onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

Del 19 #Shopping

Av Wilma - 9 oktober 2012 15:30

En vecka senare

Ayla's Perspektiv


När jag vaknar på morgonen och slår upp ögonen ser jag Nellies ansikte över mitt. Hon ler stort.

"Rise and shine sweetheart! We're going shopping!!" tjuter hon och rycker av mig täcket.

"It's cold" klagar jag och drar täcket över min kropp igen.

"Get your ass up, NOW!" befaller hon och jag suckar irriterat.

"I want to sleep!" tjatar jag och hon suckar.

"Oh, then I guess I'll take the 190 pounds (ungefär 2000kr) I gave you back" säger hon och går mot dörren.

"190 POUNDS?!" skriker jag och flyger upp.

"Yepp, so either you get dressed and follow me to the city, or you stay home" säger hon och jag ler stort.

"I'll come!" ler jag och schasar ut henne ur rummet.

Snabbt drar jag på mig ett par jeansshorts med bälte, en grå tröja med detaljer vid ärmarna, några armband, örhängen, en ring och mina Jeffrey Campbells. Till sist satte jag mina RayBan's på huvudet och hängde min Gucci väska över armen. Sedan rusar jag ut till hallen.

ShoppingDay



"Done!" ropar jag och väntar på Nellie som kommer ut till mig.

"No breakfast?" frågar hon osäkert.

"I'll eat there, now I want to shop!" tjuter jag och öppnar dörren.

"You're crazy" skrattar hon bakom mig.

Vi sätter oss i Nellies svarta Mercedes Benz ML. Riktigt snygg om du frågar mig! Medan Nellie rivstartar höjer jag volymen. Tillsammans sjunger vi med i alla låtar som spelas, eller i alla fall dem som vi kan. Riktigt kul. Det är så skönt att hon är tillbaka.

"Let's go shopping" säger Nellie när hon parkerat på gatan.

Jag kliver ur och går runt bilen för att komma till trottoaren. Nellie kommer upp bredvid mig och vi går in i Hollister, som ligger närmast. Min favoritbutik. Jag älskar verkligen allt här inne. Det slutar med att jag kommer ut med en stor och en liten påse. De är fyllda med tröjor, en skjorta, ett par jeans, ett par andra byxor och ett par shorts.

"Wow, we've been in ONE store, and you got two bags..." flämtar Nellie och jag skrattar.

"Shopping is shopping" flinar jag och vi går skrattandes till nästa butik, New Yorker.


"Can we take a break now?" flämtar Nellie efter drygt fyra timmars shopping.

"Sure" fnissar jag.

Vi äter en varsin macka på ett kafé som en liten sen lunch och sitter där i en timme, för att sedan fortsätta.

När klockan är halv sju kliver vi innanför lägenhetens väggar och jag släpar mig själv och mina tretton påsar till mitt rum. Med en suck släpper jag ner allt precis innanför dörren och byter om till ett par mjukisar, en svampbob tröja som jag köpt idag och ett par tofflor.

 

Untitled #10

Jag står och packar in alla nya kläder i min garderob i en timme. Sedan slänger jag mig på sängen med min dator. Direkt loggar jag in på Skype. Ingen rolig är inne. Med en suck slänger jag iväg ett SMS till Zayn.

Are you busy? Skype? x

Jag loggar in på FaceBook och lite sånt medan jag väntar. Plötsligt dyker en ruta upp. Zayn Is Now Online. Jag ler stort och trycker upp en chattruta. När jag ska trycka på VIDEOSAMTAL ringer han, så jag trycker på svara istället.

"Hii!" tjuter jag och han ler stort genom skärmen.

"Hey Ayla! How are you sweetie?" ler han och jag rodnar lätt.

"I'm good! And you?" ler jag.

"Exhausted" säger han och jag ler lite medlidsamt.

"Is it hard?" frågar jag och han suckar lite.

"I mean, yeah, but it's my job. I enjoy it, I really do, but we're busy all the time" säger han och jag nickar.

"I guess... But, what have you done today?" frågar jag.

"Same old, interviews, photoshoots, tv-show, rehearsal, concert. And what about you?" frågar han.

"I went shopping with Nellie" ler jag.

"Had a fun time?"

"Yeah! It was nice" säger jag med ett leende.

"I miss you" säger han nedstämt.

"I miss you too" säger jag hest.

"I just have to ask... Is there anything like, going on between us...?" frågar han försiktigt.

"What do you mean...?" frågar jag tyst.

"I mean that we kissed and nothing happened after that, I'm confused..." säger han tveksamt.

"Do you want it to be something?" frågar jag och han suckar lite.

"This isn't about what I think, Ayla. It's about what WE feel for each other" frustar han lite halvt irriterat.

"Okay, sorry" säger jag lite surt.

"I'm sorry, it's just... I'm tired and..."

"If you're tired you should be asleep, you shouldn't be talking to me" säger jag och stänger av samtalet.

Jag loggar snabbt ut från Skype och lägger mig på rygg i sängen. Överreagerade jag? Överreagerade han? Vad hände? Är vi osams?

Mitt i allt tänkande ropar Nellie att det är middag. Med en suck reser jag mig upp och går ut till köket. På bordet står en gryta med kycklinggryta och en kastrull med ris. Bredvid står en skål med skuren tomat och gurka. Framför tallrikarna står glas och på sidorna ligger bistick.

"Yummi" ler jag och slår mig ner.

Hon ler fejkat och sätter sig framför mig. Under hela middagen är hon nere. Säger inte mycket, kollar inte på mig och hennes ansikte visar att något har hänt. Jag väntar på att hon ska släppa bomben och berätta, men hon säger inget.

"What's up?" frågar jag och stoppar in mat i munnen.

"Nothing, why would it?" frågar hon snabbt.

"I thought we were better than this" mumlar jag.

"I got promoted" suckar hon.

"But that's great Nellie! Why so down?" frågar jag glatt.

"They want to send me to America" säger hon tyst och jag stelnar till.

Amerika...?


Zayn's Perspektiv


"Boys, take a break. Be back here in two hours, okay?" säger Paul och vi suckar lyckligt.

Vi går trötta till bussen och lägger oss i sängarna. Ingen säger något. Så här är det numera. Tyst, tråkigt. Alla är riktigt trötta och stressade.

"Where are we going tomorrow?" frågar Niall.

"Uhm... I think it was Atlanta" säger Liam.

Stop... Liam tvekar? Han har alltid koll på allt. Antar att det är såhär det blir. Det är likadant med Louis. Fansen känner honom som den som skojar om allt, han är mest tyst nu. Säger inte mycket. Harry har inte flörtat något under hela turnén. Han har inte ens spanat in en tjej! Och Niall... Han är väl inte så annorlunda på sättet. Men på kvällarna när "alla" sover gråter han. Jag är den enda som hör. Då går jag ner till honom (han sover under mig) och tröstar honom. Oftast sätter vi oss i soffan och pratar.

"I'm calling Eleanor" mumlar Louis och försvinner ut.

Kommer det vara såhär under hela turnén kommer jag inte klara mig. Aldrig. Tänk om Ayla kunde komma och följa med... Ayla... undrar om hon är sur på mig. Hon kanske tycker jag är för på, att jag går för fort fram... Tänk om hon hatar mig nu?

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Okej, här är det! Jobbade ganska hårt med det. För er som har blogg vet ni hur jobbigt det är att skriva samma sak två gånger. Det är så svårt eftersom man tror att man skrivit samma sak i samma kapitel.

Anyway...

Kom gärna med förslag om smeknamn på er läsare!

 
 
Ingen bild

Agnes

9 oktober 2012 15:59

Jättebra kapitel!!! Det där med smeknamn, kan du kalla mig agnesio(vet att det är onormalt namn, men jag brukar kalla mig för det!) eller agge, några av mina kompisar kallar mig för det!! Eller så kommer du bara på ett själv! ;-) kram!!

 
SagaLisa

SagaLisa

9 oktober 2012 16:03

MEEEEEEERAAAAA :D xoxo

http://sagalisa.bloggplatsen.se

 
Lexi

Lexi

9 oktober 2012 20:46

Vad sägs om att kalla oss... Wilmronctioners? haha, jag vet inte det är ju din blogg, och du heter Wilma och den handlar om One Direction, okej haha :)
Super bra bye the way ;)

http://myonedstory.webblogg.se

 
Alicia

Alicia

10 oktober 2012 18:48

omg amaZayn asså!!! MEEERAAAA <3

http://www.1dforever.bloggplatsen.se

 
Lexi

Lexi

10 oktober 2012 19:45

MERAh ;DD

http://www.lovenovels.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards