onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

Kapitel 29

Av Wilma - 14 juli 2012 15:30

Ellinor


När jag vaknar känner jag Liams varma andetag i nacken. Hans arm ligger runt mig och hans hand vilar på min mage. Jag ler lite och reser mig upp. Lite hastigt går jag till badrummet och hoppar i duschen. Efter en kvart är jag klar och drar en vit handduk runt min kropp. Då märker jag att jag inte tagit med mina kläder in, så jag går ut till min resväska.

 "Sexy" mumlar Liam och jag ser förskräckt på honom.

Han sitter i sängen och flinar lite mot mig. Jag lägger handen på hjärtat och flämtar till.

 "You scared me!" flämtar jag och plockar fram rena underkläder och en söt, ganska kort, blommig klänning utan axelband.

 "Sorry" ler han.

När jag är på väg tillbaka till badrummet tar Liam tag i mig och vänder mig om. Han pressar sina läppar hårt mot mina och trycker lite på min rumpa. Jag skrattar, vilket gör att kyssen avbryts.

 "Morning" ler han och jag pussar hans kind.

 "Morning" säger jag och går till badrummet.

När jag låst dörren låter jag handduken falla till golvet och drar upp underkläderna. De skrikrosa spetskläderna passar ihop perfekt med min lite solbrända kropp.

 "Honey! Open the door!" säger Liam utifrån och jag ler lite.

 "Wait a minute!"

Jag drar snabbt på mig klänningen och märker att dragkedjan sitter bak. Med en suck öppnar jag dörren och ställer mig framför spegeln med ryggen mot Liam som står i dörröppningn.

 "Can you help me?" frågar jag och han ler lite.

 "You don't need that" viskar han i mitt öra ochdrar lite i min klänning.

 "Yes, I do. Help me or go out" säger jag och han suckar lite.

Han drar upp dragkedjan och kysser mig i nacken. Jag ryser av välbehag och vänder mi emot honom. Han tar tag i mina höfter och drar mig så nära honom som möjligt. Jag lägger händerna i hans nacke och kysser honom hårt. Mina fingrar ger honom gåshud när de masserar honom i hans hårfäste. Hans tunga masserar min och jag ler lite smått genom kyssen. När han är på väg att dra ner dragkedjan på min klänning igen stoppar jag honom.

 "I know what you're trying to do" flinar jag och han ler lite.

 "It's not my fault that you're so hot" säger han oskyldigt och jag skrattar.

Jag lämnar honom i badrummet för att borsta och blåsa mitt hår. Sedan plattar jag det, samt gör lite lockar i det. När jag efter tio minuter har sminkat mig med mascara, eyeliner, ögonskugge, puder och läppglans kommer Liam ut och fixar sitt hår.

 "Done?" frågar jag och han nickar.

Vi går hand i hand till de andras rum och får reda på att både Zayn och Harry sover, så jag, Liam, Niall och Louis går ner till frukosten tillsammans.

 "What are we going to do today?" frågar Niall när vi plockar till oss lite från buffén.

 "The concert starts at six and we have to be there two hours before that" säger Louis och vi slår oss ner vid ett bord för sex stycken.

 "If it's okey for you guys, I think I'll just stay at the hotel" säger jag försiktigt.

 "Of course honey" ler Liam.

 "I want to shop a bit and visit the Eiffel Tower" ler Niall och de andra killarna ler.

 "Yeah, me too" ler Louis.

 "We can ask if the boys want to join us" säger Liam och de nickar.

Efter tio minuter kommer Zayn och Harry ner tillsammans. De ser ganska döda ut, om man säger så. De stapplar fram till buffén och plockar åt sig mat innan de slår sig ner vid oss.

 "Good morning boys!" skojar Louis och de blänger på honom.

Niall berättar om hans idé och Zayn håller med, men Harry vill också stanna på hotellet då han känner sig trött, kall och svag. Han ser väldigt nere ut, och hans ögon är halvt stängda. Han snörvlar ibland och nyser ibland.

 "You maybe got a cold" säger jag och lägger en hand på hans panna.

Den är ganska varm, men inte så farligt. Efter frukosten åker Niall, Louis, Liam och Zayn till Eiffeltornet och jag och Harry sätter oss på hans och Louis rum. Han bäddar ner sig i deras soffa och jag sätter mig vid hans fötter.

 "Can you get a glass of water for me?" huttrar han och jag reser på mig.

 "Of course"

Jag hämtar ett glas och fyller det med vatten. När jag kommer tillbaka till soffan ser jag Harry ligga med ett täcke upp till hakan och slutna ögon.

 "Are you awake?" frågar jag och ställer ner glaset.

Han nickar och dricker lite av vattnet. Jag sätte mig på huk framför honom och skådar honom. Han skaka lite och andas tungt med munnen.

 "How do you feel?" frågar jag dumt och han ler lite mot mig.

 "I'll be okey"

 "Can you still do the concert tonight?" frågar jag honom och han nickar snabbt.

 "I have to do that concert" säger han.

 "If you're sick, you have to rest" säger jag strängt och han suckar.

 "But I don't want to let down all the fans" säger han sorgset och jag ler lite.

 "Everyone gets sick sometime, they'll understand" säger jag stöttande och han ler mot mig.

 "I hope so"

Vi sätter på en film och jag går för att köpa lite godis.

När jag kommer tillbaka ligger Harry sovandes i soffan. Jag ler stort och lägger ner allt på bordet. Sedan lämnar jag rummet efter att ha lämnat en lapp till honom. Jag går till mitt och Liams rum och sätter mig i soffan. Jag bestämmer mig för att sätta på en film och det blir I Am Legend. Så jävla bra asså! Plötsligt plingar min mobil och jag pausar. Liam såklart.


Hey babe! How are you? How are Harry? We'll be back in an hour XxxLiam


Jag ler stort och knappar snabbt in ett svar.


Hello handsome! I'm good and Harry are... Well, I think he'll survive! Miss you XxxEllie


Jag sätter på filmen igen och ler lite smått. Liam är verkligen världens bästa pojkvän...

---------------------------------------------------------


Kommentera!

Fick internet nu och skrev som in i helvete! Förlåt för eventuella stavfel! Hoppas ni överlever!

 
 
Ingen bild

Emma

15 juli 2012 01:50

MER! :-)

 
Ingen bild

JoJo

21 juli 2012 17:27

Jättebra!<3 Kan inte skriva mer 1 så...!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards