onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Kapitel 67

Av Wilma - 22 augusti 2012 20:45

Jag häller i mig mjölken innan jag däckar i soffan. Så har det gått till de senaste veckorna. Det är så jobbigt att göra saker. Man blir så trött av att bära på den lilla bebisen. Även om han kanske inte är så liten längre... Japp, han. Det är en kille. Vi har inte kommit fram till något namn än, men vi har ju en liten lista på våra favorit namn. Bland annat James, Seth och Ray. Jag gillar Seth mest. Kanske kan han heta Seth James Payne. Liams mellannamn.

 "Honeeeyy"

Jag kollar mot köket och ser Liam komma emot mig. Ett litet trött leende sprids på mina läppar och han sätter sig på huk på golvet bredvid soffan.

 "Is everything okay?" frågar han och jag nickar.

 "I'm just tired. I didn't sleep that much" ursäktar jag och han nickar lite kysser mig snabbt.

 "Try to sleep a bit, okay? Me and the guys have to go to a meeting, I've called Stacey, she's on her way, but we'll be back as soon as posible, okay?" säger han och jag nickar.

 "Yeah, I'll try" ler jag och han pussar min hand innan han och killarna försvinner ut och jag blir själv igen.

Jag drar en filt över min stora mage och slår på teven. Efter bara fem minuter kommer mamma in. Hon hälsar och håller upp filmen Red Riding Hood. Hon vet vilka filmer jag gillar.

 "Nice" ler jag och hon lägger filmen på soffbordet innan hon snabbt fixar popcorn och sätter sig bredvid mig i soffan.

 "How are your little boy?" frågar mamma och stryker handen över magen.

 "I think he's good" säger jag med pipig röst och mamma skrattar lite förtjust.

 "You're both going to be great parents" ler hon.

 "Thanks" ler jag stort tillbaka.

 "How is it going with his parents?" frågar hon.

 "His dad is really kind, but I haven't talked to his mother since the wedding. She made it clear she didn't want to talk to me" suckar jag.

 "Aww, but she knows that you're pregnant, right?"

 "I have no idea" suckar jag och vi sätter på filmen.

När den är slut pratar vi en stund innan killarna kommer inbrottandes. De kommer in till vardagsrummet och Harry rider på Louis rygg. Liam kommer mot mig och kysser mig.

 "Did you sleep anything?" frågar han tyst och jag skakar på huvudet.

 "Mum came and we watched a movie" ler jag gulligt och han suckar, skakar på huvudet innan han skrattar lite.

 "Okay"

Plötsligt kände jag typ en värk i magen. Jag flämtar till och lägger handen på magen. Det kommer en till värk och jag kvider till.

 "What's wrong?" frågar Liam oroligt.

Plötsligt blir det blött i soffan och jag får panik. Mamma säger högt att någon måste ner till bilen, någon måste låsa lägenheten efter oss och någon måste köra mig till sjukhuset. Liam och mamma åker med till sjukhuset medan Louis och Harry fixar i lägenheten. Niall och Zayn hjälper oss ner till bilen för att sedan åka i en annan bil.

Det gör ont som i helvete och jag gråter rakt ut. Mamma sitter bak i baksätet med mig medan Liam kör. Mamma hjälper mig att andas normalt och håller min hand hårt.

 "It's going to be okay, honey" säger hon och stryker handen över mitt hår.

 "It hurts" gråter jag och snyftar högt.

 "I know sweetie" mumlar hon och kramar mig innan vi stannar utanför sjukhuset.

Medan mamma springer in för att leta efter en barnmorska hjälper Liam mig in. En kvinna kommer ut med en rullstol som jag sätter mig i. Hon rullar mig till någon avdelning på våningen över och in till ett rum. Jag får lägga mig på sängen och får en massa sprutor och dropp. Kvinnan, som jag får reda på heter Sienna, ger mig en syrgasmask som jag håller framför munnen. Liam håller min högra hand och sitter på min högra sida medan mamma står bredvid honom med en hand på hans axel.

 "She's not ready yet" säger Sienna.


Klockan 08:42am den 17 april 2013 föddes han, vår lilla kronprins


Förlossningen tog flera år, kändes det som i alla fall. Nu är vår pojke inne på undersökning. Liam är ute i korridoren och pratar med sina föräldrar medan mamma, Ty och killarna är inne med mig. Svettet rinner i pannan och jag är fortfarande lite andfådd. Alla ler stolt och mamma gråter till och med lite. Ty kramar henne och hon skrattar till lite generat. Snart kommer Sienna in med en liten kabrat i famnen. Jag ler stort och tar emot killen.

 "Have you decided name yet?" frågar hon medan hon hjälper mig loss ifrån allting som sitter fast på min kropp.

 "No, not yet" ler jag och ser ner på killen i min famn.

Stora, blåa ögon, precis som jag. Gulliga, tjocka kinder och smala, rosa läppar. Hans lilla hand kramar om mitt pekfinger och jag ler stort. Tår efter tår rinner nerför min kind och jag får beröm av killarna, mamma och Ty. Alla turas om och hålla i honom innan Liam kommer tillbaka.

 "You're a daddy now" ler jag och han tar emot lillkillen.

 "He's beautiful. He got your eyes" ler Liam och börjar gråta smått.

 "I know" tjuter jag och alla fnissar.

 "My parents are coming here tomorrow" säger han och jag nickar lite stelt.

 "Both I guess" säger jag och han nickar lite.

 "I promise to be by your side if you feel uncomfortable" säger han och jag nickar lite mot honom.

 "Thank you, but I need to get used to it. I mean, she's his grandmother" säger jag och han nickar sakta.

Efter ett tag åker Ty och killarna hem. Mamma och Liam stannar kvar över natten. Liam och jag kryper ihop i sängen medan mamma erbjuder sig att sova på soffan i rummet.

 "What do you think about Seth?" säger jag ljust när vi ligger i sängen med lillkillen emellan oss.

 "It's great"

 "Seth James Payne" ler jag och han ler stort.

 "That actually sounds great" ler han och jag fnissar.

 "Then Seth James Payne it is" flinar jag och han skrattar lite åt mig.

Efter ett tag kallar vi på Sienna som genast kommer. Hon lovar att ta hand om Seth under natten så vi får sova ut ordentligt, vilket kan behövas. Jag är hur trött som helst och Liam också tror jag. Det har varit en lång natt, eller dag... Eller ett långt dygn, helt enkelt. Jag är fortfarande lite öm, men det blir bättre och bättre hela tiden.

När jag vaknar igen är klockan åtta på morgonen. Mamma står utanför vårt rum med Seth i famnen och pratar med Sienna. Liam ligger inte längre bredvid mig, så jag ligger själv i rummet. Juste... Liams föräldrar kommer idag... Det kommer säkert vara riktigt jobbig, på grund av min relation till Karen. Hon hatar mig verkligen... Men vad är det jag har gjort för att få henne att hata mig?

 "Oh, you're awake!" säger mamma när hon kommer in igen. "Say hello to your mommy!" säger hon med en ljus röst och ger mig Seth.

 "Hi darling" ler jag och pussar hans panna.

Han ler stort och skrattar till. Tänk att han är min son. Tänk att Liam är pappa till vår son! Det känns helt overkligt. Som att jag inte hunnit tänka igenom det hela än. Som att det är en dröm. Nu får man bara hoppas att man inte vaknar upp i sängen och inser att allt bara var en av de bästa drömmarna i världshistorien.

 "Where is Liam, by the way?" frågar jag och ammar lilla Seth

 "He's picking up Karen and Geoff at the airport" säger hon och jag nickar lite.

Då antar jag att de snart är här... Oh shit, hur kommer det här sluta?

--------------------------------------------------------


Kommentera!

Snart är fanficen slut! Haha, men det är några kapitel kvar. Har haft problem med att få till slutet, man jag har lite idéer nu... Haha, hoppas det blir ett bra slut i alla fall...


 
 
Ingen bild

A

22 augusti 2012 21:25

Jättebra! Och vad sött namn! <3 Trodde först det var sista kapitlet, så jag njöt verkligen av det! Haha! Längtar efter nästa men vill samtidigt inte att den ska ta slut! Iallafall, kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards