onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 12 september 2012

Del 8 #StopIt

Av Wilma - 12 september 2012 19:45

 

Den dagen spenderar jag inne i lägenheten. Egentligen gör jag inget speciellt. Men runt tre plingar min mobil.

Hey! It's Austin :) Just wanted to tell you that it's a party tonight at my house and you can come if you want too x


Jag ler och knappar in ett tveksamt svar. Jag har aldrig varit på fest. Vad har man på sig? Vad pratar man om? Hur beter man sig? Men någongång ska ju vara den första, eller hur?

Yeah, sure! Where do you live? What should I wear? x


Sakta reser jag på mig och går till mitt rum. Jag rotar i min garderob och letar efter något att ha på sig. Ska man ha shorts, kjol eller klänning? Kanske jeans? Tights? Min mobil plingar jag och öppnar det.

I'll pick you up at seven. Well, you can wear whatever you want! That's not so important you know ;) x


JAg skrattar lite och skriver min adress innan jag fortsätter leta runt i garderoben. Tillslut bestämmer jag mig för ett par midjehöga jeansshorts med lite rosa nyans i och en magtröja. Så jag tar med det och rena underkläder till badrummet och ställer mig i duschen i en kvart. När jag står där inne nynnar jag lite på Give Your Heart A Break med Demi Lovato.

Snabbt plattar jag igenom mitt hår och gör sedan en inbakad fläta av min lugg. Sedan drar jag på mig kläderna och sminkar mig med mascara, ögonskugga, eyeliner, puder och rosa läppglans. Klockan är typ halv sju så jag går runt och gör typ ingenting. Det slutar med att jag sitter i soffan och degar.

I'll be at your place in five x

Jag ler av Austins SMS och svarar att jag går ner. Snabbt sätter jag på mig mina Jeffrey Campbell's och lämnar lägenheten bakom mig. I hissen nynnar jag lite på olika låtar, men tystnar när jag är nere. Då går jag ut och ställer mig i det halvsvala vädret. Snart kör en svart Mercedes upp på vägen och Austin syns igenom rutan. Han ler mot mig och jag sätter mig i passagerarsätet.

"Hi, you look great" ler han och jag fnissar lite.

"Thanks" ler jag och sätter på mig bältet. "Shouldn't you be on your own party?" frågar jag lite förvirrat.

"It haven't started yet. It starts halv past seven" förklarar han och jag skrattar lite.

"Okay then"

Vi stannar utanför en ganska stor villa. På framsidan är det en stenväg fram till altanen till huset. På båda sidorna är det riktigt grönt gräs och på vänstra sidan finns en liten fontän. På andra sidan är det mest blommor. Huset är riktigt fint.

Vi går in och jag hjälper honom att fixa det sista. Hans kompisar kommer lite innan festen börjar. Det är fyra killar med ganska olika stilar. En är utländsk, resten är från England tror jag. Den utländska killen, Sam, ser lite på mig, biter sig i läppen och skådar min kropp. Han verkar lite läskig, men jag bryr mig inte om det.

"Is this your new girl?" frågar Joe, en av hans kompisar.

"No, no, we're just friends" ler Austin.

"Do you have a boyfriend?" frågar Sam och jag skakar på huvudet.

"No"

Han flinar lite och snart fylls huset av galna ungdommar. Alla blir fulla typ direkt och dansar som galningar till alla låtar som spelas. Själv går jag lite åt sidan för att slippa trängas. Skådar alla som dansar. Varför följde jag ens med? Jag är inte en festprisse precis.

"Why are you standing here all alone?"

Jag vänder mig om och möter Sams mörka ögon. Han ler lite mot mig och håller fram en dricka som jag tar emot.

"Where else should I be?" frågar jag och smuttar lite på drycken.

Den är stark, men det skiter jag i. Kan jag inte få släppa loss en natt? Det förtjänar jag. Eller?

"Do you want to dance?" frågar Sam och jag nickar.

Snabbt häller jag i mig drickan och slänger platsmuggen. Han flinar, tar min hand och leder mig till dansgolvet. En låt jag inte känner igen får alla att skrika och börja hoppa. Sam tar tag i mina höfter och drar mig emot honom. Försiktigt lägger jag armarna om hans hals och han flinar. Han börjar gnida sig emot mig och jag börjar känna mig obekväm. När jag försöker dra mig ifrån honom drar han mig ännu närmre.

"Stop it" säger jag tyst.

"You said you wanted to dance" flinar han.

"Just let go of me" säger jag och han klämmer på min rumpa.

"Never"

Han lägger handen för min mun och puttar upp mig till övervåningen. Jag försöker skrika och ta mig loss från honom, men han är för stark. Han knuffar in mig på ett sovrum och låser dörren. Jag ramlar ner på golvet, och han är snabbt över mig.

"Stop it!" väser jag när han börjar ta av min tröja.

"Shut up you whore!" fräser han och jag känner gråten i halsen.

"Just let me go!" småskriker jag och han slår till mig på kinden.

"I said Shut Up!" skriker han.

Jag börjar gråta. Jag skulle aldrig ha gått på festen. Aldrig. Det här är inte jag. Det här är inte rätt. Vad har jag gjort? Jag sviker mamma och pappa. Jag sviker alla. Nu kommer allt bara bli värre.


Ja, han gjorde det. Han våldtog mig. Sedan drogade han ner mig innan han gick. Nu ligger jag på golvet i sovrummet i bara underkläder. Allt bara snurrar.

Efter ett tag mår jag bättre och jag reser mig upp. På vingliga ben tar jag på mig mina kläder och går nerför trappan. Eller, går och går, jag mer snubblar nerför trappan. Men jag lyckas ta mig upp och ringa första bästa person: Zayn.

"Ayla, why are you calling so late?" frågar han trött.

"Please Zayn, help me. I don't know why I came here. Please help me, I don't know what to do!" gråter jag och jag hör honom sätta sig upp eller något.

"Ayla, what happened?" frågar han oroligt.

"Help me Zayn!" gråter jag.

Precis då öppnas dörren och ut kommer Sam. Han ser på mig och flinar stort.

"So you got out" flinar han och går emot mig.

Jag småskriker adressen till Zayn som pratar oroligt i luren. Sam slår till mig i ansiktet med knytnäven och jag skriker av smärta. Han sparkar mig i magen och jag kvider till.

"If you tell anyone, I promise to God, I will kill you" viskar han i mitt öra och försvinner.

Jag börjar gråta mer och lyckas krypa närmre vägen. Tårarna strömmar nerför mina kinder och jag känner blod rinna i pannan och vid näsan. Smärtan är obeskrivlig. Aldrig har jag haft såhär ont. Konstigt att ingen märker mig. Fast ingen bryr sig väl. Ingen kommer ju någonsin bry sig.

Samma bil som hämtat mig när jag skulle på stan med Liam stannar på vägen och Zayn springer fram till mig.

"What the hell happened?!" frågar han oroligt och jag ser Louis springa emot oss.

"Zayn, it hurts" snyftar jag tyst.

"Louis, call the police and the am..." börjar han, men jag avbryter.

"No! I'm okay. Just, please take me home" säger jag och försöker sätta mig upp.

 

"Ayla, just lay down. We have to call the police" säger Zayn mjukt.

"No, I just want to go home" gråter jag och Zayn suckar.

"We'll go to the police tomorrow, okay? Promise" säger han och jag nickar, även om jag inte menar det.

Zayn lyfter upp mig och går emot bilen. Louis öppnar ena dörren bak och Zayn lyfter in mig. De torkar mitt ansikte lite och sedan kör de hem mig.

"Louis, I'll stay here tonight, can you drive us to the police tomorrow?" frågar Zayn och Louis nickar.

"Of course"

Zayn lyfter upp mig igen och går fram till porten. Jag knappar trött in koden och Zayn lyfter mig till hissen. Klockan är drygt två på natten tror jag, så det är inga i trapphuset. Zayn fibblar upp nycklarna ur min ficka och låser upp min lägenhet. Sedan lägger han mig i min säng och hämtar något ifrån badrummet. Han börjar sedan rengöra mitt sår och jag ser på hans ansikte. Hans ögon är oroliga och allvarliga.

"Thank you" säger jag tillslut.

"This is what friends are for" ler han.

När han är på väg ut ur sovrummet stoppar jag honom.

"Can't you sleep here?" frågar jag lite oroligt.

Jag är fortfarande rädd för att Sam ska komma och typ göra inbrott. Jag är rädd att han ska skada mig, men mer rädd för att han ska skada Zayn.

"Sure" ler han lugnande och kryper ner bredvid mig istället.

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Well, lite drama där ;)

Har inte så mycket att säga...

 
 
Ingen bild

Jojo

12 september 2012 20:10

It's AWESOOOME! Love the drama ;)

 
Ingen bild

Hilda

12 september 2012 20:30

OMG OMG OMG!!!

 
Myybieberstoory

Myybieberstoory

12 september 2012 21:37

Fin fin blogg! Bra kapitel också! :D Kika gärna in på min Justin Bieber novell, läs och kommentera vad du tycker! :D
Puss babe! <3

http://www.myybieberstoory.blogg.se

 
Ingen bild

Agnes

12 september 2012 21:56

Guud, vilket äckligt peddo! Hehe.... Men jättebra! Kram

 
Ingen bild

Sara

12 september 2012 22:38

Skitbra!! Jag älskar din novell sååå jäkla mycke!:D

 
Ingen bild

Cilla

13 september 2012 18:04

Kapitlet var gryyyymt!<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards