onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

Kapitel 4

Av Wilma - 18 maj 2012 23:45

När vi kommer fram till stranden så kliver alla ur bilen. Jag tar min strandväska på axeln och går efter killarna mot stranden.

Louis ser mig gå bakom så han väntar in mig. Jag ler mot honom och vi fortsätter gå.

 - So... Do you have any sisters or brothers? frågar han och jag skakar på huvudet.

 - No, do you?

 - Four step-sisters. Charlotte, Félicité and twins Daisy and Phoebe, säger han.

 - Oh, nice, ler jag och han nickar.

 - Yeah, they're really... special. But I love them, ler han.

 - You should be happy, ler jag.

 - I am. I can't think about a life without them.

Jag ler mot honom igen och vi slår oss ner på varsin solstol. Alla killar - förutom Zayn - springer ner till vattnet. Zayn ligger där och bara kollar på dom. Jag lägger mig ner på solstolen och låter solen steka på min hud. Det bränner i mitt ansikte och jag riktigt njuter.

Jag plockar upp min mobil och headset och slår på Turn To You med Justin Bieber. Medan jag ligger där och njuter hör jag killarna komma tillbaka. De snackar nästan hela tiden och verkar ha riktigt kul. Men jag lyssnar inte på vad de säger. Allt jag hör är deras röster.

 - Ellie!

Jag drar ut mina snäckor och sätter mig upp.

 - What? säger jag och ser på dom.

 - Do you want anything? Something to drink or something? frågar Zayn.

 - Uhm... No thanks.

 - Are you sure? It's not good to be in the sun and not drinking water, säger Liam.

 - I promise, I'm fine, ler jag.

 - I'll buuy you some water anyway, säger Louis och reser på sig.

 - Do I have a choice? frågar jag med en suck och alla skrattar.

 - No, ler Niall.

Jag skrattar och ser Louis och Zayn gå iväg mot kiosken.

 - Someone who want's to swim with me? frågar Niall.

 - I can follow, ler jag och reser på mig.

När vi går mot vattnet puttar han till mig så jag vinglar till. Jag skrattar och knuffar till honom också. Han springer efter mig så jag springer ner i vattnet. Det skvätter överallt och han tar tag i mig bakifrån. Han snurrar runt mig några varv och slänger sedan ner mig i vattnet.

När jag kommer till ytan står han och skrattar. Jag lotsas vara ledsen och går upp mot stranden.

 - Hey, where are you going?! ropar Niall bakom mig.

 - Think about what you're doing, mumlar jag och lotsas vara sårad.

 - I'm sorry!

Jag kan inte hålla mig längre utan slänger mig i sanden och börjar skratta. Liam och Harry börjar skratta från sina solstolar och Niall kommer springande mot mig.

 - NO!! skriker jag och reser mig upp.

Jag börjar springa iväg och jag hör Niall bakom mig. Snart snubblar jag och ramlar ner i den varma sanden. JAg vänder på mig och känner Niall plocka upp mig. Med ett skrik tar jag ett hårt grepp om hans nacke och han springer mot vattnet.

 - Help me!! Liam!! Harry!! skriker jag och Niall kommer ner i vattnet.

Niall går ut så han har vatten till midjan och släpper mig. När jag landar i vattnet slår jag i ryggen, tillräckligt hårt för att tappa andan. Jag drar automatiskt in vatten och jag känner någon dra upp mig.

Jag börjar hosta och någon bär upp mig. Snart ligger jag i min solstol och jag öppnar ögonen. Över mig står två oroliga killar vid namn Liam och Harry. Bakom dom står Niall och ser ångerfullt mot mig.

 - Are you okey? frågar Liam oroligt.

 - Yes, I'm fine, säger jag och sätter mig upp.

Jag reser på mig och går fram till Niall. Han ser ledset på mig och jag drar in honom i en varm kram. Först kramar han inte tillbaka, men efter ett tag lägger han armarna om min rygg.

 - I'm so sorry, Ellie, viskar han.

 - I'm okey, right? I'm alive, ler jag.

 - I shouldn't have done it, I'm soo sorry! säger han och jag ser honom i ögonen.

 - Stop it, Niall.

Jag kramar honom igen och tar hans hand för att dra honom till solstolarna.

Snart kommer Louis och Zayn tillbaka med händerna fulla med glas med olika innehåll, som Fanta, Cola, Sprite, Vatten och... ja, något mer. De ställer ner glasen på avlastningsbordet och slår sig ner igen.

Vi stannar på stranden i några timmar, men sedan går alla hem till mig som bor närmast.

 - I'm just going to change clothes, so, you can just... Put on the TV or the laptop or... yeah, whatever, säger jag och går till mitt sovrum.


Liam


 - So, Louis, are you into her? frågar Zayn och petar till honom i sidan.

Mina öron öppnas mer och jag lyssnar noga på deras lilla samtal.

 - Well, she's hot and kind. But she isn't into me, säger han och Zayn ser på honom.

 - She is, I promise. I can see it on her. The way she smile to you, ler han.

 - Are you serious? frågar Louis och hans ögon glittrar till.

Såklart. Hon gillar Louis, han gillar henne. De kommer bli det perfekta paret och sedan kommer jag vara forever alone. Ingen tjej lägger märke till mig. Alla leenden hon gett mig, alla vibbar, var inte som jag trott. Hon gillar Louis. Inte mig. Jag kommer inte få henne. Louis kommer få henne.


Harry


När Zayn och Louis börjar prata om Ellinor ser jag hur Liam sjunker ihop. Speciellt när Zayn säger att han sett hur Ellie kollat på honom. Men jag tror ärligt att Ellinor gillar Liam. Hon ler mot honom nästan hela tiden. Man kan se på långt håll att hon gillar honom. Men Liam är själv för blind för att se det.

Mina tankar avbryts av att Ellinor kommer tillbaka. Klädd i ett par svarta mjukisar, ett svart linne och en lila kofta som är uppknäppt. Jag ser hur Liam skiner upp, men Louis hinner ta första ordet.

 - Beautiful as always, ler han och hon rodnar.

Fan Louis...

-----------------------------------------------------------------------------------


Kommentera!

Vem kommer hon välja? Kan ni gissa? ;)

 

 
 
SiRl

SiRl

19 maj 2012 19:30

Grymt bra som alltid! Och jag hoppas på Liam..^^

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

29 maj 2012 13:13

Asbraaa!<3 Louis är min favvo, men nu tycker ja att Liam borde få henne!<3 Liam brukar endå nästan aldrig få nån...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards