onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Kapitel 62

Av Wilma - 15 augusti 2012 22:00

Efter ett tag kliver Liam in i rummet. Försiktigt ser jag på honom och han ser på mig.

 "I want to talk. Or, me and the boys" säger han och jag sväljer hårt.

Jag följer med honom ut till de andra och sätter mig i en fåtölj. Blicken fastnar på golvet och tankarna börjar storma hejvilt i mitt huvud.

 "We love you, Ellinor. That's not the problem. The problem is the fans. They will send you more hate than ever. We're just worried about you, and we don't want you to feel bad about it... So we'll give you a choice. Either you marry Liam and handle the hate, or you don't" säger Niall försiktigt och jag ser upp på dem.

 "I love you guys, and Liam. You all mean a lot to me, but Liam... It's different. I've never felt like this before... It's real love, I just know it. And if you didn't know, love is stronger than hate. And I love Liam so much that I can handle the hate for him. It will be hard. I will cry. I will scream. But I'll do it for you, but most of all, for Liam. Because I have no idea how I would make it without him" säger jag med gråten i halsen och Liam går fram till mig.

Han drar upp mig på golvet och kramar mig hårt. Flera tårar faller och snart känner jag hur killarna kramar mig och Liam. Då gråter jag mer och ler lite svagt.

 "I love you guys so much" gråter jag.

 "We love you too, Ellie-Pellie" säger Liam och jag fnissar lite.


En månad senare


Det är juli. Halva sommaren har gått. Det är varmare än någonsin och nu är det dags. Jag kan inte fatta det. En månad har gått så fort. Allt är perfekt. Visst, jag är nervös. Men det är den bästa dagen i mitt liv hittills. Förutom när jag träffade Liam... Och när jag blev ihop med honom... Och när jag kysste honom första gången... I alla fall...

Jag sitter i ett litet strandhus tillsammans med Kar och Anna. Det är tre tjejer till här inne som fixar vårt hår och sminkningen. Kar och Anna hår lockat hår och lite fixat medan jag får lockigt och en uppsättning. Tjejen som fixar mig sätter i lite vita blommor i mitt hår och börjar sedan sminka mig. Det har tagit en och en halv timme med håret, och det kommer ta cirka en timme med sminkningen, kanske en halv.

 "Oh, you look beautiful!"

Jag vänder lite på huvudet och ser mamma komma in. Ett stort leende sprids på mina läppar och jag kramar henne försiktigt. Bakom henne i dörröppningen kommer Ty in med handen framför ögonen.

 "What is he doing?" viskar jag till mamma.

 "Ty, they aren't naked" skrattar hon och Ty kikar igenom fingrarna.

 "Hi" ler jag och skrattar.

 "Oh, thank God" skojar han och kramar mig.

Förrförra veckan var jag hos mamma och Ty för att berätta allt och ungås lite med dem. Vi alla har kommit varandra närmre och nu är vi som en vanlig familj igen.

 "It's time for the dress!" tjuter Anna som redan är klar, Kar är också klar och hon står vid Anna.

Mamma tjuter förtjust och klappar händerna. Anna öppnar en garderob och håller upp klänningen. Mamma och Ty drar efter andan. De är ju de ända som inte sett den.

 "It's beaufitul!!" piper mamma.

Det är en vit, lång klänning med tight överdel som är fyllt av detaljer som diamanter, själva kjolen är hel vit och hänger i ett litet släp bak. Det som delar på över-och underdelen på klänningen är ett vitt ganska tjockt band som bildar en rosett bak. Klänningen har inga ärmar och en bar rygg ner till midjan ungefär, lite längre upp.

 "Ready?" frågar Kar och jag nickar snabbt.

Anna och Kar hjälper mig med klänningen i ett annat rum och piffar till mig lite innan vi går tillbaka till mamma och Ty. Mamma piper till, lägger handen för munnen och viftar med andra handen.

 "Can you give us a second?" frågar mamma efter ett tag och nickar mot mig.

 "Of course" ler Anna och tar med sig Ty och Kar ut ur rummet.

 "You look really beautiful, sweetheart" säger mamma och flyttar undan lite av mitt hår som hänger fram.

 "Than you mum" ler jag.

Hon tar fram ett silvrigt diadem ur hennes väska och skådar det i sina händer. Diademet är gjort av silvriga diamanter, men även några få väldigt ljusrosa.

 "I had this when I married your father. And I want you to have it now" ler hon och jag ser på henne med stora ögon.

 "But it's yours"

 "Yeah, and I decide to give it to you" säger hon och jag ler stort.

 "Thank you mum"

Hon sätter fast det i min uppsättning och sedan går vi ut till de andra som väntar. Sedan går vi alla tillsammans mot stället vi ska vänta innan vi går ut.

Eftersom jag inte har någon pappa bestämmde jag att Ty ska leda mig. Mamma pyser iväg till stranden där massa folk väntar. Försiktigt kollar jag ut och ser Liam stå och prata med killarna. Alla är klädda i kavaj.

Anna och Kar, som är mina brudtärnor ställer sig framför mig och tar upp sina buketter. Ty ger mig min lite större och jag ler mot honom när jag tar emot den. Blommorna hänger ner ganska mycket, vilket jag tycker är väldigt fint.

 "It's time" säger Anna tyst och musiken börjar spelas.

Jag drar in ett djupt andetag och ser hur Anna och Kar börjar gå. Man har fixat en stengång fram till "altaret" så det ska funka att gå i klackskor. Jag kramar om Tys arm håradre och han lägger sin andra hand på min.

Vi börjar gå och allas blickar vänds mot oss. Alla står upp och ser på oss med leenden. På vänster sida sitter mamma tillsammans med några av hennes vänner, samt några av killarnas familjemedlemar. På höger sida sitter hela Liams släkt tillsammans med några andra.

Liam ler stort mot mig hela tiden när jag går där. Själv koncentrerar jag mig bara på att andas lugnt. När vi nästan är framme ger jag snabbt buketten till Anna som står bredvid Kar vid mamma. Sedan pussar Ty min hand och ger den till Liam. Liam kramar min hand hårt och Ty sätter sig ner.

Sedan börjar prästens tjat om allt och inget. Bakom prästen och framför oss går solen ner i horisonten. Det blåser nästan ingenting och det är ganska varmt fortfarande. Över oss och alla som är här finns ett litet typ tak som man suttit upp bara i fall att det skulle regna.

 "Do you, Liam James Payne, take this Ellinor Michelle Stanley to be your wife and love her in sickness and health until death do you apart?" säger prästen och Liam ler stort.

 "Even then, I do" säger han och en del skrattar.

 "Do you, Ellinor Michelle Stanley, take this Liam James Payne to be your husband and love him in sickness and in health until death do you apart?" säger prästen och jag ler lite medan en tår sakta rinner nerför min kind.

 "I do" ler jag.

 "The rings" säger prästen och Niall kommer fram med en kudde med två ringar.

Jag pussar hans kind för att sedan byta ringar med Liam. Hela tiden har jag ett leende på läpparna.

 "You may now kiss the bride" säger prästen och Liam kysser mig.

Alla applåderar och han lägger armen om min midja.

Direkt efter vigseln pratar vi lite med några som ska åka direkt, innan vi åker vidare till efterfesten. Där byter jag om till en kort, vit klänning och sedan sätter vi oss vid en långbord med massa mat. Plötsligt plingar en klocka och en stor dörr öppnas. Två män kommer in med en riktigt stor tårta. Jag tappar hakan och alla applåderar.

Efter någon timme ska jag och Liam dansa. Så alla ställer sig i en ring och vi går ut i mitten. En lugn låt spelas och vi börjar dansa.

 "I love you" säger jag och lutar min kind mot hans axel.

 "I love you too" säger han och pussar min kind.

Egentligen ska jag dansa med min pappa efter dansen med Liam, men istället ska jag dansa med Ty. Generat lägger han en hand på min midja och tar min hand med den andra.

 "Relax" fnissar jag och lägger min hand på hans axel.

Vi dansar ett tag innan det är dags för det såkallade minglet. Liam tar min hand och drar med mig någonstans, när jag ser vart vi är på väg försöker jag genast streta emot...

-----------------------------------------------------


Kommentera nu då!

Vad hände med kommentarerna...? Kom igen nu!! Andra kapitlet idag! Kan komma ett till, vad vet jag?

 
 
Ingen bild

Saga

15 augusti 2012 22:44

Jättebra!!<33

 
Ingen bild

Klara

15 augusti 2012 23:16

SÅÅÅÅÅÅ bra!!! :D

 
Ingen bild

Cornelia

16 augusti 2012 00:14

Jättebra:) men jag undrar hur det går med Ellinor och Limas mamma Karen?;)

 
Ingen bild

Rim

16 augusti 2012 00:53

Jätte bra! Skriv meeeeeer!!!! :D xx

 
Ingen bild

Nathalie

16 augusti 2012 01:26

Är det till hans mamma/föräldrar? :D

Suuuperbra! :D
Snääääälla nästa idag? :)))

 
Alicia

Alicia

16 augusti 2012 02:10

AmaZayn som vanligt :)

http://www1dforever.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hilda

16 augusti 2012 08:09

Meeerrr!!!

 
Ingen bild

A

16 augusti 2012 10:44

Naww, vad gulligt! Snälla mer idag! Undrar vad som händer! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards