onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Del 10 #Why

Av Wilma - 16 september 2012 21:30

Zayn's perspektiv


Jag fattar inte. Varför litar hon inte på mig? Varför berättar hon inget för mig?

Det knackar på dörren igen.

"Come in!" ropar jag lite halvt irriterat.

"Hey, what's wrong?"

I dörröppningen står Niall. Han ser medlidsamt mot mig och går emot sängen. Med en hastig suck vänder jag mig så jag ligger på rygg med händerna under huvudet. Niall sätter sig skräddare på sängen och lägger händerna i sitt knä.

"I just... I don't know why she don't believe me!" Jag sätter mig upp innan jag fortsätter. "I mean, she should trust me! I want to help her, she just don't believe it!" säger jag frustrerat.

"Think about it, you don't know anything about her. Maybe she's hiding something that... I don't know, it is maybe hard for her to tell someone" säger han lugnt.

"Yeah, but I mean... I just want to help her, you know. She seems so sad and it's like she deny it, even thought she know I know the truth" frustar jag.

"Maybe you should give her some time. She maybe will call you. And I'm sure she'll tell you everything as soon as she's ready" ler han.

"Thank you Nialler" ler jag och ger honom en hastig kram.

"Anytime dude" flinar han och studsar mot dörren.

Jag skrattar och lägger mig ner på rygg igen. Dörren till mitt rum smälls igen och jag ser upp i taket. Hon betyder verkligen mycket för mig...


Ayla's perspektiv

Tre timmar senare


Jag kliver ut från polisstationen och torkar den sista tåren. Vinden griper tag i mitt hår och jag känner en lätt regndroppe på min kind. Med en suck sätter jag mig på moppen och börjar åka hemåt. Precis när jag börjat åka börjar det såklart spöregna. Jag stannar på Starbucks och rusar in. När jag kommit in går jag direkt till disken och beställer en varm choklad. Jag betalar och vänder mig om. Min blick fångas upp av ett par ögon jag känner igen väl...

"Yo, Ayla!" säger han och vinkar.

Jag sväljer hårt innan jag sätter mig framför honom. Snabbt drar jag av mig den blöta jackan och lägger händerna runt den varma muggen för att värma mig lite.

"Hi" ler jag.

"Hey, how are you?" ler han.

"I'm... Good" tvingar jag fram. "And you?" lägger jag snabbt till.

"I'm great" ler han stort.

"Good" mumlar jag och dricker lite av min riktigt varma choklad.

"So... Are you sure nothing happened at the party? I mean, I saw you with Sam and then you both kinda disappeared" säger han misstänksamt. "And I haven't seen Sam since then, and he doesn't answer the phone" läger han till.

 

"Are you sure nothing happened?"


"No, nothing happened" svarar jag snabbt. "I gotta go" avslutar jag, reser mig upp och går.

Även om det spöregnar kör jag hemåt och låter regnet piska i mitt ansikte. Det sticker, bränner och piskar, men det skiter jag i. Direkt när jag ser porten ångrar jag mig. Jag vill inte hem. Inte nu. Inte än. Det är inte där jag ska vara nu...


Zayn's perspektiv


Jag sitter på rummet och kollar ut på regnet när det plötsligt knackar på dörren igen. Med en suck ropar jag kom in och Niall sticker in huvudet med ett leende.

"Someone wants to see you" flinar han.

Med en suck reser jag mig upp och går emot honom. Det kan inte vara Ayla. Men den där känslan jag får när jag är med henne finns inom mig. Som att hon är nära. Men hon skulle väl inte åka till mig? Hon skulle väl ha ringt eller messat först? Eller?

Av det lilla hoppet inom mig skyndar jag mig till ytterdörren. I hallen står hon. Ängeln själv. Dyngsur. Hennes hår är fastklibbat i ansiktet och hennes hy är blek.

"Ayla..." andas jag och hon ser på mig med bedjande ögon.

"Can I talk to you? It's really important" säger hon snabbt och jag nickar.

"Yeah, sure... Uhm, do you want to take a shower and borrow some clothes?" frågar jag och hon nickar tveksamt.

"If that's okay" säger hon försiktigt.

"Of course!" säger jag och leder henne till badrummet.

När jag gett henne en handduk och lite kläder sätter jag mig i soffan med ett leende. Niall kommer och sätter sig suckande i fåtöljen. Han ser på mig, men jag kollar bara rakt ut i ingenting, och ler.

"Damn, you really like her, don't you?" säger han och jag skrattar till.

"Who doesn't?" fnyser jag.

"Well, she's hot" erkänner han och jag ser hotfullt mot honom. "Okay, okay, chill. She's yours!" säger han snabbt och lyfter händerna i luften i en oskyldig pose.

Jag skrattar till och skakar lite på huvudet.

Efter bara fem minuter öppnas badrumsdörren och Ayla kliver ut. Hennes hår är blött och hon har på sig mina mjukisbyxor och en stor t-shirt. Snabbt reser jag mig upp och visar henne till mitt sovrum. Vi sätter oss på sängen och hon pillar lite på t-shirten.

"So, what do you want to talk about?" frågar jag och hon stelnar till lite.

"Uhm.. It's about, you know... What happened at that party" säger hon tyst.

"You know, you don't have to tell me. Tell me if you want and when you're ready" säger jag snabbt.

"But I want to tell you. I want you to help me. I can't do this alone. Please don't leave me alone with this, Zayn" ber hon hest och en tår rinner nerför hennes kind.

 

"I swear, I'll never evver leave you" viskar jag och kramar henne hårt.

"Well... You know when I left because I felt bad? Well, I met a guy, Austin. He invited me to that party and some of his friends were there. One of them asked me to dance, and I said yes. Then me started to... You know..." säger hon och jag nickar, så hon inte ska behöva förklara. "He took me to a bedroom and he..." fortsätter hon svagt och jag tappar hakan. Hon fortsätter inte, men jag vet vad hon menar. "After that, he drugged me and left. I made it outside the house, then I called you. But he came out and battered me" viskar hon och börjar gråta.

"Why didn't you tell me?" frågar jag och torkar hennes tårar.

"He told me that if I told someone, he would come back and kill me" viskar hon tyst och jag stelnar till.

Plötsligt känner jag mig dum för att ha pressat henne som jag gjorde. Varför tvingade jag henne att berätta? Varför betedde jag mig som en idiot?! Hon skulle ha berättat när hon var redo! Gå och dö Zayn, gå och dö...

"Oh God, Ayla, I'm so sorry! I shouldn't have pushed you to tell me! You would tell me when you were ready, oh my God, I'm so sorry! I was a totaly ashole and..." utbrister jag, men hon avbryter genom att lägga ett finger på mina läppar.

"Shut up. You didn't know" flinar hon.

"I'm sorry" säger jag och kramar henne hårt. "I promise you, nothing will ever happen to you again" lovar jag.


Ayla's perspektiv


I den stunden, då Zayn håller om mig, vill jag berätta allt för honom. Om hela min uppväxt, om min historia. Jag vill att han ska veta allt om mig. Jag vill att han ska förstå min historia. Jag öppnar munnen för att berätta, men precis då knackar det på dörren och jag stänger snabbt munnen igen. Kanske är det ett tecken på att jag inte ska berätta?

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Well, I have nothing to say! Okej, fråga inte varför jag skrev det på engelska... Men det lät bättre! Hehe...

 
 
Ingen bild

:D

16 september 2012 23:04

jag tycker hon ska ta o berätta det nu så det kan bli bra och så!:)<3
mera:D

 
viktoria 19

viktoria 19

18 september 2012 15:12

jag älskar er hella min rum är one dirakton jag är one direction älskare

http://Mspvikki.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards