onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Kapitel 11

Av Wilma - 4 juni 2012 07:15

Jag vaknar av att I Don't Want To Be med Gavin DeGraw spelas. Min mobil vibrerar och jag tar upp den. Liam:) ringer...

 "Hello" kraxar jag och sätter mig upp.

 "Oh, did I wake you up?" hör jag Liam säga.

 "Hehe, yeah, but now I'm awake" säger jag och harklar mig.

 "I can call later if..."

 "No! It's okey" avbryter jag honom.

 "Okey.... Well, I was just wondering if you'd like to go on a dinner with me today?" säger han smått nervöst.

 "Calm down, of course I want!!" utbrister jag och spricker upp i ett leende.

 "Oh, good! Can I pick you up at... seven?" frågar han.

 "Yeah! Sure! That would be great"

 "Cool, see you later, then" säger han och jag ler smått.

 "Bye"

Vi lägger på och jag reser på mig. Eftersom klockan bara elva så drar jag på mig ett par gula shorts och en svart t-shirt där det står WILD på. Jag plattar mitt hår och tar på mig ett par stora, runda örhängen. Skor får bli gula Converse. Medan jag sminkar mig med puder, mascara och rouge sätter jag på Lullaby med Nickelback.

 "So just give it one more try to a lullaby And turn this up on the radio if you can hear me now" sjunger jag och fortsätter.

Mitt i låten ringer mobilen och jag lägger ner puderborsten. Sedan går jag fram till mobilen och stänger av musiken innan jag svarar.

 "Ellinor" svarar jag.

 "Ellinor! Hi! It's John. I got a new job for you"

 "Oh, nice. When?" frågar jag och ser på mig själv i spegeln.

 "Tonight. At six"

 "Oh, I'm busy tonight, actually. I have a date"

 "This is your job, Ellinor. You can't say no to a day on your job, right?" säger han allvarligt.

 "Please, John! And this isn't like a real job! I don't even know which day I work!" säger jag och han suckar.

 "If you don't do this, I have to fire you"

Hela jag stelnar till. Om jag förlorar jobbet kommer jag inte kunna försörja mig, och om jag inte går på dejten med Liam kommer han bli jätte ledsen! Jag menar, tänk om han har fixat värsta fina första dejten, och så ställer jag in den! Det går ju inte!

 "Then fire me" säger jag och han drar efter andan.

 "Good. Bye then, Miss. Stanley"

Han lägger på och det piper i luren. Jag lägger mobilen i bakfickan och går ut till köket. Jag fixar frukost som får bli lite fil och ett äpple. Sedan lägger jag ner min plånbok i min Louis Vuitton väska, samt mobil, tuggummi och lite andra grejer. Med mina Ray Ban pilotglasögon på näsan går jag ut ur lägenheten och låser dörren.


Jag går ut ur min bil och ser ut över Londons gator. Först går jag in på BikBok (säger att det finns i London) sedan Forever21, GinaTrickot, H&M och lite andra affärer. Sedan ser jag en affär som har massa fina klänningar. Jag går in och en tjej kommer direkt fram till mig.

 "Can I help you?" ler hon vänligt.

Hon ser ung ut. Kanske... 20-25? Väldigt söt faktiskt, med hennes axelkorta, blonda hår.

 "Yes. I'm going to a date with a guys tonight" ler jag.

 "Okey, what are you going to do?" frågar hon och börjar gå mot en hörna med korta klänningar.

 "Well, I don't know. He didn't tell me"

 "Romantic!" ler hon och går fram till några korta klänningar i alla möjliga färger. "So... This is really effective for any date, and you can get it in any colour" säger hon och håller upp en turkos, kort klänning med volanger på överdelen och längst ner. Jag ler stort och nickar.

Vi plockar på oss fyra klänningar som jag går in och testar. Tjejen, som heter Cate, står utanför. Jag drar på mig klänningarna, en efter en, och bestämer mig för den turkosa, fast i beige tillsammans med ett brunt bälte i mitten. Den är inte så dyr heller, så den blir perfekt. Nu ska jag bara hitta skor, smycken och hitta en frisörsalong som kan fixa mitt hår.

När jag är hemma igen så är klockan fem, så börjar jag med att gå till frisörsalongen jag hittat en bit ifrån min lägenhet. Tjejen lockar mitt hår och gör en fin uppsättning. Sedan går jag hem igen och drar på mig klänningen. Sist sminkar jag mig fint och drar på mig skorna.

Klockan slår sju och Liam knackade på dörren. Precis i tid, tänkte jag och gick för att öppna. Han stod utanför, vacker som vanligt, i finkläder. Hans hår var fint fixat och jag kramar honom hårt.

 "Hi" ler jag.

 "Wow, you look amazing" ler han och biter sig i läppen.

 "I don't want to lie, you look incredible!" ler jag och han rodnar.

 "Thank you, Miss. Stanley" ler han och sträcker fram armen. "Shall we?"

 "Of course, Mr. Payne" ler jag och går ut.

Jag låser dörren med min fria hand och vi går till hissen. Han börjar prata om att han och killarna ska till studion imorgon, men jag lyssnar knappt. Mina tankar är på att jag nyss förlorat mitt jobb. Jag fattar inte hur John kunde sparka mig, bara för en dejt! Jobbet jag haft i ett år och älskat av hela mitt liv, det är borta. Hur ska jag få pengar nu? Jag måste ju skaffa ett nytt jobb, men tänk om jag inte får något?

Sluta tänka på det nu! Du är på dejt med din drömkille och du ska inte sumpa det bara på grund av att du misst ditt drömjobb!

 "Is something wrong?" frågar han och jag skakar lite på huvudet när jag vaknar upp från min tankevärld.

 "Oh, no, sorry. I was just... I lost my job earlier today, just because I didn't come at a party tonight" säger jag och rycker på axlarna.

 "Oh, I'm sorry!" säger han sorgset.

 "No, it's not your fault. I just thought this was more important" säger jag nonchalant.

 "You could have told me and then we could take this date in another day" säger han och ser på mig med en ledsen blick.

 "No, that would be bad"

Vi sätter oss i en vit limousin och chauffören börjar köra.

 "A limousine? Really?" säger jag och ser mig omkring.

 "Yeah, you're worth it" ler han och jag ser på honom med ett stort leende.

 "Aww, you're so cute!!" piper jag och kramar honom hårt.

 "I know" skojar han och jag skrattar.

Efter tio minuter är vi framme och vi kliver ut. Vi är på stranden. Det var en gång av marschaller på några typ hållare. Liam tog min hand och vi gick ut i sanden. Det var riktigt jobbigt att gå i sand med klackskor, så jag tar av mig skorna och tar dom i handen. Liam ler mot mig och vi stannar framför en träscen. Inte så hög, bara typ två-tre decimeter över sanden. På scenen står ett bord med två stolar. Det är dukat väldigt fint och jag får tårar i ögonen. Aldrig i hela mitt liv har jag kunnat tro att en kille skulle göra något sånt här för mig!

 "Thank you soo much!!" utbrister jag och kastar mig runt Liams hals.

 "You're worth it" säger han och kramar mi tillbaka.

Han ger mig en puss på kinden innan vi sätter oss vid bordet.

---------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentera!

Förlåt för den dåliga uppdateringen! Men såhär före skolavslutningen är det ganska mycket som ska göras, mycket aktivitetsdagar och sånt.

Tack för att ni stannar kvar!!

 
 
Emma

Emma

4 juni 2012 20:58

GRYMTT! :-)

http://www.hhjaartat.blogg.se

 
Ingen bild

Julia

5 juni 2012 18:36

skitbra ;)

 
Felicia

Felicia

6 juni 2012 15:46

Verkligen as bra x)

http://directiondream.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

6 juni 2012 21:08

Så himla bra!<3 Du äger verkligen:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards