onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Kapitel 46

Av Wilma - 4 augusti 2012 18:45

Zayn


Hennes ögon stängs och hennes mage stannar. Tårarna rinner häftigt och snart kommer ambulansmännen upp. De lyfter upp Ellinor på en bår och jag springer med dem mot ambulansen. När vi sitter där på väg till sjukhuset tar jag upp mobilen och ringer Harry som svarar efter ungefär fyra signaler.

 "Zayn, where the hell are you?" frågar han snabbt.

 "I went to Ellinors apartment" gråter jag.

 "What happened Zayn?" frågar han hastigt.

 "We talked and she closed the door infront of me. After a while I decided to go in, because I had to talk to her. But when I got in I saw her half dead on the couch. She had cut her self and...." gråter jag men han avbryter.

 "Stop... How is she?"

 "We're on our way to the hospital" säger jag och han suckar.

 "God... We'll be there"

Vi lägger på och ambulanskillen ser på mig. Berättar att hon tagit en mängd med piller, plus att hon förlorat mycket blod. Och allt det här var på grund av oss. Hon kanske dör på grund av oss! Helvete!


Väl på sjukhuset följer jag efter ambulansmännen och får vänta i ett väntrum. Ellinor förs direkt till akutavdelningen. Efter bara några minuter kommer killarna: alla. Alla ser lika oroliga ut, till och med Liam.

 "What happened?!" frågar Louis.

 "She took a lot of pills, and she cut herself. She lost a lot of blood and they don't know if she will survive" säger jag hest och Niall börjar gråta högt.

 "Niall!" säger Louis och kramar honom hårt.

 "She never wanted to kiss that guy Sam. She kissed back, but she said it didn't feel right so she pushed him away, and no one believed her" berättar jag medan jag torkar tårarna.

 "She can't die!" gråter Niall.

Så söt... Lilla gubben. Jag sneglar mot Liam. Han sitter på en stol med blicken fast på... ingenting egentligen. Harry sätter sig bredvid Liam och pratar tyst med honom medan Louis har fullt upp med att trösta den gråtande Niall. Jag sitter bara och väntar på svar från någon doktor som kan berätta hur hon mår. Men det verkar inte vara någon som vet.

Dr. Jensen, mannen som ska ta hand om henne, kommer emot oss.

 "How is she?" frågar jag snabbt.

 "We don't know yet. But you should go home and get some rest. Come back tomorrow" säger han snällt och jag suckar.

 "Call me if something happens" säger jag och han nickar.

Jag ger honom mitt nummer och tar med mig killarna ut. Först kör Louis förbi Ellinors hus eftersom jag vill fixa lite, plus att min bil är där. Niall vill med, så de andra kör hem till oss medan jag och Niall går upp till hennes lägenhet. Dörren är öppen så vi går rakt in. Det finns bloddroppar på köksgolvet och spår av bloddroppar mot badrummet. Det spelas upp i mitt huvud hur hon skär sig med den blodiga kniven som nu ligger i diskhon och hur hon går till badrummet. Vi hittar en tom tablett burk. Hela historien spelas upp i mitt huvud. Hur hon sedan staplar sig till soffan och väntar på att dö.

 "I can't do this! I wont be able to handle it if she dies" gråter Niall och jag kramar honom.

 "She'll do it. She's strong enough" tröstar jag.

 "She is, but she wont fight to survive, don't you get that? She wanted to die. She wont fight to survive this. She will give up" gråter han och jag börjar gråta själv.

 "We need to stay strong for her. Maybe it will help... In some way.

Vi städar upp lite innan jag letar reda på en extranyckel som jag tar. Vi går ut, låser och går ner mot min bil. Vi säger ingenting, utan går tysta istället. Det finns inte så mycket att säga.


Väl i min lägenhet (jag har en egen medan Louis delar med Harry och Niall delar med Liam) sätter jag mobilen på högsta ringsignal och lägger mig i sängen. Det är ganska svårt att somna, men tillslut gör jag det ändå och sover ända tills morgonen.

Direkt när jag vaknar kollar jag på mobilen. Inget nytt.


Niall


Jag sov inget på hela natten. Kanske en timme, totalt. En kvart i taget. Varför trodde vi henne inte? Varför var jag så kall mot henne? Jag kunde i alla fall ha bett henne att förklara.

Jag kliver in i duschen och står helt still med blicken någonstans i luften. Allt som snurrar i mitt huvud är Ellinor. Tänk om hon inte klarar sig? Tänk om hon dör? Tänk om hon verkligen, verkligen dör? Jag skulle aldrig klara det. Min bästa kompis. Jag kan inte ens tänka på hur Liam känner sig. Han sov nog absolut, bokstavligt ingenting inatt. Stackars han... Jag skulle aldrig klara av att inte veta om min kärlek skulle överleva.

Efter duschen drar jag på mig en t-shirt och ett par mjukisar innan jag smyger in till Liam. Han ligger i sängen. Fullt påklädd. På täcket och stirrar upp i taket.

 "Liam? How are you?" frågar jag tyst och han blänger på mig.

 "I'm broken, you?" säger han kallt och jag suckar.

 "Broken" säger jag och går fram till honom.

Jag lägger mig bredvid honom i sängen och sedan ligger vi där. Helt tysta.


Louis


När jag vaknat och tagit en dusch, plus dragit på min kläder, går jag in till Harrys rum. Han står vid sin byrå när jag kommer in. Han kollar på mig och ler svagt.

 "Breakfast?" frågar jag och han nickar.

Vi går ut till köket och gör frukost åt alla. Medan Harry steker pannkakor ringer jag runt till alla och säger at vi gör frukost. Så efter fem minuter är alla samlade runt mitt och Harrys matbord. Ingen säger något, så det är helt tyst. Ganska obekvämt, men ändå skönt.

 "Are you done?" frågar jag tyst när jag ser att ingen äter.

 "Yes" mumlar alla och vi hjälps åt att plocka undan.

Sedan går vi ner till min bil och jag kör oss alla mot sjukhuset. I bilen börjar Zayns mobil ringa. Alla - förutom jag - ser förväntansfullt på honom.

 "Hello?" svarar han.


Ellinor


Det gör ont, men jag tvingar mina ögon att öppnas. Det är ljus och allt blir suddigt ett tag. Men när det gått över ser jag att jag är på ett sjukhus. Paniken slår emot mig när jag ser alla nålar i mina armar. Snabbt försöker jag rycka bort dem, men avbryts när en doktor kommer in.

 "Stop it!" säger han hastigt och hindrar mig från att ta bort allt som håller mig levande.

 "I want to DIE! Didn't you get that?!" fräser jag och börjar gråta. "I don't want to do this anymore!  I'm tired of hurting everyone I love!" gråter jag och mannen ler svagt.

 "We're going to help you" säger han.

 "I don't want help!" skriker jag och börjar hysteriskt rycka i armarna så att allt ska lossna.

 "Stop it! Calm down!" befaller doktorn, men jag slutar inte.

Plötsligt känner jag något som sticker i min axel och jag slutar med allt. Jag blir riktigt trött och snart somnar jag in igen.

------------------------------------------------------------


Kommentera!

Love ya'll so much! Tack för alla kommentarer! YOU'RE THE BEST!

 
 
Ingen bild

A

5 augusti 2012 11:05

Oh god! Grymt grymt grymt efter 100 dagar.....grymt grymt...osv mer idag pls! Gud, kan inte sluta tanka(a=a+";)) pa(a=a+') det! kram ps. kanske ser konstigt ut med alla dom a-grejerna men kan inte skriva dom, vet ej vafr........

 
Ingen bild

Hilda

5 augusti 2012 21:11

Mer:)

 
Ingen bild

JoJo

21 augusti 2012 20:54

Den här är annorlunda men jättebra!<3<3<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards