onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

Kapitel 12

Av Wilma - 8 juni 2012 21:45

 "Thanks for everything, Liam. The dinner was amazing" säger jag när vi går längst strandkanten efter att ha ätit upp.

Han ler stort mot mig. "I'm glad you like it" säger han och jag kramar honom.

 "You're different" viskar jag och han lägger armarna om min midja.

 "I'll take that positive" viskar han och jag skrattar.

 "Of course"

Jag går ut lite så att vattnet nuddar mina bara fötter. Vågorna brusar när de forsar över strandkanten. Solen faller längre och längre ner och den färgas orange/röd/rosa.

 "It's beautiful" säger jag tyst.

 "Just like you"

Jag vänder mig mot Liam och ler stort mot honom. Han tar min hand och ler lite mot mig. Vi fortsätter gå och vänder snart upp mot vägen igen. Han tittar frustrerat på klockan som sitter på sin handled och kollar irriterat runt på vägen.

 "What's wrong?" frågar jag oroligt.

 "The limousine isn't here" muttrar han och jag ler.

 "We can walk home, it's okey for me" ler jag och han suckar.

 "No! This is going to be the best, first date ever!" frustar han och jag ryggar tillbaka Liam.

 "A date isn't about that. A date is about who you're with, not where you are or what you're doing. But if that's what a date is to you, we shouldn't be together" säger jag allvarligt och han ser sorgset på mig.

 "I'm sorry. I just... I wanted it to be great. I wanted you to have the best date ever" säger han ångerfullt och jag ler svagt mot honom.

 "It's okey"

Jag kramar honom i sidan och vi bestämmer oss för att gå. Jag går utan mina högklackade skor, mycket lättare än att gå med de höga klackarna. Liam varnar mig när han ser glasbitar på marken och jag fnissar åt honom. Så söt! Han vill verkligen inte att jag ska skadas.

 "So... Do you have another job?" frågar han efter en stunds tystnad.

 "No, but like... I really love music, so I'm going to stay to that" säger jag och rycker på axlarna.

 "I can help you, just tell me when and where, I'll be there" ler han och jag kramar honom hårt.

 "Thank you" viskar jag och pussar hans kind.

När vi är hemma hos mig igen så stannar vi utanför porten. Ser varandra i ögonen. Ler lite. Vi tänker säga något samtidigt och jag fnissar.

 "You first" ler Liam.

 "I just want to thank you for tonight. It was amazing" ler jag och han ler stort.

 "You are welcome!"

Vi ler stort och jag kramar honom hårt. Han kramar mig tillbaka innan jag vänder mig om, slår in koden på porten och öppnar.

 "Goodnight" ler jag och han ler stort.

 "Goodnight, sleep tight, sweet dreams" ler han och jag stänger dörren.

Efter att ha vinkat går jag till hissen och åker till min våning. Hela tiden med ett leende på läpparna. Första dejten är officiel...


Nästa morgon vaknar jag av att solen skiner i mitt ansikte. Jag sätter mig upp och sträcker ut armarna. Huvudet börjar värka och jag känner att jag är täppt. Jag svär innan jag tassar upp efter en huvudvärkstablett. JAg får inte vara sjuk. Nej, nej, nej. Varför ska jag ha sån otur hela tiden?!

Jag tar temp på mig själv och det visar 38,6. Med en suck lägger jag mig under täcket igen, precis då ringer mobilen som jag la på skrivbordet.

 "Fuck my life!" väser jag och reser på mig.

Jag tar upp mobilen och svarar medan jag styr stegen mot köket för att hämta näsdukar och vatten.

 "Hello?" mumlar jag.

 "Ellie? It's Harry!"

 "Oh, hi" säger jag och tar ett glas som jag ställer på diskbänken.

 "Me and the boys wondering if you want to like do something? Go to the beach or something?"

 "I'm sorry, guys. I'm sick" suckar jag och önskar jag var frisk.

 "Really? Are you okey? Should we come over and take care of you?"

 "What's wrong with her?" hör jag en orolig Liam säga i bakgrunden.

 "She's sick"

 "No, thank you Harry, but I can take care of myself" säger jag med ett litet leende.

 "Oh, alright. But call me or someone if you need help with anything"

 "You know I do"

 "Get well!"

Vi lägger på och jag tar mitt glas med vatten och näsdukarna till soffbordet innan jag går till sovrummet och hämtar täcke och kuddar.

Efter tio minuter ligger jag i soffan under täcket med en kopp varm chocklad med små marshmallows i, utan grädde! Jag sätter på Breaking Dawn Part I på teven och kryper ner under täcket.

Medan filmen rullar messar jag med Liam lite då och då. Han är orolig och messar var femte minut. Ganska gulligt. Lite irriterande kanske, men det är riktigt gulligt! Han frågar om det blir bättre eller värre, om jag har tagit tabletter, om han ska komma, om jag vill ha mat och miljarder mer saker!

Efter filmen lyckas jag somna utan att bry mig om mobilen som plingar. Och det är en fridfull sömn, med drömmar om mig och Liam.


Jag vaknar av att någon slår hårt på dörren. Hastigt sätter jag mig upp och reser på mig. Så hastigt att jag får blodtrycksfall. Det svartnar för ögonen och benen blir svaga. Jag tar stöd av olika saker fram til dörren. När jag öppnar står Liam och Harry utanför. Niall sticker upp huvudet bakom dom och jag suckar.

 "I told you that..."

 "You're alive!!" pustar Liam ut och kramar mig.

 "Yes" snörvlar jag och ler lite. "I told you I was fine"

 "But you didn't answer my calls" säger Liam sårat.

 "No, I was sleeping. It was a miracle that I could sleep in that noice" flinar jag och han rodnar.

 "Sorry"

 "It's cute" ler jag och pussar hans kind.

Jag släpper in dom och tar en temp till. 39,3. Med en suck kryper jag ner under täcket och tar näsduken på bordet. Jag snyter mig och suckar högt. Liam sätter sig bredvid mig och lägger handen på min panna. De andra sätter sig på golvet och ser sorgset på mig.

 "Gash, you're hot!" säger Liam allvarligt.

 "I know" flinar jag och alla skrattar. "No, but I got a 39,3 fever" säger jag och snörvlar igen.

 "That's bad" säger Niall och jag flinar.

 "But I'm alive!"

---------------------------------------------------------------------------------------


Kommentera!

Okej hörrni! Lite info här då!

På måndag har vi komp ledigt och på fredag slutar vi skolan. Men resten av veckan har vi saker hela dagarna. En städdag, en baddag och avslutningen. och jag är inte säker på att jag kommer uppdatera så ofta under sommarlovet. Men vi får se!

Var på något läger med min klass (a) tillsammans med b och c (vi har 6a, b och c) under torsdagen och fredagen, så har inte kunnat uppdaterat då!

 
 
Ingen bild

JoJo

9 juni 2012 10:32

HELT JÄTTEBRA!<3 Längtar tills nästa:D

 
Emma

Emma

9 juni 2012 21:59

BÄST

http://www.hhjaartat.blogg.se

 
linnéa

linnéa

9 juni 2012 22:39

Frågestund på bloggen! Fråga något! :)
http://linneahannasofia.blogg.se/

http://linneahannasofia.blogg.se

 
Amanda

Amanda

12 juni 2012 17:51

Kolla gärna in på min blogg, har nyss startat en novell på bloggen:)
jag behöver få veta hur bra/dålig den är.

http://oneswedirection.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards