onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 22 december 2013

LoveAtFirstSight EPILOG

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december

Chachi's POV

 


 "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att det borde vara omöjligt, men det är ju just den där rösten. Rösten på killen jag älskar och vill spendera resten av mitt liv med, killen jag vill starta familj med. Killen jag vill leva med.

Jag snurrar runt och ser Louis gå emot mig med ett leende lika stort som Eiffeltornet och såklart smittar det av sig på mig, som står iklädd i ett par tights, ett linne och en lång, stickad cardigan tillsammans med ett par svarta, låga kängor. Och som vanligt är det som att tiden stannar upp. Det är fullt med folk runt omkring oss, men i stunden vi ser på varandra är det vara vi, ingen annan finns. Ingen annan spelar någon roll. 

När vi når varandra släpper jag resväskan och kastar mig runt hans hals, känner hans armar smyga runt min midja och långsamt lyfts upp ifrån golvet. Ett skratt lämnar min strupe när han börjar snurra runt mig och jag lämnar pussar längst hans käkben. Han vrider huvudet lite till och våra läppar möts i en mjuk kyss. 

 "I've missed you so much" viskar jag och gosar in mitt ansikte i stället där hans nacke möter axeln och drar in hans doft samditigt som han sätter ner mig på golvet igen. Jag släpper hoonm inte, utan ställer mig på tå och fortsätter hålla om honom.

 "I've missed you too babe" mumlar han i mitt hår och håller om mig lika hårt som jag håller om honom. "My sister's and parents are waiting for us, we're going to decorate the tree"

 "You haven't done that yet?" frågar jag, släpper honom och tar min resväska i ena handen och greppar tag om hans hand med min andra.

 "No, we were waiting for you" ler han och jag ler stort.

 "You shouldn't have"

 "We wanted to"

Louis' bil står placerad lite längre ner på parkeringen, där typ inga bilar står, och snön ligger tät på marken, tillsammans med hal is. På grund av min utomordentliga klumsighet snubblar jag till och tar tag i Louis arm för stöd, och tack vare att han är stark lyckas han hålla både mig och han själv uppe, samtidigt som han skrattar. 

 "Oh shush" flinar jag och fortsätter gå med hans arm hårt i min så jag inte ska ramla igen. 

 "I haven't even said anything!" försvarar han med ett leende på läpparna.

 "No, but you laughed at me, and that's even worse" svarar jag och han skrattar åt mig igen.

 "I didn't laugh at you, I laughed because you're so damn cute" fjäskar han och jag himlar med ögonen åt hans otroligt dåliga ursäkt. 

 "You're so lame" 

Vi kommer tillslut fram till hans bil som fortfarande har lite snö på taket och motorhuven och den blinkar till, samt ger ifrån sig ett läte jag inte kan beskriva, när Louis låser upp den. Så charmig som han är tar han min resväska ifrån mig för att lägga in den i bagaget medan jag klättrar in i passagerarsätet. När Louis sitter bakom ratten och har vridit om nyckeln sätter jag på värmen och så att det blir värme i sätet, eftersom jag fryser i min cardigan, utan jacka. 

 "You cold?" frågar Louis och kramar om min kalla hand. 

 "Pfft, no" fnyser jag ironiskt och han pussar min handrygg innan han släpper den för att backa ut ifrån flygplatsens parkering. 

 "Mum lit a fire before I left, so it'll be warm when we get home" upplyser han och kör försiktigt på de hala vägarna. 

 "That's so cozy" ler jag och klämmer mina händer mellan mina ben för att värma upp dem lite. 

 "Phoebe and Daisy have been talking non stop about your arrival, they love you" skrattar han och jag ler stort.

 "Aww, they're adorable"

 "We've all been missing you" 

Jag ler stort och kollar på honom. Han kollar snabbt på mig och ler men kollar direkt tillbaka på vägen för att inte orsaka en olycka. Men trots att han inte kollar på mig kan jag inte slita min blick ifrån honom. Hans profil är så vacker, han är så fin och snygg och underbar och helt otrolig. Bara tanken av att äntligen vara med honom igen, och inte på varsin sida Atlanten, är helt overklig.

 

 "We're here!" ropar Louis när vi kommer in i det varma huset.

Snabba steg hörs och några röster. De första jag ser är Phoebe och Daisy som springer mot mig och kramar om mina ben. De skriker mitt namn och jag skrattar åt dem. Efter att ha kramat dem kollar jag upp och ser Johannah stå framför mig med ett stort leende på läpparna. 

 "My baby" ler hon och kramar om mig hårt.

 "Hi Johannah, I've missed you" svarar jag och kramar henne tillbaka.

 "We've missed you too honey"

Efter att ha kramat Mark också ser jag Lottie stå lutad mot dörrkarmen till köket. Hon ser lite tveksam ut, sneglar på mig och verkar ganska blyg. Med ett leende går jag emot henne och hon ler tillbaka.

 "Hi Lottie, I've missed you!" ler jag och kramar om henne mjukt.

 "I've missed you too Chachi" skrattar hon och jag släpper henne.

 "Where's Fizzy?" frågar jag med rynkade ögonbryn och hon pekar uppåt.

 "In her room, she's upset because of a fight between her and her best friend" berättar hon. 

 "Can I go up to her?" frågar jag och hon nickar.

Louis står och pratar med sina föräldrar och tvillingarna springer iväg till vardagsrummet medan jag går upp på övervåningen för att leta rätt på Fizzy's rum. Det är svårt att missa, det står namn på varje dörr. På en står det Lottie, på en annan Pheobe och Daisy och på den tredje står det Fizzy. Jag knackar på Fizzy's dörr och ett svagt Kom In hörs. Försiktigt öppnar jag dörren och ser henne ligga på mage i sin säng med ena kinden mot kudden, hennes blick trevandes mot fönstret.

 "Hi Fizzy" säger jag mjukt, stänger dörren och går emot henne. 

 "Hey Chachi" mumlar hon tyst och jag sätter mig bredvid henne på sängen

 "Are you alright?" frågar jag och stryker min hand över hennes hår.

 "Hard to tell, ask me later"

 "Tell me" uppmanar jag och fortsätter dra handen igenom hennes hår.

 "There's this boy I like" börjar hon och jag ler automatiskt. "I told my best friend about him, that I liked him and so, she knew I liked him very much. But after that she started hanging out more with him and flirting and such. And just yesterday, she sent me a message with a picture of her and the boy and she wrote You Suck"

Jag tappar hakan. Hur kan man göra så mot ens bästa kompis? Varför stjäla en kille från sin bästa vän? Det är sjukt, och jag förstår varför hon känner sig såhär nere och depp. 

Tillslut har hon muntrat upp sig lite och vi går ner till de andra igen och tillsammans klär vi granen i guld och rött, när det är klart lägger vi alla paket där under och avslutar med glögg och pepparkakor.

 

 "Chachi! Louis! Wake up! It's christmas!"

Jag öppnar sömntrött ögonen och ser Phoebe och Daisy hoppa runt i min och Louis' säng, som om de druckit två liter energidryck. När de ser att vi båda är vakna springer de ut och väcker resten av huset. Med en trött suck vänder jag mig mot Louis och gosar in mig mot hans varma bröst. 

 "Merry christmas love" mumlar han och pussar min panna.

 "Merry christmas"

Jag går upp och duschar för att sedan byta om till en röd spetsklänning, ett par svarta klackskor, guldiga armband och guldiga örhängen som är formade till hjärtan. Jag låter mitt hår vara lockigt och sätter upp luggen och sminkar mig med sotiga ögon och röda läppar. 

 

christmas

När jag kommer ut till gästrummet igen står Louis framför spegeln och knäpper sin vita skjorta. På benen har han på sig ett par jeans och hans hår är snyggt stylat. 

 "Hey babe, can you help me with my tie?" frågar han och pekar på den röda slipsen som ligger på sängen. 

 "Sure" ler jag och tar upp den ifrån de mjuka sängkläderna. 

Jag går fram till honom igen och ställer mig precis framför honom. Jag knyter slipsen och kysser honom lätt på läpparna innan vi går ner till köket hand i hand. Mark sitter vid köksbordet bredvid Johannah och läser tidningen, Pheobe och Daisy sitter på golvet i vardagsrummet vid granen och kollar på julklapparna och Fizzy sitter i soffan med sin dator i knäet. 

 "Good morning" hälsar Louis när vi kommer in. 

 "Good morning!" ler Johannah och skådar mig uppifrån och ner. "Chachi, you look amazing!" 

 "Aww, thank you Johannah, so do you!"

Johannah har på sig en ganska tight röd klänning som går ner till knäna och hennes hår är uppsatt i en gullig tofs. På fötterna har hon ett par svarta klackstövlar och runt hennes hals hänger ett guldhalsband. 

 

Efter en god, stor middag med endast utsökt julmat samlas vi alla i vardagsrummet på soffan - barnen på golvet vid granen - och låter Daisy och Pheobe dela ut julklappar. Eftersom ingen här tror på jultomten har de slutat med att klä ut sig, berättade Louis för mig igårkväll, därför delar de bara ut julklapparna direkt. 

 "This is to Chachi from Louis" läser Daisy och räcker mig ett mellanstort paket.

 "Thank you" ler jag mot Daisy och lägger paketet i mitt knä. 

Tillslut har alla fått sina paket och vi börjar öppna. Av Louis fick jag presentkort på klädaffärer, smycken och en väska, av Johannah och Mark fick jag ett smyckes sett med matchande halsband, armband och örhängen, av Lottie fick jag en jättefin ljuslyckta och Fizzy, Daisy och Pheobe har inte börjat köpa julklappar än. Jag gav Louis en snygg skjorta, ett par skor, en keps och ett mobilskal med en bild på honom och mig. Johannah fick en märkesväska, Mark fick en bok som Louis tipsat mig om att köpa till honom, Lottie fick en necessär fylld av smink, Fizzy fick presentkort på olika affärer och Daisy och Pheobe fick varsin ny barbie docka. 

 "I have one new present for you" säger Louis när alla öppnat sina paket. 

 "Really?" frågar jag och vänder mig mot honom.

Han ställer sig upp och tar mina händer. Försiktigt drar han upp mig på fötter och allas blickar ligger på oss, vilket får mig lite nervös. Plötsligt går han ner på knä och hela jag stelnar till. Andan fastnar i min hals och det är som att hela min värld stannar upp. Han tar upp en röd sametsask ur byxfickan och öppnar den. I den ligger en silverring med diamanter. 

 "I know that you're young, only eighteen" börjar Louis och jag lägger en hand för munnen medan tårar fyller mina ögon "but it feels right. You're the one for me, my princess, my treasure. We don't have to get married yet, we can wait for years and years if you're not ready, but I want to know that you're mine for real, I want to make it official. Olivia Gonzales, will you do the honor to marry me?"

Jag börjar gråta och slänger mig runt hans hals. "Yes!" 

 

---------------------------THE END------------------------

 
 
Ingen bild

JoJo

23 december 2013 00:04

Oh god...♥

 
Ingen bild

Love at first sight fan ( camilla )

3 januari 2014 21:11

Ahhhhh! Sooo vackert

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

Av Wilma - 24 november 2013 11:09

 "Good evening Washington!" utropar Niall i mikrofonen efter första låten.  "How are we doing tonight?" frågar Liam och alla skriker högre. Harry fortsätter prata medan jag står och hoppar lite upp och ner bakom scenen för att ladda upp, eller i ...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards