onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Kapitel 35

Av Wilma - 2 april 2012 11:49

Jag satt helt still. Han la på. Han klickade mig. Han stöttar mig inte. Sakta tar jag ner mobilen och lägger den på bordet.

 - What did he say? Frågar Niall oroligt.

 - He is glad that we getting married... säger jag tyst.

 - And what about the cancer? Frågar han försiktigt.

 - Nothing.

 - What do you mean? Frågar han och tar min hand över bordet.

 - He didn't say anything. Viskar jag och känner tårarna i ögonen.

 - He maybe just need some time to think.

Jag nickar och snyftar för att sedan torka mig under ögonen. Niall kommer fram till mig och drar upp mig från stolen, in i hans famn. Han drar mig hårt intill sig och pussar min nacke.

 - He'll call you. Soon he's going to regret it. Viskar han.

Sedan betalar han för oss två och vi går ut. Vi ser Harry och Louis i någon karusell. De håller handen och Louis sprattlar med benen. Nedanför står Zayn och Liam och bara skrattar. Cilla syns inte till. Så vi går fram till killarna och de ler mot oss.

 - Where is Cilla? frågar jag och de ser på varandra.

 - She.. She walked away with Tina. säger Liam och jag stelnar till.

Snabbt ser jag mig omkring och ser någon dra Cilla runt ett hörn. Snabbt springer jag mot dom och ser Tina dra in henne i någon källare. Cilla möter min blick och jag försöker  läsa av den Hon menar något i stil med att jag ska gå, men aldrig i livet. Jag springer fram mot dom, puttar undan Tina och tar Cillas hand. Sedan springer vi därifrån, men hinner inte långt. Tina drar i Cillas tröja så hon ramlar ner på marken.

 - MEN VAFAN HÅLLER DU PÅ MED?! Skriker jag på henne.

Cilla slår i huvudet i marken och de börjar blöda från hennes huvud.

 - Du skulle ha tänkt på det här innan du sa ja. Säger Tina innan hon springer därifrån.

Jag börjar gråta och sätter mig bredvid Cilla som är helt blek i ansiktet. Hennes ögon rullar och hon skakar. Någon/några springer mot oss och Niall sätter sig direkt bredvid mig. Zayn sätter sig på andra sidan och börjar gråta smått han med. Dom gillar varandra, helt klart.

Tänk om hon försvinner? Tänk om hon inte kan vara med på mitt bröllop? Tänk om hon aldrig får se solljuset igen? Jag börjar storgråta och Niall drar in mig i hans famn.

 - Come here. Mumlar han och försöker dra mig bort ifrån Cilla.

 - NO! Skriker jag och försöker slita mig från hans grepp.

 - Tiffany, stop it. Viskar han och jag faller ihop på marken.

Det här är mitt fel. Jag gjorde det här mot Cilla. Jag kommer orsaka hennes död...

 - Niall... Gråter jag och han drar mig intill honom.

Jag hör hur Liam pratar i telefonen och hur de andra snyftar och viskar med varandra. Jag hör hur de viskar att hennes puls går ner. Kanske viskar dom bara för att inte jag ska höra. Men det gör jag. Alla andra ljud är bortkopplade. Allt som hörs är mina ojämna andetag, deras viskningar och alla snyftningar. Niall stryker handen längs min rygg och jag hör syrener. Sedan höga röster och snabba steg. Snabbt ser jag upp och ser ambulansen åka iväg.

 - NEJ! CILLA!! Skriker jag och springer efter.

 - Tiffany! Ropar de andra efter mig.

Allt går liksom i slowmotion. Mina andetag är snabba och jag snubblar nästan över mig själv. Men ambulansen är snabbare. Den åker längre och längre ifrån mig och snart försvinner den bakom ett hörn. Jag saktar in och bara står där. Tårarna rinner nerför mina ögon och jag snyftar högt.

 - Honey, she'll be alright. Säger Niall andfått och kramar mig hårt bakifrån.

Efter en stund sitter vi i bilen på väg till sjukhuset. Alla är tysta. Ibland hörs snyftningar. Zayn sitter bredvid mig och håller min hand. Jag skulle nog säga att han och jag är närmast Cilla. Dom har ju något på G och jag och hon är bästisar.

 - Hej, vad kan jag hälpa er med? ler kvinnan i "receptionen". 

 - Vilket rum ligger Cilla Nilsson (vet inte om jag skrivit hennes efternamn förut) i? frågar jag och snyftar.

 - Hon är inne på operation nu, i operationsal 5B. Men ni kan vänta i väntrummet utanför. Tredje våningen, sedan går ni till höger, ler hon och jag nickar.

Jag tar Nialls hand igen och drar med mig honom till hissen, såklart följer de andra efter. Zayn kommer fram till mig när vi väntar på hissen.

 - What did she say? frågar han oroligt.

 - She was about to do a surgery, svarar jag.

 - Was it bad? frågar han tyst och vi stiger in i hissen.

 - I don't know. She didn't tell me. But she's going to be fine, Zayn. I can't promise you,but if she's strong enough, she's going to be fine. And she is strong, right? säger jag och han ler lite.

 - Yeah, super strong, ler han och jag ler lite sorgset.

Vi stiger ut och går till höger. Över en dörr med en glasruta står det Väntrum, så vi går in där. Vi sätter oss i en soffa och väntar på... Något. En doktor kommer ut och ser ner i sina papper.

 - Annhöriga för Cilla Nilsson? säger han och jag nickar.

 - Det är vi, säger jag.

 - Vem är närmast släkting? frågar han.

 - Det är jag.

 - Okej, kom med här, säger han och jag nickar.

 - I'll be right back, säger jag till killarna och följer med doktorn.

Vi stannar utanför ett vad som ser ut som ett kontor och går in. Han sätter sig bakom ett skrivbord och jag sätter mig på andra sidan.

 - Jag är Emil och jag kommer ha hand om Cilla när hon är här. Hennes operation blev precis kvar, men hon har inte vaknat än. Vi fick ta ut några gruskorn ut såret på huvudet och sedan sy åtta stygn. Förhoppningsvis kommer hon vakna inom någon timme och får åka hem imorgon bitti, säger han och jag andas ut av lättnad.

 - Oh, tack Gud, viskar jag och lutar bak huvudet.

 - Du får skriva på några papper nu så får du gå in till henne sedan? säger han och jag nickar.

---------------------------------------------------------------------------------------


Kommentera!

Förlåt för dålig uppdatering!! Har haft mycket att göra de senaste dagarna och ja... Jag skriver så ofta jag kan helt enkelt!

 
 
SiRl

SiRl

5 april 2012 17:18

IHH!!! Den där Tina skrämmer mig...
Grymt bra kapitel!

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

5 april 2012 21:54

ÅÅÅÅÅHHH, så himla braaa! Men jag hatar Tina!

 
Ingen bild

Rim

6 april 2012 10:06

Jätte bra! Fortsätt så! :D

 
zeynab

zeynab

8 april 2012 23:06

Mer, skitbra :)! x

http://zeynabdallo.devote.se

 
Ingen bild

Carro

10 april 2012 11:24

Åhhh vad bra den e!!! MER:)

 
Alicia ;}

Alicia ;}

10 april 2012 21:34

Men hallÅ Vad hände med uppdateringen?

http://http:/1dforever.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards