onedirectiontolove

Alla inlägg under mars 2013

Av Wilma - 24 mars 2013 16:30

 "Stop!!" skriker jag och Harry tvärstannar, vilket får mig att slå i mitt huvud i hans. "Aouch!" tjuter jag och hoppar av Harry.

 "Your head is really rough" fnittrar Harry och jag fnyser.

 "Yeah, I got so much knowledge in there" fnissar jag och vi kliver in på pizzerian.

 "Hard to believe" skrattar han och jag slår till hans arm.

Jag ger lappen med alla beställningar på till pizzabagaren och han nickar. Vi sätter oss ner vid ett bord och väntar medan de bakar pizzorna. Uttråkat börjar jag leka med den lilla saltkvarnen. Harry sitter och bara kollar på allt jag gör. Tillslut blir tystnaden för mycket.

 "So... When was the last time Taylor texted you?" frågar jag tyst och jag ser hur Harry blir obekväm.

 "When I was at the supermarket today, to get things for tonight" mumlar han och jag biter mig i läppen.

 "What did she wrote?" frågar jag och ser in i hans nervösa ögon.

 "That she still loves me and that she wants me back" säger han.

 "Did you answer?"

 "Yeah..."

 "What did you wrote?"

 "I told her to leave me alone" säger han, men jag ser att han döljer något.

 "There's more, isn't it?" frågar jag försiktigt.

 "Yeah... Look, I'm not going to lie to you. She wrote to me about you" säger han allvarligt och jag höjer på ögonbrynet.

 "What did she wrote?"

 "That she was going to come after you, to... hurt you and send you texts" mumlar han och jag stelnar till.

 "What?"

 "You have to be honest with me, alright? If you get a text from her or something, just show me. Tell me everthing, even if she says you can't. We have to stay together, okay? Don't let her come between us" säger han och tar mina händer.

 "I promise" viskar jag och han drar sina tummar över mina händer.

 "I love you"

 "I love you too"

När pizzorna är klara hjälps vi åt att bära dem och vi börjar gå tillbaka. Jag, som har mindre kartonger än Harry, försöker guida honom hur han ska gå eftersom han knappt ser över högen med kartonger. Han höll på att gå in i en äldre kvinna, en lyktstolpe och så höll han på att kliva rakt ut i trafiken. När vi är framme vid lägenhetshuset igen ringer vi på porttelefonen och ber någon komma ner och hjälpa oss. Zayn kommer ner och öppnar dörren åt oss. Vi åker upp i hissen och direkt när vi kliver in i lägenheten blir vi attackerade  av fem hysteriska människor. Killarna trängs för att få sina pizzor och Eleanor och Danielle försöker få dem att sluta.

Snart lyckas jag ställa ner mina kartonger och alla brottas för att få sin pizza. Medan de är upptagna med det fyller jag på med dricka i alla glasen. Två armar slingras runt min midja bakifrån och jag känner igen lukten direkt. Ett leende sprids på mina läppar och jag lutar huvudet mot Harrys axel.

 "Hey babe" viskar han i mitt öra och jag fnissar.

 "Hey Haz" flinar jag och går bort till de andra för att ta min pizza.


När alla ätit klart - och Hunger Games slutat spelas - bestämmer vi oss för att sova. Så alla går för att göra sig i ordning medan jag plockar undan ifrån bordet och så.

 "Need help?" ler Danielle när hon kommer ut ifrån badrummet där hon bytt om med Eleanor.

 "Sure" ler jag mjukt tillbaka och hon hjälper mig plocka undan.

Hon har på sig mjukisshorts och ett light linne med ett tryck på. Jag blir direkt avundsjuk på hennes smala, långa ben. Både hon och Eleanor har en perfekt kropp, perfekta ben! Jag är jätte kort och ja... Jag är avundjuk på dem.

 "Hey girls!"

Vi vänder oss om och ser Eleanor komma ut ifrån badrummet. Hennes lockiga hår är uppsatt i en tofs och hon har på sig ett par långa pyjamasbyxor med mönster på och en t-shirt. Hon kommer och hjälper oss med att plocka undan. Vi pratar om allt och inget.

 "Hey, why don't you go change? We can finish this up" ler Eleanor mjukt.

 "Are you sure? It's my apartment, I can clean it" säger jag.

 "You took the risk to have a sleep over with five crazy boys, you deserve some help" säger Danielle och vi fnissar.

 "We heard you!"

Louis, Liam och Niall kommer fram till oss och jag skrattar lite.

 "Harry's waiting in your bedroom" ler Niall medan Liam och Louis går fram till sina flickvänner.

 "Okay" ler jag och går mot mitt sovrum.

Jag kliver in och ser Harry stå i mjukisar, shirtless. Han vänder sig mot mig när jag kliver in och ler. Jag rodnar lite och går fram till min garderob.

 "Hey love" säger han.

 "Hey" svarar jag och drar fram ett par mjukisshorts och en t-shirt.

Harry drar på sig en t-shirt och lägger sig på min säng. Han studerar noga när jag lägger ner min pyjamas på sängen.

 "Close your eyes" ler jag och han fnyser.

 "I'm your boyfriend" flinar han och jag skrattar.

 "Close your eyes" fnissar jag.

 "Alright, alright" suckar han och lägger en hand över sina ögon.

Jag drar av mig mina mjukisbyxor och drar på mig shortsen. När jag drar av mig min tröja hör jag plötsligt att dörren öppnas. Jag flämtar till och vänder mig om.

 "I'm sorry!" tjuter Niall och stänger dörren snabbt.

Snabbt drar jag på mig en t-shirt över min bh.

 "So Niall can see my girlfriend half naked, but I can't?" flinar Harry och jag rodnar.

 "Shut up"

 "It's alright, I've already seen you naked" retas han och jag lägger händerna för ansiktet när jag rodnar ännu mer.

 "Shut up you bastard!" tjuter jag och han skrattar.

 "Aww, cutiepie! Come here"

Snart känner jag hur Harry drar ner mig i sitt knä och han håller om mig hårt. Jag drar in hans doft och ler svagt. Jag pussar hans kind för att sedan ställa mig upp. Snabbt flätar jag mitt hår i en slarvig fläta och går ut till de andra som väntar. Niall rodnar när han ser mig och jag rodnar minst lika mycket.

 "Woah, hang on, what's going on between you two?" frågar Danielle nyfiket.

 "He saw my girlfriend half naked" säger Harry som kommer efter mig.

 "What?!" tjuter alla.

 "I didn't mean to!" protesterar Niall och hans ansikte blir om möjligt rödare.

 "Or did you?" retas Louis och Niall flyger ur soffan och stormar mot badrummet.

Han smäller igen dörren efter sig och alla står tysta.

 "I'll go talk to him" säger jag och går mot badrumsdörren.

De andra börjar prata tyst med varandra och jag knackar på badrumsdörren.

 "Who is it?" hör jag Nialls röst säga inifrån.

 "It's Alyssa, can I come in?" frågar jag med den mjukaste rösten jag kan.

Låset till dörren går upp och jag öppnar dörren. Jag går in och stänger - och låser - dörren. Niall sitter på toalettstolen med huvudet i händerna. Jag ler svagt och sätter mig på huk framför honom.

 "Don't feel bad about it. I knew you didn't mean to walk in on me like that" säger jag och tar hans händer ifrån hans ansikte.

 "But they just won't stop teasing me" säger han och jag ler mot honom.

 "They're just jelaous" skojar jag och han skrattar.

 "I just... I hate it when people are teasing me. I'm the weak one in the goup, I take things more serious than it actually is" säger han och jag ler mjukt mot honom.

 "It's okay to take things serious. But you're not weak just because of that" säger jag.

 "But I feel weak. Compared with the other boys, I'm just some little kid" säger han och jag kramar hans händer.

 "You're not. Okay? I just wanted you to know that it's okay, and I won't judge you or see you different because of this. And if you want to talk, I'm here, okay?" säger jag och ställer mig upp.

 "Thanks Aly" ler han och ställer sig upp.

Han kramar mig mjukt och vi går ut igen. När vi kommer in till vardagsrummet tystnar alla och jag sätter mig i Harrys knä medan Niall sätter sig i soffan bredvid Louis.

 "I'm sorry man, forgive me?" säger Louis och Niall ler.

 "Of course man, always" säger han.

 "So... How about we sleep now?" föreslår Liam som har en sovande Danielle i sitt knä.

 "Sure" fnissar jag.

Jag kramar alla och säger godnatt för att sedan gå till sovrummet med Harry. Trött lägger jag mig på mage i sängen och lägger kinden mot kudden med händerna under den. Harry lägger sig bredvid mig och drar täcket över oss. Sedan lägger han en arm om mig och jag slingar in mitt ben mellan hans.

 "Night hun" viskar han i mitt öra och jag ryser av hans röst.

 "Night" viskar jag tillbaka och snart somnar jag i armarna på världens bästa kille.


****


Kanske lite kort, men här är det i alla fall! Förlåt för att ni fick vänta, hoppas det är okej... Tack för alla stöttande kommentarer, det värmer verkligen! Älskar er alla! xx

Av Wilma - 16 mars 2013 21:00

Glömde skriva att Perrie var med, men vi kan väl säga att hon inte kunde komma eller nåt xd KEEP READING


När Harry kommer tillbaka ställer vi in maten och häller sedan upp chips, godis och popcorn i skålar. Harry går för att ställa det på soffbordet medan jag ställer fram glas och drickorna på bänken. När det plötsligt plingar på dörren skuttar Harry för att öppna. När han skuttar förbi mig för han en klumpig piruett. Jag skrattar och kämpar för att få med mig allt till soffbordet.

"Aw, sweetie let me help you" tjuter Danielle och skyndar sig emot mig för att hjälpa till.

"Thanks" fnissar jag och hon tar drickorna och två glas.

Vi ställer ner det och jag vänder mig mot folkmassan. Jag kramar killarna och vänder mig sedan mot den okända tjejen, aka Louis flickvän, aka Eleanor.

"Hey, I guess you're Eleanor" ler jag och hon ler mot mig.

"Yup, and I guess you're the famous Alyssa" ler hon.

"That should be me" skrattar jag och hon kramar mig.

"Nice to finally meet you" säger hon.

"I can say the same"

"Let's get this party started!" skriker Louis och hoppar med armarna uppsträckta mot taket.

"Don't break anything!" varnar jag och han stelnar till.

"No ma'am" säger han allvarligt och ställer sig givakt.

"Good soldier!" säger jag och alla skrattar.

Bra start, antar jag.

"Coke, fanta or sprite?" frågar jag och alla svarar i munnen på varandra, vilket får mig att fnissa.

Eleanor hjälper mig fylla i glasen med dricka och efter det ställer jag in flaskorna i kylen för att dem ska vara kalla. Alla har spritt ut sig på madrasserna och pratar för fullt. Harry - som sitter i soffan - drar ner mig i hans knä. Jag sätter mig snett så jag sitter i hans knä med benen på soffan. Jag lutar mig mot Harry och låter honom knuta sina händer med armarna om mig. Jag lägger armen om honom och lutar mitt huvud på hans axel med pannan mot hans hals.

"Aww, look at them!" tjuter Danielle och ler stort mot mig och Harry.

"I wish I had a boyfriend like that!" skojar Eleanor och Louis putar med underläppen.

"I'm your boyfriend" säger han och drar upp henne i hans knä.

"I know BooBear" säger hon och nyper hans kind.

"Aouch Ellie!" tjuter han ironiskt och vi fnissar.

Hon pussar hans nära och jag och Danielle utbrister i ett högt 'aww'. De är så söta tillsammans! Eleanor rodnar och gömmer ansiktet i Louis hals. Louis fnissar och jag ler stort.

 "Okay, let's play Truth Or Dare!" utbrister jag, stolt över min idé.

 "Yay! You're such a smartass!" tjuter Niall och Liam går för att hämta en flaska.

 "I know, right?" fnissar jag.

Vi alla sätter oss i en ring på golvet, bredvid madrasserna. Liam kommer tillbaka och lägger en flaska i mitten. Han börjar snurra och den hamnar på Niall.

 "Yay!" tjuter Niall och Liam skrattar.

 "Truth or dare?" frågar Liam.

 "Dare, duh?" säger Niall bitchigt - ironiskt - och himlar dramatiskt med ögonen.

 "Okay... Go knock on the neighbours door, in only underwear, and ask for sugar" säger han och alla skrattar.

 "You'll give me a bad reputation" fnissar jag.

 "It was your idea, blame yourself biatch!"

Niall tar av sig byxorna och tröjan och går ut. Alla trängs vid dörren för att spela in. Niall ser på oss, blinkar till kamerorna och knackar på hos grannen. En hund skäller och Niall hoppar till. Snart öppnas dörren och en äldre kvinna öppnar. Hon har grått, krulligt, axelkort hår, glasögon, hon är kort och har på sig säckiga kläder. Hon håller en liten gammal terrier under armen.

 "Oh dear" mumlar hon.

 "Excuse me mrs, do you have any sugar?" frågar Niall och hon spärrar upp ögonen.

 "Yes, just... Wait here..." säger hon och försvinner in.

Niall vänder sig mot oss. Jag gör ett tecken åt honom att komma och alla andra håller med. Han springer in i lägenheten och vi fortsätter filma. Kvinnan kommer tillbaka och hon ser sig omkring. Hon håller i en påse med socker. Hon suckar, skakar på huvudet.

 "Young people today" muttrar hon och försvinner in till sin lägenhet igen.

Vi alla brister ut i skratt. Till och med Niall. Han har hunnit ta på sig sina kläder och snart sitter vi i en ring igen. Niall snurrar flaskan och den hamnar på Eleanor. Vi fortsätter spela i nån timme. Nu snurrar Louis flaskan och den hamnar på Harry.

 "Truth or dare?" frågar han.

 "Truth" svarar Harry, som verkar ganska trött.

 "Have you spoken to Taylor lately?" frågar han allvarligt och jag stelnar till.

När Harry inte svarar kollar jag tvekande åt sidan där Harry sitter stelt bredvid mig. Hans ansikte visar inga känslor alls. Jag sväljer hårt och en tystnad sprids i rummet.

 "Yes" svarar han ärligt och det sticker i mitt hjärta.

Han ställer sig upp och går ut på balkongen. Alla ser försiktigt på mig. Jag reser mig upp efter ett tag och går ut på balkongen efter Harry. Han står med ryggen emot mig, lutar sig mot räcker och ser ut över London.

 "I'm sorry" säger han, utan att vända sig om, som om han vet att det är jag.

 "What do you mean when you said you 'talked to Taylor'?" frågar jag och lägger armarna i kors över bröstet.

 "She've been texting me for a week now" säger han och vänder sig mot mig.

 "What did she wrote?" frågar jag och försöker möta hans blick, men han kollar bara bort.

 "She wants me back" suckar han.

 "Do you want her back?" frågar jag och han går emot mig, med blicken på mig.

 "No, I have you. I want you, Alyssa. No one else" säger han allvarligt och tar mina händer.

 "You promise?" frågar jag och han nickar.

 "Of course I do" ler han och kysser mig lätt.

Vi går in till de andra igen och bestämmer oss för att kolla på film, sedan beställa pizza. Louis och Eleanor - som är det barnsligaste paret - skyndar sig mot filmerna och knuffas för att välja. Vi andra bara fnissar åt dem. Eleanor sträcker sig efter en film, men då puttar Louis till henne, hon tappar balansen och ramlar.

 "Oh honey I'm so sorry!" tjuter Louis och faller ner på knä bredvid henne.

 "Get your fat ass of me" skrattar hon och sätter sig upp.

 "I'm sorry El!" tjuter han och kastar sig i Eleanors famn.

 "What the hell is the big deal with picking a movie?!" utbrister Niall och reser sig upp för att kolla efter en bra film.

Han lägger fram några bra filmer som alla sedan röstar om. Till slut blir det Taken 2. Jag har aldrig sett den innan, men alla säger att den är bra så. Under filmen känner jag att Louis kollar lite på mig. Harry och jag sitter inte så nära som vi brukar. Han har inte armen om mig, som han brukar. Och jag lutar mig inte mot honom, som jag brukar.

 "Alyssa, can we talk?" viskar Louis från min vänstra sida och jag nickar.

Vi reser oss upp och går till mitt sovrum. Jag stänger dörren och vänder mig mot Louis som står nervöst med händerna i fickorna. Jag höjer på ögonbrynet.

 "What's wrong?" frågar jag.

 "I'm sorry about earlier" säger han snabbt.

 "What do you mean?" frågar jag försiktigt.

 "For asking Harry about Taylor"

 "Don't feel bad about it. I have a feeling he wouldn't have told me other vise, so thank you" säger jag och han nickar sakta.

 "But I ruined your night" suckar han och jag skakar på huvudet.

 "No, Louis. It's fine. Totaly" ler jag och han ler svagt tillbaka. "Now give me a hug!"

Han skrattar och kramar mig hårt, en kram jag snabbt besvarar. Efter kramen går vi ut till de andra igen. Harry ser oroligt, men lite avundsjukt, på mig och Louis när vi kommer ut. Jag sätter mig på min plats igen och genast lägger Harry armen om mig och drar mig närmre honom. Det pirrar till i min mage och jag lutar mig lite mot honom. Jag flätar ihop våra händer och möter Louis blick. Han ler mot mig, jag ler tillbaka och han lägger armen om Eleanor igen.

När filmen är slut reser jag mig upp.

 "Okay, what pizza do you all want?" frågar jag och går för att hämta papper och penna.

Alla svarar i munnen på varandra, vilket får mig att skratta. Jag skickar runt pappret och pennan och börjar dra på mig mina skor.

 "Can I come?" frågar Harry och kommer emot mig.

 "Of course" ler jag.

Han börjat också ta på sig och jag tar emot pappret som Louis gett mig. Jag drar på mig en jacka och väntar på Harry. Jag vänder mig emot de andra.

 "Don't ruin my new apartment" flinar jag och alla fnissar.

 "I will try, promise" flinar Louis och jag skrattar.

 "Let's go" ler Harry och tar min hand.

VI lämnar lägenheten och åker ner. Eftersom det ligger en pizzeria väldigt nära så bestämmer vi oss för att gå dit. Vi vingar våra ihopflätade händer fram och tillbaka och jag fnissar lite. Harry börjar sjunga tyst och jag nynnar med.

 "Jump up" säger han och ställer sig framför mig.

 "What?" frågar jag dumt.

 "Jump on my back, fool" skrattar han och jag fnissar.

Jag hoppar upp och han tar tag i mina lår. Han hoppar upp mig lite och jag håller armarna om hans hals. Jag borrar ner ansiktet i hans lockar och drar in lukten av hans shampoo. Ett litet leende sprids på mina läppar och Harry skrattar.

 "What are you doing?" frågar han.

 "Nothing" fnittrar jag. "Hurry up my noble steed" uppmanar jag och han börjar 'galoppera' nerför gatan.

Jag skrattar högt och Harry skuttar runt medan jag studsar upp och ner på hans rygg. Åh vad jag älskar honom!


****


Har skrivit lite på kapitlet, nästan varje dag, så jag fick ihop det tillslut! Är fortfarande nere och så, men det är enklare att skriva nu.

Tack för alla kommentarer på förra inlägget! Det betyder så otroligt mycket! Ni anar inte hur glad jag blev, ni fick mig att le som ett fån!

Ha en trevlig kväll nu och njut av helgen! Älskar er

Av Wilma - 11 mars 2013 21:33

Så... Jag fick reda på väldigt tråkiga nyheter i fredags och jag har varit väldigt ledsen under de senaste dagarna. Det är nämligen så att min bästa kompis har tagit självmord. Ni kanske har läst på Aftonbladets/NA's hemsida? Eller så kanske ni har sett nyheterna - tror dem visade något där. Det står om en flicka från Kumla som hoppat framför ett tåg, det är var min bästa kompis.

Ni kanske förstår att det är jobbigt för mig. Jag och hon var verkligen tighta... Så det kommer nog dröja lite innan kapitlet kommer ut...

   - Bild från Aftonbladet


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16398590.ab 

Av Wilma - 7 mars 2013 21:15

När jag slår upp ögonen skiner morgonsolen in genom fönstret, rakt i mitt ansikte. Jag stönar irriterat och stänger ögonen igen. Trött vänder jag mig om och kurar ihop mig mot Harrys nakna bröst. Han andas tungt ut och lindar en arm om mig.

 "Morning" mumlar han med sin hesa, sexiga morgon röst.

 "Morning" mumlar jag tillbaka och han kysser min hjässa.

 "Thank you for last night" säger han och jag rodnar. "Aww, you're so cute cutie" tjuter han när han ser att mina kinder blir röda.

 "Shut up! You're only making it worse!" tjuter jag och trycker ansiktet mot hans bröst för att dölja rodnaden.

 "Sorry babe" fnissar han.

 "Hey, what are we doing today?" frågar jag och lägger mig halvt över honom så jag har armarna korsade över hans bröst och hakan mot mina händer.

 "Well, I have a photoshoot at 2pm, you can come if you want" erbjuder han och jag nickar.

 "That'd be fun!" ler jag och han pussar min näsa.

 "Good, now let's get some breakfast"

Vi reser oss upp och jag rodnar lite när jag står där i bara underkläder. Men Harry bryr sig inte så mycket. Jag drar på mig en av hans t-shirts och skuttar ut till köket medan jag sätter upp mitt hår i en slarvig bulle. Harry kommer efter mig i en t-shirt och boxers. Han bestämmer sig för att laga pannkakor åt oss, så jag bestämmer mig för att duka. Jag sträcker mig efter tallrikarna, men når inte. Med en suck hoppar jag upp på bänken och tar ner två tallrikar, stänger skåpet och hoppar ner igen. Harry skrattar.

 "You're so short" fnissar han och jag slår till hans arm.

 "Shut up Hazza!" tjuter jag och lägger bestick på tallrikarna.

 "Alright, sorry shorty" fnissar han och jag ställer ner tallrikarna på bordet.

Jag ställer tallrikarna mitt emot varandra och lägger besticken vid tallrikarna. Sedan hämtar jag glas och ställer fram mjölk, socker, smör, grädde, sylt och lite allt möjligt man kan ha till pannkakor och sätter mig sedan på en stol. Harry är precis klar med pannkakorna och ställer fram dem på bordet.

Han sätter sig ner framför mig och vi börjar äta. Han berättar att Louis skulle hämta upp oss och de andra killarna vid 1. Så vi bestämmer oss för att åka hem till mig först, och be Louis hämta upp oss där. Då kan jag byta om också. Så när vi ätit upp och Harry har fixat sig åker vi hem till mig. Jag och Harry går upp till mitt rum och jag byter om till ett par ljusa jeans och en rutig skjorta. Medan Harry ringer Louis plattar jag mitt hår och sminkar mig.

 "You're so beautiful" säger Harry när han lagt på.

 "Yeah, right" säger jag ironiskt och lägger ner plattången. "Have you seen yourself?" ler jag och han suckar.

 "Alyssa, you are beautiful!" tjatar han.

Det knackar på dörren.

 "Come in!" ropar jag och dörren öppnas.

Noel kommer in med ett flin i ansiktet. Jag höjer ena ögonbrynet och sätter mig på sängen bredvid Harry som genast tar min hand.

 "Just wanted to tell you that mum and dad are going on a travel with their work for a week, they're leaving tomorrow" säger han och jag nickar sakta.

 "And why didn't you tell me this earlier?" frågar jag.

 "They found out yesterday, and you were at Harrys place, so... we didn't want to disturb you in your... own buisness" flinar han och jag kastar en kudde på honom.

 "Get out!" skrattar jag och han håller upp händerna i luften.

 "Words from dad!" skrattar han och försvinner ut.

 "I like him" skrattar Harry och jag lutar mig mot honom.

 "He can be really annoying, trust me" suckar jag och han lägger skrattandes en arm om mig.

 "He's your brother, that's kinda his job" ler han.

 "Yeah, I guess" säger jag och pussar hans kind. "What do you wanna do until Louis gets here?" frågar jag och han ler lite.

 "Doesn't matter. It's just half an hour until then" påpekar han.

 "Well, then we can just cuddle" fnissar jag och han skrattar.

 "Of course, anytime" säger han.

Han lutar sig mot sängstommen och jag lägger mig i hans famn. Han lägger armarna om mig och pussar min hjässa. Jag suckar lyckligt och sluter ögonen.

 "I could just stay here forever" mumlar jag.

 "Forever is a very long time" säger han.

 "No time is long enough with you" säger jag och Harry skrattar.

 "Are you mimicking Edward in Breaking Dawn?" fnissar han och jag fnyser till.

 "No!" fnyser jag ironiskt.

 "No, right, sorry" spelar han med och jag fnissar.

Vi myser ända tills Louis ringer och stör oss. Han säger att vi kan gå ut, att han snart är framme. Så vi går ner till hallen där jag tar på mig ett par Converse och en skinnjacka. Harry tar på sig en jacka han också och sedan går vi ut, efter att ha ropat hejdå. Jag tar Harrys hand och vi svingar våra ihopflätade händer fram och tillbaka.

Louis kör och Harry hoppar in bredvid honom. Jag hoppar in i baksätet med Niall.

 "Hey boys! Where are the others?" frågar jag.

 "We're picking them up, so jump in the middle, missy" säger Niall och jag fnissar.

 "Yes sir" ler jag och sätter mig bredvid honom, i mitten, samtidigt som Louis börjar köra.

Jag sätter på mig bältet och sticker fram fötterna till Louis och Harry. Harry skrattar åt mig medan Louis bara skakar på huvudet med ett flin. Vi åker ut på motorvägen och jag gör små dansrörelser till musiken. Plötsligt tvärstannar Louis och jag flyger framåt, men bältet stoppar mig.

 "What the hell?!" skriker Louis och tutar på bilen framför oss, som tvärstannat för att svänga av.

 "Jesus" säger jag och hostar, eftersom jag satt andan i halsen.

 "Are you alright?" frågar Harry och kollar bak på mig.

 "Yeah" säger jag och nickar.

 "Idiot" muttrar Louis åt bilen och kollar sedan bak på mig. "Sorry guys" säger han och jag ler.

 "It's alright"

Vi fortsätter köra och jag och Niall gör dansrörelser tillsammans. Harry kollar bak på oss och ler. Vi stannar utanför ett hus med typ fem våningar. Snart kommer Liam ut med en vacker tjej bredvid sig. Hon har lockigt, brunt hår, hon är ganska lång och har en perfekt kropp.

 "Who is that?" frågar jag.

 "His girlfriend, Danielle" säger Louis och bildörren öppnas.

 "Hi guys! Oh, hey Alyssa, I didn't know you were coming" säger Liam och klättrar in bakom oss.

 "Well, I am" flinar jag och han skrattar.

 "Hi, I'm Danielle, Liams girlfriend" ler tjejen och jag vänder mig bakåt så jag ska kunna kolla på henne.

 "I'm Alyssa, Harrys girlfriend" ler jag och hon nickar med ett leende.

 "I know, he won't shut up about you" skrattar hon.

Jag rodnar lite och vänder mig tillbaka igen. Vi fortsätter åka och snart stannar vi utanför ett annat lägenhetshus. Efter fem minuter kommer Zayn ut. Han joggar mot bilen och öppnar dörren.

 "Hey" hälsar han och alla svarar.

Han sätter sig bredvid mig och smäller igen dörren.

 "Hey Zanie" ler jag och han blänger på mig.

 "Zaynie? Really?"

Jag fnissar och nickar sakta.

 "I think it's cute" ler jag och han fnyser.

 "I think it's cute" härmar han mig. "I'm not cute, I'm cool, or awesome, or handsome, hot or something like that! Not freaking cute!" utbrister han ironiskt och alla skrattar.

 "Nooo, you're my little cutiepie" säger jag med en bebisröst och nyper i hans kind. "You've grown so much lately, little boi" skojar jag och alla skrattar åt Zayns ansiktsuttryck.

 "Harry, I'm scared of your girlfriend" säger han och jag slår till honom löst på armen.

 "I'm sitting right here, dumb ass" säger jag och han höjer ena ögonbrynet.

 "I know" säger han med en 'duh' ton.

 "Haaarryyyy, he's mean to me!" tjuter jag och lägger armarna i kors, i ett försök att leka bebis.

 "Zayn, don't hurt her feelings, she can get really..." börjar Harry, men avbryter sig själv  när jag blänger på honom. "Really dedicated" ändrar han sig och jag himlar med ögonen.

 "Yeah, you should watch your back, Malik" hotar jag.

 "We're here kids" avbryter Louis oss och stänger av bilen.

Alla brottas för att komma ur bilen och Zayn puttar mig så jag ramlar på rumpan på asfalten. Jag putar med underläppen och ställer mig upp.

 "That was mean!" tjuter jag och borstar av mina jeans.

 "Here sweetie, I got this" säger Danielle och hjälper mig på bort smutsen från mina jeans.

 "Thanks, it's nice to be around a girl for change" skojar jag och hon skrattar medan vi går efter killarna mot entrén.

 "Yeah, I know what you mean. Have you met Eleanor yet?" frågar hon och vi går igenom dubbeldörrarna in till "studion".

 "No, who's she?" frågar jag nyfiket och vi går efter killarna igenom en lång korridor med dörrar på sidorna.

 "She's Louis boyfriend. They're pretty much the same, but Eleanor is way more... mature" säger hon och jag fnissar.

 "Who is not more mature than Louis?" viskar jag och hon skrattar.

Vi går in till en lokal med massa olika saker. I ena hörnet är det smink och kläder, i mitten typ är det en vit duk uppsatt framför en kamera på ett stativ och massa ljus och annat jag inte ens vet vad det är. Det finns också ett bord med vattenflaskor och frukt vid en soffa. Killarna går för att prata med fotografen medan jag och Danielle sätter oss i soffan.

 "So... Where are you working?" frågar Danielle.

 "At a kindergarten, in the edge of London" ler jag. "And you?"

 "Aww, cute! I love kids" ler hon. "I'm a dancer, and part-time model" ler hon och jag ler.

 "I could tell, you're just too beautiful" säger jag och hon skrattar.

 "I can honestly say that I thought you were a model or something when I saw you" ler hon och jag fnyser.

 "Yeah, really" skrattar jag.

 "I'm serious, you're gorgeous!" tjuter hon och vänder sig mot killarna som blir sminkade och får kläder. "Harry! Tell your beautiful girlfriend that she's beautiful!" ropar hon och Harry vänder sig mot oss.

 "Alyssa Campbell, you're beautiful!" ropar han och jag rodnar.

 "What was that good for?" skrattar jag åt Danielle som rycker på axlarna.

 "Just wanted to hear him say it" ler hon och jag fnissar.

 "Right"

Vi kollar på killarna när de blir fotograferade. Danielle och jag bestämmer oss för att skoja lite, så vi ställer oss bakom kamera killen och börjar göra massa miner. Killarna skrattar och fotografen uppmuntrar oss att fortsätta.


 "Aww, Harold! You look so cute on this one" tjuter jag och pekar på en bild.

Vi kollar igenom alla bilder på en dator tillsammans. Killarna har precis blivit klara och fotografen låter oss kolla igenom bilderna. Bilden jag pekat på är på Harry när han skrattar med blicken på mig och Danielle.

 "I totaly adore your dimples" fortsätter jag och petar på Harrys kind.

 "You're weird" säger han och jag flämtar till.

 "Thank you!" flinar jag och fortsätter kolla igenom bilderna.

Harry lägger armarna om min midja bakifrån och pussar min kind. Han lutar hakan mot min axel och jag ler svagt.

 "Hey, can't we have a sleep over tonight?" frågar jag när vi är på väg därifrån och alla håller med. "We can be in my new apartment, we can inaugurate it!" förslår jag glatt.

 "And we can call Eleanor!" lägger Louis till.

 "And Perrie!" instämmer Zayn.

 "I'll bring food..." säger Niall lite nedstämt.

Jag kan inte avgöra om han skojar eller inte, men jag mår dåligt för honom. Så jag går fram till honom och kramar honom hårt.

 "I can cuddle with you too" tröstar jag och alla fnissar.

 "Thank you love" säger han och kramar mig tillbaka.

Jag ler mot honom och skuttar sedan fram till Danielle som krokar sin arm i min.

 "Let's be BFF's" säger jag och vi skuttar tillsammans före killarna och ut genom samma dubbeldörrar som vi kom in igenom.

Utanför är det nu fullt med fans. Ett hav av skrikande, galna, gråtande tjejer som är hysteriska för att få en skymt av killarna. Danielle håller min arm hårt och vi lyckas - med hjälp av säkerhetsvakterna - ta oss fram till bilen. När vi hoppar in andas vi båda ut.

 "Are you used to this?" frågar jag.

 "I'll never get used to it, no one will, but I've learned how to handle it" ler hon.

 "Yeah, it's quite new for me" säger jag lite halvt generat och hon ler.

 "I'll help you!"

 "Thanks"

Killarna stannar ute för att skriva lite autografer, så jag och Danielle pratar om allt och inget. Vi väntar i drygt en halvtimme, sedan kommer killarna in igen.

 "Okay, I'll drop you all of, and we'll meet at Alyssas apartment at... let's say, four?" föreslår Louis och alla instämmer.

Första personen vi släpper av är Zayn. Sedan Niall, sedan Danielle och Liam - som ska till Liams lägenhet - och sedan mig och Harry. Vi stannar vid Harrys lägenhet. Han hämtar lite saker och sedan åker vi i hans bil till min lägenhet. Vi bestämmer oss för att spendera de kommande två timmarna för att bara koppla av. Snart kommer det inte vara så lugnt längre. Men efter tjugo minuter kan jag inte ligga kvar i Harrys famn.

 "I can't relax, I need to fix beds and buy food and snacks and then I have to..." säger jag och ska resa mig upp när Harry drar mig till sig.

 "Chill babe" avbryter han mig.

 "I need to get mattresses from the basement, will you help me?" frågar jag och han nickar.

 "Of course!"

Jag tar nycklarna till källaren och vi åker ner. Jag låser upp dörren till källaren och vi går nerför trapporna. Det är ganska mörkt, men man ser vart man går. Vi går fram till mitt utrymme och tar fram alla fem madrasser jag 1) fick av mamma hemifrån 2) köpte när vi handlade saker till lägenheten.

Efter två vändor är madrasserna uppe i lägenheten och ligger nedanför soffan. Medan Harry åker för att handla snacks och mat bäddar jag med lakan, täcken, kuddar, filtar. Såklart bäddar jag soffan också. Två måste sova i soffan, en på varje madrass och två - antagligen jag och Harry - får sova i min säng.

 "Let's do this" mumlar jag för mig själv.


****


Ganska långt kapitel vaaa? ;)

I alla fall, har inte mycket att säga just nu... Har inget att säga faktiskt... Så aa, ha de bäst, flodhäst! Tack o adjö, massor med snö! Tack o hej, leverpastej! and all that shit...


Av Wilma - 4 mars 2013 17:00

 "Where do you want this, miss?" frågar Louis som bär på två kartonger med soffdelar i.

 "In the living-room" ler jag och han går in i lägenheten.

Jag går ut och trycker upp hissen. Ur den kommer Niall och Harry som bär på en stor kartong. På ovansidan är det en säng, så jag antar att det är sängen.

Killarna och pappa har hjälpt mig flytta in kartonger i lägenheten hela dagen. Klockan är tre och vi är snart klara. Efter det ska pappa åka hem, men killarna har lovat att hjälpa mig sätta ihop så mycket som vi hinner idag. Det var nu fem dagar sedan jag fick nyckeln till lägenheten. På de dagarna har vi tapetserat och målat, plus bytit golv i sovrummet. Igår var några män här och fixade köket och badrummet, något vi inte kunde göra själva. Vi ska fixa sovrummet och vardagsrummet idag.


 "The food is here!" ropar jag och stänger dörren med foten.

 "Niall is here!" ropar Niall tillbaka och rusar emot mig.

Jag skrattar och han hjälper mig att ställa upp maten. Vi är nästan klara med allt. Bara få justeringar kvar. Imorgon ska mamma komma och hjälpa mig med lampor, gardiner, mattor och sånt. Detaljer. Dagen efter det ska jag sova här för första gången, tillsammans med Harry.

Killarna kommer rusandes från alla håll och tar mat ur påsarna. Harry ställer sig bakom mig och sträcker sina armar om mig, fram till maten. Jag fnissar och lutar mig lite mot honom.

 "Hi" ler jag och pussar hans kind.

 "Hello there love" ler han och kysser mig snabbt.

Vi tar tjugo minuter på oss att äta, sedan kör vi igång igen. Jag - som är usel på att sätta ihop möbler - går med alla kartong bitar, plus plasten, ner till skåpbilen. Vi ska köra iväg med det när vi är klara. Plötsligt hörs skrikande tjejer. Jag vänder mig om och ser ett tiotal tjejer kommer emot mig. Även om jag är nervös ler jag försiktigt och de kommer skuttandes emot mig.

 "You're Alyssa Campbell! Oh my God! I can't believe you're here!" tjuter en.

 "You're so amazing!"

 "You're just so adorable, I see why Harry like you"

Alla pratar i munnen på varandra och jag skrattar lite.

 "Hey, I have to go, but it was nice meeting you" säger jag.

 "Can we take a picture, please?" ber en och alla håller med.

 "Sure"

Jag tar kort med alla och sedan går jag in igen. I hissen pustar jag ut och lutar mig mot väggen. Det där var väl det bästa som kunde hända, det värsta hade varit om de hatade mig. Så jag hade väl tur antar jag. När jag kliver in i lägenheten kommer Harry fram till mig.

 "What took you so long? I was just going to check if you were alright" säger han och lägger armarna om min midja.

 "I'm alright, some fans showed up" ler jag och han ser oroligt på mig.

 "What happened?" frågar han snabbt.

 "They were really nice. I talked to them a little, took some photos" ler jag och han nickar.

 "You have to tell me if they do something, alright?"

 "Promise" ler jag och följer med honom tillbaka till sovrummet där de fått upp sängen, sängborden och garderoben.

När allt är klart går alla ut och jag låser dörren. Louis säger hejdå och går upp till sig, efter att jag tackat honom för hjälpen. Resten av oss går ner till bilen och sätter oss. Harry kör. Vi åker förbi soptippen och slänger allt skräp, sedan släpper han av oss, en efter en. När vi stannar utanför mitt hus ler jag mot Harry och Liam, som är kvar.

 "Thank you so much for the help boys" ler jag och kysser Harry snabbt innan jag hoppar ur bilen.

 "Bye Aly!" säger de i kör och jag stänger bildörren.

Jag vinkar och de åker iväg. Sedan går jag mot ytterdörren. Mamma hälsar på mig, frågar hur det gick. Sedan sticker hon till jobbet. Noel sitter i vardagsrummet och kollar på tv med pappa.

 "Hello family!" tjoar jag och sätter mig mellan dem. "What are we watching?" frågar jag.

 "Amazing Race" svarar de i kör.

 "How did it go today?" frågar pappa.

 "Good. Everything is done, ish. Mum is helping me with the rest tomorrow" säger jag och han nickar.

 "Great. I look forward to an housewarming party" ler han och jag skrattar.

 "Well, I want to settle down first" säger jag.

 "I understand"


Nästa morgon sover jag till nio. Mamma kommer in och väcker mig. Säger att det är bra om vi åker till lägenheten inom en timme. Så jag går upp, drar på mig ett par jeans och en blus. Håret sätter jag upp i en tofs för att sedan sminka mig naturligt. Efter en snabb frukost följer jag med mamma ut till garaget för att lyfta in de sista flyttkartongerna i bilen. Det är bara fyra stycken, resten är redan i lägenheten.

Vi möter Louis i hissen. Han stannar för att hjälpa oss. Mamma och jag ställer in kartongerna i hissen medan Louis håller uppe hissdörrarna.

 "Thank you Lou" säger jag och kramar honom.

 "Anytime" ler han. "See you later, yeah?"

Han försvinner iväg och hissdörrarna stängs. Mamma och jag åker upp och lyfter ur kartongerna på våningen. Jag låser upp lägenheten och mamma och jag ställer in kartongerna medan vi nynnar på Boyfriend med Justin Bieber. 

 "So... We can start with putting the curtains up, okay?" säger mamma och jag nickar.

Vi tar fram gardinerna och börjar sätta upp dem. I bakgrunden spelas radion, så vi har lite låg musik på.

Vid ett åker vi för att äta lunch på Starbucks. Vi köper varsin macka och latte, sedan sätter vi oss vid ett bord för två.

 "So... Everything with Harry. Is it for real? Is he special?" frågar mamma och jag lägger ner mackan.

 "Yeah, I think so" säger jag.

 "So you're in love with him?" ler hon och ett leende sprids på mina läppar.

 "Yeah, I think he's the one, mum" säger jag blygt.

 "He's a really good guy" säger hon.

 "He really is" säger jag och tvekar lite innan jag fortsätter. "Mum, is it normal to be a mother when you're 19?" frågar jag och hon spärrar upp ögonen.

 "Are you pregnant?!" tjuter hon.

 "No! No mum!" utbrister jag och skrattar lite. "I mean, I've always wanted to be a young mother. I feel like... I'm ready" säger jag och hon ler.

 "I was 18 when I got you, hun, I know you're ready. Talk to Harry about it" föreslår hon och jag nickar.

 "I guess" säger jag och suckar lite tyst.


När vi är klara den dagen åker jag till Harry, efter att ha släppt av mamma hemma. Han skulle ha en intervju, men den slutar vid fyra, klockan är halv fyra nu. Han sa att om jag ville komma tidigare så låg en extra nyckel under dörrmattan. Så jag kan ju lika gärna vänta där på honom.

Jag åker upp till hans våning och lyfter på dörrmattan. Där ligger en liten nyckel som glänser i solljuset som skiner in genom fönstret. Jag tar upp den och låser upp dörren. Det är ovanligt att vara i hans lägenhet när det är så tyst. Att han inte är här.

Med en suck sätter jag mig i hans soffa. Träningsvärken börjar komma i armarna, efter att ha burit tunga kartonger de senaste dagarna. Jag lägger mig ner med huvudet på armstödet och sluter ögonen.


Harry's Perspektiv


Jag suckar uppgivet. Alyssa har inte svarat på mina samtal, eller meddelanden. Jag ställer mig i hissen och väntar på att den ska stanna vid min våning. Varför svarar hon inte? Hon svarar alltid. Tänk om något har hänt... Eller är det jag som har gjort något? Nej, vad skulle det vara?

Jag går fram till dörren till min lägenhet och ska låsa upp när jag märker att det redan är öppet. Är någon här? Alyssa kanske... Jag kliver in och stänger dörren efter mig, tänder lampan i taket.

 "Hello?!" ropar jag och går in i lägenheten.

Då ser jag den vackraste varelsen i världen ligga sovandes på min soffa. Med ett stort leende tar jag av mig min jacka och går in till henne. Försiktigt lägger jag en filt över henne och lyfter försiktigt på hennes huvud. Jag sätter mig ner och lägger hennes huvud i mitt knä. Hon vaknar till och kollar upp på mig.

 "Hey" säger hon hest och försöker sätta sig upp när jag tvingar henne att ligga kvar.

 "It's okay, you can sleep if you're tired" ler jag och hon lägger sig på rygg med blicken på mig.

 "No" säger hon.

Hon räcker upp en hand och börjar leka med mitt hår. Jag ler. Hon är så gullig. Hennes ansikte är spänt och allvarligt. Jag lägger huvudet lite på sne och tar hennes hand.

 "Is something wrong?" frågar jag tyst och leker med hennes fingrar.

 "No" viskar hon och jag ser oroligt på henne.

 "Then what is it?" frågar jag och lyfter upp henne så hon sitter i mitt knä med benen om min midja.

 "I just..." börjar hon, men suckar sedan tyst för sig själv. "Nothing, it's nothing" säger hon och jag drar henne närmre mig.

 "Are you sure? You seem tense" säger jag.

 "It's nothing you have to worry about" säger hon, tvingar sig på ett leende och trycker sedan in sitt ansikte mot min hals.

Jag ler svagt och håller om henne hårt. Försiktigt drar jag fingrarna igenom hennes hår och hennes andedräkt kittlar härligt mot min hud. Hennes fingrar masserar min hårbotten och jag sluter ögonen. Drar in hennes doft. Njuter av hennes närhet. Jag kysser försiktigt hennes nacke och hon drar till försiktigt i mitt hår.

 "I love you" viskar jag.

 "I love you more" viskar hon tillbaka.

 "Then I love you the most" envisas jag och lutar mig tillbaka för att kyssa henne passionerat.

Hon besvarar kyssen och drar ihop sina ben lite så hon sitter på knä över mig.


Alyssa's Perspektiv


Hans händer förflyttas försiktigt till min rumpa och han klämmer till lite. Jag ler i kyssen och drar lite löst i hans hår. Han stönar tyst och jag fnissar. Våra tungor möts och han håller ett fast grepp om min rumpa. Jag drar fingrarna genom hans lockar och Harry flyttar sina händer till mina lår. Han ställer sig upp och jag slingrar mina ben runt hans midja. Plötsligt trycks jag upp mot en vägg och han kysser mig hårt.

 "You have no idea what you're doing to me" viskar han och kysser mig samtidigt som han trycker mig mot väggen.

 "I know exactly what you mean" viskar jag och han kysser mig nerför halsen.

Han förflyttar oss båda till sovrummet där han lägger ner mig mjukt på sängen och sätter sig över mig.

Sedan händer det så fort. Han hjälper mig av med kläderna, jag hjälper honom. Sedan ligger vi där i underkläder, andfådda.

 "Are you sure babe?" frågar Harry och jag nickar.

Han hjälper mig av med trosorna och medan han drar av sig sina kalsonger knäpper jag upp min bh. Och snart glider han in i mig.


****


Här är The kapitel!

Var som sagt på 1D World i lördags... Är det någon annan som har varit där? Det var helt GRYMT! Det var inte så mycket folk som jag trodde det skulle vara, men det var ändå många där.... typ. Det var ganska lång kö innan de öppnade.

Men i alla fall.... HÄR ÄR KAPITLET! Hope u enjoy ;)

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards