onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

Kapitel 3

Av Wilma - 18 maj 2012 14:33

 - So, miss Stanely, you seem to be okey. You may be a little bit dizzy these first day, but it's nothing to worry about, säger en doktor vid namn Lasey (uttalas Laisy).

 - When can I start singing again? frågar jag sakta och hon ler.

 - Soon. When the dizziness are gone, ler hon och jag nickar.

 - That's good.

 - Yeah, so, I guess you're free to go now.

 - Thanks for everything! ler jag och kramar henne innan jag går ut ifrån rummet.

Där sitter killarna och ler  mot mig när jag kommer ut.

Även om jag inte känner dom så känns det som att jag har gjort det i en evighet. De ger mig en kram innan vi går till parkeringen. Bredvid killarnas bil står min pärla. Med ett stort leende kramar jag Harry som står bredvid.

 - Thank you so much! säger jag och han ler stort.

 - You're welcome.


Louis


När Ellinor kramar Harry känner jag ett sting inom mig. Ett sting av avundsjuka. Men vafan? Jag har inte ens känt henne i en dag! Jag kan inte vara avundsjuk för att hon kramar min kompis! Man kan knappt känna att jag och hon är kompisar. Jag vet inget om henne. Förutom att hon heter Ellinor Stanley och sjunger som en gudinna.

 - Well, I guess I gotta go now... But thanks for everything! ler hon och kramar oss alla, en efter en.

 - What did your parents say when you got in to the hospital? frågar Niall och hon stelnar till efter att ha kramat honom.

 - They don't know... säger hon tyst och kramar mig.

 - You have to tell them, säger jag.

 - They're dead, mumlar hon och jag ser sorgset på henne.

 - I'm sorry, I didn't...

 - You didn't know, I got it.


Liam


Måste hon prata så mycket med Louis? Kan hon inte prata med mig.

 - You didn't know, I got it, säger hon och går emot mig. 

 - Bye, call me, ler jag och kramar henne hårt.

 - Yeah, I totaly will, ler hon och kramar mig tillbaka.

Kanske gillar hon mig också? Jag hoppas det. Men jag vågar inte tro för mycket. Då blir jag bara deppig om hon gillar Louis, Zayn, Niall eller Harry, som alla andra gör. Det känns som att jag aldrig får den uppmärksamheten som de andra får. Som att alla glömmer bort mig. Men nu kanske jag har en chans? Och om jag har det, ska jag inte sumpa den...

Ellinor är något extra. Hon är något speciellt. Hennes blonda, långa hår och isblåa ögon. Så vacker...

Men Liam! Sluta! Du har bara känt henne i några timmar! Du kan inte vara kär i henne. Du får inte vara kär i henne! Det är omöjligt... Man blir aldrig kär i någon på några timmar. Jag har aldrig trott på kärlek vid första ögonkastet... Men kanske börjar jag tro nu?


Ellinor


Jag sätter mig i min bil och stänger dörren. Som tur är så har den inga skador. Harry var ju och fixade det på en verkstad och tvättade den.

 - Bye guys! säger jag genom det öppna fönstret.

 - Bye Ellie! ler de samtidigt och jag skrattar.

 - A new nickname, nice, flinar jag och de skrattar.

Jag möter Liams blick och känner fjärilar i magen. Hans ljusbruna ögon möter mina och han ler stort. Jag ler svagt tillbaka innan jag kör iväg. Jag stänger fönstret och slår på radion. Då spelas Never Gonna Be Alone med Nickelback. Den där konstiga, jobbiga känslan kommer smygandes. Känslan av saknad.

Men hur kan jag sakna dom redan? 1. Vi träffades för någar sekunder sedan 2. Vi känner inte ens varandra! Vi träffades för några timmar sedan liksom! Vafan är det för fel på mig?


När jag parkerar utanför höghuset går jag direkt till hissarna. Jag trycker på siffran fem och låten som spelades i bilen spelas upp i mitt huvud. Snart stannar hissen och jag går mot min dörr. Jag låser upp och går in. När jag tagit av mig skorna och jackan låser jag igen och går till badrummet. Klockan är nästan tolv, så jag gör mig i ordning för kvällen. Mitt hår borstar jag bara och sedan tar jag bort sminket. Efter en stund ligger jag med ett par hotpants, en sovbh och ett linne under täcket i min säng med datorn i knät.

Plötsligt plingar mig mobil. Det står bara ett nummet.

Nice to meet you today! Wanna do something tomorrow? XxHarry

 

Jag ler stort och knappar in ett svar.

You 2! Of course I want that! Time and place XxEllie

 

Jag loggar in på Facebook och kollar lite innan jag går in på Twitter. Fem nya följare. Louis, Liam, Niall, Harry och Zayn såklart! Jag följer dom tillbaka och får ett SMS.

We can catch you up at 12am and then vi can go to the beach? If it's so, give us your address! XxHarry

 

Awesome! BoulevardStreet house B12 XxEllie

 

C' ya! XxHarry

 

Jag lägger ner mobilen och datorn och kryper ner under täcket. Min blick fastnar på alla stjärnor på himlen. Med ett leende somnar jag och drömmer om morgondagen...


När jag vaknar på morgonen är klockan tio. Så jag går upp, duschar, äter frukost och går till garderoben för att fixa kläder. Det blir en knallrosa bikini, ett par jeansshorts och en vit virkad tröja. Sedan tar jag på mig ett par knallrosa flipflops. Jag borstar håret och sätter upp det i en bulle på huvudet. Sedan sket jag i sminket. Vi ska ändå bada så!

Plötsligt knackar det på dörren och jag ser på klockan. Prick tolv.

Utanför dörren står Louis och Niall.

 - I promise that you stood outside here and waited for the clock to be twelve, flinar jag och låser dörren.

 - Oh, shit, you got us, skojar Louis och kramar mig.

Jag kramar honom tillbaka med ett leende för att sedan krama Niall också. Vi ställer oss i hissen och åker ner. De snackar om något helt ointressant och när vi kommer till deras bil står alla killar utanför och väntar. Liam skiner upp i ett leende när jag kommer och jag ler tillbaka. Jag kramar alla och hoppar in i baksätet bredvid Zayn och Liam. Louis och Harry sitter fram medan Niall får sitta i ett extrasäte längst bak.

 - Beach, here we come!! skriker Louis och alla börjar asgarva.

Det var verkligen länge sedan jag skrattade såhär mycket. Ända sedan mina föräldrar gick bort har jag stängt in mig själv i ett skal. Är väldigt försiktigt med vänskap och kärlek. Det var alltid mamma som hjälpte mig välja rätt väg, men nu när hon inte är här får jag chansa själv vilken väg jag ska välja. Därför är jag väldigt försiktig av mig. Men killarna fick mig att känna mig säker.

-------------------------------------------------------------------------------------------


KOMMENTERA!

Vet att uppdateringen suger just nu, men jag fick i alla fall ut ett kapitel nu OCH har bestämt vem/vilka av killarna det ska handla om ;) Inte så svårt att gissa kanske...

 
 
Ingen bild

Jessica

18 maj 2012 23:58

Skit bra!! Längtar till nästa! ;) <3

 
Sammy

Sammy

19 maj 2012 15:10

Hej!
Jag undrar om vi skulle kunna göra ett länkbyte?
Jag länkar såklart din blogg direkt! :)

Kram!

http://justloveoned.bloggplatsen.se

Wilma

19 maj 2012 17:35

Såklart! Länkar dig direkt! ;)
Kram!

 
SiRl

SiRl

19 maj 2012 15:32

Grymt bra som alltid! :)

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

29 maj 2012 16:32

Kommenterade inte ja den här? Iaf så har ja inte kommenterat för att datorn har varit crazy... Men kapitlet var jättebra!<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards