onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Kapitel 56

Av Wilma - 13 augusti 2012 14:15

VIKTIGT ATT LÄSA TEXTEN UNDER KAPITLET (I SAMMA INLÄGG)


Ellinor


När jag ätit upp det mesta går jag mot sovrummet. Men då hör jag teven tystna och sedan hö jag de andra nästan viska med varandra. Nyfiket går jag mot vardagsrummet och ställer mig i köket bakom väggen så de inte ser mig.

 "So he loves her?" hör jag Anna säga.

 "Yes, he do" bekräftar Niall och tårarna bränner i ögonen.

Snabbt rusar jag mot hallen och drar på mig mina skor. När jag sitter på pallen och tar på mig skorna och knyter dem kommer alla tre mot mig.

 "Where are you going?" frågar Harry lite chockat.

 "Out" snyftar jag och rusar ut ur lägenheten.

 "Ellinor! What's wrong?!" hör jag Anna ropa.

Jag rusar ut på parkeringen och hoppar in i min bil. Sedan gasar jag mot Marvins hus. När jag parkerar på hans uppfart har tårarna redan börjat strömma ner. Jag knackar på och Marvin öppnar.

 "Hi... What's wrong?!" avbryter han sig själv och kramar mig hårt.

 "Liam!" gråter jag högt och kramar honom hårdare tillbaka.

 "What did he do?" frågar han och ser mig i ögonen.

 "He... He" gråter jag, men får aldrig fram orden.

 "What did he do?" frågar han, tar mitt ansikte i sina händer och tvingar mig att se i hans ögon.

 "He loves her" gråter jag.

 "Who?" frågar han chockat.

 "Danielle. His ex" gråter jag och han kramar mig hårt.


Liam


Jag knackar på Ellinors lägenhet och Niall öppnar.

 "Where is Ellinor?" frågar jag snabbt.

 "She left" säger han och jag stelnar till.

Jag går in och vi sätter oss i soffan där Harry och Anna redan sitter. De berättar att Zayn messat och att Ellinor plötsligt rusat ut. 

 "What if she's at your apartment" säger Harry.

 "But Zayn is there, and Danielle" säger jag stelt och alla stelnar till.

 "I'll go call Zayn" säger Niall och vi nickar.


Anna


Jag går ifrån Harry och Liam och drar upp mobilen. Snabbt ringer jag runt till allihopa och frågar om de sett Ellinor. Till sist ringer jag Marvin.

 "Hello?" svarar han.

 "Hey, have you seen Ellinor?"

 "Yeah, she's here. She's sad that Liam loves Danielle" säger han och suckar.

 "What?!" utbrister jag. "But he doesn't!" säger jag och plötsligt faller alt på plats.

Hon hade hört när vi pratade. Kanske visste hon inte att vi pratade om henne. Hon trodde vi menade att Liam älskar Danielle!

 "What's going on?" frågar Marvin.

 "Shit!" fräser jag. "Stay with her, and don't you dare to let her leave your house, okay?" säger jag.

 "Okay, I just..."

 "That's all you have to do, okay? I'll call you. Bye"

Jag lägger på och går med raska steg ut till de andra. 

 "Zayn told me that Danielle left and that Ellinor wasn't there" säger Niall lite nedstämt.

 "She's at Marvins house. And I know why she left. She heard us talk about Danielle and Liam, and when we said that Liam still loves Ellinor, she thought we meant Danielle" säger jag snabbt och alla stelnar till.

 "Wait... So she thinks that I love Danielle?" frågar Liam och jag nickar.

 "But if you want, we can go to Marvins house and talk to her. He promised to keep her there" säger jag och han nickar.

Vi bestämmer oss för att jag, Harry och Liam ska åka dit medan Niall stannar här. Jag är mest med för en vägvisare.

Efter en kvart är vi framme och vi märker direkt att Ellinors bil står där.

 "I'll be back soon" säger Liam och kliver ur.

Han går emot huset och jag lutar mig tillbaka. Nu gäller det...


Ellinor


Det knackar på dörren och Marvin går för att öppna. När han kommer tillbaka är han inte ensam. Bakom sig har han Liam. Hela jag stelnar till och kollar bort. Vad gör han här?!

 "Can I talk to you?" frågar Liam. "Alone" lägger han till.

 "Everything that you say to me, you can say to him" säger jag kallt och nickar mot Marvin.

 "Okay..." säger han och drar in ett djupt andetag. "I don't love Danielle. I love you. We had a fight and I screamed to her that I loved you. So when you heard Niall and Anna talking, you though they meant that I love Danielle, but they meant you. And I love you so bad. I actually don't care about Danielle. I just wanted to get over you. Forget you. But that didn't went that good. Beacuse I was stupid enough to thinkt that I could forget you and our love" säger han och jag ser upp på honom.

Ljuger han? Eller säger han sanningen?

 "I just wanted to let you know that" avslutar Liam och ger mig en sista blick innan han går ut ur huset.

Det tar några sekunder för mig att reagera, men när jag väl gör det springer jag ut ur huset och ser Harrys bil rulla ut från uppfarten. Snabbt ställer jag mig mitt på vägen och hindrar dem från att åka. Inne i bilen ser jag Anna och Harry le stort och snart stiger Liam ur bilen.

 "I love you too" säger jag och han ler stort.

Han rusar emot mig och kramar mig hårt. Snabbt slänger jag armarna om hans nacke och tårarna trycker på ifrån mina ögon. Hans doft slår emot mig och han lyfter mig från marken. Sedan snurrar han runt och jag skrattar lite i hans öra.

 "I've missed you so much" viskar Liam och snyftar.

 "Are you crying?" frågar jag och ser honom i ögonen.

Han ler lite och jag torkar hans tårar. Plötsligt hörs applåder. Vid bilen står Marvin, Harry och Anna. Jag skrattar och trycker generat in ansiktet mot Liams bröstkorg. Liam skrattar och kramar om mig igen.

Äntligen var det vi igen...

----------------------------------------------------------------


Kommentera!

Yaaay! De är ihop igen!!!

Novellen dras mot sitt slut, och jag funderar på att börja blogga på blogg.se igen... Jag vet att jag byter hur ofta som helst... Men det känns som att det är lite roligare att skriva på blogg.se. Problemet med blogg.se är designer.

Kommer sätta in en omröstning i menyn som jag vill att ALLA svarar på! Okej? Jag måste verkligen veta vad ni tycker om det!

 
 
Ingen bild

Hedwig

13 augusti 2012 14:31

Underbart, igen...
Vill inte att den ska ta slut!!
Kan du inte skriva nåt helt annorlunda nästa gång? Inte för att jag inte tycker att det här är bra...

 
Ingen bild

A

13 augusti 2012 15:20

Yayy, äntligen är de ihop igen! De är så gulliga! Kram! <3

 
Ingen bild

A

13 augusti 2012 15:31

Oj, glömde; meeeeeeer! ;-)

 
Ingen bild

Nathalie

13 augusti 2012 16:05

Jättebra! :D

 
Ingen bild

ylva

13 augusti 2012 16:42

såå bra novell o uppdatering!!! kan du lova mej en sak? om du byter til blogg.se, lova att inte ta bort denna bloggen så att jag kan läsa om novellen!!!

 
Ingen bild

Saga

13 augusti 2012 16:56

ÄNTLIGEN!! tråkigt att den börjar ta mot sitt slut men man kan ju ändå inte skriva typ hela sitt liv på en ju :P
Jättebra som vanligt och meer!!<33

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards