onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 4 november 2012

Del 30#ForgiveNotForget

Av Wilma - 4 november 2012 15:00

Niall's Perspektiv


"How long is it left?" frågar Harry otåligt.

"We're there soon. Turn right here" säger jag snabbt.

Harry svänger och jag ser den bekanta Nando's skylten. Men ingen av oss ser någon. Harry parkerar bilen och vi går ut. Då ser lite lite blod på gatan. Plötsligt smyger en man ut från en gränd. Han ser sig omkring och vinglar iväg. Vi går in till gränden och kollar runt. Där. I ena hörnet ligger Ayla, i bara underkläder, och skakar. Hon har krupit ihop till en boll och är blek. Jag skyndar mig fram medan Harry letar efter hennes kläder.

"Hey, Ayla, we're here now, it's okay" säger jag och hon kollar skräckslaget upp på mig.

Hennes läpp är sprucken och hon har en blåtira på högra ögat. Hennes kind är lite röd, men annars ser hon ut som vanligt, bortsett från de röda ögonen. Hon börjar gråta mer och kastar sig om min hals. Jag tar emot henne och tröstar henne så gott det går.

"Her clothes is gone" säger Harry.

Jag drar av mig min jacka och sätter på henne den, sedan hjälper vi henne till bilen. Harry sätter sig bakom ratten medan jag sätter mig bak med henne. Hon trycker sig mot mig för att värma sig och jag håller om henne.

"Where are we going?" hackar hon fram mellan sina skakande tänder.

"To my place, it's closer" säger jag och hon nickar sakta.

Jag tar upp mobilen och messar Liam. Skriver vad som har hänt, men att hon är säker. Sedan lägger jag ner den i fickan och försöker värma Ayla.


Zayn's Perspektiv


"Oh my God..." viskar Liam och börjar skriva fort på sin mobil.

"What?" frågar jag.

"It was from Niall" säger han oroligt.

"What happened?" frågar jag lika oroligt.

"It's Ayla..." säger han och Louis stirrar på honom.

"What happened to her?" frågar Louis oroligt.

"She got... raped and abused" viskar han och jag flyger upp.

"Where are they?!" frågar jag oroligt.

"At Nialls, but..."

"I'm going there" avbryter jag honom och stormar ut ur lägenheten.

De ropar efter mig, men det skiter jag i. Ayla blev våldtagen och misshandlad på grund av mig. Jag kunde ha dödat henne, eller i alla fall ha varit skälet till det.

"Zayn!" ropar Louis bakom mig.

"What?!" ryter jag och han stannar framför mig.

"Let me drive you there" säger han och jag nickar sakta.

Vi hoppar in i hans bil tillsammans med Liam och Louis kör oss mot Nialls lägenhet.


Ayla's Perspektiv


Niall och Harry bäddar ner mig i Nialls säng med ett duntäcke och två filtar. De är på väg ut när jag stoppar dem.

"Don't leave me, I'm scared" viskar jag och de vänder sig mot mig.

"I'll go get tea" säger Niall och Harry sätter sig bredvid mig.

Niall försvinner ut och Harry tar min hand. Jag kramar hans hand hårt och stirrar rakt ut på ingenting. Jag vågar inte stänga ögonen. Tänk om han kommer tillbaka och dödar mig?

"You should get some rest" säger Harry med sin raspiga röst.

"No" säger jag snabbt.

"It's not dangerous" försäkrar han.

"I can't" säger jag och han ler lite mot mig.

"You're safe here" lovar han.

Plötsligt knackar det på dörren till lägenheten och jag hör någon gå. Snart öppnas en dörr och plötsligt står Zayn i dörröppningen till sovrummet. Hans ögon är röda och han ser sorgset på mig.

"Ayla..." viskar han och går sakta emot mig.

Jag erkänner att jag blir lite rädd. Jag vet hur han kan bli, och efter det som hände oss Liam vet jag inte vem han är.

"I'll leave you two alone" säger Harry och reser sig upp.

"No!" utbrister jag skräckslaget.

"You're safe, Ayla, I promise" säger han och går ut ur rummet.

Zayn står bara där. Stirrar på mig. Jag sätter mig upp i sängen och drar täcket hårt runt mig. Han går prövande mot sängen och då trycker jag mig mot sängstommen.

"Don't be afraid of me, please" viskar han och sätter sig i fotänden.

"I'm not. I'm just not sure about who you are" viskar jag och han ser ner i madrassen.

"I'm Zayn, the guy you got to know. I'm me. I never left" säger han och jag skakar på huvudet.

"The Zayn I knew wouldn't act like that"

"I'm so sorry, Ayla. I won't do it again" säger han ångerfullt.

Hans mörka ögon glittrar magiskt och jag fastnar direkt. Men jag kan inte falla så hårt för honom igen. Jag måste öppna ögonen för verkligheten. Tänk om han gör det igen? Sårar mig. Jag skulle inte klara det. Men samtidigt kommer jag inte kunna leva utan honom. Han betyder så mycket för mig. Jag kommer inte klara mig en dag utan honom. Istället kommer jag hoppa i hans armar och förlåta honom, gång på gång.

"Promise?" viskar jag.

"I promise" lovar han och jag ler svagt.

"I forgive you, but I won't forget" säger jag och han nickar.

"You shouldn't" ler han.

Han lutar sig mot mig och kramar mig, hårt. Jag kramar honom tillbaka. Jag älskar honom.

 


Två veckor senare

27 september (säger så...)


"Zayn! Let me down!" tjuter jag.

"Never" retas han.

Han fortsätter springa runt i lägenheten med mig över axeln. Jag skrattar och skriker samtidigt som jag försöker få honom att släppa ner mig. Han slänger mig på sängen och kryper upp över mig.

"Who's the best?" viskar han mot mitt ansikte.

"Me" flinar jag och han skrattar medan han skakar på huvudet.

"Nope"

"Pfft, thanks for that one" skrattar jag och slår till honom.

Han börjar kittla mig och jag skriker. Skriket övergår till skratt och jag vrider mig under honom.

"Sto.. Stop it!!" skrattar jag och börjar sprattla med ben och armar.

Han slutar och börjar skratta åt mig. Då rullar jag under honom så jag kommer ifrån hans grepp. Sedan springer jag ut ur sovrummet och mot köket.

"I'll catch you, and you know it!" ropar Zayn efter mig.

Jag ställer mig bakom ett hörn och kollar fram, men ser honom inte. Då kliver jag fram, men någon greppar tag i min midja. Jag tjuter till och Zayn snurrar runt mig.

"I love you" viskar han när han ställer ner mi igen.

"I love you too" ler jag och vänder mig mot honom för att kyssa hans mjuka läppar.

Han ler mot mina läppar och flätar samman våra händer. Hans tunga ber om att få komma in till min mun och jag ler lite innan jag öppnar min mun lite. Vi står där en stund innan han bär upp mig på sina höfter. Lugnt går han till sovrummet och lägger mig mjukt på sängen. Hans händer lyfter sakta upp min tröja en bit. Då kommer han på blåmärket där. Han ser det och drar ner tröjan igen. Jag tar tag i hans ansikte och får honom att se på mig.

"It wasn't your fault, and I'm here, alive" säger jag och ler prövande.

"If I would..." börjar han, men jag avbryter.

"We've already talked about this, right?" ler jag och han nickar med en suck.

 

JAg sätter mig upp och tar Zayns händer. Jag kysser honom och sätter mig över honom. Hans händer är försiktiga, försiktigare än förut. Han vågar knappt röra min mage. Jag suckar lite och lägger mig bredvid honom. Han ser sorgset på mig.

"I'm sorry" säger han och jag ler lite.

"It's okay"

Jag kryper närmre honom och låter honom kyssa min hjässa. Jag lägger mina armar runt hans midja och han låter mig lägga ner mitt huvud på hans arm. Försiktigt drar jag av mig mina tighta jeans och kryper ner under täcket. Zayn drar av sin t-shirt och lägger sig bredvid mig.

"It's only 7pm" fnissar jag när jag kollat på digitalklockan på sängbordet.

"Whatever" mumlar Zayn mot mitt hår och jag skrattar åt honom.

"I could die right here, right now" mumlar jag trött.

"You're not going to die, not yet" protesterar han.

"But I'm happy, so I wouldn't be sad if I died. I got my prince charming" säger jag och vänder mitt ansikte mot hans.

"I won't let you die yet" säger han allvarligt och stirrar mig rakt i ögonen medan han stryker undan hår ifrån mitt ansikte.

"I know you wouldn't" ler jag och han kysser mig snabbt.

"Forever and always, right?" säger han och ser in i mina ögon.

"Forever and always" bekräftar jag.

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Hey ey ey, har ingenting att säga för tillfället...

Tack för alla kommentarer på förra kapitlet!

LuvJaaa

 
 
Michaela

Michaela

4 november 2012 18:32

Aww gud vad gulligt,bra och helt magiskt skrivet!!! Älskar din fantasi... Håller på med min egna fan fiction här hemma som totalt har 250 handskrivna sidor... Och ja du är b.l.a min inspirations källa:)
P.S Jag kopierar INTE!:D
Tck för en awesome blogg!

http://www.mowie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Zina

4 november 2012 21:53

Du borde byta tillbaka bilderna där uppe dem var faktiskt finare !

 
Ingen bild

Denisé

5 november 2012 21:47

UNDERBART!!!! Nästa del! vill inte vänta vill bara läsa läsa och läsa!! :D

 
Ingen bild

Hilda

6 november 2012 07:36

ÄLSKAR DEN NYA BILDEN DÄR UPPE XD så snygga bilder och bra och bara... XD

 
Ingen bild

JoJo

6 november 2012 20:04

Asuuummmeee!!! MER, MER, MER!!! Men senare kan d väl bli lite drama med Louis igen? D va så kul, hehe...(ja föddes ond)... Nä men sirously d va faktiskt kul!:D Han o hans flickvän (som ja antar e Eleanor) kan väl göra slut? Så kan han o Ayla "flörta" lite? Asså nu va d ju bara vänskap men senare kanske Lous känslor kan utvecklas lite???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards