onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Kapitel 6

Av Wilma - 21 maj 2012 15:45

Liam Payne :)

What have we done? Why are you running away from us like we were murders?

I don't know how you're thinking... Come back when you know if you want to be

our friend or not

 

Fan! Nu har jag sabbat det också! Varför blir allt jag gör fel?! Jag kör hem och parkerar bilen. Sedan springer jag mot bron som är en bit ifrån höghuset.

Jag kollar på vattnet som forsar under mig och gråter högt. Månen stiger högre upp på himlen och stjärnorna dyker upp en efter en.

Jag klättrar över staketet och ställer mig med händerna på staketet. Ska jag hoppa?

 - Ellinor!

Mitt huvud vänds snabbt åt höger där killarna kommer springandes. Tårarna strömmar nerför mina kinder och jag vänder mig så jag har magen mot staketet och ryggen mot vattnet.

 - What the hell are you doing?! utbrister Niall.

 - I destroy everything! skriker jag och börjar gråta mer.

Liam står bakom och ser ganska skyldig ut.  

 - Come here, säger Harry lugnt och försöker dra mig till andra sidan.

 - No! skriker jag och han ser på mig med sina allvarliga ögon.

 - Ellie, you don't want this, säger han allvarligt och lägger sin hand på min.

Jag säger inget och låter tårarna rinna. Harry tar tag i min arm och försöker dra upp mig. Jag drar försiktigt upp benet och kliver över till andra sidan. När jag står på bron igen kramar Harry mig. Han håller om mig hårt och jag gråter ut mot hans axel.

Vad skulle hänt om jag hade hoppat? Då hade jag definitivt inte stått här. Då hade jag nog legat i vattnet, död.

 - Don't ever do that again, viskar Harry och jag snyftar.

 - Promise.


Killarna följer mig till min lägenhet. Men bara Louis och Harry följer med upp. Så vi säger hejdå till resten och de hoppar in i deras bil.

När vi kommer till lägenheten sätter jag mig i soffan bredvid Louis. Han lägger armen om mig och jag lägger huvudet mot hans axel. Gillar jag Louis? Eller gillar jag Liam? Eller gillar jag båda?


När jag vaknar nästa dag skiner solen igenom mina persienner. Det är helt tyst i lägenheten. Inte ett ljud. Bara jag här. Harry och Louis åkte hem efter att jag somnat igår.

Det såg ut att vara varmt ute, så jag drog på mig ett par höga svarta jeansshorts och en vit tröja som jag stoppade under shortsen. Håret satte jag upp i en hög tofs och sminket blev naturligt. JAg gick ut till köket och fixade lite frukost. Då kom jag på att jag måste ringa Carlos från Sony Music. Jag plockar upp mobilen och slår in nummret som står på den  lilla lappen. Sedan ringer jag.

 - Carlos, hör jag hans mörka röst säga.

 - Hi, this is Ellinor Stanley!

 - Oh, hello Ellinor! So, do you have an answer? Do you want to sign?

 - Yes, säger jag och andas ut.

 - Great! You're going to be big! Can you come to the address on the patch like, now? frågar han.

 - Yeah! Sure!

 - Good! See you later!

Vi lägger på och jag skyndar mig med att sätta på mig mina svarta pumps. Sedan sätter jag på mig ett par Ray Ban's och tar mina nycklar i handen. Jag låser efter mig och ställer mig i hissen. När jag kommer ner till bilen sätter jag mig direkt och startar motorn.

På radion spelas We Are The World med den kända Michael Jackson. Han har varit min förebild ganska länge. Det är otroligt att han är död. Pappa gillade honom också. Han tyckte att Michael var cool. Han brukade alltid säga att jag skulle bli som honom en dag. Men det tror jag inte på.


När jag kommer fram till adressen stiger jag ur bilen och låser den efter att ha smällt igen dörren. Utanför kryllar det av paparazzis. En ser mig och alla går emot mig.

 - Are you the girlf that Carlos Morley are going to sign with?

 - Are you good at singing?!

 - What's your name?!

En vakt hjälper mig in och visar mig vägen till Carlos studio. Han sitter där och ler emot mig.

 - There are the star!

Jag skrattar och han klappar på stolen bredvid hans. Han hämtar en gitarr och jag tar den i mitt knä.

 - So... You can play piano and guitar? frågar han medan jag stämmer gitarren snabbt.

 - And some drums, säger jag med ett leende.

 - Nice.

Jag börjar spela Photograph med Nickelback. När jag börjar sjunga ler Carlos och stänger ögonen. Han njuter av varje sekund och det får mig att le. När jag spelat klart låter jag gitarren ligga i mitt knä medan jag ser på Carlos som knappt får fram ett ord.

 - That's awesome! You're already a star! Playing piano, guitar and drums, sounds like an angel and have a nice charisma! Awesome!! utbrister han och jag skrattar.

 

Efter några timmar sitter vi på hans kontor med massa papper framför oss. Jag börjar undra om jag verkligen vill göra det här. Räcker det inte med att jag spelar på några olika ställen? Jag behöver ju inte vara känd. Jag har ju klarat mig såhär länge och jag saknar ju inte direkt kändisskapet.

 - Are you sure about this? frågar Carlos försiktigt och allvarligt.

 - Ehm...

----------------------------------------------------------------------------------


Kommentera!

Kommer Ellinor skriva på eller inte? Det får ni se i nästa KAPITEL!

Kommentera nu!!

 
 
Ingen bild

K

21 maj 2012 16:38

Jättebra :D

 
Ingen bild

Jessica

21 maj 2012 18:18

Grymt!! Mer snälla!! :)

 
Ingen bild

JoJo

29 maj 2012 13:31

Awesome!<3 Hon MÅSTE skriva på!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards