onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Kapitel 51

Av Wilma - 10 augusti 2012 15:45

Ett år senare

9 juni 2013

Ellinor


Jag hänger väskan över axeln och slänger min jacka ögon armen. På väg ut möter jag Chessie. Vi ler mot varandra och stannar.

 "So it's your turn now?" ler jag och vi pussar varandras kinder.

 "Yep, wish me good luck and I see you tomorrow?" ler hon och jag nickar.

 "Yeah, good luck" ler jag och hon försvinner in i rummet jag kom ut ifrån.

Det är en massa tjejer i rummet och jag tränger mig förbi alla till trappan. Mina ben trippar snabbt nerför alla steg och sedan lämnar jag byggnaden. Den varma sommarvinden blåser tag i mitt hår och det blåser bak. Jag ler lite och börjar gå mot parkeringen. Kvickt låser jag upp min bil och sätter mig bakom ratten. Sedan rullar jag nerför parkeringen och kör ut på vägarna.


***


Okej... En sammanfattning om det senaste året:

Efter att jag blivit frisk och allt så gick det väl en månad, sedan skulle killarna iväg på turné igen. Den här gången för tre månader. Ingen av de hörde av sig på hela tiden, så jag gick vidare. Jag skaffade deltidsjobb på StarBucks och slutade jobba för John, eftersom jag skulle försöka starta en egen karriär. Han sa att han alltid skulle komma med öppna armar om jag ville ha tillbaka jobbet.

Nu har jag gjort en audition för att komma in på LondonStarMusic. Det är en typ skola. De tar in ett antal personer varje år. De delar in allihopa i olika grupper, bacerat på ålder och vad man söker för. Det finns sång, dans, kör eller orkester.

Anyway... Jag sökte för sång och imorgon samlas alla i byggnadens aula för att få reda på om man gått vidare.

Killarna är så gott som borta ur mitt huvud, men det tog ett tag att glömma Louis torra skämt, Nialls glada skratt, Harrys flirtiga hjärna, Zayns glada humör och Liams eviga överbeskyddande. Men det gick. Jag har träffat nya vänner. Tjejer, för en gång skull. Men några killar också, faktiskt.

Mina nya bästa vänner och jag har bildat en "grupp". Den består av mig - såklart -, AnnaBelle, Karrie, Marvin, Tristan och Nathan. De vet allt om mitt liv. Inga lögner eller hemligheter.

Och nu kanske ni undrar vem Chessie är. Hon är också en vän till mig. En av flera andra. Men de träffar jag aldrig på fritiden. Kanske ibland, men inte alls ofta.


***


Nu ska jag träffa gänget på stranden. Vi ska ha en myskväll där. Eftersom det är Marvins familjs egna lilla strand så får vi göra vad vi vill där. Men först måste jag hem en sväng och hämta lite saker. När jag parkerat bilen går jag med snabba steg in till hissen och åker upp till min våning. När jag är uppe kollar jag ner i min väska och rotar efter nycklarna. När jag hittat dem kollar jag upp och stelnar till. På dörren sitter en lapp och på golvet framför dörren ligger en bukett med fem röda rosor.

Jag tar upp blommorna och tar lappen för att låsa upp dörren och gå in. När jag lagt rosorna och lappen på bordet går jag till mitt sovrum och byter om till ett par jeansshorts och ett vitt, lite genomskinligt, pösigt linne. Sedan flätar jag mitt hår och lägger den slarviga flätan på högra axeln. Jag tar bort allt smink och tar med min gitarr och en tjocktröja ut till köket. Snabbt messar jag Karrie och säger att jag blir sen, sedan läser jag lappen.


Hi Ellie-Pellie

We know we haven't talked to you since we left for that tour, but we're back now. We all feel sorry about this, but we want you to forgive us. We probably came in the wrong time since you didn't open the door... But we'll be back. And we won't give up untill we've met you at least once.

Once again; we're sorry for everything and we all hope you can forgive us

With all our love,

1D


Jag sätter rosorna i en vas med vatten och slänger lappen. Sedan tar jag gitarren och tjocktröjan och går ut ur lägenheten. Jag låser dörren och åker ner till parkeringen. Med lagom snabba steg går jag mot bilen och sätter mig i den. Men jag startar aldrig motorn. Jag bara sitter där.

De är tillbaka. I London. Här. Kanske närmre än jag tror. Är jag arg på dem? Hur ska jag reagera?

Mobilen ringer och ringer, men jag svarar inte. Jag är fast i mina tankar. Vad ska jag säga när de kommer? Vad ska jag göra? Hur ska jag bete mig? Vi är väl knappast bästa kompisar längre, eller hur? Eftersom vi inte hörts av på ett år.

Efter ett tag svarar jag på mobilen.

 "Hello?" säger jag tyst.

 "Ellie! Oh, geez! We were so worried! Where the hell are you?" hör jag Nathan säga oroligt.

 "I'm on my way" mumlar jag och lägger på.

Sedan startar jag motorn och kör ifrån parkeringen. Det tar tio minuter till Marvins hus. Han bor med sina föräldrar i en stor strand villa. Eftersom hans föräldrar har 24/7 jobb tjänar de riktigt mycket och är därför en av de rikaste familjerna i London.

När jag parkerat på deras uppfart flyger alla fem emot mig.

 "Wow, chill" säger jag när alla kramar mig efter att jag klivit ur bilen.

 "Oh my God, Ellie! What happened? Why did you got this late?" frågar Kar(Karrie).

 "Nothing" mumlar jag undvikande och vi går emot stranden på baksidan.

 "Oh no, what happened? Why aren't you telling us?" frågar Anna(AnnaBelle).

 "I just..." säger jag hest och känner klumpen växa i halsen. "They're here" viskar jag och börjar gråta.

 "You mean... Them?" frågar Tristan och jag nickar.

 "Aww, honey!!" tjuter Kar och kramar mig hårt.

 "They left five roses and a patch outside my appartment" gråter jag. "I just don't know how to response" snyftar jag.

 "You know what I think?" säger Marvin och jag skakar på huvudet. "We should forget them tonight and have some serious fun together! Let's forget about the life and just... Have fun!" säger han och jag skrattar.

 "Yeah, that's your best idea ever, promise" säger jag och Nathan ser på Marvin.

 "Congrats man, you're first idea that actually going to work" säger han helt allvarligt och lägger en hand på Marvins axel, men såklart är han ironisk.

 "We should celebrate Marvins first, clever idea" säger Tristan.

Jag och tjejerna skrattar åt dem. Marvin börjar jaga Nathan medan Tristan jagar Marvin.

 "Let my bestie go!" hör vi Tristan skrika och vi börjar asgarva.

 "Why are we bes friends with these nerds?" viskar Kar och vi skrattar högre.

 "You brought them to me" flinar jag och lägger mina armar över deras axlar.

Killarna kommer tillbaka och lyfter upp oss. Tristan lyfter upp Kar, Nathan lyfter upp mig och Marvin lyfter upp Anna. Vi skriker och skrattar samtidigt. När de springer mot vattnet blir vi galna och jag lyckas ta mig ifrån Nathan. Vi ler mot varandra och går sedan mot de andra. Tristan och Marvin har släppt ner tjejerna också, inte i vattnet då.

 "Come on" ler Tristan.

Vi sätter oss på filtarna i sanden och killarna hjälps åt att tända en brasa. Jag och tjejerna fixar med musik i den bärbara stereon.

 "Oh, I forgot my guitar in the car, I go get it" säger jag och de nickar.

Jag reser på mig och går mot framsidan igen. Snabbt låser jag upp bilen och tar ut gitarren och tjocktröjan. Sedan låser jag bilen igen och går tillbaka till de andra.


 "HAHA! Do you remember when Marvin ran into that angry old woman?" skrattar Tristan och alla börjar asgarva.

 "She actually hit me bad with that purse" gnäller Marvin och jag ler stort.

Klockan närmar sig två på natten och det börjar bli riktigt kallt, trots eldens värme. Men vi sitter inte kvar längre än så. De andra ska sova över hos Marvin, men jag ska hem. Så jag kramar alla innan jag går tillbaka till min bil. Jag låser upp och lägger ner gitarren i baksätet. Sedan startar jag motorn och rullar ut på vägarna.

Ögonen hotar med att falla, men jag tvingar dem att vara öppna. Trots det klarar jag att gå till min lägenhet. Snabbt låser jag dörren bakom mig och går förbi köket för att komma till sovrummet. Min blick fastnar på rosorna. Alla fem är röda som blod. Mörkt, vackert röda.

---------------------------------------------------------


Kommentera på!

Först vill jag tacka för alla kommentarer. Det betyder otroligt mycket, även om jag vet att ni klarar flera ;)

Sen vill jag bara säga att jag har MINST fyra - kanske tre - stycken kapitel i utkast som bara väntar på att få läggas ut! Så kom igen nu! Vill ni ha ett till kapitel idag? Isåfall vill jag ha MINST 15 kommentarer (har typ 50 läsare, men är lite snäll) från OLIKA IP-adresser.

Love ya'll!

 
 
Ingen bild

Rim

10 augusti 2012 17:58

Älskar den! Skriv mer din mupp!!! ;)

 
Ingen bild

Ylva

10 augusti 2012 18:27

Du har min favvo novell:) Please, skriv mer!! Man fastnar så ortoligt lätt i den:)

 
Ingen bild

Emma

10 augusti 2012 18:35

MER IDAAAG!!!!! :-)

 
Ingen bild

Nada

10 augusti 2012 19:17

jättebra :)

 
Ingen bild

Cilla

10 augusti 2012 19:59

Du äger! Fortsätt skriv!<3

 
Ingen bild

Nellie

10 augusti 2012 20:03

Super super gryyyyyyym!!!!!!!!!<3

 
Ingen bild

A

10 augusti 2012 20:15

Jättebra! Kommentera för jag vill ha mera och jag tror många håller med mig!

 
Ingen bild

Tove

10 augusti 2012 21:08

Fortfarande helt grymt!! Please mer...

 
Ingen bild

Nathalie

10 augusti 2012 21:35

Jättebra :)

 
Ingen bild

Emma

10 augusti 2012 22:01

Ahh!!! Så sjukt bra!! Äldkar din novell men kan inte typ Ellie bli kär i någon annan av killarna när hon träffar dem

 
Ingen bild

Sofie

11 augusti 2012 07:25

mer snälla!! Dööööööööör här borta!

 
Ingen bild

Saga

11 augusti 2012 13:43

Sjukt bra som alltid!!!!!<33

 
Ingen bild

Linnéa

11 augusti 2012 15:01

Skit bra novell, älskar den :)

 
Matilda

Matilda

11 augusti 2012 17:13

Jättebra, fortsätt!! :D

http://everybookisspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Klara

11 augusti 2012 18:26

Snälla nästa chapter idag!!!! SÅÅÅÅÅ BRA <3

 
Ingen bild

Cornelia

11 augusti 2012 21:56

Jätre bra ett till kapitel:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards