onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2012

Kapitel 54

Av Wilma - 12 augusti 2012 20:15

 "Ellie! Seriously! I told you to not drink anymore!" utbrister Louis och kommer fram till mig.

 "I miss him. I just want to forget" mumlar jag och snyftar.

 "Come here" säger han och hjälper mig ur ifrån lokalen.

Han sätter mig på en bänk och jag drar av mig mina skor. Huvudet värker och hela världen gungar. Det finns två Louis. Nej, tre. Kanske fyra... Jag vet inte. Han försöker få ögonkontakt med mig, men mina ögon bara rullar runt.

Niall kommer ut. Han kommer direkt fram till oss.

 "Wow, she's drunk" säger han.

Louis nickar och suckar lite.

 "I want to dance" mumlar jag och reser mig upp.

Klumpigt kliver jag i mina skor och vinglar emot lokalen.

 "Ellinor, stop it" säger Louis och ska dra mig tillbaka när jag rycker mig loss.

 "I can take care of myself" säger jag fumligt och vinglar in till lokalen.

Jag går direkt till dansgolvet och tränger mig igenom alla människor. Sedan står jag och dansar ett tag. Plötsligt tar någon på min rumpa. När jag vänder mig om ser jag en kille, kanske... 25-30?

 "Want to dance?" frågar han och ler lite mystiskt.

 "Hell yeah!" skriker jag och han skrattar.

Han tar tag i mina höfter och trycker mig emot sig. När jag lagt mina armar om hans nacke börjar han jucka emot mig och jag ler lite. Men snart blir det obehagligt.

 "Stop it" mumlar jag.

Även om jag är full som in i helvete kan jag faktiskt känna när det går för långt. Och jag är ingen hora som ligger runt varje kväll. Så det här är bara för mycket.

 "Stop it, let me go" säger jag och försöker dra mig loss.

 "You said you wanted to" flinar killen och drar mig emot sig.

 "Let me go!" utbrister jag och försöker förgäves att dra mig ifrån  honom.

 "Stop it, whore!" ryter han och slår mig över kinden.

 "Hey! Stop!"

Jag kollar åt höger och ser Liam komma med Danielle bakom sig. Liam ser riktigt arg ut och knuffar bort killen ifrån mig.

 "You want to fight, huh?!" fräser killen och slår till Liam.

Jag vinglar till igen och håller på att ramla då någon tar emot mig. Harry. Han hjälper mig upp och jag ser Liam slå killen igen. Alla slutar dansa och samlas runt dem.

 "Stop it!" skriker jag och känner gråten i halsen.

 "Hey, Ellie, do you see Louis back there? Go to him and I'll go help Liam" säger Harry och pekar mot Louis som står utanför hela folkmassan.

Louis ser oss och går emot oss. Harry släpper mig och jag vinglar emot Louis. Men jag hinner inte fram till honom innan jag ramlar ner på golvet. Louis skyndar sig då fram till mig och lyfter upp mig. Han går ut med mig igen och lägger mig på bänken.

 "Niall, keep an eye on her" säger Louis snabbt till Niall som nickar.

Louis springer in igen och Niall ställer sig med armarna i kors. Han ser lite besviket på mig som bara fnissar åt ingenting.

 "Niall, dance with me" säger jag och ställer mig upp.

 "No, I won't. Lay down" säger han allvarligt och puttar ner mig så jag sitter på bänken igen.

 "You're so boring" mumlar jag.

 "Why did you drink this much?!" utbrister han.

 "Why? Isn't that clear? The guy I love is together with another girl. How do you think I feel being around them?" säger jag hest.

 "Why didn't you just stayed at home them?" frågar han och sätter sig på huk framför mig.

 "I only got here because I wanted to have fun with Anna. It weren't suppose to be like this" mumlar jag och känner en tår rinna nerför min kind.

 "Oh, don't cry" säger Niall fort och torkar min tår.

 "I'm not crying Niall, I'm drunk" fnissar jag och han ler mot mig.

 "Ellinor! What the hell?!" hör jag Anna ryta och vinglar fram till oss.

 "Dude, you're as drunk as me" skrattar jag och hon börjar asgarva.

 "Let's dance!" säger Anna och sträcker ut armarna i en typ tango gest.

Jag ställer mig upp och vi börjar dansa. Eller, "dansa". Det slutar med att vi ramlar ihop på marken och garvar ihjäl.

 "Let's get everyone home" hör jag Louis säga.

Han kommer ut tillsammans med Liam, Zayn, Harry och Danielle. Liam blöder i ansiktet och har en skyddande Danielle bredvid sig.

 "It's her fault Liam got hit!" ryter Danielle och pekar på mig.

Jag tystnar. Alla tystnar. Sakta reser jag på mig, hjälper Anna upp och kollar på allihopa.

 "Thanks for tonight" mumlar jag och börjar gå längst gatan.

 "Hey, stop!" ropar Harry.

Jag drar av mig mina skor och vinglar runt på gatorna. Just nu är jag ledsen och full. Ingen bra kombination.

 "It's her fault!" hör jag Danielle skrika.

Tårarna börjar strömma ner och jag sätter mig ner. Mitt i gatan. Inte bilvägen då, men på en typ trottoar. Snabba steg hörs och snart sitter Niall bredvid mig.

 "Why are you here?" frågar jag och snyftar.

 "I'm taking care of my bestie" säger han och ser på mig.

Jag lutar mitt huvud mot hans axel och snyftar igen.

 "It's my fault, isn't it?" säger jag tyst.

 "No, it's not" säger han allvarligt.

 "I'm sorry Niall. You shouldn't have come back to me" mumlar jag innan jag sluter ögonen och allt blir svart.


Niall


Ellinor somnar så jag bär upp henne och går emot de andra. Liam och Danielle står en bit bort. Eftersom varken Louis eller Harry har druckit så kör Harry mig, Ellinor och Anna hem till Ellinor. Louis kör hem Liam, Zayn och Danielle till våra lägenheter. Jag och Harry bestämmer oss snabbt för att stanna hos dem. Jag sitter fram med Harry medan tjejerna sitter bak. Båda har slocknat totalt.

När Harry har parkerat lyfter jag upp Ellinor medan Harry lyfter upp Anna. Vi bär upp de till Ellinors lägenhet och bäddar ner dem båda i Ellinors säng. Vi tar av deras skor och sedan lämnar vi rummet.

 "Oh God... What a night" suckar Harry och sjunker ner i soffan.

 "Yeah, I say the same" säger jag.

Egentligen var den här kvällen till för att komma närmre Ellinor igen. Lära känna henne på nytt liksom. Men det gick ju sådär. Men jag tycker synd om henne. Jag skulle aldrig kunna se min drömtjej med en annan kille. Jag skulle bara inte klara av det. Hon är stark som inte visar hur ledsen hon egentligen är. Men jag vet att hon är djupt sårad. Jag kan se det i hennes ögon. Ingen annan ser det, tror jag.

 "She did it because she was sad about everything with Liam and Danielle" säger jag och Harry ser på mig.

 "That's pretty obvious" säger han.

 "I feel sorry for her" säger jag.

 "I think we all do" säger Harry och jag nickar.

 "But if Liam loves Danielle, we have to accept it" säger jag och han nickar instämmandes.

------------------------------------------------------------------


Kommentera!

Andra kapitlet idag, yay!!!

OKEJ! FÖR ALLA SOM INTE VET KOMMER ONE DIRECTION UPPTRÄDA PÅ AVSLUTNINGSCERMONIN(?) FÖR OS! DETTA SÄNDS 22:00 PÅ SVT1! Ville bara dela med mig av detta... x)

 
 
Ingen bild

Klara

12 augusti 2012 20:40

SÅÅÅÅÅÅÅÅ BRA!!!! SNÄLLA MER FORT!!! Älskar dina noveller :'D så jävla fucking bra så att jag vill gråta <3

 
Ingen bild

A

12 augusti 2012 21:13

Grymt! Och vet, kommer sitta klistrad framför tvn!

 
Isa

Isa

12 augusti 2012 21:17

Sååå braaa! :D xx

http://isajacobsson.tumblr.com

 
Ingen bild

Hilda

12 augusti 2012 21:34

Mer nu din!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Hedwig

12 augusti 2012 21:50

You are wonderful girl...
Please, gimme more!!!

 
Ingen bild

Nathalie

13 augusti 2012 00:18

Jättebra! :D

 
Ingen bild

:D

13 augusti 2012 09:40

MEEEEEEEEEERAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards