onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Del 45#NY

Av Wilma - 17 december 2012 20:30

"We have to go now" säger Louis efter tio minuter.

Tjejerna har inte kommit tillbaka än, men jag hoppas de håller tiden. Vi ställer oss upp och plockar ihop våra saker. Jag slänger en blick mot toaletterna och ser Eleanor komma ut. Ayla kommer efter henne. Hennes ögon är lite röda och kinderna lätt rosa. Jag går emot dem och Ayla möter min blick. När jag är framme vid henne slänger jag armarna om henne och hon sluter armarna om min nacke.

"I'm so sorry babe" viskar jag i hennes öra och hon snyftar till.

"It's okay" ler hon och vi tar våra saker.

Vi går ombord på planet och slår oss ner. Det är ett privatjett, så det är riktigt sköna säten. Stora också, för den delen. Det finns också en plattTV och två soffor, plus en hyfsat stor toalett. Jag och Ayla sätter oss i varsitt säte bredvid varandra och jag lägger armen om henne. Hon tar av sig skorna och drar upp fötterna i sätet innan hon lutar sig emot mig. Jag pussar hennes panna och låter henne gosa in sig i min famn.

"I love you so much" mumlar hon mot mitt bröst.

"I love you too, darling" säger jag och hon fnissar.

"That made me sound so old" fnissar hon och jag skrattar till.

"No, I thought it was cute... Darling" skojar jag och hon skrattar.

Hennes skratt... Jag älskar henne, hennes skratt, hennes ögon, hennes kropp, hennes ansikte, hennes stil, hennes personlighet... Allt. Hon betyder så mycket för mig, det går inte att förklara.


Ayla's Perspektiv


"We're here! Zayn wake up sleepyhead!!" tjuter jag och knuffar hårt på Zayn som förvirrat slår upp ögonen.

"What?!" fräser han och jag fnissar.

"Sorry, we're here" ler jag generat och han flinar.

"Excited or what?" retas han och jag slår till honom på armen.

"Let's go"

Vi kliver av planet med resten av killarna och vi kommer ut i kalla luften. Jag huttrar till och vi får våra väskor. Det är nästan inga fans alls på flygplatsen, vilket är skönt. Evelinas plan ska landa om tio minuter, så vi sätter oss ner och väntar. Liam skakar nervöst på benet och biter på sina naglar. JAg fnissar.

"Chill Liam" flinar jag och han ser på mig.

"Sorry" ler han generat och jag skrattar lite.

Jag lägger mig i Zayns knä med benen i Harrys knä och fötterna i Nialls. På bänken bredvid oss sitter Liam, Louis och Eleanor. Jag leker med Zayns fingrar och kollar koncentrerat på våra ihopflätade händer. Jag känner Zayns blick på mig, men bryr mig inte så mycket. Snart fnissar han till och jag ser på honom.

"What?" frågar jag och han ler mot mig.

"You're too cute" säger han och jag rodnar.

"Oh shut up" mumlar jag och trycker ansiktet mot hans bröst.

"Don't hide our beautiful face" säger han och jag skrattar mot hans bröst.

"I don't have a beautiful face, so it's okay" fnissar jag och han suckar lite.

"You ARE beautiful, Ayla, don't think anything else" säger han och jag säger inte emot, eftersom jag vet att han ändå kommer få sista ordet.

Snart landar Evelinas plan och Liam ställer sig upp. Han går emot gaten för att möta upp henne. Han går med händerna i fickorna och blicken fast på gaten. Massa folk börjar komma ut därifrån och Liam ställer sig på tå för att leta efter henne. Snart får han syn på henne och går ditåt. Jag ler. Så söta. De kramar varandra innan Liam böjer sig ner för att kyssa henne. Hon rodnar och de går med ihopflätade händer mot oss.

Jag och Eleanor reser oss upp för att hälsa. Jag - töntig som jag är - tar Eleanors hand och börjar skutta emot Evelina. Eleanor är med på noterna och skuttar med mig. Evelina och Liam skrattar åt oss.

"You're so childish" skrattar Liam och jag och Eleanor lipar åt honom.

"Evelina, this is Eleanor, Louis girlfriend" presenterar jag dem och de kramas.

"This will be so fun!" tjuter Evenlina och vi håller med.

Snart är alla samlade och vi tar två taxibilar. Jag sitter med Zayn, Eleanor och Louis. Jag sitter bak bredvid Eleanor som sitter bredvid Louis. Zayn sitter fram. Vi börjar åka och jag pratar med Eleanor hela vägen till hotellet. När vi är där ställer vi ut våra saker och väntar på de andra. Snart stannar deras taxi framför oss och vi går tillsammans in.

Liam och Louis går fram för att fixa med rumskorten och vi andra står en bit bort med allas väskor. Jag och tjejerna står i en typ... "ring" och pratar medan killarna pratar lite för sig själva.

"I'm so excited!" tjuter jag och de skrattar.

"Me too" säger de i kör och vi börjar asgarva.

"Girls..." suckar Harry och himlar med ögonen.

Vi tjejer byter blickar innan vi vänder oss mot honom samtidigt och lipar. Niall och Zayn börjar skratta och Zayn går emot mig.

"You're so cute when you do that" mumlar han och kysser mig.

"Aww! You two are just too adorable" ler Eleanor och Evelina håller med.

Jag ler mot Zayn och lägger armarna om hans midja. Han drar mig intill sig och pussar min hjässa. Jag drar in hans doft och ler lite. Snart får vi våra kort och vi tar hissen upp. Jag och Zayn delar, Evelina och Liam, Eleanor och Louis och Harry med Niall. Mobbade som inte har flickvänner (lägg märke till ironin).

"It's you and me Niall" suckar Harry och lägger armen om Niall.

"We against the love" håller Niall med och vi börjar skratta.

Alla går till sina rum och fixar sig för att gå på stan. Jag går in till badrummet, drar av mig kläderna och ställer mig i duschen. När jag rakat mig, tvättat håret och tvålat in mig kliver jag ur och sätter fast en handduk runt min kropp. Sedan handdukstorkar jag mitt hår innan jag går ut till sovrummet. Zayn ligger på sängen med sin mobil. Hans blick flyger på mig när jag kommer ut och går mot min resväska.

"Why are you so damn hot?" mumlar han och går emot mig.

Han drar in mig i sin famn och kysser mig. Han drar sina händer över handduken längst mina sidor och drar sedan handen från mitt bara ben in under handduken.

"No" protesterar jag och tar bort hans hand.

"Why?" frågar han och putar med underläppen.

"Not now, maybe later" ler jag retsamt och böjer mig överdrivet ner för att ta fram kläder.

"You're driving me crazy" mumlar han och jag sätter mig på huk framför min väska.

"Really?" frågar jag och drar upp ett par spetstrosor.

"That's it. This was your fault" suckar han och lyfter upp mig.

Jag tjuter och skrattar till. Han slänger ner mig på sängen och sitter snart över mig. Han börjar kyssa mig och smeker mig längst armarna och över handduken. Jag lägger händerna på hans nacke och kysser honom tillbaka, men sedan avslutar jag.

"I have to get ready" fnissar jag och han stönar.

"Please, just fast?" ber han upphetsat och jag skrattar.

"No Zayn" skrattar jag och ställer mig upp.

"You little teaser" suckar han och jag fnissar.

"That's me"


 

Jag drar fram spetsunderkläder i svart, svarta stretchjeans och en grå tröja som det står I ♥ NY på. Jag tar med mig dem till badrummet där jag byter om för att sedan blåsa mitt hår, fläta det och lägga flätan på min högra axel. Efter det sminkar jag mig med lite puder, foundation och mascara.

"Are you done soon?!" ropar Zayn och jag fnissar.

"Now!" ropar jag och går ut.

Han kysser mig innan han själv smiter in till badrummet. Jag drar fram ett par skor och en jacka, plus mössa. Sedan sätter jag mig på sängen med mobilen i handen. Kollar Twitter, FaceBook och like sånt. Snart får jag tråkigt och ställer mig upp.

"Zaayn! Hurry, I'm bored!" ropar jag och sprayar parfym på mig.

"Coming!" ropar han tillbaka.

Jag börjar ta på mig skorna, jackan och mössan och då kommer Zayn ut. Han tar på sig han med medan jag lägger ner plånbok, mobil och lite annat i en handväska. Sedan går vi hand i hand mot de andras rum.

"I've always dreamed about going shopping in New York" suckar Evelina lyckligt när vi går nere på gatan.

Vi tjejer går armkrok medan killarna går bakom oss. Vi börjar planera affärer att gå in i och snart kommer vi fram till att vi ska gå själva, medan killarna går till... Ja, killaffärer, antar jag? Så vi säger hejdå till dem och börjar gå in på alla möjliga klädaffärer.

"What are you going to wear tomorrow?" frågar jag när vi är inne på Forever21.

"A dress, I think" svarar Eleanor.

"I'm going to wear a skirt, I think" svarar Evelina och jag suckar.

"I've absolutely nothing to wear" säger jag.

"We'll help you find something" flinar Eleanor.

Efter det så kör vi på planen att de hämtar kläder och jag testar. Vi går in på hur många affärer som helst och shoppar upp alla våra pengar, nästan. Vid lunch möter vi upp killarna för att äta. Vi bestämmer oss för en grekisk restaurang. Den är väldigt mysig och lugn. Det spelas grekisk musik i bakgrunden och det luktar himmelskt gott.

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Snart nyår! Yaay! Okej, så... Nyår är en stor del av avslutet på denna fanfic, men det kommer fler kapitel efter det också. BIG TIME!

P.S

DET ÄR SNART JUL! OMG!

      


Anywayyy...

LUVYA

 
 
Ingen bild

Hilda

17 december 2012 21:37

Mer! Dont want it to end :c

 
Ingen bild

:D

17 december 2012 21:57

så otroligt bra!!:D

 
Ingen bild

JoJo

18 december 2012 17:06

Åååhhh, DU gör mig galen!!! MER NUUU! nÄR DET ÄR JUL SKA MAN FAKTISKT VA VÄNNER, INTE SANT?;) Och om ja får gissa, så kmr det hända nåt på nyår/nyårsfesten??? Och ska dom inte träffa Nelli? Hon bor väl i U.S.A? MEEERMEEERMEEER!

 
Michaela

Michaela

18 december 2012 17:44

Hyperväntilerar här.... GOD MER!!!:D<3 xx

http://www.mowie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards