onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

18#Friday

Av Wilma - 22 januari 2013 21:00

"We should get back before it gets dark" säger Chris och ställer sig upp när vi skrattat klart på marken.

"But which way?" frågar jag.

"I don't know yet" flinar han och sträcker ut handen mot mig.

Jag tar den och han drar upp mig. Han drar i för hårt och jag flyger in i honom. Han drar sina armar om mig, av ren reflex, för att jag inte ska ramla. Jag fnissar och ser upp på honom. Han ler och ser rakt in i mina ögon. Hans ögon är nötbruna... Så fina. Djupa. Som att de berättar en hel historia. Döljer så mycket.

Han harklar sig och drar undan sitt huvud lite samtidigt som han kollar bort. Jag kollar snabbt ner i marken och tar ett litet steg tillbaka. Rodnaden stiger och jag drar handen genom mitt hår.

"We should probably get going" säger han tyst och jag nickar.

"Which way?" frågar jag och han suckar lite medan han ser sig omkring.

"We can try this way" säger han och börjar gå.

Jag följer efter honom. Stämmningen är spänd. Vårt glada humör är som bortblåst. Som att den aldrig funnits. Vad hände egentligen? Eller vad var på väg att hända? Ville jag veta?

"There's the meadow" säger han och jag stannar.

"Why is everything so weird? Nothing happened" säger jag och han vänder sig mot mig.

"I don't know" suckar han och jag ler svagt.

"Let's just forget about it" ler jag och går mot honom.

"Alright princess" retas han och jag skrattar till.

Efter drygt fyra timmar slår klockan två på natten och vi är vid mitt hus. Mamma och pappa kommer rusandes och frågar vart vi varit och att de försökt ringa mig, men att jag inte svarat. Efter en lång förklaring fattar de och vi joggar upp till mitt rum. Vi gör oss i ordning för natten och bäddar en madrass på golvet åt Chris. Sedan lägger vi oss trötta ner.

"Good night" säger Chris.

"Good night" ler jag och sluter ögonen.


Nästa dag åker Chris till sig och jag till jobbet. Det är onsdag idag, men jag var ledig måndag och tisdag. Barnen kommer springades mot mig när jag kommer in.

"Hello" ler jag och går med dem in till rätt avdelning.

"Hi Alyssa" ler min kollega, Angelina.

"Hi" ler jag och sätter mig på golvet med alla ungar.

Efter jobbet åker jag till en salladsbar och beställer med sallad hem. Sedan åker jag vidare. Ingen är hemma, som vanligt. Noel går ju fortfarande på gymnasium och mamma och pappa jobbar. Jag tar av mig mina skor och hänger upp min jacka för att sedan ta med mig salladen till köket. Där häller jag upp lite juice i ett glas och tar en gaffel, sedan går jag till vardagsrummet. När jag ställt ner allt på soffbordet sätter jag mig i soffan med en suck. Jag slå på teven och slänger upp fötterna på bordet för att sedan börja äta.


Fredag


Jag sitter framför teven och väntar på att Harry ska svara på mitt sms där jag frågade när de hämtar upp mig. Uttråkat kollar jag på ett, jag vet inte hur gammalt, avsnitt av Top Model. Ganska tråkigt, eftersom jag redan sett typ alla avsnitt på alla säsonger. Snart plingar mobilen och tar upp den.

We'll pick u up at 8pm :) x

Jag kollar klockan. Den är bara fem än så länge. Efter att ha svarat lägger jag mig i soffan och sluter ögonen. Plötsligt läggs tyngd på mig och jag stönar. Jag öppnar ögonen för att se Noel sitta på min mage. En suck flyger ur min mun.

"Get off me" muttrar jag knuffar ner honom på golvet.

"Aouch! Mommy! Alyssa pushed me down on the floor!" ropar han igenom huset och fake gråter.

"Aw, my little boy, is your older sister able to push you down like that? I thought you were strong" skojar mamma med tillgjord röst när hon kommer in till oss ifrån köket.

"Ha! She's on my side, loser!" utbrister jag och han putar med underläppen.

"Daddy!!" ropar han och pappa kommer och ställer sig bredvid mamma.

"What is it son? And what are you doing on the floor?" frågar han och Noel pekar på mig.

"She pushed me down here!" klagar han och pappa suckar med händerna på höfterna.

"Why did you let that happened? I thought you were stronger than her" säger han ironiskt och Noel tjuter högt.

"Why is everyone against me?!" tjuter han, reser sig upp och springer mot trappan. "This isn't over, jerk" säger han och stirrar mig i ögonen när han är på mitten.

"We'll see about that" mumlar jag och han springer upp.

Mamma och pappa skrattar åt oss och pappa pussar mammas panna.

"I'll have to go to work tonight" säger han och hon nickar.

"Alright"

"And I'm going out tonight" säger jag och de ser på mig.

"With who?" frågar pappa förvirrat.

"Harry and his friends" säger jag och rycker på axlarna.

"Be careful" säger pappa och går emot mig.

"I always am" säger jag och låter honom pussa min panna innan han går mot hallen.

"Bye!" ropar han innan han lämnar huset.

Mamma slår sig ner i soffan bredvid mig och jag lägger mig med huvudet i hennes knä. Hon börjar hålla på med mitt hår, så som bara mammor kan. Det får mig att le, får mig att tänka på hur det var när jag var liten. Då satt jag alltid i mammas knä och lät henne hålla på med mitt hår tills jag somnade.

"Can you help me get ready for the party later?" frågar jag och hon nickar.

"Of course" ler hon.

När klockan är halv sju hoppar jag i duschen. När jag smörjt in mig med bodylotion och fönat mitt hår drar jag på mig underkläder och ett linne.

"Mum!" ropar jag och hon kommer in.

Jag sätter på musik i min stereo och sätter mig sedan på toalettstolen så jag kommer i rätt längd för mamma. Hon lockar mitt hår till Hollywood lockar och sminkar mig sedan. Samtidigt sjunger vi med i låtarna som spelas. När jag får se mig själv i spegeln ler jag stort. Mina ögon är omringade av mörka, långa ögonfransar och ögonlocken är täckta av lite beige ögonskugga och eyeliner. Mina ögonbryn är imålade och mitt ansikte är täckt av puder. Mina läppar är lätt röda, vilket får mig att se mognare ut.

"Thank you mommy!" ler jag och kramar henne.

"Anytime sweetheart" ler hon och försvinner ut igen.

Jag går till min garderob och drar fram ett par svarta shorts och en vit spets korsett med dragkedja fram. Sedan kliver jag i ett par pumps och avslutar med smycken.

 

När jag är klar är klockan kvart i åtta, så jag går ner till vardagsrummet igen. Mamma ler stort mot mig.

"You look so beautiful" ler hon och jag ler.

"Thank you mum"

Min mobil plingar och jag tar upp den. Ett sms från Harry.

U ready? We're outside x

"Bye mum!" säger jag och kramar henne.

"Bye sweetheart, be careful!" säger hon strängt och jag nickar.

"Promise"

Jag går ut ifrån huset och ser en Range Rover stå på vägkanten. Självsäkert går jag emot den och öppnar bildörren bak. Direkt när jag öppnar möts jag av glada miner.

"Hi Alyssa!" skriker alla i kör och jag skrattar medan jag sätter mig.

"Hi guys" fnissar jag.

Louis kör, Niall sitter fram bredvid honom, Harry sitter bredvid mig och Zayn sitter bredvid Harry.

"Where's the fifth?" frågar jag, även om jag vet vad Liam heter.

"He's with his girlfriend" skrattar Harry och jag fnissar lite.

"Alright"

"Are you ready to party?!" skriker Louis medan han kör.

"Yes sir!" skriker jag tillbaka och alla garvar.

Efter fem minuter är vi framme vid en nattklubb och vi kliver ur bilen. När vi kommer in delar alla på sig, men Harry stannar med mig. Vi går till baren först och beställer varsin shot. Efter att ha hävt i oss den tar vi en till, sedan tar vi varsin Blue Lagoon. Vi sätter oss vid baren, men sedan drar han med mig till dansgolvet.

"OH OH! I WANT SOME MORE! OH OH, WHAT ARE YOU WAITING FOR?! TAKE A BITE OF MY HEART TONIGHT!" skrik/sjunger vi medan vi hoppar runt.

Det blir en ny låt och jag känner direkt igen den. Scream And Shout spelas och jag tjuter till. Harry och jag dansar tillsammans medan jag mimar till texten.

"You are now now rocking with Will.i.am and Britney bitch, oh yeah, oh yeah, oh yeah, bring the action" sjunger jag och Harry skrattar lite.

Det blir fler folk på dansgolvet och Harry och jag dansar nu riktigt nära varandra. Plötsligt tar någon min hand och snurrar runt mig så jag är vänd åt andra hållet. En kille i kanske 25 års åldern står där med ett flin. Han tar tag i min rumpa och trycker mig mot honom.

"Let me go!" utbrister jag och försöker putta bort honom, vilket inte går så bra.

"Let her go man!" ryter Harry och försöker få bort honom från mig.

"You don't own her" flinar killen och jag puttar till honom hårt så han stapplar bakåt.

Harry tar min hand och drar mig ifrån den dansande folkmassan. När vi står vid baren ställer han sig framför mig och ser in i mina ögon.

"Are you okay?" frågar han och jag nickar.

"He's an idiot" säger jag och han nickar.

"Yes, he is" suckar han och jag ler.

"He's not going to ruin our night" flinar jag och vi går mot dansgolvet igen.

Den här gången har Harry händerna på min midja och håller mig nära honom, antagligen för att visa att jag är "upptagen". Så gulligt!


****


Förlåt för dålig update, har verkligen inte haft någon fantasi alls och känner att det här kapitlet blev super dåligt, men anyway...

Ha de gött!

 

 
 
Ingen bild

Tilde

23 januari 2013 20:55

Please, nästa kap(itel)??? :)

 
Ingen bild

Agnes

24 januari 2013 08:09

Suuuper! Den blev inte alls dålig! Längtar till nästa! Xx

 
Ingen bild

Saga

24 januari 2013 13:50

Läste inläggen ovanför, brukar läsa på mobilen och kommenterar inte då. Men ska bli bättre, din novell äger!!<3 en av mina favoriter <3:)

 
Michaela

Michaela

24 januari 2013 17:55

Jätte bra!!! Ledsen jag läste på mobilen så det blev lite kröngligt att kommentera;) mer!<3 xx

http://www.mowie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards