onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

Del 17 #Alone PART 1

Av Wilma - 4 oktober 2012 07:15

En vecka senare

Ayla's Perspektiv


Det har gått en vecka och Zayn har inte svarat på något av mina SMS. Jag menar, han är säkert upptagen, men han lovade att skriva till mig åtminstone en gång om dagen, men det löftet bröts första veckan... Great. Austin bor fortfarande med mig, men vi har aldrig någonting att göra. Filmidéerna börjar ta slut och maträtterna vi lagar har vi tröttnat på. Han har börjat vara med kompisar på dagarna, frågat om jag vill följa med. Nej tack.

Why don't you answer my texts...? x

Jag skickar SMS:et och suckar djupt. Ännu ett försök att få kontakt med honom... Varför tog jag inte de andras mobilnummer också?!

Men shit... Tänk om han hittat en annan tjej - en snyggare, roligare, snällare och bättre - och han bara vill glömma mig? Han kanske inte vill ha något med mig att göra?! Plötsligt plingar mobilen... Zayn. Äntligen! Magen pirrar och jag läser SMS:et.

Can you please stop texting? I'm busy...

Jag stelnar till... Vad menar han med det? Han har tid att messa, men säger det där? Tårar klämmer bakom ögonlocken och en ensam tår rinner nerför kinden. Så känner jag mig just nu. Ensam. Helt ensam. Austin är ju med sina kompisar. Och här sitter jag... Ensam...


Zayn's Perspektiv


"There's a annoying fan who's texting me all the time" muttrar jag och sätter mig suckande i soffan i turnébussen.

"Tuff man" flinar Louis och jag slår till honom.

"I'm worried" säger jag kort.

"About what?" frågar Niall nyfiket och ser på mig med hans blåa ögon som får vilken tjej som helst att falla, han fattar det bara inte själv.

"About Ayla" suckar jag och alla ser lite medlidande på mig.

"But call Austin and ask to talk to her" föreslår Harry och jag skiner upp.

"That's a great idea!!" tjuter jag och tar upp mobilen.

Snabbt letar jag på Austins nummer och ringer. Eftersom killarna kör FIFA går jag till sovavdelningen och stänger dörren.

"Hello?" skrattar Austin och det susar lite i luren.

"Austin? Can I talk to Ayla?" frågar jag.

"Sorry, I'm outside right now" säger han.

"You left her alone?!" småryter jag.

"Chill man, she's alright" suckar han.

"But I want to talk to her and she's not answering her phone" fräser jag.

"Calm down, her phone broke so she bought a new" förklarar han och jag suckar.

"Can I get her new number please?" ber jag.

"Sure man, I'll text it to you" säger han.

"Thanks dude" säger jag och lägger på.

En minut senare får jag ett SMS med ett nummer. Snabbt lägger jag till det och märker snabbt vem det är som messat mig hela tiden...

"Oh shit" väser jag.


Ayla's Perspektiv


Tårarna rinner nerför mina kinder och hela jag skakar. Jag är ensam. Helt jävla fucking ensam. Ensam i hela universum. Ingen vill vara med mig längre. Ingen.

Plötsligt ringer min mobil. JAg plockar upp den och snyftar lite. Zayn... Varför ringer han? Var han inte upptagen?

"Aren't you too busy to call me?" muttrar jag med mobilen mot örat.

"Oh God, Ayla I'm sorry! I thought you were a fan! I didn't know you had a new number!" tjuter han direkt och jag snyftar.

"You could have checked it" snyftar jag.

"Yeah, I know... Are you crying?" avbryter han sig själv.

"No" svarar jag snabbt och torkar mina tårar.

"Yes you are, what happened, Ayla?" frågar Zayn oroligt.

"I'm just so fucking alone" gråter jag.

"You're not alone, Ayla! Stop saying that!" befaller Zayn.

"But I don't have any friends! Or, two, but that's not normal, Zayn!" gråter jag.

"You don't need thirty friends to live, Ayla. One friend is enough" tröstar han.

"No, it's not. Not for me" snyftar jag. "I miss you" mumlar jag och går emot mitt sovrum.

"I miss you too" säger han lent.

"First when I got your text, I thought you found someone else" erkänner jag och öppnar sovrumsdörren.

"How can you even think that?!" utbrister han och jag ler medan jag går emot sängen.

"You know, it's not that hard. I mean, there are girls that is better than me" säger jag och lägger mig på rygg.

"Shut up, Ayla. You're perfect" suckar han.

"Nobody's perfect" flinar jag.

"You're perfect for me" säger han och jag fnissar.

"And you're perfect for me" ler jag.


Jag går fram till fönstret och kollar ut på parken. Jag kollar ner mot gatan och ser en kille stå där. Jeans, svart hoodie. Sam. Jag stelnar till och börjar skaka. Han kollar upp, flinar och försvinner in.


"Zayn" viskar jag och springer emot hallen.

"Yeah?"

"Sam is here" gråter jag och låser dörren.

"WHAT?! Where?!" skriker han.

"He will kill me, Zayn!" gråter jag och springer till sovrummet igen.

"No, he won't! Have you locked the door?" frågar han.

"Yes" gråter jag.

"Where are you now?" säger han allvarligt.

"In my bedroom" gråter jag och stänger dörren bakom mig.

"Okay, so, I'll call Austin and ask him to get home as fast as possible, okay? Hide somewhere and be quiet" säger han.

"No! No don't leave me Zayn" gråter jag.

"Everything will be okay, I promise" säger han och lägger på.

Jag gråter och hör någon banka på dörren. Snabbt sätter jag mig inne i min garderob och sluter ögonen. Jag kommer dö Jag kommer dö Jag kommer dö

____________________________________________________________________________


KOMMENTERA!

Har börjat på part 2, så det är bara att kommentera!

 
 
Ingen bild

Nada

4 oktober 2012 10:08

Jättebraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ! xx

 
Ingen bild

saaaaauce♥

4 oktober 2012 14:08

Allt ägde förutom det efter "Har börjat på part 2, så det är bara att kommentera!" ;)
MEEEEEEEEEEEEEEEEEER

 
Ingen bild

Agnes

4 oktober 2012 14:35

Grymt grymt grymt grymt grymt grymt grymt grymt grymt grymt grymt grymt grymt grymt grymt! Mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer!!! Du är bäst!! Kram!

 
Ingen bild

Julia

4 oktober 2012 15:42

Jättebra!!!

 
Ingen bild

Emma

4 oktober 2012 16:01

OMG SÅ BRAAA !!!! slutet påminner om Taken haha men gud vill ha del 2 NUUUUU !!!!!!! :DDDDDDDDDDDDDDDD

 
Ingen bild

Hedda

4 oktober 2012 17:26

FAN VA BRA!

 
Ingen bild

Klara

4 oktober 2012 18:20

SHIIIIT snälla mer så fort som möjligt det är så jävla bra att jag kommer svimma D: <3

 
Ingen bild

:D

4 oktober 2012 19:39

grymt meeeeraa!! :D

 
Lexi

Lexi

4 oktober 2012 21:11

omg va spännande!!!!! nästa del nu tack!! hilma bra asså!!!! :D Bäääst!! :)

http://myonedstory.webblogg.se

 
Ida

Ida

4 oktober 2012 21:21

Shiiiiiit vad spännande!!!

http://1dfun.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Denisé

4 oktober 2012 22:18

OMG!!! NEEEJ inget får hända henne igen!! Jag blir typ arg för att den där jävla sam fortfarande är efter henne xD Lever mig in i hela storyn xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards