onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Kapitel 48

Av Wilma - 6 augusti 2012 18:30

Niall


Ellinor somnar och jag leker lite med hennes hår. Det knackar på dörren och in kommer Louis. Han stänger dörren och sätter sig på en pall vid sängen.

 "What happened?" frågar han och jag rycker på axlarna.

 "I don't know. She didn't tell me. She was just crying. She loves him so bad and I think she miss him. But she's mad at him too" säger jag coh kollar på Ellinor som ligger på mitt bröst.

 "He loves her too" säger han allvarligt och jag suckar.

 "But he doesn't show it" säger jag och han nickar.

 "Exactly"

Efter ett tag kommer resten in - till och med Liam. De sätter sig i en soffa i rummet och börjar prata lite. Liam sitter tyst med blicken i golvet, men sneglar lite mot Ellinor ibland. Louis går för att köpa lite mat och dricka tillsammans Harry. Zayn kommer fram till mig och Ellinor och sätter sig på pallen. Ett litet leende sprids på hans läppar när han kollar mot Ellinor.

 "She's going to make it. She's going to survive" säger han och jag ler stort.

 "Yeah, she is" ler jag och sneglar mot Liam som sitter kvar i soffan längst bort i rummet. "Liam, I know you love her. She love you too. When you walked out I came in. All she said was that she loves you. She said that she love you so badly. Then she falled asleep with a thousands of tears in her face. The tears is for you Liam. She miss you. She love you. She want you, only you. But you have to show that you love her back" säger jag allvarligt och han ser på mig.

 "I may have done something..." viskar han hest och jag stelnar till.

 "What did you do?" frågar jag snabbt.

 "I... I don't know what I was thinking! I just..." säger han och jag suckar.

 "The point Liam!" säger Zayn allvarligt.

 "You know Danielle, right?" frågar han och vi nickar.

 "Your ex"

 "She texted me, saying she wanted to meet me. So we met up at Starbucks..." börjar han, men jag avbryter.

 "When was this?"

 "The day after our fight" säger han stelt. "Anyway, after Starbucks we went to the park and... She tolt me that she is still in love with me, and in that moment I missed her so badly. So I told her that I loved her too... Then she kissed me" säger han och en tår lämnar hans öga.

 "Did you kiss her back?" frågar jag kallt.

 "Yes, I did" viskar han och Ellinor sätter sig hastigt upp.

 "I HATE YOU!" skriker hon medan hon gråter och alla hoppar till lite. "GET OUT!" skriker hon och pekar mot dörren.

Liam börjar gråta högt innan han lämnar rummet. Jag drar Ellinor till mig och hon gråter häftigt.


Ellinor


Jag vaknar och hör Liams röst. Han pratar med Niall. Snart hör jag Zayns röst också. JAg lyssnade på deras samtal och vart genast riktigt sårad.

Jag skickar ut Liam och börjar gråta häftigt. Det är knappt att jag hinner andas.

 "I hate him, Niall!" gråter jag och han strycker mig över ryggen.

 "I know you do, but you love him too" viskar han och jag sätter mig upp.

 "Are you protecting him?!" utbrister jag.

 "He probably have a reason for what he did" mumlar han och jag börjar gråta mer.

 "Get out, Niall!" gråter jag och han ser sorgset på mig.

 "Please, Ellinor, I'm just trying to be fair" ber han och jag fnyser mitt i allt gråt.

 "Go Niall! Go after him! Make him happy with that Danielle! Just go!" skriker jag och han ställer sig upp.

 "Ellinor..." börjar han men jag avbryter.

 "Now, Niall! I don't wanna hear it!" gråter jag och han lämnar rummet.

Zayn sitter bara där en stund medan jag gråter, men sedan sätter han sig på sängkanten. Utan ett ord kramar han mig hårt och låter mig gråta ut mot hans axel.

 "I'm on your side, Ellinor" viskar han och jag slänger armarna om hans hals.

 "Don't leave me, Zayn" visk/gråter jag och han lyfter försiktigt upp mig i sitt knä.

 "I promise"

Efter en stund kommer Louis och Harry in.

 "Here is the... What the hell is going on? Where are the others?!" utbrister Harry.

 "You can tell them Zayn, but not in here" snyftar jag och han nickar.

Han tar med killarna ut och det blir tyst. Jag kryper under täcket och drar upp det till näsan. Fuck my life... Jag låter tårarna rinna nerför mina kinder och snyftar tyst. Efter bara några sekunder öppnas dörren och Dr. Jensen kommer in. Han ler lite mot mig, men frågar inte vad som hänt, bara om jag mår bra. Jag svarar ja.

 "You can go home tomorrow if you promise to be careful. Just lay in the sofa for some days" säger han och jag nickar.

 "Yeah, I promise"

 "You're going to be examined later today, and then you can go home by nine tomorrow. Tina is coming to help you by then" säger han och jag nickar lite.

 "Who's Tina?" frågar jag.

 "She's a nurse" förklarar han och jag nickar.

Lite snabbt kollar han mina värden för att sedan gå ut ifrån rummet. Louis och Harry kommer direkt fram till mig och kramar mig från varsin sida.

 "I feel so sorry for you!" tjuter Harry och jag ler mot honom.

 "Thank you Harry" säger jag hest och Louis ser lite på mig.

 "When can you go home?" frågar han.

 "Tomorrow, but I have to lay in the sofa for some days" säger jag och härmar Dr. Jensen.

 "Yeah, I won't let you do something" säger Louis och jag ler lite.


Nästa dag


Vid nio tiden kommer Tina in och ler mot mig. Hon presenterar sig och sedan hjälper hon mig att komma upp ur sängen. Det snurrar till lite, men det går hur bra som helst. Sedan hjälper hon mig få på mig ett par mjukisar, ett linne och en hoddie som Zayn hämtat i min lägenhet.

 "Thank you" säger jag när vi är klara.

 "You're welcome" ler hon.

Jag tar på mina skor innan jag går ut till korridoren. Louis, Harry och Zayn sitter där ute och ler mot mig. Alla reser sig upp och går emot mig. Zayn lägger armen om mig för att stödja mig lite. Louis och Harry går på vår högra sida.

På parkeringen låser Louis upp sin bil och vi hoppar in. Louis och Harry sitter fram och Zayn sitter bak med mig. Jag kollar ut genom fönstret hela vägen till min lägenhet. Regnet droppar mot rutan och rinner ner tills de försvinner.

När vi är framme kliver vi ur och går upp till min lägenhet. Jag låser upp och kliver in. Zayn släpper taget om mig och jag går in till köket. Minnena spelas upp och jag går sakta mot badrummet. Den tomma burken ligger fortfarande där. I mitt huvud kan jag se mig själv hälla i mig alla tabletter. Jag fortsätter till vardagsrummet där killarna står och ser mot soffan. Hela händelsen spelas upp i mitt huvud och jag ser Zayn gråta. Hans läppar som mimar don't leave me.

Jag går emot Zayn och kramar honom.

 "Thank you" viskar jag och han kramar mig tillbaka.

 "I couldn't let you leave me" viskar han tillbaka och jag ler.

Louis går emot mitt täcke och en kudde medan Harry värmer varm choklad. Jag drar av min hoodie och lägger mig i soffan. Louis lägger täcket över mig och kudden under mitt huvud. Harry kommer ut från köket med ett leende och räcker koppen mot mig.

 "Thank you guys. I wouldn't have made it if it wasn't because of you" säger jag och de ler stort.

-----------------------------------------------------------------------


Kommentera!

Åker till Sälen imorgon och kommer hem på fredag tror jag... Men jag kommer kanske kunna skriva när jag är där; om vårt internet funkar!

 
 
Ingen bild

Hilda

6 augusti 2012 20:14

Jag vill att Liam och hon sak bli vänner igen :'( typ 2 år senare:

 
Matilda

Matilda

7 augusti 2012 17:06

Du skriver så bra! Ha det bra i Sälen :) //Matilda

http://everybookisspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nada

8 augusti 2012 15:11

Bästa! Jag undrar bara en sak om jag kunde få bli admin här med dig? Alltså när du börjar med ny novell så undrar jag om jag kunde få skriva mig dig? :) xx Ha det bra i Sälen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards