onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Kapitel 15

Av Wilma - 6 mars 2012 19:09

Nästa dag    Tina

När jag vaknade plingade min mobil för säkert sextionde gången. Det var Harry. Trött tog jag upp mobilen och läste messet.

Tina, snälla förlåt mig! Jag ville inte såra dig! Men jag kan liksom inte kontrollera mina känslor... Jag vill bara vara din bästa vän som du kan lita på hela tiden. Den som alltid finns vid din sida. Snälla, förlåt mig!Xxx

Med en suck knappade jag in ett svar.

Harry... Jag är inte arg på dig. Liksom, man kan ju inte styra känslorna? Om jag inte är den rätta så kan ingen ändra på det. Jag vill jätte gärna vara din bästa vän! Men just nu behöver jag lite tid att "komma över dig". Hoppas du förstår... Du får inte tro att jag är arg på dig, för det är jag inte. Xxx

Jag låste mobilen och klev upp. Det såg ut att vara regnigt så jag drog på mig ett par gråa mjukisar och ett svart linne. Över det drog jag på mig en tjocktröja. Nere i köket satt Tiff och Niall. Tiffany hade på sig ett par mörkblåa mjukisbyxor, ett svart linne och en svart tjocktröja med ett One Direction tryck. Jag flinade.

 - Helloo lovebirds. Flinade jag och de fnissade.

 - Hello!

 - Vart fick du den där tröjan ifrån? Frågade jag henne på svenska och pekade på hennes tjocktröja.

 - Niall gav den till mig. Log hon.

 - Trevligt. Har han fler tror du? Sa jag och gick fram till kylskåpet.

 - Girls! I know you think I'm so hot that you can't stop talking about me, but please, speak english. Sa Niall ironiskt och vi skrattade.

 - If that's what you want, babe. Sa Tiff och kysste honom.

Jag log. De var sååå söta tillsammans! Men på något sätt gjorde det ont i mig att se dom tillsammans. Jag var avundsjuk på Tiffany. Inte för att hon hade Niall, utan för att hon hade en pojkvän som hon älskar, och som älskar henne. Att ha någon att kalla "min". Jag och Harry hade varit så. Men inte längre. Han har hittat en annan som han gillar mer än mig. Borde jag bli förvånad? Alla tjejer är bättre än mig. Jag tror inte att det finns en kille i världen som gillar mig. Visst, jag hoppas. Men jag tror inte. Det är faktiskt olika saker. Tro och hoppas alltså...

 - Tina! Hallååå??

Jag vaknade ur min tankekoma och skakade på huvudet.

 - Va?

 - Swedish, girls! Utbrast Niall och vi fnissade.

 - You'd just disappeared. Sa Tina och jag log lite.

 - Sorry. But I'm here now, right? Flinade jag och hon slog min löst på armen.

Efter fem minuter ungefär kom Cilla ner. Hon hade också på sig mjukisar - svarta - och ett rött linne, med en röd tjocktröja över. Det såg lite ut som om hon gick i sömnen. Hon såg också riktigt trött ut.

 - Wow, what happened to you? Flinade Niall henne och hon gav honom onda ögat.

 - Oh, shut up. Sa hon och satte sig ner.

Hon la huvudet i händerna och suckade högt.

 - Tjejer, jag har migrän. Muttrade hon och tog ett glas vatten.

 - Men varför gick du upp då? Då ska du ju ligga i sängen! Sa jag.

 - Du med, Tiff. Flinade hon och tog en tablett. Tiff lipade åt henne.  

 - Oh, jag vet! Vi kan ha en slappkväll, bara vi tre. Sa jag och de båda såg på mig.

Niall såg ganska fövrvirrad ut och vi skrattade åt honom, utom Cilla då som satt med pannan lutad mot bordskanten.

 - We thought that maybe we three - me, Cilla and Tiff - can have a movienight. Like... A girl night! Sa jag och han log lite.

 - Sure. Me and the boys need to work all day, and when we get home we'll go straight to bed. Sa han och jag log stort.

 - That's great! Log jag och alla nickade.

 - I need to go now, but... I'll see you guys tomorrow? Sa han och kramade mig.

 - Of course.

Han kramade Cilla löst och kysste sedan Tiff, för att sedan lämna lägenheten. Cilla la sig i soffan med Tiff medans jag plockade undan i köket. Jag hörde Tiff säga att hon mådde sämre idag. Hon hade riktigt ont i bröstkorgen och hon frös jätte mycket. Innan jag gick in till dem hämtade jag täcken, kuddar och filmer. Jag slängde täckena och kuddarna på dem och sedan valde vi film. Medans de tjaffsade om vilken det skulle bli poppade jag popcorn, ställde fram glas, tog fram två Cola flaskor ut kylen och hällde upp chips i en skål.

 - Tjejer, jag måste springa ner och köpa godis, kommer snart. Sa jag och drog på mig mina skor, en jacka och tog fram ett paraply.

 - Okey! ropade de tillbaka.

Jag tog hissen ner och sprang ut i regnet med paraplyet över huvudet. När jag kom in i affären tog jag ner det och gick direkt till godiset. När jag plockat en full påse betalade jag och gick tillbaka. Men när jag gick ut i regnet gick jag in i någon. Det var en kille med blont hår, ganska krulligt och gröna ögon. Han var ganska lång också och hade ett stort smile på läpparna.

 - Oh, I'm sorry. Sa jag snabbt och han log.

 - It's okey. Log han och jag fortsatte gå över gatan till trapphuset.

När jag kom till lägenheten slängde jag av mig skorna och hängde upp jackan.

 - Vilken film blev det? Ropade jag när jag stod i köket för att hälla upp godis i en skål.

 - Taken! Ropade de samtidigt och jag log lite.

Jag har aldrig sett den filmen, men det är ju jätte många som tycker den är bra, så jag överlever nog i alla fall.


Cilla


När Tina kom med godiset tryckte vi på play och Tina kröp ner i mitten av oss. Jag låg med huvudet på ena armstödet och Tiff på andra sidan, på samma sätt.

Jag har sett Taken flera gånger, men den är lika bra varje gång. Så spännande!! Seriöst, verkligen värd att se. Fast den här gången var jag inte så koncentrerad. Jag messade med Zayn samtidigt. De andra verkade inte märka det, så jag fortsatte.

So... What R U doing? XoxoDJMalik<3

 

Watching a movie with tha girls. And U? XoxooCilla<3

 

Haha! How is that even possible? Watch a movie and text at the same time? I'm working with a new single XoxooDJMalik<3

 

Everything is possible if you just believe ;) But I have to stop now... Say hi to the boys from me!! XoxooCilla<3

 

I will. Enjoy the movie! XoxoDJMalik<3

___________________________________________________________

 

Vad tycker ni?? Bra? Dåligt?

Jag skriver inte att Liam eller Louis får en tjej för att de båda har ju flickvänner på riktigt... Kanske de andra också har, men ja, ni fattar ;)

Och jo, filmen Taken borde ni verkligen se! Den är typ AWESOME!! :)

XoXoooo

 
 
Skrivaren

Skrivaren

7 mars 2012 18:27

Lika bra som alltid ;) Men nu måste det hända något... Du kanske ska använda Tina mer? Jag har blivit riktigt nyfiken på henne ;)

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Rim

7 mars 2012 19:30

jätte bra! skriv meeer! <3

 
Ida

Ida

7 mars 2012 21:07

Hej, läs gärna våran nya onedirection novell. Vore väldigt snällt om du kunde ge respons! Vi har precis börjat, och är bara på del 1 än så länge. Kram!

http://aonedirectionstorie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards