onedirectiontolove

Alla inlägg under april 2012

Av Wilma - 30 april 2012 17:23

Kapitel 42 under!


Tjolahopp alla läsare!

Jag är tillbaka från Grekland nu! Och jag säger bara ett ord om resan: underbar! Jag var i Halkidiki vilket var en underbar stad. Det var varmt (som varmast 28 grader) och riktigt god mat!

Aja, ska inte snacka för mycket om det, utan ska istället informera er om att jag ska försöka skriva nästa kapitel så fort som möjligt. Men som ni kanske förstår är jag ganska trött och så... Men som sagt så ska jag försöka skriva så fort som möjligt och (möjligtvis) få ut ett kapitel idag!

Tycker det är otroligt att ni stannat kvar! Blev jätteglad av alla kommentarer (som vanligt).

Puss på er!

Av Wilma - 25 april 2012 16:30

Två veckor senare


Efter tiden i Hawaii följde jag med killarna till London. Men jag ska snart tillbaka till Sverige. Jag och Niall har letat efter en lägenhet i London och vi har hittat den perfekta. Så jag ska hem och packa ihop mina saker för att sedan åka hit igen. Vi får flytta in när vi vill, så vi har bestämt oss för att flytta in om två veckor ungefär. Men det beror ju på hur fort vi packar.

 - Honey, we're going now! Are you sure you don't want to come?! ropar Niall från hallen.

 - Yes, I'm sure! ropar jag tillbaka.

 - And you'll be okey here? säger han och kommer mot mig som sitter i soffan.

 - Yepp. I got Ben And Jerrys, some really sad movies and some candy, I'll be fine, flinar jag och han pussar min panna.

 - We'll be back in an hour or two, ler han och går till hallen igen där killarna klagar på att han tar för lång tid på sig.

 - Bye boys!! ropar jag.

 - Bye Tiffy!!

De har börjat använda mitt smeknamn Tiffy väldigt ofta. Det får mig att tänka mycket på Aniston (för er som inte minns, hennes tvillingsyster som dog). Men jag har bestämt mig för att leva för henne också.

Killarna smäller igen dörren efter sig och jag sätter på Poesidon(?). Jag äter på min kära Ben And Jerrys medans jag är helt förtrollad i filmen. Även om jag redan har sett den så är den spännande.

Efter den filmen loggar jag in på Twitter och FaceBook.  Skriver lite nytt, uppdaterar, svarar på några mentions från fansen, följer några fans, kollar vad vännerna gör och ja... Typ det?


 - We're back!!!

 - Back of curly boy!

 - Hey! Silent! She's sleeping!

 - Opss....

Sakta öppnar jag ögonen och ser hur killarna stirrar på mig som om jag vore ett ufo. Men så trött som jag var reagerade jag inte på att de var killarna utan flyger upp och de hoppar skräckslaget bak flera meter.

 - Oppss, sorry... Hehe, skrattar jag nervöst och de börjar asgarva.

 - Sleepy head, viskar Niall i mitt öra och kysser mig.

 - Aww! skrattar killarna och ramlar ihop på golvet medans de skrattar.

 - Well, I think they're very tired, but maybe, if we just walk really slowly out of here, they wont see that we're leaving, säger Niall lite tyst, men ändå så att killarna hör.

 - Good idea.

Vi smyger tyst mot sovrummen och vi hör hur de kommer efter oss. Vi låser in oss på vårt sovrum och börjar asgarva. När vi tillslut öppnar flyger de på oss med kuddar och slår oss: tredje världskriget har börjat.


Vi ligger helt utslagna på golvet och fnissar lite åt oss själva. Fatta hur roligt det här måste se ut. Men efter ett tag är vi alla ganska hungriga och vi bestämmer att jag och Louis ska åka till McDonalds för att köpa mat.

 - So, what do everyone want? frågar jag och alla börjar prata i munnen på varandra.

 - HEY! skriker Louis och hans röst går upp i falsett. Harry, what do you want?

När alla har sagt vad de ska ha tar jag och Louis på oss skor och jackor. Han plockar upp bilnyckeln och mobil, samt plånbok, medan jag tar med mig mobil och plånbok.

 - Bye baby, ler jag och kysser Niall.

 - I'm gonna miss you, säger han och gör puppyface.

 - It wont take more than an hour, säger jag förvirrat.

 - That's all it takes for me to miss you, ler han.

 - Come on now, lovebirds, suckar Louis.

Vi fnissar och jag följer med Louis ut till bilen. Han sätter sig bakom ratten medans jag sätter mig bredvid. Jag slår på radion och POV med Mcfly börjar spelas. Jag sjunger med lite tyst och ser på allt vi åker förbi. Louis ler lite mot mig och slår på ratten i takt till musiken. Han stannar vid ett stopljus och ser sig omkring. När det blir grönt åker han, och ska precis svänga när jag ser två strålkastare mot oss. Den kör rakt mot oss och jag skriker.

 - WATCH OUT! skriker jag och bilen träffar oss på sidan så vi voltar.

Jag skriker och känner hur Louis tar min hand. Glasen spricker och glassplittror finns överallt. Jag vågar inte öppna ögonen. Allt blir tyst. Det ända jag hör är långt borta. Bilar som bromsar, syrener, folk som skriker. Men det är långt borta.

 - What happened?

 - Have anyone called the ambulance?!

 - Oh God! Are they alive?!

Sakta öppnar jag ögonen och jag märker att bilen är upp och ner. Mitt bälte har åkt upp och jag ligger på golvet, eller taket, eller.... Ja. Louis ligger bredvid mig. Han blöder i pannan och är blek.

 - Louis? viskar jag hest. Louis, come on, säger jag med gråten i halsen. Louis! säger jag högre och försöker putta till honom.

Han öppnar ögonen och jag märker att han fortfarande håller min hand. Jag börjar gråta och jag hör röster komma närmre. Men jag orkar inte koncentrera mig. Allt blir svart och det sista jag hör är Louis röst.

 - Everything will be alright...


Harry


 - They have been gone in more than an hour, where the hell are they?! säger Zayn.

Niall går fram och tillbaka. Han är orolig över Tiffany, det vet vi alla. Teven står fortfarande på, men ingen lyssnar. Vi har sänkt ljudet så vi ska höra om någon bil kör nere på gatan. Men plötsligt dras min blick till skärmen.

 -Guys.... säger jag och höjer volymen.

 - Louis Tomlinson i bandet One Direction och Tiffany Jones, Niall Horan i One Directions fru, har nyss råkat ut för en bilolycka. Deras bil voltade efter att en annan personbil kört på dom. De färdas nu med ambulans till St. Peters sjukhus. Det är oklart hur illa skadorna är.

Alla tappar hakan. Alla får tårar i ögonen och Niall är först till dörren.

 - Niall! Wait!

Han smäller igen dörren och vi springer efter honom. Vi hoppar in i min bil och jag börjar köra mot sjukhuset. Ibland slänger jag en blick på Niall som storgråter.


Niall


När Harry stannar utanför sjukhuset springer jag in till receptionen.

 - Where is Tiffany Jones and Louis Tomlinson?! småskriker jag medan jag gråter.

 - Third floor, room 241 amd room 242, säger hon snabbt.

Vi springer till hissen och springer vidare till rummen. Vi lägger märke till att det här är akut avdelningen. När jag ska öppna dörren till rum 241 där Tiffany ligger stoppar en läkare mig.

 - I'm sorry, you can't go in there, säger han allvarligt.

 - How is she? frågar jag.

 - Hard to say, you can sit there and wait. I'm gonna tell you when I know something, säger han och pekar mot några soffor.

Vi sätter oss där och väntar på något. Vad som helst. Men vi får inte veta något.

----------------------------------------------------------------------------------


Kommentera!

I am BACK ON TRACK! YAAY!

Av Wilma - 22 april 2012 21:39

När jag vaknar på morgonen ligger Niall bredvid mig. Hans ögon är stängda och munnen halvt öppen. Han har armen om mig och solen skiner in precis i hans ansikte. Jag ler lite och smeker hans kind. Sedan reser jag på mig och går mot garderoben. Jag plockar fram en shortsdress i svart och rena underkläder. När jag klivit in till badrummet drar jag av mig underkläderna jag sovit med och drar på mig dom rena. Eftersom jag duschade igår/inatt så struntar jag i det nu. Så när jag fått på mig shortsdressen borstar jag mitt långa hår och sätter upp luggen mitt på huvudet. JAg drar några drag med mascaran och tar lite puder innan jag går tillbaka ut igen. Jag går mot garderoben och hoppar till av Nialls hesa morgonröst.

 - I don't want to wake up yet, säger han hest och tyst med stängda ögon.

 - Why? The clock is almost twelve, fnissar jag och går mot sängen.

 - Because I don't want to wake up without you next to me.

Jag skrattar och lägger mig bredvid honom. Han drar mig intill sig och jag kryper närmre hans nakna bröstkorg.

 -  Good morning Mrs. Horan, by the way, viskar han och jag börjar skratta.

 - Good morning, Mr. Horan.

Han log stolt och mötte för första gången idag mina ögon. De blåa ögonen mötte mina och han kysste mig mjukt. När han klev upp för att ta på sig plockade jag upp mobilen och gick in på Twitter. Några bilder från bröllopet hade läckt ut, och jag hade några Mentions från haters.

Niall och de andra säger att man ska strunta i det. För dom kanske det är lätt, de kanske är vana. Men ibland kan jag bara inte låta det vara. Varför ska de hacka på mig? Bara för att jag fick killen i deras drömmar? Bara för att Niall är lycklig med en tjej som inte är dom? Det är ju bara idiotiskt.

Words can hurt reallt bad, even harder than hit TWEET

Jag loggar ut och kollar lite på Facebook och så. Men plötsligt ringer mobilen. LouisBROTHER! ringer... Jag trycker på Accept och lägger telefonen mot örat.

 - Are you okey?! säger han oroligt

 - What? Yes? Why? säger jag, även om jag har en aning om vad han menar...

 - You know, I have Twitter. Have they send you hate messages again? Don't care about them, Tiff. They're just jealous, säger han allvarligt.

 - Well, it's maybe easy for you to say. But not for me. It's hard to just let it go... mumlar jag tyst så inte Niall, som nyss gick in till badrummet, ska höra.

 - You know what? Meet me in the lobby. We're going for a walk, säger han.

 - What? Now? But Niall...

 - I got that, just meet me there now, säger han och lägger på.

Med en suck drar jag på mig mina gladiatorskor och knackar på badrumsdörren.

 - I'm going for a walk with Louis! säger jag.

 - Okey, bye, love you!

 - Love you too.

Jag går ut och fram till hissen. När den kommer trycker jag på E och dörrarna stängs. Tankarna om igår kommer upp i hjärnan igen. När hissen stannar och dörrarna öppnas kliver jag ut och går mot entrén. Louis sitter i en fåtölj med sin mobil. När han kollar upp och möter min blick kommer han snabbt fram till mig.

 - Shall we? ler han och räcker ut armen mot parken utanför.

Jag nickar och vi går ut. I början är det tyst. Inte pinsam tystnad, utan bara.... tyst. Ingen har något att säga, helt enkelt. Men snart tar Louis bort tystnaden.

 - Okey, look. I really like you, we all do. And... We feel bad when you get hate from the fans. We feel like it's our fault that you're this hurt. And it is. If you wouldn't be with us, you wouldn't get any hate. We're about to fix this up. We're first gonna try with Twitter. If that doesn't go, we're about to talk about it on concerts and interviews and stuffs.

Jag får lite tårar i ögonen då han säger det. Det känns som att de bryr sig för mycket om mig. Som att jag inte ger tillräckligt tillbaka.Som att de förtjänar så mycket bättre. Nu kanske dom känner sig tvugna att hjälpa mig? Dom kanske inte ens gillar mig?

 - Look. You don't need to do that. I choosed to be with you guys, and I knew the risks. I took the chance and I don't regret it. I'm so lucky to have you guys by my side, säger jag och han ler lite.

 - But... Out fans doesn't have right to send you hate.

 - If I'm gonna live with Niall, I have to get used to it. Because there'll always be people that hate you.


Vi fortsätter gå i en timme, men sedan går vi tillbaka igen. Louis går rakt fram medans jag går till mitt och Nialls rum. Jag öppnar och ser honom ligga på sängen med telefonen framför sig. När jag kommer in ser han på mig och rusar fram till mig.

 - Hey Mrs. Horan, ler han och kysser mig hårt innan han drar in mig i sin famn.

 - Hello Mr. Horan, ler jag och trycker in ansiktet mot hans bröstkorg.

 - I love you, viskar han och jag ler.

 - I love you to, baby.

Eftersom klockan är tolv så går vi allihopa till Donken och äter lite brunch, eftersom ingen av oss ätit frukost. Alla pratar glatt med varandra, hoppar runt och skojar hela tiden. Men jag liksom är på dåligt humör, känns det som i alla fall. Liksom, som att jag inte orkar skoja. Så jag drar mig på något sätt tillbaka. Sitter mest tyst och så. Petar bara i maten.

 - Hey, Tiff, are you coming?

Jag ser upp och märker att de andra är på väg härifrån. Jag nickar åt Cillas fråga och följer med de ut. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om vart vi är på väg, men tydligen till någon avlägsen strand. Jag går bakom de andra och ser på hur dom hoppar upp på varandras ryggar och "rider" iväg mot vattnet.
Niall vänder sig mot mig och väntar in mig.

 - Is something wrong? frågar han lite oroligt.

 - Yeah, everything is fine, säger jag.

 - Are you sure? I mean, you are kind of away, säger han försiktigt.

 - It's nothing. Okey?! ryter jag och går ifrån honom, men ångrar mig snart. Jag stannar och vänder mig om. I'm sorry. I'm just in a bad mood today, suckar jag och han går mot mig med ett leende.

 - It's okey. But if  it is something, you can talk to me. You know that, right? säger han och kramar mig.

 - Got it, ler jag.

Vi går hand i hand till de andra och sätter oss i sanden medans de andra hoppar runt i vattnet. Jag lutar huvudet mot Nialls axel och han lutar sitt huvud mot mitt.

 - I love you, säger jag tyst.

 - I love you to, Tiffy.

--------------------------------------------------------------------------------------

KOMMENTERA!

Nästa inlägg kommer vara tidinställt! Bara så ni vet det!

Förlåt att det inte händer någonting just nu, men jag har slut på idéer, så HJÄLP MIG! Snälla! Då blir det lättare att skriva sedan!
XoXo<3

Av Wilma - 22 april 2012 13:00

VIKTIG INFO UNDER KAPITLET SOM NI MÅSTE LÄSA


 - Time for the dress!! piper Cilla som nu har på sig en kort, turkos klänning utan ärmar, som Eleanor och Danielle också har.

Deras hår är uppsatta i likadana uppsättningar. Som en bulle på huvudet med en blomma och några flätor. Cilla hämtar min klänning och jag tar med den till ett större badrum. Där byter jag om och fixar till den snabbt. Sedan går jag ut.

Maura tappar andan och lägger handen på hjärtat medans de andra tjejerna utbrister i ett "aww".

 - So beautiful! utbrister Maura och kramar mig.

Danielle sätter fast slöjan som hänger nerför min rygg. Svag, lugn musik spelas och jag ser mig själv i spegeln medans de andra fixar lite med min frisyr.

Plötsligt harklar sig någon bakom mig. Jag vänder mig om och ser mamma stå där. Hon ser tårögt på mig. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag är glad att hon kommer! Ska jag vara ledsen över att hon inte stöttade mig?

 - Mamma... är det ända jag får ut mig. 

 - Jag skulle vara en dålig mamma om jag inte kom på min dotters bröllop, ler hon försiktigt och går fram mot oss.

Vi kramas en bra stund och kämpar båda två för tårarna. Men snart släpper hon mig och tar fram händerna med blicken på dom.

Hon håller i ett typ av hårspänne. En fjäril med massa diamanter. Hon håller den mot mig och jag ler lite. Mamma sätter fast den i min uppsättning och ler stort.

 - Vi ses sen, gumman, ler hon och går igen.

 - We have to get ready!! utbrister Maura och alla springer iväg, förutom jag, Danielle, Cilla och Eleanor.

 - Where is daddy? frågar jag panikslaget.

Han kommer in i sista sekunden och ställer sig bredvid mig. Han flåsar lite tyst.

 - You look great, viskar han i mitt öra med ett leende som snabbt smittar av sig på mig.

 - You too.

Musiken börjar spelas.

Hjärtat pumpar blod i hög hastighet.

Pulsen är lika hög som hastigheten.

Benen är lite svaga.

Jag är nervös.

Riktigt nervös, faktiskt.

Jag och pappa går bredvid varandra, ut på stranden  mot alla personer som sitter på bänkarna. Eleanor går självsäkert framför oss, och jag slår vad om att hon ler stort.

Då ser jag Niall. Han ler stort när han ser mig komma. Han har på sig ett par beigea shorts ner till knäna och en vit skjorta. Så vacker... Hans ögon verkligen glänser. Alla reser sig upp när vi går mellan dom. Jag ler lite nervöst med buketten i min högra hand. Går tätt intill pappa. Men snart ska jag släppa taget. Pappa kysser min hand och ger den till Niall med ett säkert leende. Eleanor tar min bukett och ler.


 - Takes you, Niall James Horan, Tiffany Lily Jones to your spouse and love her in sickness and in health? säger prästen och Niall ser mig djup in i ögonen.

 - I do, ler han och jag får tårar i ögonen som bara vill ut.

 - Takes you, Tiffany Lily Jones, Niall James Horan to your husband and love him in sickness and in health? säger prästen och jag ler stort.

 - I do, säger jag hest av gråten i halsen.

 - The rings? säger prästen.

Louis går fram till oss med ett leende och ger oss ringarna. Han mimar Congrats och jag ler lite. Niall och jag byter ringar för att sedan se varandra i ögonen.

 - You're now husband and wife, you can now kiss the bride.

Niall böjer sig mot mig och kysser mig på läpparna. Jag besvarar den och lägger handen på hans nacke. Folk applåderar och vi ser varandra i ögonen igen. Vi ler och vänder oss mot "publiken". De står upp och djublar. Vi skrattar lite innan vi går till strandhuset, bara vi två. Men vi blir inte själva så länge. Lokalen fylls snabbt av alla folk från bröllopet. Jag smiter upp till rummet där vi fixade oss och tar av slöjan. Sedan går jag tillbaka ner. Musiken dånar ur högtalarna och jag möts snabbt av folk som säger grattis. Jag hänger lite med killarna, Cilla, Eleanor, Danielle, mamma, pappa och Lucas, men avbryts av att en man står på scenen med en mikrofon.

 - It's time for the dad and bride dance, säger han och pappa ler mot mig.

Han räcker ut sin hand och jag tar den. Vi går till dansgolvet och jag lutar tinningen mot hans bröst och har högra handen på hans nacke och andra i hans. Vi dansar ett tag innan alla applåderar och vi går därifrån, men direkt efter ska jag och Niall dansa. Jag känner massa blixtar hela tiden på oss.

Nu är det dags för middagen - och tårtan. Alla sitter ner runt borden i lokalen medans jag och Niall står upp mitt på golvet. Snart kommer killarna ut med en stor tårta - och då menar jag STOR! Säkert typ fyra "våningar" eller något. JAg tappar hakan och ser på Niall som ler stolt.

 - Have you made this?

 - Yepp, svarar han och jag skrattar.

Vi tar en varsin bit och sätter oss igen.

Efter middagen och allt ska vi ta bröllopsfoton. Först några på bara mig och Niall i solnedgången på stranden, sedan med mig, Niall och brudtärnorna, sedan vi allihopa (jag, Niall, Louis, Liam, Zayn, Harry, Eleanor, Danielle och Cilla) och sedan tar jag kort med min familj och Niall med sin.

När vi är klara tar jag och Niall en limousin till hotellet igen. När vi är vid vårt hotellrum ska jag precis gå in då Niall lyfter upp mig och bär in mig.

 - I stick to traditions, ler han och släpper ner mig innanför.

Jag skrattar och drar av mig skorna. Sedan drar jag också av mig klänningen och hänger den i garderoben. Istället tar jag på mig ett nattlinne med lite spets på. När jag kommer ut till sovrummet igen ligger Niall redan i sängen och väntar. JAg ler lite mot honom och lägger mig bredvid honom. Han kysser mig hårt och jag förstår vad han vill, och jag är med på det...


Efter några minuter ligger vi bredvid varandra, andfådda och svettiga. Niall ler stort mot mig och sätter sig upp.

 - Do you want to take a shower with me? frågar han och jag nickar.

Vi går till duschen och hoppar in. Vattnet rinner över oss och vi ser varandra länge i ögonen. Jag tvättar håret och rakar mig lite medans Niall tvättar sitt hår. När vi är klara lägger vi oss i sängen igen och somnar tätt intill varandra. Niall har armen om mig och håller om mig hårt. Första natten som gifta, och allt är helt otroligt...

____________________________________________________________


Kommentera på bara!! Två kommentarer på förra?

Kom igen nu! Jag vet att jag har fler än två läsare och det tar bara en minut (kanske några sekunder) att kommentera! Och jag vet att ni har tid att kommentera. På ett år har ni 525600 minuter (räknade ut det), så snälla ta en minut av alla hundra tusen till att skriva en kommentar!

LÄS! Jag åker till Grekland på torsdag morgon och kommer tillbaka på måndagen. Så jag kommer inte ha tillgång till dator, och därför kan jag inte skriva något kapitel. Kanske hinner få upp ett till kapitel innan jag åker...

ÄLSKAR ER!

 

Av Wilma - 18 april 2012 18:45

 - Guess who get married tomorrow! IT'S YOU GUYS!!!!

Mysigt sätt att vakna på. Någon hoppar på mig och jag antar att Niall också ligger bredvid mig.

 - Get of me... mumlar jag och snurrar runt så jag ligger på mage.

 - Hey! You're getting married tomorrow!! Be happy!! utbrister Danielle och jag muttrar.

Niall lägger armen om mig och drar mig intill sig. Han pussar min kind och tar min hand.

 - Awww!! utbrister de andra.

Louis lägger armarna om Harry och lotsas gråta.

 - They are growing up so fast!! snyftar han och Harry snyftar med honom.

Alla börjar skratta och Eleanor puttar undan Harry på skoj.

 - That's actually my boyfriend! säger hon ironiskt och alla skrattar åt dom.

Men jag stänger ute alla röster. Allt som snurrar i min hjärna är bröllopet. Imorgon är det dags. Idag ska vi ha möhippa och killarna ska ha svensexa. Vi tjejer har redan bestämmt oss för att gå på spa. Killarna... Ja, Gud vet vad dom ska göra.

 - Niall, you actually have to leave, now, säger Danielle och jag fnissar.

Efter en stund är alla killar borta och vi tjejer bestämmer oss för att först beställa en drömfrukost till hotellrummet, shoppa och sedan gå på spa. Så Eleanor ringer roomservice(?) och jag drar på mig ett par mjukisar och ett linne. Mitt hår som står rakt ut borstar jag igenom och sätter upp det i en tofs.

Det knackar på dörren och Danielle öppnar.

 - Thank you, ler hon och en kille med vit kavaj och svarta finbyxor kommer in med en vagn.

Han ställer den vid vardagsrumbordet och bockar lite innan han går ut. När han stängt dörren brister Eleanor ut i asgarv. Jag, Danielle och Cilla ser konstigt på henne,  men hon fattar ju inte det, utan forstätter skratta.

 - Okey, what's so funny? frågar Cilla.

 - HAHA! Didn't you see?! He just... HAHA! skrattar Eleanor.

Hon lägger sig på golvet medan vi andra fnissar åt henne och ställer fram frukosten på bordet. Eleanor lugnar sig så småningom och äter tillsammans med oss.

Efter den gudomligt goda frukosten drar jag på mig ett par jeansshorts, ett vitt linne och en rosa/vit H tröja. Håret flätar jag i en lös fläta och lägger den på höger axel. Sminkningen blir lite naturlig: mascara, puder och läppglans.

 - We got something for you, säger Cilla och jag vänder mig mot dom.

Det är en brosch med en bricka där det står I'm getting married Get out of my way. Jag skrattar men sätter den på linnet. Tjejerna tar på sig lite roliga accessoarer som en knallrosa, fjädrig halsduk, en krona och lite annat. Jag drar på mig mina rosa Converse och vi tar hissen ner till entrén. Vi börjar gå mot staden.

Solen skiner och riktigt bränner på huden. Men det är skönt. Kanske lyckas få en solbränna tills imorgon.

Snart kommer vi fram och börjar med att gå in till någon affär som jag faktiskt inte minns namnet på. Men den har riktigt fina kläder! Klänningar i alla möjliga färger, tröjor med olika tryck, linnen, strumpbyxor, kavajer: allt! Där köper jag ett linne och ett par jeans. De andra köper lite olika saker.


 - Danielle! Are you coming?!

Vi är tillbaka på hotellet och vi tjejer är samlade i mitt och Nialls hotellrum. Vi gör oss redo för att åka till stadens bästa spa. Killarna har vi inte hört något ifrån. Danielle tar lite extra lång tid på sig, så vi andra väntar vid dörren. Men snart kommer hon också och vi åker till byggnaden.

Snart ligger vi på varsin typ... Bår med en handduk över midjan och neråt. Just nu masserar tjejerna våra ryggar. För en stund sedan var det ansiktsmassage. Efter den här massagen ska vi gå till ett lerbad. Efter det ska vi få manikyr och pedikyr "behandling". Men sedan vet jag inte mer. Tror vi skulle basta.

 - So... Are you nervous? frågar Danielle.

 - Yes, I mean, that's normal, right? Why shouldn't you be nervous about your wedding? säger jag och fnyser lite och de skrattar tyst.

 - I think that's absolutely normal. Beacuse that's the day that change your life, säger Eleanor och jag ler lite.

 - Yeah...


När vi kommer tillbaka till hotellet hänger det något svart skynke på en krok på väggen i en galje.

 - It's the dress! piper Cilla.

Jag går fram till den och öppnar sakta dragkedjan. Klänningen är istoppad i plast. Men man kan fortfarande se diamanterna på toppen och spetstyget på kjolen.

 - Should I test it? frågar jag och de nickar.

 - Yes!!

Sakta tar jag ner klänningen och går in till badrummet. Jag drar av mig mina kläder och hoppar i klänningen, riktigt försiktigt. När den sitter på kroppen ser jag mig i spegeln. Toppen från brösten och ner till naveln sitter tajt tillsammans med några diamanter, medan kjolen är slät men böjer sig ändå utåt på något sätt. Inte puffigt som en typisk prinsessklänning, utan den bara hänger slappt så det blir som ett släp efter på drygt en meter, kanske lite mer.

 - Come on, Tiffany! We also want to see it! ropar Danielle utifrån.

Jag öppnar dörren och går ut. De tappar andan och jag går fram till spegeln på väggen. Tårarna stiger i ögonen och jag ler stort.

 - Oh, you're so beautiful!! utbrister Eleanor och jag fnissar och torkar tårarna.

 - Yeah... ler jag och Cilla ser gulligt på mig.

 - You should take that of, we don't want something to happen to it, ler hon och jag ler tillbaka.

 - Yeah, you're right.

Jag tar av mig den och hänger upp den igen. Istället tar jag på mig ett par pyjamasbyxor och ett linne. Tjejerna tar också på sig pyjamas och vi sätter oss i soffan tillsammans med två täcken och sätter på Dear John. Vi gråter allihopa lite då och då. Det är så sorligt när John hälsar på sin pappa och läser det där brevet.


 - Goodnight girls! säger Cilla och alla svarar samma sak.

Jag delar sängen med Cilla medans de andra två sover i soffan. De somnar ganska snabbt, men jag har svårt att sova. De har tjatat om att jag ska sova som en stock, men det är inget jag kan välja. Men efter många minuter somnar jag tillslut.


 - What did I say about sleeping well? säger Eleanor när hon ser mina mörka ringar under ögonen nästa morgon vid frukosten.

 - Sorry, I had a nightmare and then I couldn't sleep, ursäktar jag.

 - It's okey, we can fix that, ler Danielle.

Vi äter en lång frukost och sedan går vi till hotellrummet. Danielle beställer en limousin som ska ta oss till strandhuset där vi ska fixa i ordning oss. Så vi tar med allt och hoppar in i den vita limousinen. När vi sitter där inne tar vi varsitt glas champange och skålar för mina sista timmar i friheten. Vi skrattar nästan hela vägen, men jag måste erkänna att jag är riktigt nervös.

Kommer mamma vara här? Kommer hon vara arg? Kommer hon gråta?

Alla frågor flyger runt i mitt huvud.

När vi kommer fram tar vi alla saker och går in till strandhuset. Nialls mamma Maura kommer och kramar oss alla. Hon ska hjälpa mig och de andra med håret och sminkningen. Jag, Eleanor, Danielle och Cilla slå oss ner i varsin stol. Maura, Eleanors mamma, Danielles mamma och Cillas syster kommer och börjar fixa oss. Maura får fixa mig. Hon är i alla fall en av de viktigaste gästerna.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------


KOMMENTERA!

Nästa kapitel kommer handla om bröllopet. Men jag ska fortsätta novellen efter det.

LOVE U ALL

Av Wilma - 15 april 2012 18:18

Rubriken talar!

Har en liten fråga längst ner i menyn, svara gärna!!

Kapitel 38 är under här!!

LOVE U ALL

Av Wilma - 15 april 2012 15:15

Tiffany


 - There's the bus! utropar Louis och pekar på en svart minibuss med efternamnet TOMLINSON.

Vi går dit och chauffören lyfter in våra väskor. Nu väntar bara en en och en halv timmes lång bilresa innan vi kommer fram till hotellet. Klockan är 01.32am så det är mitt i natten. Det märks. Det är nästan inga bilar på vägen, eller människor för den delen. Jag lutar tinningen mot bilrutan och ser ut på det mörka Hawaii. Så vackert! Stjärnklart på himlen... Vindstilla... Palmer...

För mig är det typiskt utomlands när det finns palmer. Varje gång man kommer ut från flygplatsen utomlands och den varma vinden smeker dig lätt... Helt otroligt!

Louis tjatar om att han måste surfa någon dag. Vilket de andra killarna är helt inne på. Tjejerna verkar dock inte så intresserade. Och jag... Jag bryr mig inte så mycket om vad de säger. Jag ska gifta mig, det är det ända som betyder något. Och att vi får världens bästa semester, såklart!

 - Honey, you can sleep for a while... I'll wake you up when we're at the hotel, viskar Niall i mitt öra.

 - No, I don't want to miss something, ler jag.

Han ler lite tillbaka och tar min hand. Men tillslut orkar nog ingen av oss hålla ögonen öppna. Möjligtvis Harry som sitter längst fram med chauffören. Men jag slocknar i alla fall...

När jag vaknar har bilen stannat. Killarna bär ur alla resväskor medans Eleanor, Cilla och Danielle fortfarande sover. Jag sträcker på mig och kliver ur bilen. En ljummen sommarvind träffar mitt ansikte och värmen sprider sig i kroppen.

 - You didn't want to miss something, huh? flinar Niall och drar in mig i en kram.

 - Haha, stop it... flinar jag och kysser honom.

Jag tar mina två resväskor i händerna och går mot hotellets dörrar. De andra kämpar med att få alla resväskor på plats medans jag fixar allas nycklar. Jag delar sovrum med Niall, Danielle delar med Liam, Cilla delar med Zayn, Eleanor med Louis och Harry har ett eget. Lyx...

 - Group really weird! säger jag högt för att då vår "grupp" samlad.

De skrattar högt och jag himlar med ögonen. Alla är trötta, därför har vi alla dålig humor.

 - Carrot  boy, here is your key. You and Eleanor have a room. But, don't be to wild, okey? skojar jag och de rodnar medans de andra asgarvar.

 - I can say the same, flinar Louis, tar kortet till deras rum.

 - Aouch... flinar jag och de går iväg. Anyway, DJ Malik and Cilla Whatever, here.

När alla har sina kort till rummen så tar jag mitt och Nialls. Vi tar varandras händer och åker upp till högsta våningen. När vi bokade rummen bokade vi bröllopssuiten. Och wow... Amazing. En stor dubbelsäng, beige/vit heltäckningsmatta, garderober, en plasmaTV, sängbord, en stor balkong, ett stort badrum... Liksom... Det kan inte bli bättre.

 - I'm in heaven! utbrister jag och faller ner på sängen.

 - Yes, because you're an angel, flörtar Niall och lägger sig över mig.

Han kysser mig och jag fnissar. Eftersom vi båda är riktigt trötta byter vi om och går och lägger oss. Jag ligger med ryggen mot Nialls kropp och han håller armen om min midja. Min hand vilar på Nialls och hans andetag smeker min nacke.


Musiken spelar i mina öron och lite sand sipprar in i mina klackskor. Den vita klänningen sitter hårt upptill och släpar efter längst ner. Pappa går bredvid mig och jag håller i hans arm. Längre fram sitter flera personer på bänkar klädda i vitt typ och turkosa rosetter. När jag och pappa kommer närmre ställer de sig upp med leenden. Längst fram står Niall. Han har på sig ett par beigea shorts ner till knäna och en vit shorta. Han ler stort och jag kan se killarna stå på vänster sida om honom, längre bak. Cilla och Danielle går bakom mig medans Eleanor går framför.

När vi kommer fram ger jag min bukett till Eleanor och pappa ger min hand till Niall. Han ler och vi ställer oss framför prästen. Han börjar prata lite, men jag lyssnar inte så mycket. Ända tills det är dags för mig att säga efter honom.

 - Takes you, Tiffany Lily Jones, Niall James Horan to your husband and love him in sickness and in health? säger han och jag ler.

 - I do.

 - Takes you, Niall James Horan, Tiffany Lily Jones to your spouse and love her in sickness and in health? säger prästen och Niall ler.

Men det är inte ett snällt leende. Det är ett riktigt elakt leende. Jag blir riktigt nervös.

 - No, säger han och går därifrån.

Jag ser efter honom ed tårar i ögonen. Han går fram till Tina, kysser henne, tar hennes hand och går därifrån.

 - NO! NIALL! DON'T LEAVE ME!! skriker jag och börjar storgråta.

 

 - NO!! skriker jag och sätter mig kvickt upp.

 - Hey, shh... It was just a nightmare...

Jag ser upp på Niall och tårarna rinner. Han drar in mig i sin famn och jag vill aldrig släppa. Svetten rinner lika snabbt som tårarna.

 - Promise to never leave me at the altar! gråter jag och han stryker handen upp och ner för min rygg.

 - I would never do that, I promise, viskar han.

Han hjälper mig till duschen och jag drar av mig min pyjamas. Jag sätter på kallt vatten i duschen och ställer mig där med draperiet för. När jag går ut igen väntar Niall där med en handduk. Med ett trött leende drar jag den runt min kropp och såg på mig själv i spegeln. Nialls blick såg på mig genom den.

 - Did you dream that I left you at the altar? frågar han försiktigt och mjukt.

 - Yes, and you walked straight to Tinas arms, sa jag tyst och jag vände mig mot honom.

 - You don't believe that I would do that, right? säger han allvarligt och ser mig rakt i ögonen.

 - I don't kno...

 - Stop. I would never do that. Don't believe that, ever again. Okey? säger han och jag nickar sakta.

När jag fått på mig ett par rena underkläder lägger jag mig i sängen igen under täcket med Nialls arm om mig och ansiktet mot hans bröstkorg.

 - I love you... viskar jag och Niall kysser min panna.

 - I love you to, honey, viskar han och vi somnar i varandras armar, utan några mardrömmar alls.

------------------------------------------------------------------------------------------------


KOMMENTERA!

vad hände med kommentarerna på förra kapitlet? :(

Är ganska besviken då jag har mer än trettio läsare om dagen men bara tre kommenterar?

Jaja, det kommer nog inget mer idag! Och jag kanske avslutar novellen snart, bara så ni är förberedda!! Men jag kommer skriva ett kapitel med bara bröllopet och så...

Av Wilma - 13 april 2012 14:06

Några veckor senare


 - Are you guys coming?! ropade jag och drar på mig skorna.

 - Coming! ropar alla killar samtidigt.

Cilla står bredvid mig och väntar otåligt. Hon stampar foten i golvet med en rytmiskt takt. Jag skrattar lite åt henne och killarna kommer springandes och knuffandes nerför trappan.

 - And you say that we girls are slow, flinar jag och Niall kommer fram för att kyssa mig.

 - Yeah, but Zayn is the slowest, flinar Louis och drar på sig sina skor.

När alla är klara så tar vi våra resväskor och drar dom ut till hissen.

Vi åkte hem ifrån Sverige för en vecka sedan. De sista dagarna i Sverige beställde vi en resa till Hawaii. Det är jag, Cilla, killarna, Eleanor(Louis flickvän) och Danielle(Liams flickvän). Det ska bli riktigt kul att träffa dom! Cilla och Zayn har blivit tillsammans, så nu är det bara Harry som är singel. Fast vi alla misstänker att han har någon på G, bara för att han messar hela tiden, ler hela tiden, dagdrömmer och ja... Är allmänt kär. Och jag kan den "syndromen"/kärlek.

Hur blev det med Tina då? Jo, hon blev inte insatt i fängelse eftersom hon inte är gammal nog, men hon har samhällstjänst några dagar i veckan och har en typ "bevakare".

Och till den bästa nyheten EVER! Eller det är två, men i alla fall... 1. Min cancer har botas!! Den är borta! Helt borta. Inte ett spår av den finns kvar i min kropp! Och 2. Jag och Niall ska gifta oss på just Hawaii!! Det kommer bli awesome! Jag kan inte vänta! Eleanor, Danielle och Cilla har hjälpt mig (som tar hand om bröllopet: dekorationer, inbjudningslistan och massa annar) med bröllopet, typ beställa blommor och så. Klänningen är fixad och klar! Den kommer komma till vårt hotellrum i Hawaii dagen innan. Cilla, Eleanor och Danielle kommer vara brudtärnor, Louis ska vara bestman, pappa överlämnar mig och mamma... Ja, jag hoppas i alla fall att hon överhuvudtaget kommer. Vi har också bjudit in killarnas familjer. Allt kommer vara perfekt.

 - Are you coming, honey? frågar Niall och sträcker ut sin hand mot mig.

 - Yes, svarar jag och nästan hoppar in i hissen som håller på att stängas.

När vi kommer ner står Louis och Liam och ringer en minibuss. Vi tar deras och våra egna väskor och går ut till dom. Snart kommer minibussen och chauffören lägger in våra väskor. Louis sitter fram, jag, Niall och Liam bakom dom och Cilla, Zayn och Harry sitter bakom oss. Sedan åker vi iväg. Vi ska träffa Eleanor och Danielle på flygplatsen.

 - Eleanor!!! utbrister Louis, släpper sin väska och springer mot två tjejer längre bort.

Liam är inte sen med att hänga med för att hälsa på Danielle. Zayn kramar Cilla bakifrån medans Niall lägger armen om mina axlar och jag lägger armarna om hans midja. Harry står lite mobbad med armarna i kors.Jag fnittrar och går fram till honom.

 - Hello Harold, flinar jag och hoppar upp på hans rygg med benen om hans midja.

 - Woaah, I'm not a horse, flinar han och tar tag i mina ben.

Efter en stund har alla hälsat på alla och vi har precis checkat in väskorna. Nu går vi mot säkerhetskontrollen. Jag är rädd för att förlovningsringen ska pipa, men det gör den inte. Inte Nialls heller. Det är bara Louis det piper på. Det visade sig vara sina hängslen. Vi fnissar och går vidare. Louis går längst bak tillsammans med Eleanor, medans jag och Niall går imitten med Harry. Liam och Danielle går längst fram med Cilla och Zayn bakom sig.

Vi slår oss ner på Expresso House och sätter oss vid ett stort bord. Vi tjejer börjar snacka direkt och får väldigt bra kontakt. Killarna sitter mest och pratar lite, men jag lyssnar inte så noga. Niall håller min hand i sitt knä. Han kramar den hårt och smeker min hand med tummen.

 - Travelers to Hawaii, Waimea-Kohala Airport, please go to gate 6. Travelers to...

 - Right, let's go then.

Vi reser oss upp och går till gaten. Alla visar pass och sedan går vi ombord. Det visar sig vara två-och-två platser så jag sitter med Niall, Louis med Eleanor, Liam med Danielle och Harry med "okänd".

 - I'm so excited!! piper jag och hoppar lite i sätet.

 - Haha, sweetie. You know, it's 7295, 96 miles(ungefär-på riktigt alltså) to the airport. That's 7295, 96 miles away from our families, säger han och jag ser lite oroligt på honom.

 - Have you changed your mind? frågar jag lite upprört och besviket.

 - No! No! Absolutely no! Don't even think that Tiffany! I love you, and I'm going to get married you, säger han allvarligt och tar mina händer.

 - You know, if you want, you can still change yo...

 - No! I want to do this, trust me! säger han och kysser mig.

Jag ler lite och ser ut genom fönstret. När vi kommer till flygplatsen ska vi sedan åka minibuss till hotellet som är en ganska bra bit bort. Men jag gillar att åka buss/taxi/bil på natten. Det är mysigt. Alldeles tyst, mörkt, lugnt... Så mysigt!! Vi kommer dit på natten, så det är väl bra.


Vi har nu flugit i två timmar, och jag är redan rastlös. Jag och Niall sitter bokstavligt ihop. Jag sitter i hans famn och han håller mig tätt intill mig. Vi bestämmer oss för attse på filmen som spelas på skärmarna framför oss.


Niall


Tiffany somnar sakta och jag ler lite. Snart somnar jag med mitt huvud mot hennes, armarna om henne och hennes kropp mot min.


 - Psst, Niall! Wake up, we're here!

Jag öppnar ögonen och ser Harry stå framför mig. Snabbt väcker jag Tiffany och vi går trött ur planet. Men direkt när vi kommer ut så blir Tiffany hyper och springer runt och sjunger tillsammans med de andra tjejerna. Jag bara ler och följer med killarna bakom dom. De börjar sjunga What Makes You Beautiful och jag springer ifatt henne. Jag tar tag i hennes midja och snurrar runt henne. Hon tjuter lite gulligt och jag släpper ner henne, men håller henne fortfarande i min famn.

 - Baby you light up my world like nobody else. The way that you flip your hair gets me overwhelmed(?). But when you smile at the ground it ain hard to tell. You don't kno-o-ow, you don't know you're beautiful, visk/sjunger jag i hennes öra.

Hon fnissar innan hon kysser mig för att sedan ta min hand och dra med mig till de andra som redan står vid bandet till väskorna.

--------------------------------------------------------------------------------------------------


FÖrlåt för dålig uppdatering + kort kapitel!!

Har verkligen nästan inga idéer alls! Hjälp mig nu hörrni!!! Tack för alla grymma kommentarer!!! ÄLSKAR ER!!

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards