onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Kapitel 17

Av Wilma - 9 mars 2012 19:38

Cilla


När jag vaknade kände jag hur Zayn fortfarande hade armen om mig. Försiktigt vände jag mig om och såg på hans vackra ansikte. Hans ögon var stängda, men man såg hur de fladdrade lite. Med ett leende smekte jag hans kind.

 - Hoppar du hoppar jag... viskade jag och fortsatte kolla på hans sovande ansikte.

 - Vi är olika, som eld och vatten. Därför passar vi ihop, som Jing och Jang... Viskade jag vidare och tog hans slappa hand.

 - What are you talking about? Viskade Zayn och öppnade ögonen.

Jag hoppade till. Överraskad över att han var vaken. Jag log lite och mötte hans vackra ögon som såg rakt igenom mig. Ibland tror jag att han kan läsa mina tankar, se mitt förflutna... Men det är ju omöjligt.

 - Nothing. Log jag och kysste honom.

 - Cilla, tell me. Log han och drog mig intill sig.

 - Just some things in Swedish.

 - Well, I got that one. But what does it mean? frågade han och jag fnissade.

 - The first thing, Hoppar du hoppar jag, means like... You jump, I jump. It sounds so weird in English, but it sounds better in Swedish. And the other thing, Vi är olika, som eld och vatten. Därför passar vi ihop, som Jing och Jang, means We're different, like fire and rain. That's why we fit together, like Jing and Jang. Förklarade jag och han log.

 - Say that first thing again, bad han och jag log lite.

 - Hoppar du hoppar jag.

 - Hoppar du hoppar jag, sa han sakta med en riktigt brytning.

Jag var tvungen att skratta lite. Det lät så gulligt när han sa det! Men han var riktigt duktig för att vara "amatör".

 - What? flinade han.

 - It sound sooo cute when you say it, log jag och kysste honom.

 - Naah, I don't know about that, log han och kysste mig tillbaka. Teach me some more Swedish.

 - What do you wanna learn?

 - Like... You're beautiful.

 - Aww, thanks, skojade jag och han skrattade. In Swedish that's litterally, Du är vacker. But I think the most of us say Du är gullig. Sa jag och han log.

 - Du är vacker. Sa han med brytning och jag log stort.

 - Du är sååå söt. Log jag och han såg konstigt på mig. That means You're sooo cute. Översatte jag och han skrattade.

 - Well, thanks.


Vi gick upp efter ett tag och satte oss vid bordet med de andra som var vakna, Tina och Louis. Tina skrattade åt något som Louis sa medans han försökte äta sin macka.

 - Goodmorgon! Sa Zayn och jag skrattade.

 - What?! Have you also turned into one of those Swedish people?! I thought we where friends! Utbrast Louis dramatiskt, men ironiskt.

 - Well, you can also learn. It's easy. Hoppar du hoppar jag.

Jag flinade åt det han sa. Under hela frukosten så pratade jag med Tina på svenska. Killarna gissade var vi pratade om, men det gick inte så bra.

 - OH! You're talking about a cat!! Utbrast Louis högt och vi såg på honom alla tre. What? Fortsatte han och alla började asgarva.

Seriöst, asgarva. Tina la sig på golvet och vek sig av skratt medans jag satt med huvudet mot bordet och skrattade högt. Zayn satt bara och klappade Louis på axeln medans han försökte hålla sig för skratt. Men det gick inte, så han brast ut i asgarv han med. Snart kom Liam ner och kliade sig i nacken.

 - Shut up. There's people that trying to sleep. Mumlade han och hällde upp juice i ett glas.

 - Well, try to tell those people that. Sa Louis och vi skrattade mera.

Asså, snacka om BÄST humor... NOT!

Efter frukosten så kom Harry ner. När Tina såg honom blev hon stel och spänningen låg tät omkring oss.

 - So... We guys are going to have a concert tonight and a interview in some hours. But do you like to come to the concert? Sa Louis.

 - We would looove to, but we can't just leave Tiffany here. That would be mean. Sa jag eftersom Tina inte svarade.

 - Oh, yeah, right... I forgot that. Sa Louis och såg skamset ner.

 - That's alright. Sa Tina.

 - But... what are you guys doing tomorrow then? Sa jag och de såg på varandra.

 - Ehm... First we have an photoshoot, then two interviews and then we have one concert. Svarade Liam.

 - Okey... Sa jag lite besviket.

Jag ville vara allihopa snart. Det känns som om killarna inte har tid att vara med oss längre. Visst, vi behöver inte vara varje dag. Men liksom, det känns som om de kommer bli större och större, och snart har dom ingen som helt tid för oss längre. Bara rena tanken gav mig mardrömmar. Om jag fick välja skulle jag vara med Zayn hela tiden. Bara ligga i hans famn. Känna hans närhet hela tiden. Det kommer aldrig hända, men man får väl ha drömmar?


Niall


Jag vaknade av att Tiffany kved bredvid mig. Snabbt öppnade jag ögonen och såg att hon hade slutna ögon och vred sig oroligt om, fram och tillbaka.

 - Hey, honey. Wake up. Sa jag och skakade henne försiktigt, men det hjälpte inte... Honey! Time to get up! Come on! Sa jag oroligt och slog henne löst på kinderna för att få henne att vakna.

Hon skrek till och satte sig spikrakt upp. Jag var tvungen att rygga tillbaka snabbt för att hon inte skulle slå till mig. Hon andades snabbt och tungt och hon var lite svettig. Hon började gråta, så jag drog in henne i min famn.

 - Shh... It was just a nightmare... Viskade jag och kände ur hennes hjärta slog fort.

 - Promise me to never leave me alone... Grät hon och jag såg henne i ögonen.

 - What?! Why wouold I ever do that?

 - I dreamed that you where.... Leaving me... You walked away with... With... Började hon men avslutade aldrig. Hon började gråta mer istället.

 - With who? Sa jag försiktigt och hon såg rakt på mig.

 - Tina...

_________________________________________________________


Kommentera på bara!!

Kom hem från Stockholm tidigare idag...

Igår var jag på genrepet för mellon och sedan gick vi på Ulrik Munthers signering... Så söt asså ;)

Vad tycker ni om novellen hittils?

Bra? Dålig? Mellan? Skitbra? Skitdålig? Inte värd att läsa?

Vill veta EXAKT vad ni tycker om novellen!!

 
 
Ingen bild

zeynab

11 mars 2012 20:28

Underbaaaar, mer drama och kärlek! :D

 
Stina

Stina

11 mars 2012 21:01

Jag tycker att den är skitbra! Min lilla muppet är en riktig författare! ;) <3

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mira

11 mars 2012 21:38

Du vet din andra blogg? Den som också heter lika dant fast finns på blogg.se? Gå in på den här adressen och läs: http://myonedirection.blogg.se/index.html

 
Ingen bild

Tanja

12 mars 2012 14:52

Novellen är bäst! Fortsätt! :)

 
Ingen bild

Rim

12 mars 2012 17:51

jätte bra! mer drama och kärlek! :) <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards