onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 2 december 2012

Del 40#Freezing

Av Wilma - 2 december 2012 17:23

Harry's Perspektiv


Klockan blir sju. Liam är på dejten fortfarande, men Ayla, Louis och Zayn har inte kommit tillbaka. Dem borde ha gjort det, men de kanske stannar längre. Jag har beställt pizza och ätit, så nu sitter jag och äter lite godis och kollar på någon dålig serie på tv. Men tillslut bestämmer jag mig för att ringa dem. Så jag plockar upp mobilen och slår in Louis nummer. Jag är tvungen att ringa två gånger innan han svarar.

"Harry! Hi!" svarar han med en hackig röst.

"Where the hell are you? Shouldn't you be home by now?" frågar jag.

"The lift stoped and we've been stuck here for... Three hours or something" förklarar han och jag suckar.

"What?!"

Jag hör Aylas skakande röst och huttringar och Zayns lugna röst. Det blåser kraftigt i luren och plötsligt blir det störningar.

"Louis!" säger jag högt, men samtalet avbryts.

Jag stönar irriterat och lägger ner mobilen.


Ayla's Perspektiv


Jag fryser snart ihjäl. Jag kommer antagligen dö här uppe. Men då dör jag i alla fall i Zayns armar. Snöflingorna sticker i ansiktet.

"It's so-o co-old" stammar jag och huttrar.

Zayn lägger armarna hårdare runt mig och jag kryper in mot hans bröst. Louis gnider händerna mot varandra och Niall har börjat skaka.

"How long are we going to be up here?" frustar Louis och Niall ser på oss.

"How long have we been here?" frågar han.

"Some hours" huttrar jag.

Mitt i tystnaden hörs ett gnisel och snart börjar liften röra sig. Sakta och försiktigt. Det gungar ganska mycket fortfarande, och går riktigt segt. Men vi rör faktiskt på oss.

"Finally" muttrar jag surt.

Vi är så frusna att vi knappt orkar åka nerför backen. Mina fötter har domnat bort. Händerna, ansiktet och benen är också borta. Armarna värker och magen skriker efter mat. När vi äntligen är nere går vi stela som pinnar mot stugan. Niall ringer Harry och ber honom tända en brasa. Jag är nära till tårar, så mycket fryser jag. Så fort vi är inne tar jag av mig snowboard skorna och alla ytter kläder för att sedan låta Harry omfamna mig.

"You're so pale! And your lips are purple!" utbrister han och jag snyftar till.

"I'm taking a bath" huttrar jag och stapplar mig uppför trappan, in mot badrummet.

När jag satt på vattnet går jag för att hämta myskläder och rena underkläder. Sedan går jag ner till köket och fixar med te.

"You okay babe?"

Jag vänder mig om och ser Zayn kolla på mig från top till tå.

"Yeah" säger jag med skakig röst.

"Come here" säger han och öppnar sin famn.

Jag slänger mig om hans hals och låter honom hålla om mig. Hans starka armar ligger tryggt om min midja och jag drar in hans doft.

Jag släpper honom och ger honom en kyss, sedan tar jag min tekopp upp till badrummet och ställer den på badkarskanten. När jag hällt i lite bubblor i vattnet låser jag dörren och tar av mig mina kläder. Först när jag stoppar ner mina ben i vattnet bränner hela min hud. Det sticker så mycket att jag är tvungen att kliva upp igen, men sedan kliver jag i igen. Jag stänger av vattenslangen och bara ligger där. Sluter mina ögon. Låter vattnet värma min iskalla kropp.

När jag suttit där i en halvtimme går jag upp. Jag släpper ut vattnet igen och lindar en handduk runt min kropp. När jag är torr tar jag på mig underkläderna och myskläderna. Jag sätter upp mitt hår i en slarvig bulle och går sedan ut ifrån badrummet. Med långsamma steg går jag till vardagsrummet. En gäsp flyger ur min mun och jag kollar på klockan. Nio.

"There you are babe" säger Zayn med sin gulliga dialekt och lägger armarna om min midja.

"Here I am" ler jag och kysser honom. "I think I am going to bed now. I'm really tired" säger jag och han nickar.

"I'll be right there" ler han och jag kysser honom igen innan jag går emot resten av killarna.

"Night guys!" säger jag och de svarar samma sak. "Tell Liam that he's going to tell me everything tomorrow" säger jag och de nickar.

"Yeah, we will" lovar Louis.

Jag går upp till sovrummet och lägger mig i sängen, med kläderna på. Tillslut drar jag av mig mjukisarna och tröjan för att ligga under täcker i underkläder. Jag sluter ögonen och hör dörren öppnas.

"Are you trying to kill me?" hör jag och dörren stängs.

Jag kollar mot dörren och ser Zayn komma emot mig. Då ser jag att täcket ligger vid min midja. Zayn sätter sig gränsle över mig och kysser min hals. Ett flin dyker upp på mina läppar och jag fnissar lätt. Hans tunga rör lätt vid min hud och jag skrattar till.

"Not now Zayn, they can hear" skrattar jag och han ser in i mina ögon.

"I don't care" viskar han och kysser mig intensivt. "I want you" viskar han och drar hans händer över min mage.

Jag ryser och rullar runt så jag sitter på hans midja. Hans ögon åker ner till mina bröst och jag kysser honom hårt.

"You're driving me crazy" mumlar han och jag fnissar.


Nästa morgon vaknar jag av att någon nafsar i min öronsnibb. Jag muttrar något ohörbart och lägger mig på mage. Någon skrattar hest.

"Wake up honey" viskar en hes röst.

Jag kollar upp och ser Zayn halvligga bredvid mig med stöd av armbågen. Han ler mot mig och jag tänker tillbaka på gårdagen. Ja, vi gjorde det.

"You were amazing yesterday" flinar han och jag rodnar.

"Stop it" mumlar jag och trycker ansiktet i kudden.

"Don't hide your beautiful face" säger han hest och det känns som mitt ansikte ska brinna upp.

"I don't have a beautiful face, so it's okay" säger jag, men det låter mer som mummel emot kudden.

"Don't say that" hotar Zayn och försöker få mig att vända mig emot honom. "Ayla, look at me" säger han och tvingar mig att se in i hans ögon. "You are a beautiful woman, the most beautiful woman I've ever met" säger han allvarligt och jag suckar.

"No, I'm not" säger jag och han ser djupt in i mina ögon.

"Stop saying that. YOU ARE beautiful, Ayla. And don't you dare to say anything else" säger han allvarligt och jag suckar.

Jag svarar inte. Istället virar jag täcket omkring min nakna kropp för att leta på rena underkläder. Det får bli Victoria Secret, ljusrosa spetsunderkläder. Sedan släpper jag täcket och börjar rota efter något att ha på mig. Zayn går förbi mig för att komma till badrummet och precis när han är bakom mig smäller han till min rumpa. Jag tjuter till och blänger på honom.

"Zayn!" utbrister jag hest. "Look, but don't touch" hotar jag och han skrattar.

"Yeah, yeah, whatever" flinar han och försvinner till badrummet.

Jag skakar på huvudet och fortsätter leta efter kläder. Jag stönar irriterat när jag inte hittar någonting.

"Ayla, do yo... Oh my! Sorry!"

Jag vänder huvudet mot dörren och ser Niall stå där med en hand över ögonen. En rodnad sprider sig i mitt ansikte och han vänder sig om och går. Snabbt drar jag på mig ett par jeans, ett linne och en svart hoodie. Sedan borstar jag mitt hår och sätter upp det i en bulle. Efter det går jag ner till köket.

"I'm sorry about that" säger Niall när han ser mi.

"Just... Don't talk about it" säger jag generat och sätter mig ner vid bordet.

"What happened?" frågar Louis nyfiket och Zayn kommer in.

"What are you talking about?" frågar han.

"Something happened between those two" säger Louis och pekar på mig och Niall.

"Stop it, it's embarrassing!" tjuter jag och lutar pannan emot bordet.

"Okay, what's going on here?" frågar Zayn och blänger lite på oss.

"I just..." börjar Niall, men jag avbryter.

"Shut up! Don't say a word!" utbrister jag och Niall håller händerna upp i luften.

"This is as embarrassing for you as it is for me!" utbrister han och jag rodnar.

"What happened guys?" frågar Harry.

"Okay, just say it" säger jag och lägger ansiktet i händerna.

"I heard her from your room, so I walked in and she was standing there in underwears. I didn't mean it, I swear!!" säger Niall fort och alla asgarvar medan Niall rodnar och jag skäms.

"This is so damn awkward!" tjuter jag och alla asgarvar.

"Niall, she's my girlfriend, not yours" flinar Zayn och Niall sträcker ännu en gång upp händerna i luften.

"If I knew she were just in underwears I wouldn't have walked in like that, I swear!" försvarar han.

"Or would you?" frågar Louis och rycker på ögonbrynen och alla skrattar medan jag bara rodnar.

"Can you just stop talk about it?!" utbrister jag och Harry aww:ar.

"Is this embarrassing? I think you would look so good in those underwears" tröstar han och jag slår till honom på armen.

"You perv!" utbrister jag och Zayn lägger armen om mig.

"She's mine guys, sorry" flinar han och pussar min varma kind.

"About that... Where is Liam?" frågar jag och ser mig omkring.

"What?"

Vi alla kollar upp och ser en nyvaken Liam komma in i köket. Men inte ensam. Bakom honom står en tjej. Hon är blond och har blåa ögon, kort är hon också. Precis som Liam beskrivit henne. Hon ser generad ut, så jag bestämmer mig för att hälsa.

"Hello! I'm Ayla Davies, Zayn's girlfriend" ler jag och sträcker fram handen. "I guess you're Evelina?" fortsätter jag och hon nickar samtidigt som hon kramar min hand.

"That's me" ler hon.

"Hello Evelina!!" utropar killarna - minus Liam - i kör och jag slänger handen i pannan på mig själv.

"You're so embarrassing guys!" utbrister jag och alla garvar.

När Evelina lär känna killarna tar jag chansen att prata lite med Liam. Så vi går ut till köket och pratar själva.

"So... What did you do yesterday?" frågar jag och dricker lite av mitt te.

"We went bowling, first. Then we ate dinner and after that we went to the cinema" ler han drömmande.

"And she slept here?" flinar jag.

"Yes, and no, we didn't do anything but sleeping. She didn't want to be home alone, so I thought like, why not?" ler han och jag nickar förstående.

"You seem to like her. How old is she?" frågar jag.

"17, just like you. She's turning 18 in February" ler han och jag nickar.

"Awesome" ler jag.

Vi kramas och sedan går vi tillbaka till de andra. Jag sätter mig i Zayns knä och pussar hans kind. Alla pratar och skrattar och vi har riktigt kul.

Måste det här verkligen ta slut?

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Ganska bra update huh? Fast det kommer nog bli sämre i veckan... Aja... Har redan börjat planera nästa novell (hehe...) men jag kommer skriva på den här ett tag till! Så oroa er inte! Ska försöka planera ihop värsta avslutet på den här sedan också, men det är ju som sagt ett tag kvar!

Love yaaa

 
 
Ingen bild

Hilda

2 december 2012 21:32

Så mysigt!!!:))<3

 
Ingen bild

:D

2 december 2012 22:40

drömmer mig typ in i det här haha:(
så otroligt bra!

 
Michaela

Michaela

3 december 2012 18:08

Awesome chapter!!! Älskade det verkligen, så bra!!<3333

http://www.mowie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

9 december 2012 14:29

ASUUUMEEE!<3<3<3 Jaha, de va allt ja hade säga den här gången!;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards