onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Kapitel 58

Av Wilma - 13 augusti 2012 20:45

BESKRIVNING UTSEENDE

Tristan: svart hår, lite mörk i hyn, mörka ögon (påminner om Zayn) ganska lång

Marvin: Brunt, lite rufsigt hår, mörkblåa ögon, ganska brun (inte som i utländsk, mer solbränd) ganska kort

Nathan: Blont hår med lite tuppkam (lite menar jag då), grå ögon, ungefär lika brun som Marvin, lite längre

AnnaBelle: Brunt, axellångt hår, gröna ögon, normal smal, normal lång

Karrie: Blondt, långt hår (nästan som Ellinors), ljusblåa - nästan gråa - ögon, ganska kort, normal smal

BARA FÖR ATT ;)


När maten äntligen är klar så ropar vi på killarna. Det dröjer ytterligare 10 minuter för dem att komma in till matsalen, fråga inte varför. Liam kommer emot mig och kysser mig.

 "Aww!!" säger alla i kör och jag skrattar lite.

Vi var tvugna att duka i den fina matsalen eftersom vi är så många, elva stycken faktiskt. Det är ett enormt glasbord med fem stolar på varje sida. Sedan har vi ställt en stol på hörnet, så alla ska få plats. Jag och Anna dukade lite fint medan Kar avslutade middagen. Och jag måste säga att killarna gillar resultatet.

 "Like I said, girls belong in the kitchen" säger Marvin och killarna skrattar medan vi tjejer kollar på varandra som 'what the hell'.

Vi sätter oss ner och börjar äta. Kar har gjort sin special: kycklinggryta med majs och ris. Riktigt gott, faktiskt! Det tyckte killarna också, för de åt som grisar! Eller, Marvin, Tristan och Nathan gjorde det, medan de andra försökte vara lite artiga och inte slänga i sig maten.

När alla ätit klart satt vi kvar en stund innan vi tjejer - såklart - fick plocka undan allt. När jag stod och diskade kastruller och grytor och jag vet inte allt vad det var, så kände jag någons armar runt min midja. Tjejerna fnissar lite och någon pussar min kind, jag känner igen doften.

 "Hi Liam" säger jag och han drar chockat efter andan.

 "How did you..." börjar han, men jag avbryter.

 "You're smell" förklarar jag kort och han skrattar.

 "Do you need some help?" frågar han och jag skakar på huvudet.

 "You can go back to the boys" säger jag.

Plötsligt hojtar killarna till. En visselpipa hörs på teven och jag förstår att de kollar på fotboll... Eller någon annan sport.

 "Are you sure?" frågar han.

 "We can help her, Liam, it's okay" ler Anna mjukt och han ler mot henne.

 "Okay than, scream if you need help" ler han och försvinner ut efter att ha kysst mina läppar.

 "You're so cute together" säger Kar så fort han försvunnit ut.

 "Thanks" fnissar jag.

 "You're really in love, aren't you?" ler Anna.

 "Of course. How can you not love Liam?" fnissar jag.

 "True..." säger Kar lite drömmande och jag lutar mig med ryggen emot bänken och ser på henne som står vid köksbordet.

 "And what about you and Harry?" ler jag.

 "What?" frågar hon förvirrat.

 "Oh come on! We saw how you two talked with each other all the time when we ate" påpekar Anna.

 "And that look when we came" lägger jag till och hon suckar.

 "He is... Cute" säger hon och jag fnissar.

 "I know you like him, and I know he like you too" ler jag.

 "Pfft, no, he only likes older womans" suckar hon olyckligt och jag fnyser.

 "Bullshit" säger jag och vi skrattar.

När vi äntligen är klara går vi till killarna. De kollar såklart på hockey. Alla sitter med blickarna inborrade i teven, de märker inte ens att vi kommer. JAg viskar en sak till tjejerna som flinar. Vi ställer oss med ryggarna emot dem mitt framför teven.

 "EY!" skriker Marvin.

Vi skrattar och börjar leta film istället. Jag håller upp Paranormal Activity 2 och gör puppyface mot tjejerna. De spärrar upp ögonen och tjuter förväntansfullt.

 "Guys, can we PLEASE watch this?!" tjuter alla vi samtidigt och killarna ser på filmen jag håller upp.

 "YAY! HORROR MOVIE!" skriker Tristan.

 "High five, bro!" utbrister Zayn och de high five:ar varandra.

Vi fnissar och ska precis sätta in den då Marvin stoppar oss.

 "We'll watch all the movies downstairs" säger han och vi nickar.

Vi fattar vilket rum han menar. Det är det där mysiga rummet med stora hembiosystemet, alla saccosäckar, den stora soffan, tv-spelen, fåtöljerna, biljardbordet och allt det där! Det är as mysigt verkligen!

Alla hjälps åt att bära ner ton med godis, tusen liter dricka, chips, popcorn och allt det där. Väl där nere sätter sig Harry, Anna och Marvin i varsin saccosäck, jag, Liam, Harry, Nathan, Louis och Zayn delar på soffan medan Niall och Kar sitter i varsin fåtölj. Liam lägger armen om min midja och jag lägger mina ben över hans. Marvin fixar filmen och sedan sätter han sit emellan Nathan och Louis.

 "Are you ready?!" peppar Nathan och vi fnissar.

 "Yes!!" skriker alla och vi skrattar.

Filmen börjar och jag rycker åt mig en kudde som jag sätter i famnen. Liam fnissar tyst i mitt öra och alla koncentrerar sig mer och mer på filmen.

När det blir helt tyst trycker jag kudden mot ansiktet.

 "Did you hear that?" mumlar Nathan och Marvin pausar filmen.

 "What?!" väser jag oroligt.

 "Please don't say you didn't hear that" viskar han och ser på oss alla.

 "What did you hear?" frågar Kar.

 "Someone just walked down the stairs" säger han tyst och alla stelnar till.

 "You're kidding me!" fräser Anna skräckslaget.

 "Should we check what it was?" frågar Louis och killarna nickar.

 "We'll be back" säger Niall och killarna reser sig upp.

 "Don't say you're all going to leave us" viskar Anna.

Stackare. Hon är verkligen jätte rädd. Det har hon alltid varit. Jag går fram till henne och kramar henne.

 "It's nothing, I promise" säger jag tröstande och killarna går ut från rummet.

Vi tjejer kryper ihop under en filt och håller om varandra. Det dröjer flera minuter. Helt tyst. Bara steg på övervåningen hörs. Vi sitter med slutna ögon och väntar på något. Att någon ska komma.

Plötsligt skriker killarna högt. Vi stelnar till. Men vi bestämmer oss för att gå upp. Så vi tar varandras händer och lämnar rummet.

 "Hello?" stammar jag.

Vi går uppför trappan och ut till vardagsrummet.

 "Where are you guys?!" ropar Kar.

 "Where the hell are they?" viskar Anna skräckslaget.

Plötsligt smäller något i köket och vi skriker till högt.

 "What was that?" viskar Kar.

Vi går dit och ser en kastrull ligga på golvet. Alla gapar stort. Precis som i Paranormal Activity. Vi lämnar köket och går tillbaka till vardagsrummet. Sedan går vi till matsalen. Plötsligt öppnas en skåpsdörr och en man/kille med svarta kläder hoppar fram. Alla skriker högt och Kar springer därifrån. Plötsligt lotsar Anna i mitt grepp och hon faller ner på golvet.

 "Anna! Get up!" skriker jag förtvivlat och sätter mig bredvid henne.

--------------------------------------------------------------------


Kommentera!

Haha! OMG! Jag bara skriver på och guess what? JAG FORTSÄTTER! Men ni verkligen MÅSTE Rösta i omröstningen! Kom igen nu allihopa! Tack för alla kommentarer!

 
 
Ingen bild

A

13 augusti 2012 21:19

Omg, du är ju grym! Har aldrig sett nån novell som är så bra och samtidigt jättebra uppdatering! Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards