onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Kapitel 16

Av Wilma - 8 mars 2012 20:20

Tiffany


När filmen var slut så hade jag fortfarande riktigt ont i bröstkorgen. Det sved, stack och brände. Som om det var rena helvetet där nere... Jag mådde illa också, så jag bestämde mig för att bara ligga i sängen resten av dagen. Cilla hade blivit bättre, så de skulle på stan. Det gjorde mig inget. Jag kunde ju ändå inte hålla kvar dem här bara för att jag inte kunde gå ut och göra saker.

Jag la mig på sidan och kände hur något steg i halsen. Snabbt sprang jag till badrummet och spydde som vanligt. När jag spytt klar för det gången torkade jag munnen med papper och spolade. Sedan sköljde jag munnen och spottade ut  flera gånger i handfatet.

När jag kom tillbaka till mitt rum så försökte jag förgäves med att somna, vilket gick delvis, men såklart var någon jävel tvungen att sms:a... Men när jag såg namnet på skärmen kunde jag inget annat än att le.


Niall<3

Hello my love! How are you? Tina said that you felt worse? Should I come home and take care of you? XoXoo<3

 

Jag log lite. Han är väl för gullig! Skulle offra en dag i studion för att vara med lilla mig...


Tiffy<3

Hello dear! I'm pretty good... Or, I lied. Sorry! I feel terrible! My ribs hurts and I throw up all the time. It's like my own little hell... No, you really don't need to! I can take care of myself, you know. But thanks for caring!! XoXooo<3

 

Medans jag väntade på hans svar la jag mig på sidan igen med mobilen bredvid mig i sängen. Med slutna ögon såg jag Nialls vackra ansikte framför mig. Hans otroligt blåa, vackra ögon. Hans gudomliga leende och... Allt! Plötsligt plingade det i mobilen och jag läste messet.


Niall<3

Should I take you to a doctor? Maybe something is wrong. I can call a doctor if you want? XoXoo<3

 

Med ett litet leende började jag knappa in ett svar.


Tiffy<3

No, that's just needlessly. Maybe they are just about to grow together again and then everything will be like before!! But I need to sleep now... Text me when you're home again. XoXo<3

 

Niall<3

Okey... Text me if you change your mind! Oh, sorry if I disrupted you! Of course I do hun! XoXo<3

 

När han svarat en sista gång låste jag mobilen och la den på sängbordet. Sedan slöt jag än en gång ögonen för att sova. Den här gången gick det hela vägen.


Jag vaknade med ett ryck av att mobilen plingade till. Med kisande ögon låste jag upp mobilen och läste messet.

Niall<3

Home now! Can I come over?<3

 

Tiffy<3

If you want... I'm not that funny to be with, right now... But if you really, really want, you can come<3

 

Niall<3

Okey... I'll be there in one... two... three<3

 

Dörren öppnades och stängdes. Jag flinade. Snyggt jobbat! Snart hördes steg i trappan och Niall kom in till mitt rum. Han har på sig beiga Chinos, en grå t-shirt och en blå tjocktröja med vita snören.

 - Hey hun!! Log han och gick fram till mig.

 - Hi. Log jag hest och han flinade.

 - Tired? Frågade han och kysste mig.

 - Yeah. And wear(sliten). Sa jag och suckade lite.

 - Awwe, little baby! I'll take care of you.  Log han och la sig bredvid mig i sängen.

Han la armen om mig och jag kröp tätade in mot hans bröstkorg. Mitt bandage började skava mot mitt skinn och jag kved till. Med en snabb rörelse försökte jag räta till det, men det funkade inte.

 - What's wrong? Sa Niall oroligt.

 - My bandage is hurting. Klagade jag.

 - Wait, I can fix it. Sa han och satte sig upp.

Han drog försiktigt upp mitt linne och rätade till bandaget. Jag rös. Hans händer var riktigt kalla, rena motsatsen till min varma mage. Han märkte det och log lite. Efter att ha pussat min mage så drog han ner linnet igen och vi la oss till rätta.

Efter en stund drog Niall av sig sin tjocktröja och t-shirt. Jag log lite och kröp in mot hans bröstkorg, än en gång.

 - I really love you Niall. Viskade jag medans jag gjode små mönster med mitt pekfinger på hans bröst.

 - I really love you to, Tiffy. Viskade han och började fingra med mitt hår.

Innan jag somnade slog jag en blick på klockan. Den var halv sju, så antagligen hade tjejerna kommit hem, eller så sov de hos killarna inatt.

________________________________________________

Vad tycker ni?

Förlåt för otroligt kort, men kan inte skriva mer nu... Men ja, hoppas ni gillar det!!

Enjoy ;)

 
 
Ingen bild

Rim

10 mars 2012 15:34

JÄTTE BRA som vanligt! Ha det så kul i Stockholm som du har tjatat om i flera veckor! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards