onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

Del 16 #Message

Av Wilma - 3 oktober 2012 18:00

En vecka senare

Ayla's Perspektiv


För fyra dagar sedan kom jag hem ifrån sjukhuset. Sedan dess har jag bara tagit det lugnt, precis som Dr. Evans sa. Zayn har också varit noga med att kolla till mig och se till att jag tar det lugnt. Gulligt, tycker jag i alla fall. Att han bryr sig. Men igår började deras turné. Så efter en halvtimme på flygplatsen åkte de till USA. Och gissa vad; jag saknar dem. Särskilt Zayn. Och konstigt nog pratade Zayn med Austin innan han åkte och de kom överens om att Austin skulle bo med mig i två veckor för att se till mig. Han ska komma idag. Se till att jag tar det lugnt, men ändå har något att göra.

Jag vet inte vart jag och Zayn står. Vi har inte pratat så mycket om det. Men det kanske blir något i framtiden, vem vet? Men ändå kan jag inte sluta tänka att han kommer hitta någon snygg, amerikansk tjej ute på turnén. Jag menar, vilken kille i universum tycker inte amerikanska tjejer är snyggare än brittiska? Han kommer säkert hitta någon snygg, snäll, söt, rolig och omtänksam tjej och komma hem förlovad. Vilken tjej som helst skulle falla för hans charm, plus att han har miljoner skrikande tjejer efter sig. Han kommer hitta någon ny, jag skulle bli riktigt förvånad om han inte gjorde det...

Innan han åkte lovade han mig också att vi skulle messa varje dag och ringa varandra några gånger i veckan. Kanske om det är lugnt skulle vi också skypa. Men ska jag vara helt ärlig så tror jag inte så mycket på det. Visst, messa, men jag tror inte han kommer ha tid för att ringa eller skypa mig. Men ja, vi får väl se?

Jag väcks ur mina tankar av att det ringer på dörrklockan. Sakta släpar jag mig emot dörren och öppnar.

"Surprise!" tjuter Austin som kommer med en väska över axeln och en kudde under armen.

"Hi" säger jag trött och går in i lägenheten.

"Hey, if I'm going to survive two weeks with you, you need to cheer up a bit" befaller han och jag suckar.

"Hi! Let's have a party!" tjuter jag ironiskt och viftar lite med armarna i luften.

"That's better" fnissar han. "Where can I put my things?" frågar han sedan.

"In the extra room, in front of my room" säger jag och pekar mot den lilla hallen som leder till bland annat badrummet, mitt sovrum, ett förådd och såklart ett extrarum.

Han försvinner dit och jag lägger mig i soffan. Teven står på och nu visas ett gammalt avsnitt av Gossip Girl. Jag suckar och zappar runt kanalerna. Min mobil plingar till och jag tar upp den. Ett nytt SMS från Zayn...

Is Austin there yet? xx

Jag ler lite och knappar in ett svar.

 

Hello to you too! Yes, he is. Stop worry xx

Jag låser mobilen och lägger den på soffbordet. Austin kommer tillbaka och slår sig ner bredvid mig. Han rycker kontrollen ur min hand och stänger av teven.

"What the hell?!" tjuter jag.

"Okay, tonight we'll all have a movie night with tacos and Paranormal Activity, tomorrow we'll go to the park and chill out, then we'll order pizza" babblar han på och jag nickar.

"Okay, okay" avbryter jag när han ska fortsätta.

"Good" ler han nöjt och min mobil plingar igen.

Sorry, I just want to know that you're okay! xo

Jag ler stort och knappar in ett svar.

It's okay, I think it's kinda cute... xo

"Oh, someone is in love!" retas Austin och jag slår till honom på axeln.

"Shut up" fnyser jag.

Han skrattar åt mig och går ut till köket. Jag suckar lite och sätter på MTV. Just nu visas Made. En lite större tjej som vill bli balettdansös. En suck flyger ur min mun och jag byter kanal.

"I have to go to the supermarket!" ropar Austin från hallen.

"Do you want help?" frågar jag, lite hoppfullt för att kanske få komma ut ur lägenheten.

"No, no, no, don't even try. You have to stay home" säger han strängt.

"But..." hinner jag bara säga innan han avbryter med ett hejdå och smäller igen dörren.

Med en suck börjar jag gå mot köket, men hör då min Blackberry plinga i vardagsrummet. Med trötta steg går jag dit och plockar upp den. Ett nummer jag inte lagt in...

I'll find you. And believe me, then I will kill you. You won't get away this time. Oh, just saw Austin leave your apartment, now you're all alone...

Det stod inget namn, men jag visste direkt att det är Sam. Jag får kalla kårar och stelnar till. Mobilen glider ur mina händer och snabbt går jag för att låsa dörren. Jag pustar ut lite och går tillbaka för att plocka upp mobilen igen.

"Great" muttrar jag när jag ser den spruckna skärmen. "Please work" ber jag och försöker få den att funka, men den är död. "Fuck!" utbrister jag och kastar den i väggen.

Efter en halvtimme ungefär rycker någon i handtaget. Hela jag stelnar till och jag andas hackigt. Försiktigt går jag dit och kollar ut genom det lilla dörrhålet. Austin... Jag pustar ut och öppnar.

"Hi, why the hell did you lock the door?" frågar han och går direkt till köket med de två påsarna han har i händerna.

"Uhm... Nothing..." säger jag avböjande och går efter. "Hey, my phone is broke, can we look for a new one tomorrow?" frågar jag och han ser misstänksamt på mig.

"How did it happen?" frågar han och ställer sig med armarna i kors mot mig.

"Uhm... I dropped it and the screen burst" säger jag och rycker på axlarna, det var ju inte en hel lögn.

"Yeah, right" säger han och börjar ställa in i kylskåpet.

Jag går fram för att hjälpa till, men han stoppar mig och säger åt mig att sätta mig vid teven. Med en suck sätter jag mig i soffan med armarna över bröstet. Stop... Hur ska jag få tag på Zayn? Hur ska han få tag på mig? Oh nej...


Zayn's Perspektiv


"Why doesn't she answer my texts?! What if something happened? But she told me Austin was there, so he would have called me... But maybe he went out and left her alone! What if something happened to them both? What should..." babblar jag på innan Louis avbryter mig.

"Okay! Man, we get it. You're worried, but I'm sure nothing happened. Maybe she's busy" föreslår han.

"But she shouldn't be doing anything, so how can she possibly be busy?" påpekar jag.

"Please, she will answer, sooner or later. And if something happened, you will know soon" säger Harry och jag suckar.

"I guess" säger jag och skriver ett nytt SMS till Ayla.

You get me worried now, why don't you answer? xoxo

Jag suckar och lutar mig tillbaka. Men får inte sitta så länge eftersom det är min tur att spela in min del i studion.


Ayla's Perspektiv


Nästa dag hoppar vi in i Austins bil och han kör mot stan. Det är så skönt att lämna lägenheten. Att känna friska luften. Igår när jag grubblat på hur Zayn skulle få tag i mig kom jag på att Austin har hans nummer, så jag slutade oroa mig direkt. Jag kan bara ta Zayns nummer ifrån honom och messa honom.

"Are you coming or what?" frågar Austin och kliver ur bilen.

"Yes" säger jag och ställer mig upp.

Austin tvingar mig att hålla i hans arm när vi går mot affären där dem har alla möjliga mobiler. Det tar en halvtimme för mig att välja en iPhone5 och ytterligare en kvart för dem att fixa den i butiken. Men sedan åker vi hem.

 

"Can I get Zayns number?" frågar jag när vi börjat åka.

Austin skrattar till och ger mig hans mobil. Jag tar hans iPhone4s i handen och låser upp. Såfort jag är inne på den trycker jag upp kontakter och letar på Zayn. Snabbt lägger jag till numret på min och skriver ett SMS till honom.

Hey, it's Ayla. My phone broke, sorry... This is my new number! xx

När jag skickat det lägger jag till lite andra nummer och fixar lite med den innan vi är tillbaka i lägenheten.


Zayn's Perspektiv


Plötsligt plingar mobilen och jag tar upp den. Ett nummer jag inte har lagt till i mobilen...

Hey, it's Ayla. My phone broke, sorry... This is my new number! xx

Jag stannar lite. Ska jag tro på det? Jag menar, det kan ju vara något fan eller något. Okej, det är säkert ett fan. Jag lägger ner mobilen i fickan och fortsätter sjunga.

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Kommentera på babes! Har flera miljarder läxor (tro mig, min väska vägde 1000 ton när jag åkte hem från skolan) och prov hela tiden! Men hoppas ni förstår varför det inte kommer kapitel så ofta... Luvya xx

 
 
Ingen bild

SagaLisa

3 oktober 2012 19:30

DU ÄGEEEEER!!! MEEEEEER! xoxo

 
Lexi

Lexi

3 oktober 2012 20:31

Meeer :D Blev ledsen när kapitlet tog slut xc

http://www.lovenovels.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards