onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Kapitel 32

Av Wilma - 27 mars 2012 20:47

 - Are you ready honey?! Ropar Niall och jag byter mitt örhänge.

 - Yeah, almost! Ropar jag tillbaka och ser på mig själv i spegeln.

Mitt bruna hår är lockat, jag har på mig en tight, ljusrosa kortklänning utan band och ett svart bälte under brösten. Sedan har jag ett par svarta klackar och sminket är ganska naturligt. Lite extra tät mascara, lite ljusare ögonskugga, lite mer läppglans, men inget puder eller något. Jag litar på att Niall tycker om mig mer utan smink.

 - Coming babe?

Jag kollar mot dörren och ser Niall stå där med ett leende.

 - Yeah, coming.

På väg mot dörren tar jag upp min Gucci väska med silverkedja och hänger den över högra axeln. Sedan tar jag Nialls vänstra hand och vi går mot hallen.

 - Bye everyone! Ropar vi samtidigt.

 - Bye! Have fun! Ropar de andra.

Vi går ut och eftersom ingen av oss har körkort så tar vi en promenad till en annan restaurang nära stranden. Solen är på väg ner och vi sitter vid ett bord på den lilla altanen. Det blåser inte så mycket, men lagom för att få mitt hår att flyga lätt bakåt. 

 - It's beautiful. Säger jag med en lyckligsuck.

 - Just as you. Ler han.

 - You know what I think about that. Säger jag och han ser allvarligt på mig.

 - And you know that I don't like it.

Jag fnissar lite och ser ut över horisonten.

 - Serious, Tiffany. You're beautiful. Whatever the fans are saying, you're beautiful just the way you are. You're absolutely perfect! Säger han och ser allvarligt på mig.

 - No, I'm not perfect. Nobody is perfect. Säger jag och han ler lite mystiskt.

 - You're perfect for me.

Vi får in maten och börjar äta. Vi pratar lite smått och jag skrattar åt hur mycket han äter. Efter maten går vi ner till stranden. Jag tar av mig mina skor och håller dom i min högra hand medan jag håller Nialls i min andra. Jag går närmast vattnet med huvudet mot Nialls axel. Vi säger inte så mycket. Det behövs inte.

 - Wait. Säger Niall och vi stannar upp. Don't look. fortsätter han och släpper min hand.

Jag vänder mig ifrån honom och ser ut över vattnet istället. Solen är precis på kanten över horisonten och några fåglar flyger precis över vattnet. Jag sluter ögonen och lyssnar på vågorna.

 - Okey, look.

Jag vänder mig om och ser Niall stå på knä bredvid något som är ritat i sanden. Sakta går jag närmre och läser. Det är ett hjärta, och i det står det Marry Me. Med ett leende vänder jag mig mot Niall som ser lite nervös ut.

 - Will you, Tiffany Lily Jones, do me the honor to marry me? Ler han och jag kastar mig i hans famn.

 - Yes! To the moon and back!

Han skrattar och sätter den vackraste ringen jag någonsin sätt på mitt finger. Den är i silver och är täckt av diamanter, men högst upp på toppen sitter en lite större diamant format i en oval cirkel typ. Niall kysser mig länge och jag lägger armarna om hans nacke medans han har dom om min midja. Sedan går vi hem. Eller "går" hem. JAg skuttar mer av lycka medans Niall bara skrattar åt mig. När vi går in i huset kommer de andra rusande. Cilla springer fram till mig och jag säger inget. Alla står tysta och bara stirrar på varandra. Efter en stund håller jag upp min hand och visar ringen. Alla skriker av glädje. Cilla kollar noga på ringen och kramar mig.

När alla gratulerat så återstår bara för mig att berätta för mamma och Lucas. Tänk om de inte gillar Niall? Tänk om de inte låter mig gifta mig med honom? Tänk om de förstör allting? Tänk om

 - Vad är det? Frågar Cilla och ser på mig.

 - Tänk om mamma inte låter mig gifta mig? Säger jag tyst och oroligt.

 - Men det är ju ditt liv. Du får ju bestämma själv. Säger hon och jag nickar.

 - Jag vill bara inte bli hatad av min egen mamma. Suckar jag och vi går efter killarna till vardagsrummet.

Men först går jag till mitt sovrum och byter om till ett par mjukisar och ett linne. När jag tagit bort sminket går jag ner till de andra och slänger mig på soffan, plus alla som satt i den.

 - Oh, get of me your fat thing. Skojar Louis och puttar ner mig på golvet.

Jag vet att han bara skojade. Men ändå kan jag inte låta bli att tänka på hans ord. Tjock. Är jag tjock? Kanske borde jag äta mindre, motionera mer?

 - Ehm... I'm coming  soon. Mumlar jag och nästan springer upp till mitt rum.

Jag ställer mig  framför min spegel.

Your fat bitch!

Niall deserve more than you, your fat whore!

Alla meningar med ordet fat eller tjock spelas upp i min hjärna. Om och om igen. Tårarna stiger och jag slänger mig på sängen. Med ansiktet tryckt mot kudden låter jag tårarna rinna.


Niall


 - Did I say something wron? Säger Louis skuldmedvetet och oroligt.

 - No, you didn't. I promise. Säger jag säkert och han lägger huvudet i händerna.

Jag reser mig upp och går mot Tiffanys rum. Man kan höra henne snyfta utifrån rummet. Försiktigt öppnar jag dörren och kliver in.

 - Honey... Säger jag när jag ser henne ligga i sängen med ansiktet tryckt mot kudden.

 - I'm fat! Gråter hon och jag sätter mig snabbt bredvid henne.

 - No, you're not. Säger jag och klämmer mig ner bredvid henne i sängen.

 - Yes, I am! Wherever I go I hear people saying that I'm fat! Gråter hon och jag smeker hennes rygg.

 - And there's people saying that you're not.

 - I just have to realize that I am fat. Now I'm going to stop eating and run everyday. Säger hon och jag stelnar till.

 - No. You have to eat, Tiffany! I'm gonna look after you! You have to eat! Seriously! Utbrister jag och reser mig upp.

När hon inte svarar lämnar jag rummet och går ner till de andra. Louis har fortfarande dåligt samvete så jag ber honom gå upp till henne.


Tiffany


Snart öppnas dörren igen och stängs snart därefter.

 - I'm so sorry, Tiffany. I didn't mean it. Säger Louis och sätter sig där Niall suttit.

 - I know. It's not your fault. Säger jag och torkar mina tårar.

 - I really mean it, Tiff. You're not fat, I promise. Säger han allvarligt och ser mig djupt i ögonen.

 - I know. I'm used to it.

 - Promise me to not do something stupid.

 - I'm a bad liar, Louis. I can't promise that...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentera!

Tack för alla kommentarer!!! ÄLSKAR ER!

 
 
Ingen bild

JoJo

29 mars 2012 17:54

Snälla hon får inte göra något dumt. Och lova att inte döda någon!

 
SiRl

SiRl

29 mars 2012 18:16

Whops... Drama.
Hon får göra hur mycket dumt hon vill, (Som den sjuka person jag är så tycker jag att det är helt okej...) .
Grymt bra som alltid :)

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

 
Felicia

Felicia

30 mars 2012 10:41

Nej nej nej, inte mer dumt från henne nu. Snälla låt henne få leva ett tag till (då är det okej att hon gör ngt pyttelitet dumt x))
Du är väldigt duktig :D

http://directiondream.bloggplatsen.se

 
zeynab

zeynab

30 mars 2012 19:32

Skitgrym, mer tack?!!?!?!?!? :D

http://zeynabdallo.devote.se

 
Ingen bild

Linn

30 mars 2012 21:27

Bra, fast jag tycker det är lite dåligt att dem redan är förlovade.. Tjejerna kom väl till London på sommarlovet? Och det är fortfarande sommarlov? Heheh, förlåt men det gick ganska snabbt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards