onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Kapitel 23

Av Wilma - 16 mars 2012 21:37

Vi bestämde oss för att beställa pizza. Men tydligen hade pizzerian ingen utkörning, så vi sa att Louis och Zayn skulle åka och hämta den. Så de skrev ner vad vi skulle ha och åkte sedan. Jag låg i soffan fortfarande med Niall på min mage. Tina stod och surade i hörnet medans Harry, Liam och Cilla satt på en madrass och pratade. Niall såg på mig, rakt i ögonen och log.

 - I love you. Log han och jag log tillbaka.

 - I love you to.

Han kysste mig och jag besvarade den. Liam, Harry och Cilla aww:ade medans Tina försökte dölja en suck. Jag öppnade ögonen och såg Nialls leende. Jag fnissade lite innan jag satte mig upp. Han flyttade på sig och drog upp mig i sitt knä.

 - You just can't be without each other for a minute, right? Flinade Harry och jag log lite mot honom.

 - Isn't that clear enough for you? Flinade jag och Niall skrattade.

 - Oh, I just wanted to be on the sure side. Sa han coh då öppnades dörren.

 - DINNER IS SERVED! Ropade Louis och alla skrattade.

Jag reste mig upp och drog upp Niall. Vi gick hand i hand till köket där de ställt upp våra pizzor. Jag hade tagit en vanlig margherita eftersom jag inte kan äta kött. Jag bad en snabb bordsbön och sedan tog jag min tallrik till vardagsrummet där de andra satt.


 - So, what do you guys say? Horror movie? Frågade Tina och alla nickade.

 - Sure!

Jag och Zayn gick ut till köket för att fixa snacks medans de andra fixade i soffan och satte på filmen. När vi kom tillbaka satt alla i soffan. Niall satt i ena kanten med Tina bredvid sig Det fanns bara en plats kvar så Zayn satte sig ner och drog sedan ner mig i sitt knä. Varje gång det blev "läskigt" skrek Tina till och kröp närmre Niall. Jag såg att han var obekväm, men han vågade väl inte göra något. När hon efter ett tag kröp upp i hans famn fick jag nog. Jag reste på mig och gick till övervåningen. Sedan låste jag in mig på badrummet. Ilskan kokade i mig. Vad tänker hon med?! Vill hon få mig och Niall att bråka så hon kan få honom?! Seriöst! Jag trodde hon och jag var vänner. Bästa vänner i alla lägen. Men det var vi tydligen inte. Allt var tydligen bara ett skämt för henne.

 - Tiffany, can I come in? Sa Niall utanför och jag suckade.

Först då märkte jag att jag grät lite. Två tårar hade lämnat mina ögon och ögonen var fortfarande glansiga. Jag drog in ett djupt andetag innan jag låste upp och ställde mig framför spegeln vid handfatet  igen. Niall klev in genom dörren och låste igen. Han hade tårar i ögonen. Hans blick mötte min igenom spegeln.

 - I'm sorry... Viskade han och jag vände mig om.

 - Don't be. I'm not mad at you. Sa jag och kramade honom hårt.

Han kramade mig hårt tillbaka och jag vred mitt ansikte mot hans nacke. Jag drog fingrarna genom hans hår och såg honom sedan i ögonen.

 - I'm mad at Tina, not you. You haven't done anything wrong. You're just trying to be a good friend for her. Sa jag och han kysste mig.

 - She'll try to get us apart, but you've to remember that I love you. You're the only girl for me. I just like Tina as a friend, nothing more. You're the girl for me. Sa han och jag fick tårar i ögonen igen. No, no, I didn't wanna make you cry! Utbrast han och kramade mig.

 - It's okey. Fnissade jag. It's happytears. Log jag och han pustade ut.

 - Oh, that's good to hear.

Vi gick sedan tillbaka till de andra. De satt helt tysta. De hade också pausat filmen. Niall satte sig på sin plats och drog ner mig i hans knä. Det kändes konstigt att sitta bredvid Tina, men jag antar att jag måste vänja mig. Jag menar, det andra vill ju vara med alla samtidigt, och om jag ska undvika dom för att Tina är med så kommer vår vänskap aldrig hålla.

Jag kröp närmre Niall och han höll armarna om min mage. Han kysste min nacke och jag slöt ögonen. Jag koncentrerade mig inte alls på filmen. Jag kunde inte. Allt jag tänkte på var att allt var som vanligt igen, nästan. Men jag hade Niall. Han var min igen. Det var allt som behövdes...


Niall


Efter en stund slappnade Tiffany av och hon började andas tyngre. Jag såg på hennes ansikte och hennes ögon var slutna. Vi alla var trötta, så vi bestämde oss för att sova. Jag tog av Tiffany hennes byxor och bäddade om henne. Sedan drog jag av mig tröjan och la mig under täcket med henne. Tina låg på madrassen bredvid oss och de andra låg på extrasängar. Jag somnade ganska snabbt med Tiffany i mina armar.

 

Tiffany


Jag vaknade mitt i natten av att jag var törstig så jag klev försiktigt ur Nialls famn och smög ut till köket. När jag druckit ett glas så skulle jag precis gå tillbaka när jag såg Tina stå bakom mig.

 - Shit. Sa jag och hoppade till.

 - Du ska lämna Niall ifred. Han och jag var praktiskt taget ihop innan vi åkte hit. Han gillar dig inte ens. Väste hon tyst.

 - Du, jag vet att du gillar honom. Men han valde mig. Du måste leva med det. Han valde mig, inte dig!

 - Jävla bitch. Väste hon och slog till mig på kinden.

 - Vafan?! Utbrast jag och suckade. Jag tänker fan heller stanna här med dig. Jag drar. Fortsatte jag och gick till vardagsrummet.

Snabbt packade jag ihop mina saker och hängde väskan över axeln. Sedan gick jag till hallen för att ta på mig skorna.

 - Niall gillar dig inte ens! Han lotsas bara. När du inte är med så är det han och jag. Han vågar bara inte göra slut med dig. Jag antar att han sa att du var hans One And Only Girl förut när du gick till badrummet. Men vet du, så sa han till mig med. Sa Tina och jag ställde mig upp.

Jag såg på henne och när jag skulle ta ett steg mot henne slog hon mig på kinden igen och sa:

 - Rör mig inte ditt missfoster.

Minnena kom tillbaka. Från skolan. Från den värsta perioden i mitt liv. Alla sa att jag var ett missfoster. Att jag var född av självaste djävulen. Att jag var en unge med ADHD. Att jag var störd. Att jag var en bitch. Alla ord spelades om och om igen.

 - Jag trodde du var min vän... Viskade jag innan jag vände mig om och gick.


När jag kom till mitt hus så smög jag till mitt rum och la väskan på golvet vid sängen. Sedan böt jag om snabbt och la mig i sängen. Plötsligt öppnades min dörr och Lucas kom in.

 - Vad gör du hemma? Frågade han och satte sig på sängkanten.

 - Det hände en sak...

 - Var det Niall?

 - Nej. Tina. Hon säger att jag ska lämna Niall och att hon och han har något på gång. Hon typ slog mig två gånger och sa att jag var ett... Missfoster. Det sista ordet viskade jag.

Lucas såg vansinnig ut. Seriöst, jag trodde han skulle explodera.

 - Den... Började han innan han rusade ut ur rummet.

_____________________________________________________


Tredje kapitlet för idag!! YAAY!! Haha

 

Kommentera på bara ;)

 
 
Ingen bild

Jasmin

17 mars 2012 10:09

F*n Vad spännande :D

 
StinaThaMuppet

StinaThaMuppet

17 mars 2012 10:25

Hihi, fortfarande jätte bra! :) Vet inte vad mer jag kan säga, så det får väl räcka. JÄTTEBRA! :) <3

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

21 mars 2012 08:50

Nej,men gud vad bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards