :)

15 maj 2013 07:14

ASSÅ SERIÖST DU ÄGER!!!! NO WORDS FOR U!!!!

 
Ingen bild

JoJo

15 maj 2013 14:23

Helt sjukt bäst awesome!♡♡♡ Jag har redan blivit beroende av den!!!

 
Michaela

Michaela

15 maj 2013 17:31

"Oh my sweet mother of Jesus" (;)) så himla braaa!!<333

http://www.mowie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards