onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 11 december 2012

Del 42#MalikFamily

Av Wilma - 11 december 2012 16:45

Ayla's Perspektiv


"Can't we stop noow? I'm hungryyy" klagar jag och Zayn skrattar åt mig.
"We stop at the first McDonalds we see" lovar han och jag sätter mig rakt upp för att leta desperat efter en McDonalds skylt.

"But there is no McDonalds here!" tjuter jag och han skrattar högt.
"Take it easy" skrattar han och jag ler svagt åt hans gulliga skratt.


Efter ytterligare två timmar - och ett gott mål McDonalds - kör vi äntligen in till Bradford. Zayn lyser upp av att se sin hemstad och jag ler svagt. Han är så söt. Han måste verkligen ha saknat sin familj. Även om jag kanske inte visar det, så är jag jävligt nervös. Jag menar, jag har inte träffat en familj på... Ja, hur länge som helst! Jag vet inte ens hur man ska bete sig.

"There it is!" säger han glatt och pekar på ett mysigt tvåvåningshus med bruna träpaneler.

Taket är mörkt och det står ett träd på den vänstra gräsmattan framför huset. På högra gräsmattan finns en dubbel uppfart där en bil står. Zayn parkerar bilen bredvid och samtidigt ser jag två flickor springa ut genom dörren. Zayn skiner upp och jag kollar lite mot dörren. Där står en kvinna, en man och en annan lite äldre tjej.

"Waliyha! Safaa!" hälsar han när han kliver ut ur bilen.

"Zayn! We've missed you sooo much!" tjuter den yngsta och jag kliver osäkert ut ur bilen.

"Zayn!" ropar mannen och Zayn kollar upp.

"Mum, dad!" ler Zayn och joggar emot dem.

Hans mamma och pappa möter honom på vägen och de möts i en kram. Hans mamma pussar hans kind innan han hälsar på den andra tjejen.

"Hello Doniya" ler Zayn och pussar hennes kind.

"Hello lil bro" ler hon och han skrattar lite.

Hans mamma går emot mig. Det sticker till i mitt hjärta. Hans mamma. Min mamma är död. Jag har ingen mamma. Jag ler mot henne och räcker ut handen, men hon kramar mig istället.

"I guess you're Ayla, Zayns girlfriend. I'm Patricia, but you can call me Tricia" ler hon och jag ler tillbaka.

"That's me. Nice to finally meet you" ler jag och hon skrattar till.

"It's nice to finally meet you too, darling" ler hon. "Oh, this is my husband, Yaser" fortsätter hon när Zayns pappa kommer upp bakom henne.

"Hello there!" ler han och ger mig en kram.

"Hi" ler jag och han släpper mig.

"I see you've met my beautiful girlfriend" säger Zayn bakom mig och slingrar armarna runt min midja.

"Yes, she's more beautiful than you described" ler Tricia och jag rodnar.

"Let's go inside" säger Zayn och pussar min kind.

Zayn och hans pappa insisterar på att bära in våra saker, så jag går bredvid hans mamma in till huset. Väl där inne möts jag av den lite äldre tjejen. Hon ler mot mig.

"I'm Doniya, Zayn's big sis" ler hon och ger mig en kram.

"I'm Ayla" ler jag och hon skrattar till.

"I know, dear" skrattar hon. "He can't stop talking about you, but don't tell him I said that" viskar hon i mitt öra och jag skrattar.

"I won't" ler jag och hon skrattar.

"This is our little sisters, the youngest, Safaa" säger hon och puttar fram den yngsta tjejen mot mig.

"Hi" ler hon lite nervöst och jag ler.

"Hi, I'm Ayla" ler jag och hon fnissar lite tyst innan hon springer efter Zayn som går upp på övervåningen.

"And this is Waliyha" säger hon och en vacker tjej med långt, svart hår kliver fram.

"Hi" ler hon och jag ler tillbaka.

"Hi"

Äntligen har jag träffat alla. Zayn visar mig runt medan hans mamma fixar mat. Vi stannar i hans rum och sätter oss på hans säng. Jag lutar mig mot honom och han lägger armarna om mig.

"How did it go?" frågar han och leker med mitt hår.

"Great, I love your family already" ler jag och han ler stort.

"They love you too, but I love you most" ler han och jag fnissar.

"I love you more than most" säger jag och han ser på mig med förvånade ögon - dock ironiskt.

"I love you more than the universe" säger han och jag kollar upp i hans ögon.

"I love you more than life, more than universe, more than the world, more than air. I'll always love you, Zayn" säger jag allvarligt och han kysser mig hårt.

"I love you so much, Ayla. You don't understand. I can't even explain my love for you, 'cause there are no words. You're my everything, babe. You're my Juliet, my cinderella, my air, my heart, my everything. I'd do anything for you. I could give up my life for you. You don't understand how much I love you, Ayla Davies. I loved you yesterday, I love you still, I always have, I always will" säger han och jag fäller en tår.

"I love you too Zayn" viskar jag och kysser honom.

"Dinner!" ropar Tricia och jag ler mot honom.

Jag skuttar upp och skuttar vidare mot dörren. Zayn skrattar åt mig och springer emot mig. Han lyfter upp mig vid min midja och lyfter ut mig ur rummet och nerför trappan. Jag skrattar åt hur löjligt det måste se ut.

"Aww, you look so cute together" säger Tricia med ett stolt leende.

Jag fnissar generat och vi sätter oss vid bordet. Jag sitter mellan Tricia och Safaa. Framför mig sitter Zayn som sitter bredvid Yaser och Waliyha. På hörnet sitter Doniya. Alla tar för sig och vi pratar om allt och ingenting.

"So, Ayla. Tell us more about you" uppmuntrar Tricia och jag ler svagt.

"Well, I'm 16, almost 17 and well, I live in London. I love to sing and play guitar" säger jag och Tricia ser lite sorgset mot mig.

"Zayn told us about your parents... But he told us you lived with your aunt, Nellie?" säger hon försiktigt och jag ler lite svagt mot henne.

"It's okay to talk about it. I have to get over it" säger jag och fortsätter sedan. "Yeah, I did. But she got moved to the US. She work as a designer. So I got the apartment" säger jag och hon nickar.

"You live there alone? Doesn't it get... Lonely?" frågar Doniya försiktigt och jag skrattar till.

"No, I'm almost never alone. Zayn makes me company pretty often" säger jag och de andra skrattar.

"Are you thinking about moving in together?" frågar Yaser och jag möter Zayn blick, för att han ska svara.

"Maybe, I mean... Maybe later" säger han och de nickar.

Jag fortsätter äta och lyssnar halvt på deras diskution om... Ja, jag missade den biten. I mina tankar flyger bara minnen av när jag, mamma och pappa åt middag. Vi brukade ofta inte ha något att prata om, men när vi väl hade det rullade det bara på. Pappa var ofta borta också, han jobbade ofta över. Zayn borde vara lycklig över att ha en sån här underbar familj som älskar honom, och stöttar honom i allt han gör.

You alright? mimar Zayn och jag nickar snabbt och fortsätter äta.

"You up for dessert?" frågar Tricia när alla är klara och reser sig upp.

Alla nickar och vi förflyttar oss till vardagsrummet. Zayn sätter sig i soffan och drar ner mig i sin famn. Jag fnissar och lutar mig emot honom. I soffan bredvid oss sitter också Safaa och Waliyha. Doniya och Yaser sitter i varsin fåtölj, och jag antar att Tricia kommer sitta i soffan med oss.

"Do you need help, mum?!" ropar Doniya och jag ler över hur mycket hon bryr sig om hennes familj.

"No thank you darling, I got it!" ropar Tricia och kommer ut till oss med en bricka.

På den står sju skålar med glass i. Hon delar ut till alla och sedan sätter hon sig ner.

Efter desserten går tjejerna upp till sina rum medan Yaser sätter sig och kollar på tv. Tricia går ut till köket och jag sitter kvar i Zayns knä. Men sedan reser jag mig upp och ska gå till köket för att hjälpa Tricia, då Zayn tar tag i min handled.

"Where do you think you're going?" frågar han och jag skrattar och ser på honom.

"Help your mother, lazy ass" skrattar jag och han skrattar åt mig.

"Bye love" säger han och kysser mig snabbt.

"See you soon" fnissar jag och går ut till köket. "Do you need help?" frågar jag Tricia som står och fixar med disken.

Hon hoppar till och vänder sig mot mig. Hon skrattar och jag skrattar med henne.

"You scared me" skrattar hon.

"Sorry" ler jag.

"If you want to, you can dry those" säger hon och pekar på lite blöt disk som står på diskbänken.

Jag nickar och börjar torka dem medan hon diskar dem. Vi pratar om allt och inget och vi lär känna varandra. Hon är riktigt söt och snäll. Bryr sig om allt och alla.

Mitt i allt känner jag två armar om min midja och jag känner Zayns doft. Jag fnissar då han börjar kyssa min hals.

"Zayn, stop it. I'm helping your mum, can't you see that?" fnissar jag och han suckar mot min hals.

"You can go" ler Tricia och jag skakar på huvudet.

"No, I want to help" protesterar jag.

"Come on" ber Zayn och jag suckar lite.

"Go" ler Tricia och jag låter Zayn släpa upp mig till hans rum.

Väl där bär han upp mig och slänger mig på sängen. Jag skrattar lite men ser sedan in i hans ögon när han lutar sig över mig.

"You should be with your family more, they've missed you" säger jag och han ser in i mina ögon.

"You're telling me I'm with my family to little?" säger han med ett höjt ögonbryn.

"I mean, they've missed you and I think you should show more that you care about everything they've done for you" förklarar jag och han fnyser för att sedan kliva av mig.

"Great. You think you know my family more than me" fnyser han och jag höjer ögonbrynen.

"What?! No! No, Zayn, I'm just telling you that..."

"You just don't get it! You don't get it because you don't know how it is like in a family, because you don't have one!" ryter han irriterat och det känns som ett knivhugg i mitt hjärta.

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Well... I'm getting to the end point! Okej, så... Som sagt... Jag vet hur den här ska sluta nu, I think... Lite annorlunda kanske... Men men... Det är några kapitel kvar, som sagt :)

Xx

 
 
Ingen bild

:D

11 december 2012 17:03

otroligt braaa mera!!:D

 
Ingen bild

Anomym

11 december 2012 17:44

Jättebra kapitel älskar din novell!!
Haha beroende tjej här!:D

 
Ingen bild

Josse

11 december 2012 18:30

ah mera mera mera!!! :D

 
Ingen bild

Hilda

11 december 2012 18:39

No zayn! NO! You did'nt go there! You stupid jerk!!

 
Isa

Isa

11 december 2012 19:10

Braa! :D

http://Onedirectionmyfanfic.blogg.se

 
Ingen bild

Agnes

11 december 2012 20:59

Sååxå oootroligt grymt! Men nej, nu får inte det söta kärleksparet bråka!! Snälla ett nytt kapitel imorron? Snälla rara, underbara du!!! Du är bäst! Xx

 
Michaela

Michaela

12 december 2012 18:56

Ahhh omg!!! så bra jag hyperväntilerar... MER!!!!!!

http://www.mowie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

13 december 2012 15:30

Fick du inte min kommentar till det här kapitlet???

Wilma

13 december 2012 17:58

Tydligen inte :/

 
Alicia

Alicia

13 december 2012 22:38

OMG!! Nooo Zayn! haha fick typ heartattack ju! MEEERMEEERMEER <3

http://1dforever.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

14 december 2012 16:25

(Min kommentar som tydligen inte "kom fram") Sååå 7kt braaa!<3 Oh Yes, paret bråkar lite! Eftersom du skrev att det kmr att sluta lite annorlunda, så kanske det kmr sluta med att dom gör slut och lever olyckliga i alla sina dar? Haha, hoppas det! Nej nu är ja faktiskt dum...;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards