onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Del 43#Shopping&Spa

Av Wilma - 13 december 2012 21:15

Jag börjar andas hackigt och känner gråten i halsen. Snart förstår han vad han själv sagt och han ser snabbt på mig. Hans blick är full av ånger. Jag lägger mig ner på kanten av sängen och vänder ryggen mot honom. Tårar börjar rinna och jag känner hur Zayn kryper på sängen.

"Babe, I'm so sorry..." viskar han och jag känner hur han sätter sig bakom mig.

"I miss them" gråter jag och Zayn hoppar ner på golvet för att sätta sig på huk framför mig.

"I know babe, but they want to see you strong. They're so proud over you, I promise. And I'm so sorry I brought it up like that" viskar han och smeker bort mina tårar med sin tumme.

"Will I see them again?" viskar jag och han ser in i mina ögon med ett litet leende.

"Of course you will, they will be waiting for you" säger han och jag snyftar.

Det började gå upp för mig vad jag missade. Jag har inte kärleken mellan en familj. Jag har inte den tryggheten som man får när man är med familjen. Men jag har Zayn, mitt livs kärlek. Killen jag vill leva med. Man gör misstag, det gör alla, det ä mänskligt. Även om han sårat mig flera gånger. Jag kan inte leva utan honom.

"Are you mad at me?" frågar han tyst och smeker min kind.

Jag skakar på huvudet och ger honom ett svagt leende. Han kryper upp i sängen och lägger sig tätt bakom mig. Jag vänder mig om och kryper närmre mot hans bröst. Han smeker handen över min rygg och pussar min panna. Även om klockan inte alls är mycket så orkar jag inte hålla ögonen öppna. Iställer sluter jag dem och låter sömnen fånga mig i dess armar.


Zayn's Perspektiv


Snart börjar Ayla andas djupare och jag ser att hon somnat. Ett leende sprids på mina läppar och jag sätter på teven. Det visas en film och jag bestämmer mig för att kolla. Plötsligt knackar det på dörren och den öppnas. In kommer Safaa, Waliyha och mamma. De ler när de ser Ayla sovandes i mina armar.

"We were just saying good night" ler mamma och Safaa går mot sängen.

Hon och Waliyha ger mig en kram och försvinner ut och sedan går mamma emot oss. Hon ler stolt och kollar ner mot Ayla.

"She seems to be a good girl" ler hon och jag nickar.

"I love her" säger jag och hon ler stort mot mig.

"She loves you too. Good night Zayn" säger hon och kramar mig försiktigt.

"Night mum" säger jag och pussar hennes kind.

Hon försvinner ut och stänger dörren. Jag leker lite med Aylas fingrar och ler när hon suckar i sin dröm. Jag stänger av teven och drar av mig kläderna så jag ligger i mina kalsonger, sedan kryper jag ner under täcket och drar Ayla närmre mig. Jag fattar inte att jag gjorde så. Varför skulle det alltid vara jag som fick henne att gråta? Kanske är jag inte bra för henne. Men jag älskar henne. Och som jag förstått det, så älskar hon mig.

Nästa morgon vaknar jag före Ayla. Så jag pussar hennes kind och reser mig upp. Jag drar på mig ett par pyjamasbyxor och går sedan ner, utan tröja. Pappa sitter vid bordet med Doniya och läser tidningen. Mamma står vid bänken och fixar frukost.

"Morning" säger jag och går fram för att ge mamma en puss på kinden.

"Morning love" ler hon.

"Where is Ayla? I want to hang out with my half sister" flinar Doniya och jag skrattar.

"She's sleeping, I don't want to wake her up" ler jag och hon nickar.

"I got it, you shouldn't. Girls get really mad at boys who wake them up" skojar hon och jag flinar medan jag sätter mig ner bredvid henne.

Jag tar frukost och börjar äta. Plötsligt hörs långsamma steg i trappan och jag kollar bak. Ayla kommer ner, halvt sovande, i ett par pyjamas byxor och en vit t-shirt. Jag ler och hon drar handen genom sitt hår.

"Good morning darling, did you sleep well?" frågar mamma och ler mjukt mot henne.

"Good morning. Yes, I slept like a baby" ler Ayla och mamma skrattar.

"Sit down, get some breakfast" uppmanar mamma och pekar mot bordet.

Ayla sätter sig framför mig och ler snabbt mot mig innan hon börjar ta mat. Jag ler åt hennes försiktighet.

"I have to go now" suckar pappa och reser sig upp efter att ha vikt ihop tidningen.

"Where are you going?" frågar jag snabbt.

"To work" säger han, avfirar ett snabbt leende innan han försvinner ut till hallen.

"Bye!" ropar mamma.

Dörren öppnas och smälls igen. Jag suckar tyst. Han ska alltid jobba, även när jag är hemma. Mamma sätter sig på pappas plats, bredvid Ayla. Doniya sitter bredvid mig och hon kollar leendes på Ayla.

"Hey, are you up for some shopping today? Just us girls" frågar hon och Ayla nickar snabbt.

"I'd love too" ler hon och jag ler åt hur bra de kommer överrens.

Safaa och Waliyha kommer trötta ner och sätter sig vid bordet. De halvsover också, med ögonen halvöppna. Trött börjar de ta frukost och Doniya skrattar tyst.

"Hey girls, you up for some shopping?" frågar hon och de två skiner upp och kollar på henne.

"Yes!!" utbrister båda och vi skrattar.

"You want to come, mum?" frågar Doniya och hon nickar.

"Yes, of course" svarar hon. "Oh, and we can have a spa night!" föreslår mamma och alla tjejer instämmer.

Jag skrattar lite. Det är så roligt att se att de kommer bra överrens. Jag kanske ska ringa Alec, eller Robin. Jag har inte träffat dem på jätte länge nu.


Ayla's Perspektiv




Jag, Zayns systrar och Tricia sätter oss i bilen och börjar åka mot ett köpcentrum. Jag har på mig ett par ljusa jeans, en stickad tröja, en grön jacka, en sjal och ett par ljusbruna kängor.

"I want to go in here!" utropar Waliyha och pekar på Hollister.

"But I want to go there!" klagar Safaa och pekar på H&M.

"Girls, we can go to both" suckar Tricia och jag ler lite.

"Come on" viskar Doniya i mitt öra och drar mig mot Hollister.

Jag fnissar och vi går in. Musiken är hög och det är knappt något ljus därinne, men man får ändå en härlig känsla. Vi letar kläder i minst en halvtimme därinne. Jag köper en tröja, en parfym och ett par jeans därinne. Sedan går vi vidare. Vi möter upp de andra när vi ska äta lunch. Efter lunchen går vi två timmar till innan vi åker för att handla saker till en spakväll.

"So... Do you have any idol?" frågar Waliyha och ser på mig.

"No... Uhm... But I look up to Michael Jackson" ler jag och hon nickar.

"I like Justin Bieber" ler hon och jag nickar.

"He's cool" ler jag och hon skrattar till.

"And soo hot!" tjuter hon och jag skrattar.


Den kvällen är en av de bästa kvällarna jag upplevt. Zayns systrar och mamma är så otroligt snälla och roliga. Lätta att prata med, precis som Zayn. På tal om Zayn, han var hos en kompis och kom hem vid elva. Då låg jag redan i sängen och han kröp ner bredvid mig. Vi pratade tyst med varandra en stund innan vi båda slocknade helt.

När jag vaknar på morgonen lyser morgonsolen i mina ögon. Jag kvider till och trycker ansiktet mot kudden. Trött vänder jag på mig så jag ligger på mage och slingrar in armarna under kudden. Täcket ligger vid min midja och min överkropp är täckt av ett rosa maglinne.

Jag kollar på Zayn som sover bredvid mig. Han ligger på mage med händerna ovanför huvudet. Försiktigt lyfter jag upp hans arm och kryper in i hans famn.

 


Han vänder på sig och lägger armarna om mig. Jag kryper trött in mot hans bröst och drar in hans goda doft. Han suckar lyckligt och pussar min panna.

"Morning sunshine" säger han hest och jag stönar.

"Shut up and let me enjoy this" muttrar jag tyst och han skrattar hest.

"Of course babe"

"Shut up"

Han skrattar till igen och låter mig sedan ligga tyst i hans famn. Jag bara njuter av hans närhet. Önskar att jag kunde stanna där föralltid. Men jag vet ju att det är omöjligt. Någongång måste jag väl flytta på mitt feta ass. Zayn också, för den delen. Vad fan är det jag tänker på?

"You hungry?" frågar Zayn och jag suckar lyckligt.

"A little"

"What do you want? I can make you some" ler han gulligt och jag ler svagt medan jag tänker ut något.

"Pancakes with strawberries and sugar" ler jag och han skrattar.

"I'm not sure we have that, but I'll go buy some. It's really near" ler han och jag nickar tveksamt.

"Are you sure? I can do it if you want too" föreslår jag och sätter mig upp medan han reser på sig.

"Shut up. I'm trying to be romantic. You know, breakfast in bed, cuddling, movies, nice dinner tonight, see the main theme here?" säger han och gör lite gester med armarna och jag bara nickar med halvöppna ögon.

"Yeah, I see it. It looks good. Good night" säger jag, lutar mig bakåt och sluter ögonen.

"I'll be back soon baby" säger han, kysser mig innan han försvinnner ut, efter att ha tagit på sig kläder såklart.

Jag suckar lyckligt. Jag älskar honom verkligen.

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

OBS! Ska bort i helgen (fredag-söndag), ska på spa med systrarna, mamma och mormor. Selma spa, tror jag det hette. I alla fall... Back to the line... Jag kommer inte kunna uppdatera imorgon eller på lördag, dock vet jag ingenting om söndagen eller när vi kommer hem,  men vi får väl hoppas att jag kan slänga ut ett kapitel då, eller hur? ;)

Bai bai! xxx

 
 
Emma

Emma

13 december 2012 21:43

så himla braaa.
är beroende just nu :D
SKRIIIIIIIIIIIIIIIV MEEEEEEEEEER!! <33

http://www.EmmaaHoolm.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hilda

14 december 2012 06:16

Awww:)

 
Ingen bild

JoJo

14 december 2012 16:38

Helt 7kt underbart jättemegabra!<3<3<3

 
Ingen bild

:D

14 december 2012 17:21

kan inget mindre än att älska den här novellen!!

 
Emma

Emma

14 december 2012 19:05

åååh. SKRIV SKRIV SKRIV!!
är så himla beroende älskar dina noveller de e bara bääst :)
kan inte vänta en min mer för att få veta mer haha XD
men novellerna e iaf så bra så man blir beroende att kolla din blogg varje sek haha :D

http://www.EmmaaHoolm.bloggplatsen.se

 
Alicia ;)

Alicia ;)

14 december 2012 23:03

Aaw!! Så jävla bra, du skriver velt fantastiskt!! Snälla skrib ett till på söndag, är helt beroende :) KRAM

http://1dforever.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards