onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Kapitel 60

Av Wilma - 14 augusti 2012 21:15

Ellinor


När jag vaknar sträcker jag lite på mig innan jag öppnar ögonen. Direkt flämtar jag till och Liam flinar.

 "Oh God..." mumlar jag och han skrattar hest.

 "Morning"

 "How long have you been staring at me?" frågar jag och lägger mitt huvud på hans arm som ligger över min kudde.

 "I don't know. An hour maybe?" säger han och jag skrattar till.

 "That is... weird" säger jag och han fnissar.

 "I love you too" säger han.

Jag kysser honom och han besvarar den direkt. Hans tunga utforskar min mun och försiktigt sätter han sig gränsle över mig. Han drar fingrarna genom mitt hår och jag leker med fingrarna i hans nacke. Försiktigt fingrar han  på kanten av mitt linne. Jag avbryter kyssen och lägger mina händer på hans.

 "Not now" viskar jag.

 "Sorry" ler han lite generat.

 "I'm hungry" säger jag och han skrattar.

 "Let's make some breakfast then" säger han och reser sig upp.

Han sträcker ut händerna emot mig och jag låter honom dra upp mig. Vi går tillsammans till köket och börjar göra lite pannkakor. Eller, Liam gör det. Jag dukar.

 "Should we do something today? I mean just you and me" frågar Liam när vi sitter vid bordet.

 "Yeah, sure! That'd be fun!" ler jag.

 "I want to take you to dinner tonight, so you can decide what we can do today" säger han och jag ler stort.

 "Let's go to the beach! Each! Let's go get away!" sjung/rappar jag och Liam ler lite.

 "Sounds great" ler han. "Anyway, how is it going with your music then?" frågar han och jag ser ner i pannkakan som ligger på min tallrik.

 "I started working for John when you left, but then I ended it to search for LondonStarMusic" säger jag tyst.

 "That's great! How is it there?" ler han.

 "I don't know. I didn't get in" mumlar jag.

 "What?!"

 "You know when you came and wanted to talk, but I said I had to go? I were on my way there to see if I got through, but I was late so" säger jag och han ser sorgset på mig.

 "I'm so sorry" säger han skyldigt.

 "It's not your fault. You didn't even know" säger jag och ler svagt.

 "But... Are you going to work for John again now?" frågar han och jag rycker på axlarna.

 "Guess so, I don't know really" säger jag.

 "Are you sure you'll get the job back then?" frågar han försiktigt.

 "John promised to give me work whenever I needed it" förklarar jag och han nickar lite.

 "Good, and I just... If you need anything like, money or something just..." börjar han, men jag avbryter.

 "No, I'm not going to borrow money from you guys. I can earn my own money" säger jag allvarligt och han nickar.

 "I know that, but if you need it, don't be afraid to ask" ler han och jag ler svagt.

 "Thank you" säger jag.

När vi var klara så gick jag till sovrummet för att dra på mig en skrikrosa bikini utan band på överdelen under ett par jeansshorts och ett löst maglinne. Jag lät mitt hår vara och stoppade ner lite nödvändiga saker i min strandväska. Sedan skuttar jag till hallen där Liam väntar och han skrattar lite åt mig.

 "What?" frågar jag ljust och börjar sätta på mig mina gladiatorskor.

 "Nothing. You're just so  cute" ler han.

Han kysser mig snabbt innan vi lämnar lägenheten för att åka till Liam så han kan byta om. Och efter drygt en halvtimme parkerar jag på parkeringen vid stranden. Solen skiner och jag sätter mina RayBan's på näsan. Vi kliver ur och Liam skyndar till min sida för att ta min hand. Jag ler mot honom och vi placerar oss en bit ifrån alla andra människor.

När vi lagt ner våra handdukar i sanden kommer plötsligt två tjejer i 12-13 års åldern fram till oss.

 "Hi, can we get an autograph?" frågar den längre med blont hår och lite bakom örat.

 "Of course sweeties" ler Liam och kladdar ner sin autograf på deras bilder.

 "Thank you Liam!" tjuter dem och går iväg.

En bit bort börjar de skrika och hoppa runt. Vi skrattar och han ser lite på mig.

 "Sorry" ursäktar han och jag viftar lite med handen.

 "That's your job" ler jag.

Han skrattar och sedan drar jag av mig shortsen och linnet för att sedan lägger mig på mage på min handduk. Då kommer jag på att jag måste smörja in mig med solkräm.

 "Liam, can you?" frågar jag och pekar på flaskan och sedan på mig rygg.

 "With pleasure" flinar han och sätter sig på min rumpa.

Han häller lite kräm på min rygg och jag tjuter till.

 "What?" skrattar Liam.

 "Cold" piper jag och han skrattar.

Jag kan känna att han ritar ett hjärta, men sedan smetar han ut det ordentligt. Vi solar ett tag till för att sedan bli avbrutna av fyra tjejer i ålder mellan 11 och 16. Liam ser lite på mig innan han skriver ner sin autograf på deras block/bilder/tröjor/armar och tar bild med alla.

Jag suckar lite. Jag skulle spendera dagen ensam med Liam. Men så ska såklart fans komma och tränga sig på. Det verkar ta längre tid den här gången, så jag reser mig upp.

 "I'll go to the water" säger jag kort till Liam som nickar sakta.

Jag styr mina steg mot vattenkanten och doppar mina fötter. Kallt. Precis som jag trodde. Istället för att doppa mig går jag bara ut så jag har vatten till knäna. Jag ser upp mot solen och sluter ögonen när något plötsligt träffar min arm. Snabbt kollar jag åt höger där ett gäng killar i min åder står.

 "Can you throw it here?" ropar en av dem.

Jag tar upp bollen och skjuter den emot dem. En av de fångar och de flinar lite åt mig.

 "Want to join?" frågar en brunhårig, ganska snygg, kille.

Jag kollar lite mot Liam och märker att det kommit flera fans till honom. Det kommer verkligen ta tid, plus att det kommer flera hela tiden.

 "Why not" suckar jag och går emot dem.

Vi passar boll medan vi berättar lite om oss själva. De heter tydligen Seth, Mike och Aron. De är 19 år - alltså ett år äldre än mig - och bor i London.

Jag ser bort mot Liam och ser honom ligga själv på sin handduk, utan fans.

 "I have to go now, but it was nice meeting you" ler jag och börjar gå upp mot sanden.

 "Bye!" ropar de efter mig.

Jag går fram till Liam och lägger mig bredvid honom på min handduk.

 "Did you have fun?" frågar Liam tonlöst.

 "Yeah, kind of" säger jag kort.

 "I thought it was just going to be you and me today" säger han och ser på mig.

 "Yeah, me too" suckar jag och lägger mig på rygg med stängda ögon.

 "Look, I'm sorry but I can't say no to the fans" försvarar han.

 "Not even for one day in your life? Not even for one day with your girlfriend?" säger jag.

 "Are you mad at me now?" suckar han frustrerat.

 "No! But I'm kind of pissed of! You're blaming me for being with some guys while you're spending time on your fans" säger jag och han tystnar.

Jag suckar och går ner mot vattnet igen. Den här gången går jag längre ut och simmar en bit. Sedan dyker jag ner under vattnet och simmar några meter innan jag simmar till ytan igen. Snabbt drar jag bak allt hår och hör någon simma bakom mig. Liams huvud sticker upp vid vattenytan.

 "I'm sorry" säger han och ser ledset på mig.

 "Me too" säger jag och han simmar närmre mig.

 "Let's make the best of this day" ler han och lägger armarna om min midja för att sedan kyssa mig.

Jag ler lite och fäster mig ben om hans midja. Sedan tar jag tillfället i akt och trycker ner honom under vattnet. Med ett skratt simmar jag ifrån honom bort mot några klippor.

 "Oh, you're so dead" skrattar Liam bakom mig.

Jag tjuter till och får lite panik när han närmar sig mig. Även om jag vet att det är Liam. Snabbt kravlar jag mig upp på en klippa och ska fortsätta när jag river mig på en vass klippkant.

 "Aouch" säger jag och ser lite blod sippra ner längst benet.

 "What happened?" frågar Liam snabbt och kommer upp till mig.

 "Nothing, just me being clumsy" suckar jag och Liam lyfter upp mitt ben i hans knä. "I'm not fying or anything, you know" fnissar jag.

Han blåser på såret och jag skrattar lite.

 "Better?" skojar han och jag kysser honom hårt.

 "Now it is" viskar jag mot hans läppar och han biter lite löst i min underläpp.

 "Hot stuff" viskar han och jag börjar skratta.

Jag reser mig upp och kollar snabbt ner under vattnet för att kolla efter stenar, men hittar inga. Så jag dyker i och fortsätter simma en bra bit under vattnet. Såfort jag kommer upp hör jag Liam andas ut från klippan.

 "How long can you be under water?" flämtar han och dyker i.

Han kommer upp framför mig och vi simmer emot stranden igen.

---------------------------------------------------------------


Kommentera!

Lite sämre uppdatering idag, dock... x) Men det KAN komma mer ikväll, men det är inte säkert!

Love yall

 
 
Ingen bild

Ylva

14 augusti 2012 21:52

Som vanligt älskar jag dina Kapitel:)

 
Ingen bild

:D

14 augusti 2012 23:10

as bra ! :D<3

 
Ingen bild

Hedwig

15 augusti 2012 09:32

Bra, mer!! Du äger verkligen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards