onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 1 september 2012

Del 4 #Confused

Av Wilma - 1 september 2012 12:45

Ayla's Perspektiv


"Ayla! I'm going to work now but I'll be home by six, so we maybe can order pizza or something" säger Nellie och drar på sig jackan.

"Yeah, that sounds good" säger jag och hon lämnar lägenheten. 

Jag suckar lite och bläddrar bland alla kanaler. Till slut stannar jag på trean där Top Model går. MEn eftersom jag redan sett avsnittet tröttnar jag snabbt och tar fram min dator, en MacBookAir. Jag startar den och skriver in lösenordet 960623. Efter det trycker jag upp Safari och skriver in Twitter.com. När jag är inne på hemsidan trycker jag på sökfältet där det står Användarnamn och skriver AylaD. Sedan trycker jag på fältet under och skriver in mitt lösenord. Till slut trycker jag på enter och väntar på att det ska ladda.

När sidan kommer upp trycker jag på Skriv Tweet och skriver snabbt in A new beinning... That's what I need! Jag trycker på Skicka Tweet och kollar lite på min egna sida. Inte så mycket nytt, eftersom jag inte känner så många. Eftersom ingenting har hänt loggar jag ut och stänger ner sidan. Sedan ställer jag mig upp och drar på mig en svart tubkjol, ett vitt spetslinne som jag stoppar under kjolen och en kort jeansjacka. Mitt hår borstar jag och sminkar mig lite smått. Skor får bli ett par vanliga Converse. Sedan plockar jag i lite nödvändiga saker i min handväska och lämnar lägenheten. 

Porten smäller igen bakom mig och vinden blåser tag i mitt hår. Ett svagt leende sprids på mina läppar och jag börjar gå mot parken rakt över gatan. Sedan fortsätter jag mot den lilla kiosken. Där inne ser jag ett bekant ansikte. Zayn... Han ser mig och ler stort.

"Hi!" ler han och går emot mig.

"Hi" ler jag och han ser lite överraskat på mig, han är säkert van vid att det tar ett tag för mig att svara, plus att jag inte svarar så högt.

"How are you?" frågar han mjukt.

"Good, for once. And you?" ler jag.

"I'm great! Uhm... Do you want to take a walk or something?" frågar han och jag nickar.

"Yeah, I'm just going to buy a coke" säger jag och han nickar.

Jag tar en Cola och betalar den, innan jag går tillsammans med Zayn igenom parken. Vi slår oss ner vid en bänk nära fontänen och han ser nyfiket på mig.

"So... Where do you live?" frågar han och jag nickar lite mot huset där jag bor.

"Over there" säger jag och han ler.

"Alright, cool. That's why you're here so often" säger han och jag fnissar, men nickar.

"Yeah, what about you? Where do you live?" frågar jag och han pekar lite neråt gatan.

"Not so far away. Down there, ish" säger han och jag nickar. "So... Any hobbies?" frågar han och jag stelnar till.

Ska jag berätta för honom att jag sjunger och spelar gitarr? Ska jag berätta att jag älskar musik och att jag skriver låtar?

"Nah, nothing special. What about you then?" ljuger jag och slänger ur mig ett leende.

"Music. I just have to ask you... Uhm... Do you know who I am?" säger han försiktigt och jag ser förvånat på honom.

"Zayn...?" säger jag försiktigt och han ler lite.

"Okay, you don't know..." säger han lite tyst.

"What do you mean?" frågar jag och han skakar på huvudet.

"Nothing" säger han och jag suckar.

"Zayn, come on. We are suppose to get to know each other" suckar jag.

"It's nothing important. Promise" försäkrar han och jag suckar lite.

"Fine"

"So... Do you live with your family?" frågar han och jag stelnar till.

"Uhm... With aunt Nellie" säger jag tyst och han nickar sakta.

"Only with her?" frågar han försiktigt och jag nickar.

"Yeah"

Till skillnad från andra nickar han bara. Frågar ingenting mer om det, utan låter det ämnet gå. Istället börjar han prata om sig själv. Tydligen bor hans familj i Bradford, men han flyttade hit för att jobba på sin musik. 

"What do you want to do now then?" frågar han och jag rycker på axlarna.

"I don't know. Doesn't matter" säger jag och han nickar. 

"Do you want to meet some friends of mine? Or..."

"Yo Ayla!" skriker någon.

Jag vänder mig om och ser Rachel stå där. Hon kommer gående mot mig och flinar elakt. Då ser hon Zayn bakom mig och freakar ut totalt.

"OMG! Zayn! OMG! I love you so much!" tjuter hon och kastar sig över honom.

Jag ser förvånat på dem och reser mig upp. Zayn ser lite överraskad ut med ställer sig upp också. Rachel ser på mig och flinar. 

"Hello psycho" säger hon och jag sväljer hårt. "Oh right, you can't talk" flinar hon och går emot mig. "I'm so glad you're making friends" lägger hon till falskt och jag blänger på henne.

"Just go" säger jag lugnt. 

"No, I won't. This isn't your park, psycho. And don't think you're something" fräser hon och Zayn dyker upp bakom henne.

"What's going on?"

"Zayn, you shouldn't be with this girl. She's too crazy for you. She can't even speak" spottar hon ur sig och Zayn ser förvirrat på henne.

"What are you talking about?" frågar han och jag suckar.

"Just stay away from her" säger Rachel och försvinner iväg.

Zayn ser förvånat efter henne och sedan på mig. Jag vänder blicken till marken och skakar sakta på huvudet.

"She's right" säger jag tyst och Zayn tar ett steg emot mig.

"What did she mean with that? You do talk and you're not crazy" säger han och jag ser upp på honom.

"I didn't talk for years. But I don't want to talk about it. I've just started over and I don't want to fall back on the same track" säger jag snabbt.

"But..."

"Zayn, I don't know how you know her, but you should listen to her. I'm maybe not crazy right now, but if you knew me some years ago, you should have known what she talked about" säger jag och han skakar på huvudet.

"I don't know her"

"But why did she..." börjar jag, men blir abryten av min mobil som ringer.

Med en suck svarar jag och hör Nellies röst.

"Hi honey, how is it going?" frågar hon och jag ler svagt.

"Good"

"What are you doing then?"

"I'm just out for a walk"

"Okay, have fun then. I just wanted to see you were okay"

 "Yeah, I'm good"

Vi lägger på snart och jag ser lite på Zayn. 

"Why did she just jump on you like that then?" frågar jag och han ser ner i marken.

"I don't know"

"Yeah you do. You just don't want to tell me, right? It's fine. I get it. Bye Zayn" säger jag, vänder mig om och går.

Jag går med snabba steg mot porten och slår in koden. När klicket hörs öppnar jag dörren och går emot hissen. Såklart ska jag bli sårad. Direkt när jag ska skaffa vänner så bli man sårad. Sviken. Som om han inte litar på mig. 

Väl uppe i lägenheten stänger jag in mig på mitt rum och plockar fram gitarren. Snabbt pillar jag fram blocket och fortsätter skriva på den nyaste låten. 

Jag fattar inte varför jag föll så hårt för Zayn. Som att vi klickade direkt. Men jag förstår inte vad han döljer för mig. Varför han inte berättar. Varför han inte litar på mig. Han borde ju göra det, eller hur? Även om vi inte känt varandra så länge. Men jag förstår inte heller varför Rachel bara slänge sig på honom. Känner dem varandra? Ljög Zayn om att de inte gjorde det? Jag förstår inte... Men det är något som inte stämmer. Något han håller gömt för mig. 

 

Senare på kvällen kommer Nellie hem med två pizza kartonger. Såklart tog hon min favorit. Vi sätter oss framför teven med Cola och The Notebook. 

"So... What did you do today?" frågar Nellie och jag rycker lite på axlarna.

"Nothing special" säger jag och hon ser på mig.

"Okay..." säger hon långsamt.

Efter maten går jag tillbaka till mitt rum efter att ha hjälpt Nellie plocka undan. Jag sätter mig i sängen och ser ut lite genom fönstret. Det har börjat dugga lite ute och regnet faller långsamt och mjukt mot marken. Allt jag kan tänka på är Zayn... Hans mörka ögon och svarta hår... Hans coola klädstil och lite tuffa, men ändå mjuka personlighet. Han är speciell. Helt perfekt. Men om inte han kan lita på mig, så kan inte jag lita på honom, eller hur? Så det är bara att glömma honom. 

 

När jag vaknar nästa morgon regnar det ute. Och då menar jag typ spöregn. Så jag drar på mig ett par gråa mjukisar, ett svart linne och en tjocktröja. Mitt hår sätter jag upp i en bulle på huvudet och sedan går jag ut till köket. En lapp från Nellie, ovanligt...

Hello beautiful! I'm going to be at work the whole day, I think I'll be home by eleven tonight. I don't know if you're still awake by then, but I'll be gone for a few days, work thing you know... But I know you can take care of yourself

Hugs with love, Nellie

Jag suckar och slänger lappen i papperskorgen. Vad ska man göra idag då?

_________________________________________________________

 

Så... Kapitel 4 är UPPE! Vad tycker ni då?

Inga bilder på grund av att jag är inne på min systers dator. 

KOMMENTERA PÅ NU!

 
 
Ingen bild

Adina

1 september 2012 14:08

Älskar bloggen och novellen!! Solklart den bästa novellblogg jag läst. (jag har läst många...)
KEEP UP THE GOOD WORK!!
Fortsätt med bilderna, man får en bra inblick i karaktären liksom. :)
MVH / Adina

 
Ingen bild

Agnes

1 september 2012 14:54

Super! Håller med Adina, din novell är den bästa jag läst! Dom andra jag läst/läser är grymma, så din är supergrym! Och bäst av allt; uppdateringen är supergrym också! Snälla mer idag! En stor fet kram(XD) Agnes

 
Ingen bild

Rimimim

1 september 2012 19:54

Håller såklart med Adina och Agnes! Du är bäst TomTom! Tro inget annat! Luv Ya! <3 x

 
Ingen bild

Hilda

1 september 2012 21:22

Håller med aa, alla där uppe xD grym nobellblogg

 
Stina

Stina

2 september 2012 11:08

Och här kommer jag tillbaka efter två år.. Haha, nej, jag vet inte hur länge sen det var jag läste din blogg x) Men nu ska jag börja med det igen har jag bestämt, den här novellen verkar DUNDERBRA! :) Så ja.. I think I made my piont.. Superbra! ;D xx

http://onedirectionnooveller.blogg.se

 
Ingen bild

Agnes

2 september 2012 11:43

Haha, drömde inatt att det kom upp ett nytt kapitel! XD

 
Ingen bild

:D

2 september 2012 13:04

ååå meeeera snälla !!! :D

 
Ingen bild

Agnes

2 september 2012 17:30

Snälla ett till idag!? :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards