onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Kapitel 26

Av Wilma - 17 mars 2012 16:15

 - What the hell did you do to her?! Röt Liam högt och alla vände sig mot oss.

 - Berättade du? Frågade Tina mig och jag skakade på huvudet.

 - Nej. Svarade jag kort.

 - Ha, du är ett missfoster, en bitch, en hora och framförallt en lögnare. Jag fattar inte hur Niall kan hålla sig kvar vid dig så här länge. Flinade hon och gick mot mig.

 - Don't you dare to touch her. Väste Niall och ställde sig framför mig.

 - No, Niall. Back of. Sa jag tyst och han vände sig mot mig.

 - No, I'm not going to. Sa han allvarligt och jag tog hans hand.

 - I'm really grateful for everything you do to me. But she's gonna hurt you if you don't back of. Sa jag med tårar i ögonen.

 - Then let her! Everything to keep you safe. Sa han och vände sig mot Tina.

 - Bra pojkvän du har. Skyddar dig genom allt. Låter ingen komma nära dig. Men du er inget tillbaka. Du bara tar emot och ber om lite till. Varför gör du inget tillbaka? Juste, du är ju inte så smart. Du är ju så fattig på kärlek så du har inget att ge. Han förtjänar bättre än dig, det gör vi alla. Sa Tina och Niall såg försiktigt på mig.

 - Sluta Tina! Seriöst, du fattar inte hu jävla fel du har! Vi älskar Tiffany för att hon är sig själv och ingen annan! Hon är den bästa vännen som finns! Utbrast Cilla och ställde sig bredvid  mig och tog min vänstra hand.

Niall kramade mig hårt och tog sedan min högra hand. De andra ställde sig på sidan och Tina stod där, helt "oskyldig".

 - Är det så? Eller ljuger ni bara? Egentligen gillar ingen här inne henne. Jag menar, ingen gillar dig heller Cilla. De är bara med dig för att du har det där blonda håret och den "fina" kroppen. Tror du verkligen att någon gillar dig? Flinade Tina och jag fick nog.

JAg gick fram till henne och ställde mig nära henne. Så nära att jag kunde känna hennes andetag i mitt ansikte.

 - Ge dig. Du kommer aldrig vinna det här. Du kommer inte få någon på fall. Du bara sårar hela tiden. Det är ditt liv. Att såra folk. Det är allt du gör. Sårar. Hur fan känns det? Det borde kännas så jävla hemskt. Viskade jag och slog henne sedan i ansiktet.

Med raska steg gick jag ut ur huset och fortsatte gå längs gatan.

 - Tiffany! Ropade Zayn bakom mig.

 - What?! Röt jag och suckade.

Det var inte meningen att ta ut ilskan på någon annan än Tina. De andra hade ju inte gjort något. Det är Tina. Jävla Tina. Förstör för allt och alla.

 - I'm sorry. Suckade jag och stannade för att sedan vända mig om.

 - It's okey. What did she say in there? Frågade han försiktigt och stannade en meter ifrån mig.

 - She called me a freak, a bitch, whore and a liar. And then she talked shit about Cilla. She said that nobody really like me. That everyone just pretend. Sa jag och han såg allvarligt på mig.

 - Do you believe it? Frågade han försiktigt men allvarligt.

 - What?

 - Everything that she called you and that noboy like you? Sa han och jag ryckte på axlarna.

 - The first thing is hard to not believe. I mean, I've heard it more than once and I actually start to believe that I'm a freak, ugly, bitch, whore and all of those things. But the second thing is just stupid. Sa jag och han drog in mig i en kram.

 - Nothing that she said is true.  She just want you to fall so she can take Niall away from you. Viskade han och jag nickade sakta.

Vi gick tillbaka till de andra, men dörren öppnades när vi stod på gården. Tina kom utspringades och stannade framför mig.

 - Din jävla bitch! Du förstör allt! Skrek hon och slog mig hårt i magen.

Jag föll ner på marken och Zayn grep tag i henne.

 - What the hell?! Röt han och putade ut henne från gården.

Niall rusade ut från huset och satte sig vid mig. Han grät.

 - Are you okey? Frågade han oroligt.

Jag öppnade munnen för att svara, men det kom inga ord ur munnen. Fuck my life.. Tänkte jag och tog upp en sten från marken. Jag drog den vassa sidan på min arm och gjorde djupa sår.

 - No, Tiffany! Stop it! Utbrast Niall och försökte ta stenen ifrån mig med blodet vara forsade nerför mina armar.

 - I love you... Viskade jag och slöt ögonen.

Innan jag försvann från jorden kom Nialls ansikte upp. Han log, skrattade och han blåa ögon glänste. Jag kommer aldrig glömma dig... Tänkte jag och försvann sedan från jorden, tror jag i alla fall...

Niall

 - Zayn! Call an ambulance! Skrek jag förtvivlat och lindade min tröja runt Tiffanys blödande arm.

Jag hörde hur han pratade med någon i telefonen och alla kom utspringandes mot oss. Ambulansen kom och jag och Cilla fick åka med, mest för att de skulle prata svenska och jag kan liksom inte svenska... De andra tog en taxi.


Cilla


 - Vad har hänt? Frågade killen i ambulansen.

 - Jag vet inte. Sa jag och han såg på mig.

 - Har hon haft tvångstankar? Frågade han och jag nickade.

 - Något sånt, ja.

Han gav Tiffany dropp och sedan satte han på ett badage mest för att stoppa blödningen. Sedan satt vi där. Jag såg på Niall. Han hade tårar i ögonen och satt med blicken fäst på Tiffany. Brydde sig inte om något annat, bara henne. Plötsligt drog Tiffany in ett djupt andetag och öppnade ögonen. Niall såg överraskat på henne och killen, som tydligen hette Markus, lugnade ner henne.

 - Ta det lugnt. Du är i ambulansen påväg till sjukhuset. sa han och hon såg på Niall.

Han höll hennes hand hårt ända tills de skjutsade iväg henne till ett typ... undersökningsrum. Vi satte oss i väntrummet och Niall försvann direkt i sin egna bubbla. Han satt med armbågarna mot knäna och hade pannan lutad mot händerna. Hans ögon var stängda, tror jag. Jag såg dom liksom inte så bra. Jag la min hand på hans rygg och han vände huvudet mot mig, fortfarande lutad mot händerna.

 - How can you be so calm? Frågade han hest.

 - I'm not. Sa jag och log lite sorgset. Inside of me I am crying. The pain I feel right now is eating me, inside out. But I've gone through this a lot of times, so I've like learned to not show it. Right now I wanna cry. I want to cry so badly, but I'm fighting through it. Sa jag och han såg sorgset på mig.

 - I wish I was as strong as you. Sa han tyst och suckade.

 - You are. Sa jag och han såg förvånat på mig.

 - Do you even see me? I'm crying my heart out, even if I know she's gonna be fine!

 - I know. But the strenght come from the heart. The tears are just feelings that have become to strong. Tears are just concern(oro). Sa jag och han log lite.

 - Guys! How is she?!

Vi vände oss mot dörren till avdelningen där de andra stod. Inte Tina såklart.

 - She was awake for a while in the ambulance, but right now I don't know. Sa jag och de slog sig ner bredvid mig och Niall.

Plötsligt öppnades en dörr och vi såg åt höger. En äldre man steg ut ur Tiffanys rum och sprang iväg mot ett rum längre bort. Plötsligt körde de ut en brits med Tiffany på... Livlös...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentera!!

Yaay! Just nu älskar jag att skriva och fortsätter kanske med nästa kapitel nu :)

 
 
Ingen bild

zeynab

18 mars 2012 00:36

Älskar snälla fortsätt!!! :)

 
SiRl

SiRl

18 mars 2012 10:20

Herregud vad är det med dig kvinna????? Släpp en bok, vänta tills du ligger på din dödsbädd och VOILA! Nobelpristagare! ;)

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tanja

18 mars 2012 10:59

meeeer!! asså älskar din novell!!!!!!!!

 
Alicia

Alicia

18 mars 2012 11:05

Hej! Guud, jag ÄLSKAR hela novellen och du får inte sluta!!! Snälla skriv mycket mer! Jag har suttit och lästa alla 25 kapitelena på 3 timmar och det är helt fantastiskt vad bra du skirver! Du borde skriva en bok eller nått sånr!!!! <3 <3 <3 <3 <3 Men innan du gör det, skriv klart novellen först! Och gör den lång! Älskar dig bara för att den är så himla bra! Ha en bra dag sötnos! Kram <3<3<<3<3<3<3<3<3

http://www.johansdotter.bloggplatsen.se

 
StinaThaMuppet

StinaThaMuppet

18 mars 2012 11:15

Asså du kan inte sluta så, det går inte! Nu får du fortsätta på en gång! SNÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLA?! :O
Jätte bra, och jag LÄNGTAR TILL NÄSTA! Kom igen nu muppet, skriv så fingrarna glöder! x) <3

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

 
Alicia

Alicia

18 mars 2012 12:44

Ja, snälla forstätt och SKYNDA! <3

http://www.johansdotter.bloggplatsen.se

 
alexandra

alexandra

18 mars 2012 13:48

hon får inte dö! alla noveller slutar ju med att tjejen dör och killen går och tar självmord! Hon måste leva, hon åker med dom till London och lever lyckliga i alla sina dagar :D

http://www.theonedirectionnovells.blogg.se

 
Felicia

Felicia

18 mars 2012 14:19

Snälla, snälla, snälla skriv MER <3 måste veta hur detta går, snälla, snälla, snälla <3

http://directiondream.bloggplatsen.se

 
Michaela

Michaela

18 mars 2012 21:39

wow! älskar verkligen din novell! så himla bra! En av mina absoluta favoriter! Jag och min kompis skriver också en novell om 1D www.onednovell.webblogg.se Om du länkar våran novell skulle vi bli så himla glada :) De skulle verkligen betyda massor för din äger :D <3

http://www.onednovell.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards