onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 5 september 2012

Del 6 #NewFriend

Av Wilma - 5 september 2012 20:45

 

Liam skrev att han och hans kompis - Louis - kommer hämta mig om drygt tjugo minuter, och det var fem minuter sedan. Direkt när han skrev det gick jag till mitt rum och drog på mig en midjehög, blommig kjol över ett vitt linne. För att piffa till det lite sätter jag ett brunt bälte på kjolens kant. Snabbt plattar jag igenom håret och sminkar mig lite med mascara och lite puder.

Hastigt lägger jag ner mobil, nycklar, plånbok och lite annat i en brun handväska innan jag får ett SMS av Liam. Han säger att jag kan gå ut, så det gör jag. Utanför porten står en mellanstor bil och Liam står lutad emot den. När han ser mig ler han och går emot mig.

"Hey" säger han när vi möts och ger mig en kram.

"Hi" ler jag och vi går emot bilen.

När jag hoppar in i baksätet med Liam märker jag en kille som sitter bakom ratten och en tjej i passagerarsätet.

"Hello! I'm Louis" säger killen och ler mot mig.

"Ayla" ler jag.

"And I'm Eleanor" säger tjejen och ler stort emot mig.

Hon strålar skönhet. Så vacker... Jag är nästan avundsjuk faktiskt. Och Louis såg väl också rätt bra ut. Inte riktigt min stil, men han är ju inte ful i alla fall!

"Yo, Liam, when is Danielle coming here again?" frågar Eleanor och ser lite på Liam medan Louis börjar köra.

"She's coming in a few days, I think" säger Liam och jag ser hur hans ögon riktigt strålar.

"Your girlfriend?" ler jag mot honom och han ser på mig med ett leende.

"Yeah"

När vi är framme kliver alla ut och medan Louis och Eleanor går åt höger så går vi åt vänster. I början är det ganska tyst. Lite pinsamt. Liam går med händerna i fickorna och jag kollar ner i marken.

"OMG! LOOK! IT'S LIAM!"

Jag kollar snabbt åt höger och ser ett tiotal tjejer komma springandes emot oss, skrikandes. Liam suckar lite, men ler och hälsar på fansen. För att inte vara ivägen backar jag lite och ställer mig en bit bort. Men snart märker jag att det bara kommer fler och fler, så jag sätter mig på ett utecafé lite längre bort.

"One coke" säger jag till tjejen som jobbar och hon nickar med ett leende.

Hon kommer snart tillbaka med en cola och jag kollar lite mot Liam igen. Han står i mitten av alla fans och allt man hör är skrik. Konstigt att han inte får typ... tinnitus. Jag skulle aldrig klara av ett sånt liv. Bara massa skrik och besatta tjejer. Med en lätt suck börjar jag fingra lite på det halvblöta glaset. Jag ritar ett hjärta och dricker lite av colan.

Efter dryg en halvtimme kommer Liam med ett besvärat ansiktsuttryck.

"I'm sorry about that" säger han och slår sig ner framför mig.

"It's okay, I guess... I mean, it's your life, right?" säger jag och rycker lite på axlarna.

"Yeah, I guess so" mumlar han och beställer in en cola.

Plötsligt plingar hans mobil och han tar upp den. Han läser snabbt innan han knappar in ett svar. Den plingar igen och han svarar. Med en lätt suck tar jag upp min mobil och kollar lite på Instagram, Twitter och Facebook. Ingenting nytt, som vanligt.

Med ännu en lätt suck lägger jag ner mobilen och börjar skaka lite på benet. Liam lägger också ner mobilen och ler lite mot mig.

"So... You know Zayn?" undrar han och jag ser snabbt in i hans ögon.

"Yeah"

"Well, he has nothing to do today, is it okay if he comes?" frågar han och jag tänker lite.

Egentligen vill jag säga aldrig i livet. Men då skulle han ju börja fråga saker, plus att jag inte vill vara oförskämd.

"Yeah, sure" säger jag kort och han nickar lite.

"Good"

Han skriver något på sin mobil och den plingar snart. Hans ögon glider över skärmen innan han skriver något kort och lägger ner den i sin ficka.

"We're meeting him on the square" säger han och jag nickar.

Vi går tillsammans emot torget och pratar om allt och inget. Ja, jag är skitnervös inför att träffa Zayn igen. Allt står ju inte direkt rätt till mellan oss. Men kanske borde jag förlåta honom. Och som han sa; börja om. Han verkar ju ändå vara en cool kille. Så kanske...

"Ayla, helloo"

Jag skakar lite på huvudet och möter Liams blick. Han ler svagt och jag ler lite generat tillbaka.

"Yeah, sorry" säger jag och han skrattar till.

"Yo bro!"

Jag kollar åt höger och ser Zayn komma emot oss. Liam ler stort och möter honom på mitten. Sedan ger han honom en rejäl, äkta killkram. Jag står lite bakom och kollar ner i marken.

"Hi Ayla" säger Zayn försiktigt och ger mig ett litet leende.

"Hi" svarar jag och ler lite svagt.

Liam och Zayn börjar gå och jag går efter. De pratar med varandra nonstop så jag går en bit bakom. Att vara så nära Zayn gjorde mig glad. Trygg. Han skulle inte låta något hända mig, eller så känns det i alla fall.

Plötsligt hörs skrik och ett tjugotal tjejer springer emot oss. Med en suck går jag åt sidan och låter tjejerna omringa Liam och Zayn. Med tunga steg går jag mot närmaste café. Jag sätter mig ner vid ett bord för två och bara sitter där. Kollar på tjejerna som blir fler och fler.

Men min blick dras åt sidan då jag ser en kille stå vid sidan av bordet.

"Hi, can I sit?" frågar han och jag nickar sakta.

Han sätter sig och frågar om jag vill ha något. Jag skakar på huvudet och han beställer in en cola. Sedan ler han lite oskyldigt mot mig.

"I'm Austin" säger han.

"Ayla" säger jag kort och han ler.

"Cute" ler han och jag rodnar lätt. "I know, it's weird. A random guy come to you and ask to sit down... And I'm not that weird, ugly, perverse guy, promise" säger han allvarligt och jag fnissar.

"Okay, that sounds good"

"So... Why are you sitting here alone?" frågar han. "Okay, that sound perverse" lägger han till och jag skrattar.

"My friends are... busy. They'll be back soon" säger jag tveksamt.

"Oh, okay. Can I give you company until they return?" frågar han och jag nickar.

"Sure"

I hela två timmar sitter jag och pratar med Austin. Han är riktigt snäll och rolig. Och jag måste erkänna, han är snygg. Med hans bruna hår och nötbruna ögon. Och hans vita, raka tänder... För att inte nämna hans leende: det dödar!

Plötsligt ser jag Zayn och Liam komma emot mig.

"There's my friends... I guess I have to go now" säger jag och reser mig upp.

"Can I get your number?" frågar han med ett leende.

"Sure" ler jag.

Vi byter mobilnummer innan jag går emot Zayn och Liam som ser förvirrat på mig. När vi äntligen möts öppnar Zayn munnen.

"Who was that?" frågar han.

"Austin" svarar jag kort.

"Austin who?" frågar Liam.

"Just a friend"

"That you met some hours ago?" frågar Zayn överraskat och jag suckar.

"Yeah, exactly" säger jag.

"What if he is some perverse guy that's just after one thing?" frågar Liam lite halvt oroligt.

"I'm sorry, but you can't decide who I meet. And I can take care of myself" försvarar jag mig själv.

"You're sixteen!" utbrister Liam och jag stönar högt.

"Come on! You can't tell me what to do or not!" utbrister jag.

De tystnar och jag suckar. Vi fortsätter gå runt med en pinsam tystnad. Men efter bara några meter till kommer såklart ett x antal tjejer emot oss igen.

"I'm going home now" säger jag kort innan jag vänder mig om för att gå.

Killarna protesterar inte. Sakta plockar jag upp mobilen och ringer Austin. Kanske är han kvar i närheten?

"Miss me already?" fnissar han i luren.

"No, my friend left me... Are you at the square?" frågar jag.

"Yeah, want to hang out?"

"Yeah, I've nothing to do" suckar jag.

"Sure, meet me at that cafe were we met" säger han.

"Okay, bye"

Jag börjar gå mot kaféet och försöker stänga ute allt skrik från de galna fansen som är ganska långt bakom mig.

Som lovat sitter Austin på uteserveringen och ler stort när jag kommer. Efter en hälsning börjar vi gå runt lite på gatorna. Vi lär känna varandra och har riktigt kul. Men ändå kan jag inte helt släppa tanken av Zayn och Liam. Speciellt Zayn. Hans vackra ögon... Han är verkligen helt otrolig. Så snygg... Men samtidigt gullig. Så mystisk, men ändå så öppen. Det är svårt att förklara.

Men allt jag kan säga är att han är speciell...

__________________________________________________________


Kommentera

Har inte så mycket att säga... Mer än... Okej, jag har bokstavligt ingenting att säga x)

Luv Ya All xxxx

 
 
Ingen bild

Agnes

5 september 2012 21:11

Jättebra! Xx

 
Rim

Rim

5 september 2012 22:02

Jätte bra!!! Skriv meeer!!! :D x

http://mynovels.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hilda

6 september 2012 19:38

Meerrr!!

 
Ingen bild

SagaLisa

6 september 2012 19:57

Mera! Älskar alla dina å Rims noveller/fanfics :D Hoppas ni skriver mer på writingsouls snar.....:) XOXO

 
Ingen bild

:D

6 september 2012 21:23

så himla bra verkligen mera ! :D

 
Ingen bild

Emma

7 september 2012 18:11

MEEER!!!! :)

 
Ingen bild

Agnes

7 september 2012 19:18

Snälla ett till kapitel idag!

 
alexandra

alexandra

8 september 2012 10:35

Jättebra!

http://nnovels.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards