onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Kapitel 18

Av Wilma - 14 mars 2012 11:09

 - Tina?! But I would never do that! I love you Tiff, only you! Utbrast jag.

 - Promise? Grät hon och jag drog in henne i min famn.

 - I promise... Viskade jag.


Harry


Shit... Jag kan inte sluta tänka på henne. Hennes vackra hår, och gudomligt vackra ögon. Hennes fina kropp.. Fan asså. Bara sluta tänk på henne! Hon gillar dig inte! Inte på det sättet. Jag måste komma över henne, snabbt. Annars kommer allt det här att sluta i katastrof. Allt kommer bli kaos på grund av mig, om jag fortsätter såhär.

Hur sa jag klara mig utan att ha henne i mina armar? Hur ska jag överleva utan henne? Utan att veta att hon är min? Fast, så svårt kan det väl inte vara? Jag har klarat mig utan henne fram tills nu, och borde klara det längre... Right?

Asså Gud Harry, sluta tänka så mycket! Sluta tänk på henne! Men det går inte... Sluta!!

Jag skrattade till. Är det ens möjligt att bråka med sina egna tankar? Well, Harry, du är annorlunda.

Men den där tjejen är omöjlig att få ur mina tankar. Tjejen vid namn Tiffany Jones...


Cilla


Killarna hade ledigt idag, så vi bestämde att alla skulle gå över till oss och vi skulle ha någon slags... Lära-känna-varandra-kväll/dag. Eftersom Tiffany inte fick lämna lägenheten så hade vi inte så mycket att göra. Men vad gör man inte för sin bästa vän? Liksom, skulle kännas riktigt elakt om vi andra gick ut och lämnade Tiff ensam. Det var inte ens ett alternativ.

Men vi hade turen med oss. Hennes doktor ringde och sa att Tiffany skulle komma dit i morgon för att se hur det har gått och så. Efter det skulle allt bli som vanligt, om allt läkte som det skulle förstås.

Just nu satt jag, Harry, Zayn, Niall och Tiffany i soffan i "vår" lägenhet. Tina, Louis och Liam var på affären för att köpa lite snacks och grejor till tacos. Tiffay och Zayn fick äta något annat, eftersom båda var veggisar (vegetarianer). Det var ganska konstig stämning i rummet. Harry satt och kollade på Tiffany som om han inte visste att hon visste det. Men Harry var om fast. I sin egen bubbla som inte gick att spräcka. Tina satt bara tyst och såg sårad ut. Eller, hon var sårad. Hon gillar ju Harry fortfarande och jag tror att alla i rummet märker att Harry gillar Tiffany.

Oh boy... Det här kan inte sluta bra...


Niall


Harry satt och verkligen stirrade på Tiffany. Det märkte alla. Men jag kunde inte undgå att kolla på Tina. Hon satt ihop krupen i ena kanten av soffan med armarna om benen. Hennes vackra, blonda hår hängde ner för henne ansikte och... Nej Niall! Vad håller du på med. Du har tjej! Tiffany, inte Tina. Tiffany! Jag lovade att aldrig lämna henne. Jag lovade att bara hålla mig till henne. Jag kan inte ens tänka mig hur ledsen Tiffany skulle bli om jag gick över till Tina. Det skulle jag aldrig klara av. Men samtidigt är jag tveksam för vad jag känner för dom. Gillar jag Tina? Gillar jag Tiffany?

De andra kom in genom dörren och kände direkt av spänningen. Men den löstes snabbt upp. Alla började prata och skratta med eller åt varandra. Men under hela kvällen kunde jag inte sluta kolla på Tina då och då. Eller, då och då. Mest hela tiden. Hon kollade på mig också ibland. Hoppas bara inte Tiffany märkte något...


Tiffany


 - Kommer ni ihåg när Niall såg Nandos och han skrek "mat" över hela torget. Alla stirrade på oss och ja... Det hamnade i tidningen nästa dag med rubriken: Niall Horan Loves Food? Berättade Louis och alla skrattade.

Jag hade svårt att skratta. Dels för att det gjorde ont i bröstkorgen och delvis för att Niall under hela kvällen kollat på Tina. Tänk om han ljög igår? Han kanske gillar Tina? Han kanske gillar henne mer än mig.

Harry har kollat på mig också under hela kvällen. Det är obekvämt. Känslan av iakttagelse är verkligen obekväm. Den känslan gör mig stel.

Vad är det som händer här egentligen? Jag är ihop med Niall, men Harry gillar mig och har nyss dumpat Tina, Niall gillar Tina med lovade att aldrig lämna mig. Vilken röra... Jag tycker synd om de andra som blir påverkade av det här. Det här skulle ju vara en vanlig rolig kväll med vännerna, eller flick/pojkvännerna. Det kommer nog sluta i katastrof...


 - Godnatt tjejer! Log Louis och lämnade lägenheten med Liam efter sig.

Vi ropade godnatt och kramade sedan Niall, Harry och Zayn. Efter att Cilla kysst Zayn gick hon upp till sitt rum medans Zayn lämnade lägenheten.

 - Godnatt, Niall, log jag och kysste honom.

 - Godnatt, svarade han efter att ha besvarat min kyss svagt.

Han gick sedan fram till Tina och kramade henne hårt. Väldigt hårt. Jag svalde och kramade sedan Harry. Han viskade godnatt och lämnade lägenheten. Niall gick också efter att ha gett Tina ett leende, men utan att ha gett mig en ända blick...

_____________________________________________


FÖrlåt för kort!! Men just nu har jag ingen lust att skriva längre...

Kommentera på!!!

LOVE U GUYS!

 
 
Stina

Stina

14 mars 2012 12:52

Jätte jätte jätte bra! Och, inte för att det spelar någon roll, men jag tror att du har lagt upp den här delen tre gånger ;) <3

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards