onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2012

Kapitel 53

Av Wilma - 12 augusti 2012 12:45

Något inom mig brister. Flickvän? Han har redan gått vidare. Han har låtit mig gå. Kanske älskade  han mig aldrig?

 "So... You're going with us to a party?" frågar Zayn och precis innan jag ska protestera avbryter Anna mig.

 "Of course! Give us an hour, you can watch TV while waiting" ler Anna och drar med mig till mitt sovrum.

 "Why the hell, Anna?" gnäller jag.

 "This is going to be fun. Remember what Marvin said last night? About forget life for a moment? That's  exactly what we're going to do now. And you have to admit that you're missing that late party nights" säger hon och jag flinar lite.

 "Fine. But promise that you won't leave me" varnar jag och hon skrattar.

 "Of course not! Why would I?" ler hon.

Jag rycker på axlarna och vi går fram till min garderob. Hon får låna en klänning så slipper vi åka till henne. Jag drar på mig en kort, beige klänning med en guldig dragkedja fram som Anna valde åt mig. Först var jag tveksam, eftersom den är så kort, men hon sa att jag skulle göra Liam avundsjuk. Anna drog själv på sig en röd, kort simpel klänning och sedan sminkade vi oss. Eyeliner, mascara, puder, foundation, ögonskugga, läppstift och allt det där. Sedan vågade Anna mitt hår och jag lockade hennes vackra, bruna, långa hår.

 "I want you're hair, woman" mumlar jag och hon skrattar.

 "Only if I get yours" säger hon.

 "Deal"

Vi skrattar och kliver i varsitt par pumps. Sedan avslutar vi med smycken. Jag byter örhängen till ett par stora, runda och sist lite armband som sitter ihop. Anna sätter i ett par örhängen med fjädrar och sedan flera armband. ( http://www.polyvore.com/cgi/set?id=55789827 )

 "Ready?" frågar hon och stoppar mobilen i behån.

 "Ready" säger jag och krokar min arm i hennes.

Vi pratar lite medan vi går ut till de andra. När de hör klackarna i golvet vänder de sig mot oss och ler stort, alla förutom Danielle.

 "Shall we?" frågar Anna och jag flinar åt henne.

 "Yeah" svarar Niall.

 "Are we going in two cars?" frågar jag och Louis nickar.

 "I'm driving mine, and you drive yours" säger han och jag nickar.

 "Don't drink to much tonight, kids" skojar jag och alla skrattar.

Vi går ner till parkeringen och delar upp oss. Anna, Niall och Zayn åker med mig, resten åker i Louis bil. När jag startar motorn kommer jag på att jag inte har en aning om vart vi ska.

 "Uhm... Were are we going?" frågar jag och Anna som sitter berdvid mig fram börjar asgarva.

 "I have no idea" skrattar hon.

 "Then let's play follow Lou" mumlar jag och kör efter honom.

Vi sätter på hög volym i bilen och förfestar lite. Eller, de gör det. Inte jag. Jag är lite ledsen för att Liam har hittat en ny. Fast samtidigt glad. Men jag saknar honom. Hans närhet. Känslan av att han är min. Men ändå är jag glad att han är så lycklig med henne, även om jag inte ens gillar tjejen. Det är hans liv. Han gör vad jag vill.

 "Ellie, remember what I told you about forgetting life for a moment. Think about what Marvin said" påminner Anna lite tyst.

 "Who's Marvin?" frågar Niall nyfiket.

 "Yeah, who is that?" frågar Zayn och båda sticker fram huvudet mellan oss.

 "A guy" säger jag bara.

 "He's one of us" förklarar Anna.

 "Oh my God. Are you vampires?!" skojar Niall och vi skrattar.

 "No, we're just six kids who love each lover" säger Anna och pussar min kind.

 "Geez, have you become like lesbian?" frågar Zayn chockat.

 "OH GOD, ZAYN! No!" utbrister jag högt och han andas ut lättat.

 "Thank God" säger han och gör korstecknet.

Vi skrattar och snart ser jag Louis parkera utanför en lokal. Man kan höra musiken dunka ända ut från gatan.

 "Let's do this" mumlar jag och kliver ur. När alla är ute ur min bil låser jag och går direkt fram till Anna. "Remember what you promised" viskar jag i hennes öra.

 "God, Ellie, relax" ler hon.

Vi samlas allihopa och jag kan inte låta bli att släppa blicken ifrån Liams arm om Danielles midja. Och jag måste säga att hon ser riktigt belåten ut.

Alla går in i lokalen och Zayn drar med Harry till baren direkt.

 "Do you want to dance, babe?" frågar Danielle och kollar bedjande mot Liam.

 "Of course love" ler han och kysser henne.

Jag ryser till och bryter bort blicken till Anna. Niall går fram till Anna och de går till baren, för att sedan gå ut till dansgolvet.

 "Come, let's sit down and watch the kids" skojar Louis och nickar mot en soffa bredvid dansgolvet.

 "Sure" fnissar jag och vi sätter oss.

Jag är lite ledsen att jag inte kan dricka nu. Det skulle jag behöva. Så slipper jag bli så sårad över att se Danielle och Liam tillsammans.

 "Do you want to dance?" frågar Louis i mitt öra så jag ska höra honom.

Jag nickar och han drar upp mig til dansgolvet. Just då spelas She Doesn't Mind med Sean Paul och Louis flinar.

 "Only to have fun with your friend, right?" viskar han i mitt öra och jag skrattar.

Han lägger händerna på min midja och jag lägger mina runt hans nacke. Sedan ställer vi oss tätare ihop och börjar röra oss i takt.

 "I need to drink" klagar jag och Louis skrattar.

 "You can't" påminner han.

 "I can take a cab home" säger jag.

Han skrattar åt mig, men följer ändå med mig till baren.

 "The strongest you have" säger jag till killen i baren.

Han flinar och Louis tar tag i min handled.

 "Ellie, please don't" ber han och ser allvarligt på mig.

 "I want to have fun. I don't want to get hurt when I see Danielle with Liam like that" säger jag lite sårat och nickar mot Liam och Danielle på dansgolvet.

Liam har händerna på Danielles rumpa och de verkligen trycker sig emot varandra. Louis ställer sig för min sikt så jag inte ser dem. Precis när han ska säga något ställer killen fram en drink som jag häver i mig. Jag hostar lite när den är slut, men beställer en som är något "mildare". Louis ser på mig hela tiden och efter några drinkar går vi till dansgolvet.

 "If I do something I'll regret later, stop me" säger jag till honom och han nickar.

Vi börjar dansa med varandra och han gör moves som får mig att skratta. Men ju längre vi står där, desto vildare blir det. Allt slutar med att jag står med ryggen emot honom och han håller händerna på min midja. Jag gnider mig emot honom och han drar händerna uppför min mage. Lite hastigt kollar jag åt Liams håll. Han kollar på mig och Louis. Sådar varenda rörelse. Det får mig att vilja hämnas.

Jag vänder mig om så jag står emot Louis och lägger armarna om hans nacke. Han lägger sina händer på min rumpa och pressar mig emot honom.

 "Promise to make me stop if I do something" viskar jag och han nickar hastigt. "Follow me to the bar" säger jag och tar hans hand.

Jag drar honom till baren och beställer två shoots. Inte till Louis, till mig. Båda två. Jag häller i mig båda och beställer fler och fler. Louis försöker få mig att sluta, men jag säger att jag bara vill glömma allt. Det är sant.

Efter ett tag snurrar allt och jag vinglar till. Louis hindrar mig från att falla. Han sätter mig på en barstol och ser på mig.

 "Stay here. Don't drink anymore. I'm going to get the others and then we're leaving, okay?" säger han allvarligt och jag skrattar.

 "Alright daddy" säger jag fumligt och han suckar.

Han försvinner iväg och jag beställer flera shoots, även om Louis sa att jag inte skulle det. Jag säger åt killen i baren att överraska mig. Han flinar lite åt mig och börjar blanda ihop något lite snabbt. Sedan häller jag i mig hela drinken. Det svider i halsen. Världen snurrar. Minnen från min och Liams tid spelas upp och jag känner tårarna i ögonen. Jag är för full för att tvinga dem tillbaka. Så istället låter jag dem rinna.

---------------------------------------------------------


Kommentera!


 
 
Ingen bild

A

12 augusti 2012 13:29

Gryymt! Mer idag snälla! Jag kanske "kräver" lite för mycket, men det är så himla grymt och jag kan inte sluta tänka på det, går in och kollar om det kommit ny del typ var 5:e minut!

 
Ingen bild

Nathalie

12 augusti 2012 13:55

Jättebra :)

 
Ingen bild

Saga

12 augusti 2012 16:42

Jättebra!!<33

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards