onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Kapitel 57

Av Wilma - 13 augusti 2012 18:00

Snabbt sa jag hejdå till Marvin och gick mot min bil. Liam satte sig bredvid mig och sedan körde vi ut på vägen bakom Harry och Anna. När vi kommer ut på stora vägen tar jag Liams hand och håller andra handen på ratten. Liam släpper min hand och jag ser på honom snabbt för att sedan kolla tillbaka på vägen.

 "Both hands on the handwheel, please" försvarar han sig själv och jag fnissar, men lägger båda händerna på ratten.

 "Don't you trust me?" retas jag, kollar snabbt i backspegeln innan jag byter fil och kör om bilen framför mig.

 "Of course I do, darligt, I just don't want to die today. I mean, I just got you back" ler han och jag ler emot honom. "Eyes on the road love" säger han och jag skrattar åt honom, men vänder blicken till vägen.

 "So... How was it like?" frågar jag lite stelt och växlar snabbt.

 "How was what like?" frågar Liam förvirrat.

 "Being together with Danielle. Did you miss her when we were together?" frågar jag och klämmer om ratten hårdare med mina händer.

 "Ellinor, you know I only were with Danielle to get over you, and get you jealous" suckar han.

 "Didn't you feel bad when you told her?" frågar jag och han suckar igen.

 "Ellinor, don't worry. I'm with you now, and I couldn't be happier. Okay? You're everything that matters to me" säger han.

 "Okay... I just, this feels so weird" suckar jag och kör om en annan bil.

 "What feels weird?" frågar Liam mjukt.

 "We got together the same day as you broke up with Danielle. I don't think she like me that much right now" säger jag och han skrattar gulligt till.

 "Well... I don't care really" säger han med ett leende.

 "But what will the fans say about this? And all the magazines?" babblar jag på och han lägger sin hand på min som kramar om ratten.

 "We'll do this. We will make it through the hate, through everything together, right?" säger han och jag ler mot honom.

 "Yes, we are" säger jag och kysser honom snabbt.

Harrys bil kör om oss och jag ler. Jag trycker hårdare på gasen och kör om honom. Liam vevar ner rutan och pekar finger mot dem. Jag skrattar och sedan svänger jag ut på en liten grusväg. Harrys bil kör efter och stannar bredvid oss. Vi vevar ner rutorna och flinar.

 "Race back or what?" säger jag och Harry skrattar.

 "You're a girl, come on, are you sure you're ready to lose?" flinar Harry och jag fnyser.

Snabbt räknar jag från ett till tre och rivstartar. Harry halkar efter, eftersom han inte var redo. Jag trycker hårt på gasen och gruset flyger runt oss. Liam håller i sig hårt och ler. Jag ser ett gupp längre fram, men bryr mig inte så mycket.

 "Babe, take it easy, there's a hump there" varnar Liam och jag ler lite.

 "I know" säger jag och gasar på lite till. "Hold on babe" säger jag och vi flyger över guppet.

När vi landar hamnar vi lite snett, men jag sladdar så vi kör rakt igen. Plötsligt kör Harry om oss och kör in precis framför mig. Jag tvärbromsar, men gasar fort på igen. Snyggt kör jag upp bredvid Harrys bil och gasar mer för att köra om, men då gasar Harry också. Han kör försiktigt emot oss och jag kör åt sidan, och eftersom vägen är ganska smal kör jag ut lite på gräset. När vi kör bredvid Harry igen svänger han mer emot oss och jag blir tvungen att svänga ut i gräset. Jag bromsar hårt och vi båda flyger fram lite.

 "Watch out!" skriker Liam och pekar mot ett rådjur framför oss.

Jag svänger precis framför den och bilen stannar helt. Då släpper jag ratten och ser lite på Liam.

 "Are you okay, honey?" frågar jag och han ser på mig.

 "Yeah, you?" frågar han och jag nickar.

 "Me too"

Harrys bil stannar på grusvägen lite längre bort och snart kommer Harry och Anna emot oss. Vi kliver ur bilen och Harry flinar.

 "Nice parked" retas han och jag slår honom hårt på armen. "Aouch!" klagar han.

 "This was fun, but I want revenge" säger jag och Harry skrattar.

 "Oh, really? Do you think you can win over me?" skryter han och spänner musklerna.

Jag knuffar honom så han ramlar ner i gräset, då skrattar alla. Liam lägger en arm om min midja och jag kysser honom hårt.

Efter en stund kör vi äntligen hemåt. I min lägenhet väntar Niall, Zayn och Louis. När de ser mig och Liam hand i hand applåderar alla. Louis slänger sig på mig och vi ramlar ner på golvet.

 "Aouch" kvider jag och Louis - som nu ligger över mig - ler stort.

 "I've missed you!!" skriker han och jag knuffar ner honom från mig.

 "Good way to show it" kvider jag och Liam hjälper mig upp.

 "Thanks for helping me up, Liam" skojar Louis och reser sig upp.

 "You're welcome!" ler han och vi skrattar.

Jag kramar Zayn hårt och sedan kramar jag Niall lika hårt.

 "Ellie, I'll go home now, but I'll see you soon, right?" säger Anna och jag går fram till henne.

 "Of course" ler jag och kramar henne. "We can all hang out sometime, right?" föreslår jag och alla nickar.

 "Bye everyone!" säger Anna och får en kram av alla innan hon går.

Jag slänger mig på soffan och känner snart hur någon landar hårt över mig. Jag stönar till och sneglar upp. Niall ligger där och ler stolt.

 "Is this like the international 'jump on Ellinors back'-day or something?" frågar jag och alla skrattar.

 "Yepp" ler Niall.

 "Oh get of me" säger jag och vänder på mig så han ramlar ner på golvet.

Jag sätter mig upp och Liam drar upp mig. När jag ska fråga vad han håller på mig så sätter han sig ner och drar ner mig i hans knä. Jag skrattar och lutar mig emot honom. Hans armar sluts om mig och killarna sätter sig lite överallt.

 "Is anyone hungry?" frågar Niall förhoppningsvis.

 "You" flinar Louis och vi fnissar lite.

 "No, I am" ler jag och Niall sträcker ut handen mot mig.

Jag slår min emot hans och fnissar. Vi bestämmer snabbt för att fråga mina kära kompisar om de vill ha någon slags filmkväll med oss. Så jag ringer allihop och de säger alla kan. Marvin  erbjuder sig att vara "värd" eftersom hans föräldrar är på någon semester.

 "We're going to be at Marvins house at six, and then we're going to eat dinner and watch movies" säger jag och de nickar.

Klockan är fyra nu, så vi sitter och glor på TV tills klockan är fem. Då sticker killarna till sig för att fixa sig. Själv drar jag på mig ett par mörka jeans, ett svart linne och en vit/mörkblå randig hoodie. ( http://www.polyvore.com/cgi/set?id=56145313 

We're on our way. You can go down now xo

Jag ler lite och går ut ur lägenheten. Snabbt låser jag innan jag tar hissen ner till entrévåningen. Sedan går jag ut till parkeringen för att sedan sätta mig på en bänk och vänta på att Louis bil ska komma rullandes. Jag tar upp mobilen och messar Marvin och säger att vi är på väg. Då hör jag någon tuta. Louis bil rullar fram till mig på vägen och jag reser på mig. Sedan går jag emot bilen och öppnar dörren till baksätet. Zayn sitter längst in, Harry brevid honom och Liam längst ut mot mig.

 "Hi honey. Sit here" säger Liam och klappar på sina knän.

 "But I'm to heavy" klagar jag.

 "No, you're not!" säger alla i kör och jag suckar.

Jag sätter mig i Liams knä, kysser honom snabbt och hälsar på de andra. Louis börjar köra och jag förklarar vägen för honom. Det tar lite längre tid för honom att komma dit, men det gör ingenting. Så när vi rullar uppför uppfarten till Marvins hus öppnas dörren och Tristan och Nathan kommer ut. De brottas - såklart - och tävlar om att komma först fram till oss. Jag skrattar och hoppar ut.

 "ELLIE!" skriker de.

 "I'M GOING TO TOUCH HER FIRST!" skriker Tristan och springer emot mig.

 "STOP IT IDIOT!" skriker Nathan och jag skrattar högt.

När Tristan nästan är framme vid mig springer jag ifrån honom mot Nathan. Han ler och lägger armen om mina axlar.

 "I touched her first" skryter han och jag fnissar.

 "She cheated" klagar Tristan.

 "Okay guys, we get it. This is Louis, Harry, Niall, Zayn and Liam" säger jag och pekar på alla killarna som står förvirrade en bit ifrån oss.

 "Hello! I'm Nathan and this idiot you see here, is Tristan" skojar Nathan och Tristan knuffar honom hårt.

 "Welcome to my life" mimar jag åt killarna som skrattar.

Jag går fram till Liam och tar hans hand, sedan går vi alla sex bakom Nathan och Tristan in till Marvins hus.

 "Where are the others?" viskar Liam i mitt öra.

 "Just wait..." viskar jag och fnissar.

När vi kommer in hör vi direkt Annas och Marvins röster ifrån vardagsrummet.

 "No, this one is so much better!" hör jag Anna säga.

 "But that is so girly! And that's a love movie!" klagar Marvin.

 "But I don't want to see Spiderman!" tjuter Anna.

Tristan och Nathan försvinner in till vardagsrummet och jag tar med killarna efter dem. Kar dyker upp framför oss och jag ler stort. Hon ser på oss alla och när hon ser mig ler hon större än någonsin.

 "ELLIE!" tjuter hon och kramar mig hårt.

 "Karrie!!" piper jag och kramar henne tillbaka. "This is Liam, Zayn, Niall, Louis and Harry" säger jag och pekar på killarna.

 "I know. I've seen you in a few magazines" säger hon och ler gulligt mot dem.

Harry ler när han ser henne och hennes ögon tindrar när hon möter hans blick. Sedan ser hon generat ner i golvet. Wow, what just happened?

Vi alla går in till Marvins stora vardagsrum och ser Tristan sitta emellan Marvin och Anna på golvet. När Anna ser mig och killarna ler hon.

 "Hi again!" ler hon.

 "Hi" svarar vi och Marvin reser sig upp ifrån golvet.

 "Hi Ellie" ler han och kramar mig.

 "Hi" säger jag med ett leende. "This is Zayn, Niall, Louis, Harry and Liam" säger jag och pekar mot killarna.

 "Hi, I'm Marvin" ler han.

 "Hello!" svarar alla och jag ler lite.

 "Ellie! We need help!" ropar Anna ifrån köket.

 "Coming!" ropar jag och ursäktar mig för killarna.

Jag går in till köket och ser Anna sitta vid köksbordet med en skärbräda, en kniv och massa grönsaker framför sig. Kar står vid spisen och verkar ha kontroll över allt, så jag hjälper Anna med grönsakerna. Vi alla hör killarna prata ute i vardagsrummet. Det här kommer bli en rolig kväll...

-------------------------------------------------------------------------


Kommentera!

Wow, uppdatering på topp! Haha, i alla fall... GLÖM INTE ATT RÖSTA I OMRÖSTNINGEN I MENYN!

Lova to ya all

 
 
Ingen bild

A

13 augusti 2012 18:57

Grymt, jättebra, sjukt bra, superduperbra, kan inte komma på mer! Men iallafall grymt! Och upptaderingen är ju på topp idag! Me like! Kram

 
Ingen bild

Nathalie

13 augusti 2012 19:58

Jättebra! :D

 
Ingen bild

ylva

13 augusti 2012 20:23

update på topp, härligt:-) grym e du!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards