onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2012

Kapitel 45

Av Wilma - 3 augusti 2012 23:00

LYSSNA SAMTIDIGT


Liam... Vad gör han här? De andra killarna är också här, great. Niall ler stort och vinkar. Försiktigt ler jag tillbaka men slutar aldrig sjunga eller spela.

Efter Skyscraper går jag av scenen för att prata med John som ser förvirrat på mig.

 "You're supose to be on stage" säger han och jag suckar.

 "I want to switch song" säger jag och han nickar sakta.

 "Which song?"

 "Same Mistakes, you know that song I wrote?" säger jag och han nickar.

 "I'll tell the band" säger han och jag ler tacksamt.

 "I'll play I Wont Give Up first, and then Same Mistakes" förklarar jag och han nickar.

Jag tar snabbt min gitarr och går upp på scenen igen. När jag sitter på pallen längst fram i mitten av scenen lägger jag gitarren i min famn och fixar mikrofonen.

 "I Wont Give Up with Jason Mraz" säger jag och börjar spela. "When I look into your eyes, it's like watching the night sky. Or a beautiful sunrise" sjunger jag och fortsätter spela och sjunga igenom hela låten.

Jag låter min blick flyga runt över alla och stannar på Niall. Han ler stolt mot mig och gör tummen upp. Jag ler svagt mot honom och undviker att möta Liams blick.

Efter den låten kollar jag bak mot John som nickar. En kille sätter sig vid pianot och ler mot mig. Jag ler tillbaka och vänder mig mot publiken igen.

 "This is a song I wrote myself called Same Mistakes" säger jag och börjar spela tillsammans med pianot. Sedan börjar jag sjunga.

I mitt huvud snurrar alla underbara stunder tillsammans med Liam. Som en flashback. Alla bra stunder vi hade. Alla bråk.

Tårarna stiger i mina ögon, men jag fortsätter spela och sjunga. En tår ringlar nerför kinden och jag får inte möjlighet att torka bort den. När jag inte ska sjunga lutar jag mig lite bak från mikrofonen och snyftar. Sedan fortsätter jag och fäller ytterligare två tårar, men jag behåller rösten stark.

När låten är slut rusar jag av scenen och börjar gråta. Sam kommer fram och kramar mig. Han tröstar mig innan John avbryter oss med att säga att vi ska gå upp och sjunga. Så vi går upp och sjunger, jag lotsas som att allt är som vanligt.

 "It was only just a dream! So I traveled back, down that road. Wish she'd come  back, no one knows. I realized, yeah. It was only just a dream!" sjunger vi och låten avslutas.

Vi tackar och går av scenen. Snabbt plockar jag ihop mina saker, säger hejdå till John och börjar gå mot dörren in till aulan.

 "Ellinor!" säger Sam bakom mig.

Jag vänder mig om och ser honom komma springandes emot mig. Ett leende finns på hans läppar.

 "I'm going home too" säger han och jag ler.

Vi går ut till aulan och möts av applåder. Jag ser på Sam och skrattar. Plötsligt ser jag Niall komma emot mig, med alla fyra bakom sig.

 "Ellie!!" tjuter han och kramar mig hårt.

 "Niall!!" piper jag och kramar honom hårt tillbaka.

 "I'm sorry, he's my friend too" viskar han i mitt öra och jag sväljer hårt.

 "I know"

Jag hälsar på Louis, Harry och Zayn också innan jag backar lite.

 "I'm going home now, but I'll see you around" säger jag och drar med Sam därifrån.

Han skyndar ikapp mig och snart går vi i samma takt. Beskyddande lägger han armen över mina axlar och jag ler lite. Han är så snäll mot mig! Även om vi träffades för dryg en vecka sedan.

 "Bye then" säger han och vi stannar vid våra bilar - som står bredvid varandra.

 "Bye then" ler jag och han går lite närmre mig.

Han lägger försiktigt en hand på min midja och en på min kind. Snart känner jag hans andedräkt mot min kind och efter det känner jag hans varma läppar mot mina. Jag besvarar den svagt och tveksamt, men snart puttar jag bort honom försiktigt.

 "Sam, I..." säger jag och han suckar.

 "I know, I'm sorry" säger han, hoppar in i sin bil och kör därifrån.

Jag suckar och sätter mig i min bil, men startar den aldrig. Iställer låter jag pannan slå emot ratten flera gånger och flera gånger mot rutan.

 "Fuck!" skriker jag och slår på ratten med händerna.

Jag gillar inte Sam på det sättet. Inte alls faktiskt. Han är en vän, inte mer. Aldrig! Han är som en bror. Men tydligen är jag mer än så för honom. Plötsligt plingar mobilen och jag kollar på den. Niall...

Good job, Ellinor. Good job!

Jag flämtar till och ställer mig utanför bilen. Lite längre bort på parkeringen ser jag Liam sitta på marken med alla runt sig. Niall blänger på mig och jag börjar gråta. HELVETE! De hade sett!

Snabbt går jag emot dem men Niall stoppar mig.

 "Stop it, Ellinor" ryter han och jag flämtar till.

Hastigt stannar jag och bara stirrar på dem. Liam möter min blick och ger mig en besviken blick. Snabbt springer jag mot min bil och kör fort som i helvete därifrån. Jag kör mot den där skogen och gråter häftigare. Jag kör in på en grusparkering mitt i skogen och hoppar ur bilen. Mina ben bär mig inte längre, så jag faller ihop på marken. De vassa stenarna skaver emot mina bara ben och jag känner blodet rinna, men jag bryr mig inte. Jag borde bara försvinna. Jag är en hemsk människa. Skadar alla jag älskar. Får alla jag älskar att hata mig. Varför jag?

Efter att ha legat på marken i två timmar ute i kalla natten sätter jag mig i bilen och kör hem. När jag kommer dit parkerar jag och går emot porten. Tårarna strömmar ner och jag torkar några av dem, men det hjälper ju knappast.

När jag når upp till min lägenhet stannar jag hastigt. Utanför min dörr sitter Zayn. Jag flämtar till och han ställer sig upp så fort han fått syn på mig.

 "What happened?" flämtar han när han får syn på mina såriga ben.

 "Nothing" mumlar jag och går fram till min dörr.

 "Ellinor, I'm not mad at you" säger han och jag ser på honom.

 "You should be. I made your friend sad" säger jag och öppnar dörren.

 "But you should be sad too. Plus, you and Liam aren't together, so you can kiss every boy you see" säger han.

 "Every boy I see? What the hell Zayn?! I pushed him away! Yeah, I kissed him, but it felt wrong so I pushed him away! And I haven't kissed another guy except him! Not after getting together with Liam!" fräser jag och han suckar.

 "I didn't mean it like that, Ellie, I just..."

 "Bye Zayn" avbryter jag och smäller igen dörren.

Nu gör jag sådär igen! Sårar alla jag älskar! VARFÖR?! Jag kommer inte ha någon kvar efter det här! Så varför ska jag då finnas?! Jag gör ju bara problem ändå.

Jag tar fram en kniv och drar den mot handleden. Blod sipprar ner och jag börjar gråta häftigare. Efter att ha dragit med kniven minst åtta gånger på handleden släpper jag kniven och går emot badrummet. Jag hittar en burk med tabletter. Efter att ha kollat mig själv i spegeln häller jag i mig alla tabletter och går ut till vardagsrummet. Där lägger jag mig på soffan och låter energin sugas ur mig. Låter blodet rinna ur min kropp. Låter tårarna strömma ner för mina kinder. Plötsligt öppnas min dörr, men jag bryr mig inte. Snart är det över. Snart finns jag inte.

 "Ellinor!!" hör jag Zayn skrika någonstans i mitt huvud.

Hans huvud dyker upp över mig. Hans mun rör sig, men jag hör inte vad han sägger. Han gråter häftigt och lägger mobilen mot örat. Hans hand kramar min och en av hans miljarder tårar landar på min kind.

 "Don't leave me" kan jag läsa av hans läppar och jag ler svagt.

 "Goodbye Zayn" viskar jag och känner hur allt stängs av.

Hjärtat. Hjärnan. Blodet slutar strömma i mig. Allt blir bara jobbig. Mina ögonlock blir tunga, så jag låter dem falla. Allt blir svart....

----------------------------------------------------------------


Kommentera!

LÅTEN HON SJÖNG: SAME MISTAKES


KOMMENTERA MERA!

 
 
Elin

Elin

3 augusti 2012 23:38

Ja började gråta i slutet, skir bra skrivet!!! :D :')

http://elinangelica.webblogg.se

 
Ingen bild

Nada

3 augusti 2012 23:44

Jättebra, men förlåt vill absolut inte vara taskig men det verkar vara överdrivet med tabletterna och all blod ... ser ingen bra sida av det :/

 
Ingen bild

Klara

4 augusti 2012 00:11

Det kändes lite konstigt att läsa "jag tog upp en kniv och drog den mot handleden", men det andra var bra :D Snälla mer!!! <3

 
Ingen bild

Hilda

4 augusti 2012 08:37

Omg! Längtar efter nästan0! Började gråta! Du är grym på att skriva! Inte som andra <3

 
Ingen bild

A

4 augusti 2012 13:10

Neeej! Det kan bara inte sluta! Meer! Pls mer idag! Det e ju sjukt bra! Men hon kan bara inte do(2 prickar,kan inte skriva... ja den bokstaven).det e ju bara amazayn!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

JoJo

21 augusti 2012 19:20

NEJ, MEN, ASSÅ, O.M.G

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards