onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

9#TooGoodToBeTrue

Av Wilma - 3 januari 2013 22:15

 "Alyssa! You have a visitor!" ropar mamma nerifrån, dagen efter.

 "Coming!" ropar jag och reser mig ifrån sängen.

Jag går ut ifrån mitt rum och joggar nerför trappan, för att sedan snurra runt mot hallen. När jag ser ut i hallen stannar jag upp. Innanför dörren står Melissa. Mamma ler mot mig och går förbi mig. Jag går sakat emot henne och lägger armarna i kors över bröstet.

 "Alyssa, look. I'm sorry. I just overreacted, you know how I can be" säger hon och jag ler.

 "I'm not mad at you" ler jag och går fram för att krama henne.

 "Good. Can I come in, or are you busy?" frågar hon och jag nickar.

 "Yeah, come in" ler jag och hon tar av sig jackan och flöjer med mig upp till mitt rum.

Jag stänger dörren efter oss och vi sätter oss i sängen. Vi kollar på datorn och gör inte så mycket. Men sedan bestämmer vi oss för att baka. Så jag tar med min MacBook ner till köket och ställer den på köksön. Jag sätter mig på en stol och Melissa ställer sig bakom mig för att kolla på datorn med mig.

 "What should we bake then?" frågar jag och rullar ner bland massa recept.

 "Cupcakes!" tjuter hon och jag skrattar.

 "Okay then" ler jag.

Jag söker på cupcakes och letar på ett bra recept. Melissa går för att kolla så vi har allt som jag rabblar upp. Medan hon letar efter mjöl loggar jag in på Twitter.

 "Oh, found it!" utropar Melissa och ställer fram mjölet på köksön. "What's next?" frågar hon och jag märker att jag fått en ny följare.

 "Hold on a second" säger jag och trycker på mina följare.

 "What is it?" frågar Melissa och ställer sig bakom mig.

Jag spärrar upp ögonen när jag ser vem det är och Melissa skrattar förtjust medan jag försöker kolla om det är sant.

 


 "This is amazing!" tjuter hon och jag ler stort.

 "This can't be true. Is it really him?" frågar jag glatt och hon nickar.

 "Yes, you can see it's him!" tjuter hon och kramar mig hårt.

Jag fattar inte att Harry hittade mig på TWITTER som har jag vet inte hur många miljoner användare, han hittade mig.

 "Anyway, let's bake" ler jag och hon gör ett glädjeskutt. "Why are you so happy?" frågar jag skrattandes.

 "I'm happy for you, and let me be, or else I'm going to get really annoyed" varnar hon och håller upp ett finger mot mig.

 "Sugar!" befaller jag och hon snurrar mot skåpen.

 "Here, right?" gissar hon och pekar på skafferiet.

 "That's right, you got it girl" ler jag och hon öppnar.

 "Dadadadada... Oh, here!" säger hon när hon sökt med blicken igenom hela skafferiet.

När vi tagit fram allt så blandar vi ihop det så som det står i receptet.

 "Oh my God, that looks so good, can I taste?" frågar Melissa och ser på mig med hundvalpsögon.

 "Go ahead" skrattar jag och hon doppar fingret i smeten.

Efter drygt en timme är vi klara och sitter utmattade vid köksön. Uttråkat loggar jag in på Twitter igen och ser ett nytt DM. Jag trycker upp rutan och ser ett nytt meddelande ifrån @Harry_Styles.

Hey Alyssa :) So glad I finally found u! I'm happy I can finally contact u... Wanna meet up sometime? x

Jag skriker till och Melissa ser chockat på mig. Jag visar henne meddelandet och hon tjuter till. Vi tar varandras händer och börjar skutta runt över köksgolvet. Jag kan inte beskriva lyckan jag känner just nu.

 "What should I answer?" frågar jag och sätter mig på stolen igen.

 "You should answer... Dear Harry, or should I say prince carming, I can't believe you found me either. I'm so happy I could die. And of course! I want to meet my prince!" skojar Melissa och gör en dramatisk gest.

Jag skrattar, skakar på huvudet och börjar skriva ett svar. Det tar drygt tio minuter, eftersom jag börjar om minst tjugo gånger.

Hi Harry! I can't believe u found me, by all those accounts... Wow... Of course I do, when and where? :) x

Plötsligt känner jag lukten av bränt. Jag kollar på Melissa med rynkad panna och hon ser minst lika förvirrad ut som jag. Men sedan kommer vi på det samtidigt.

 "Our cupcakes!" tjuter vi och rusar mot ugnen.

Jag öppnar och viftar bort röken. Som vi tänkt så var våra muffins - och blivande cupcakes - brända. Helt kolsvarta.

 "No!" klagar Melissa och stampar med foten i golvet som en barnunge.

 "I'm sure we can eat those" försöker jag och Melissa höjer ena ögonbrynet.

 "If you like burned muffins, yeah" säger hon och jag skrattar högt.

 "We are so dum!" skrattar jag och hon börjar skratta med mig.

 "We suck at baking" skrattar hon och vi slänger våra muffins.

Vi städar undan allt och sedan går vi till mitt rum igen. Desperat kollar jag min Twitter, men inget nytt från Harry. Lite besviket loggar jag ut och är social med Melissa.

 "I wanna party tonight" säger Melissa och sjunker ner på sängen.

 "Me too"

Vi bestämmer snabbt för att gå till en nattklubb. Melissa lånar kläder och smink av mig. Jag tar på mig en beige klänning som har lite glitter längst upp och ett par glittriga pumps. Melissa lånar en svart klänning med nitar på överdelen och ett par svarta pumps med nitar på klacken. Hon sminkar mig och jag sminkar henne. Sedan lånar jag ut några smycken och tar några själv. Sist sprutar jag DKNY parfym över mig och sedan går jag och Melissa ner.

 


 "Where are you girls going?" frågar Noel som kommer ner ifrån trappan till hallen där vi står.

 "Party" säger jag bara och han ler lite.

 "Me too! We can go together, or, I'm meeting my friends there, but we can get there together" föreslår han och Melissa ler stort.

 "Okay" ler hon och jag suckar.

 "Fine"

Eftersom vi inte kommer kunna köra själva hem efteråt så tar vi en taxi dit. Melissa pratar med Noel ganska mycket, men det är lugnt. Han ska ändå vara med sina kompisar efteråt. Vi ska till samma klubb, oturligt nog. Men men, jag kom för att ha kul, inte gömma mig för lillebrorsan.

 "Come on" säger jag och drar med mig Melissa mot baren.

Musiken dånar ur högtalarna och höga prat hörs. Folk dansar, dricker och står med tungorna i varandras halsar. Melissa och jag beställer varsin shot, som blir till tre. Sedan tar vi varsin vodka redbull och går med dem till dansgolvet. Vi börjar dansa med varandra och har hur kul som helst. Alkoholen har gjort oss hur flummiga som helst, men det blir mycket roligare. Melissa är dock mer berusad än jag. Jag kan fortfarande dansa, stå och prata.

 "I'm getting a new drink!" ropar hon igenom musiken och vinglar mot baren.

Jag suckar och går av dansgolvet. Jag ställer mig vid sidan av och kollar på alla som dansar. En del kan inte ens stå. En del sitter i sofforna och skrattar. Plötsligt läggs två händer på mina axlar och en hand drar axelbandet ner ifrån min axel.

 "Hello sexy girl" viskar någon i mitt öra och jag vänder mig panikslaget om.

En kille på minst 20 år står där och jag suckar. Jag vänder mig om för att gå, men han drar mig till sig. Paniken slår till, men jag kommer inte ur hans grepp.

 "Let me go!" utbrister jag och han försöker dra ner min klänning som jag krampaktigt håller uppe.

 "Hey, let her go man!"

Killen vänder sig om och skrattar till.

 "Overprotective boyfriend or what?" frågar han flummigt och går sedan iväg.

Jag andas tungt och fixar min klänning. Klumpen i halsen stiger, men jag trycker tillbaka den. Hela jag skakar och plötsligt känner jag en hand på min axel. Av ren reflex hoppar jag undan och kollar upp på ett välkänt ansikte.

 "Are you okay?" frågar Zayn och jag sväljer hårt, men nickar.

 "Yes" svarar jag och han ser skeptiskt mot mig.

 "Really? Follow me out for a moment, you need some air" säger han och tar min hand.

Jag följer honom villigt ut och drar in ett djupt andetag av den friska luften. Mina lungor fylls av kall luft och jag andas ut långsamt. Zayn står bredvid mig hela tiden.

 "Better?" frågar han och jag nickar.

 "Thank you" säger jag och han ler.

 "I couldn't let him do something to you" säger han och jag ler.

 "Alyssa!"

Jag kollar mot in/utgången till klubben och ser Noel komma ut. Han andas ut och går snabbt emot mig. Utan ett ord kramar han mig hårt och jag kramar honom tillbaka. Zayn ser förvirrat på mig bakom hans rygg.

 "I saw what happened in there, sorry I didn't get there in time" säger han och jag skrattar till.

 "It's okay, I'm totaly fine" ler jag och jag nickar mot Zayn. "Thanks to him" lägger jag till och Noel vänder sig till Zayn.

 "Thank you so much bro, I have no idea who you are, but I owe you everything. Thanks for helping my sister" säger han och ger Zayn en killkram.

 "Oh, you're siblings?" säger Zayn förvånat och jag skrattar.

 "I know, I'm the good looking of us two" skojar jag och Zayn skrattar med Noel puttar till mig.

 "Anyway, thank you bro, and I'll see you at home Alyssa. Now let's party!" utbrister han och slår upp knytnäven i luften.

Jag skrattar, Zayn med. Noel skuttar in igen och jag fnissar åt honom. Zayn och jag går in igen och jag ser Melissa stå och se sig förvirrat omkring på dansgolvet. Hon möter min blick och vinglar emot mig.

 "Why did you just leave me like that?" utbrister hon och jag fångar henne när hon håller på att ramla.

 "I think we're going home" säger jag och hon suckar lite. "Bye Zayn, and thank you again" ler jag och går med Melissa ut till vägen igen.

Jag fixar en taxi och jag hjälper Melissa till sin lägenhet, sedan åker jag till mig. Jag smyger in eftersom klockan är mycket och går tyst till mitt rum med mina pumps i min hand. Smidigt drar jag av mig klänningen och tar av mig alla smycken. Sedan kryper jag ner i sängen i endast underkläder.


****


Well, well, well... Zayn, tha heroo... I alla fall, btw, anyway, whatever ya say... Okej, har faktiskt inte ett skit att säga, så jag säger det här... ENJOY

 
 
novellblogg

novellblogg

3 januari 2013 22:42

asdfghjkl så bra! Meeeeeer!:D

http://gottabemeandyou.blogg.se

 
Ingen bild

:D

4 januari 2013 15:07

BÄST!:D

 
Ingen bild

JoJo

5 januari 2013 19:52

Tragiskt Nog... Ja Har Inte Heller Nåt Att Säga... Ja Vet...:`( Det Är Så Sorgligt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards