onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Kapitel 12

Av Wilma - 4 mars 2012 10:30

Zayn

När hon började gråta gick jag fram till henne och kramade henne försiktigt.

 - Shh... I'm here... Don't cry... Viskade jag och drog handen genom hennes hår.

När jag släppte henne såg hon på de andra, men blicken stannade vid Cilla. Hon hade tårar i ögonen. Tiffany såg ner på sin mage och Cilla började gråta. Louis tog Cilla i sin famn och kramade henne medans jag såg på Tiff.

 - Are you okey? Frågade jag tyst och hon skakade på huvudet.

 - No. Sa hon hest och snyftade.

Hon såg upp på mig och kramade mig igen. Jag kramade henne försiktigt tillbaka för att inte göra illa henne. Cilla och Louis gick ut och jag och Tina hjälpte Tiffany med att plocka ihop sina saker. Medans Tina hjälpte henne med att byta om så plockade jag ihop alla saker. När vi var klara gick vi ut till Cilla och Louis. Cilla satt och kollade skamset ner i golvet medans Louis pratade tyst med henne. När vi kom ut så reste de på sig och vi gick ner till bilen. Louis körde och Cilla satt bredvid honom fram medans vi andra satt bak. Tina och Cilla pratade med varandra på svenska medans Tiff satt och såg ut genom fönstret. Jag undrar hur Niall mår... Han måste må ganska dåligt med tanke på allt som hänt. Jag vet att Niall och Cilla inte gjorde någonting. Det var bara det att Cilla tog en godis av Niall och han började jaga henne. Då sprang de in till badrummet och Niall började kittla henne. Och när de gick ut höll han fast henne så hon inte skulle springa iväg. Men jag förstår varför Tiffany blev så ledsen.

När bilen stannade utanför porten så gick jag ut före Tiffany för att hjälpa henne.

 - I've break some ribs, not my foot. Log hon och jag flinade.

 - I know. But I don't want to risk something.

Tina tog Tiffanys väska och jag la armen om Tiffs midja. Sedan gick vi in till hissen. När den åkte upp kände jag hur Tiffany spände sig, men jag log lugnande mot henne. Cilla låste upp deras lägenhet och där inne satt de andra, Niall också. Han såg oroligt på Tiffany som bara såg ner i golvet.

 - Oh, God, how are you? Sa Liam och gick fram till Tiff och kramade henne försiktigt.

 - Fine, thanks. Sa hon och kramade tillbaka.

När alla hade kramat henne så gick hon mot trappan.

 - I'll go to bed. Mumlade hon och gick upp.

Alla såg efter henne och Niall la huvudet i händerna. Harry gick fram till Tina och kramade henne medans jag kramade Cilla. Hon grät tyst mot min axel och jag drog handen upp och ner för hennes rygg.

 - I've destroyed everything. Grät hon och jag skakade på huvudet.

 - No, Cilla, you haven't. She just need some time. Sa jag och såg på Niall över Tinas rygg.

Liam satt bredvid honom i soffan och pratade tyst med honom. Niall bara skakade på huvudet och snyftade ibland.

Tiffany

När jag kommit upp till mitt rum drog jag på mig en stor t-shirt och drog av mig mina mjukisar. Sedan la jag mig under täcket och slöt ögonen. En ynka tår rann nerför kinden och jag torkade bort den snabbt.

Jag trodde han älskade mig. Jag trodde han var den rätta. Jag trodde han aldrig skulle såra mig. Men se. Jag tror alla lyckas såra mig på något sätt. Allt jag ville var att vara lycklig. Att känna lycka. Känna kärlek. Jag älskar Niall. Hans söta irländska dialekt, hans vackra blåa ögon och hans lena hår. Han kanske inte vet det, men han är perfekt. På alla sätt och vis. Men jag klarar inte av att bli sårad.

 - Are you asleep?

Jag såg mot dörren och såg Liam. Sakta skakade jag på huvudet och han klev in efter att ha stängt dörren. Han slog sig ner på sängkanten och jag satte mig upp med ryggen mot sängstommen. Han började berätta allt. Från när tjejerna klev in genom dörren till deras lägenhet, tills det att jag lämnade den. Allt som hänt. Hur ledsen Niall var, hur mycket han ångrade allt. Han berättade också att Niall älskar mig. Att han tycker jag är den rätta, perfekt på alla sätt och vis.

 - Can you bring him up? Frågade jag hest och han nickade.

Liam kramade mig innan han lämnade rummet. Allt var bara ett stort missförstånd. Jag hade tagit det på fel sätt. Allt jag trodde var fel. Niall gick in genom dörren och såg sorgset på mig.

 - I'm so, so sorry. Sa han och började gråta.

 - No, I am. Everything is my fault. Please forgvie me. Sa jag och kände gråten i halsen.

 - What?

 - If I just waited and listen to what you had to say, nothing of this would happened. Sa jag och fällde en tår.

Niall gick mot mig och kramade mig hårt. Jag kved till och han släppte mig genast.

 - I'm sorry!! Utbrast han och jag log lite.

 - It's okey.

JAg la mig ner igen och han la sig bredvid mig. Han såg på mig och jag kröp in i hans famn. Bara tanken av att allt var som vanligt igen gav mig energin att hoppa tio mil. Allt kändes plötslgit möjligt och positivt. Som om jag skulle klara vad som helst.

 - Please, be mine... viskade han och jag log.

 - Only if you'll be mine... Viskade jag tillbaka och mötte hans blick.

 - Serious? Sa han förvånat och jag log.

 - Yeah, I wouldn't joke about something like that. Sa jag och han kysste mig länge.

Hans läppar masserade mina och jag la händerna på hans nacke. Han la armarna om mig och drog mig närmre honom. Jag avslutade kyssen efter en stund och lutade pannan mot hans bröstkorg.

Han än mig. Jag är hans. Och det känns underbart...

_____________________________________________________


Vad tycker ni allihopa?!! Vill bara säga ett ENORMT tack!! Hade besöksrekord igår på 83 läsare, WOHOOO!!! Och får grymt många kommentarer (för mig i alla fall) och det betyder så mycket för mig!! Fortsätt så kära, älskade, söta, bästa, gulligaste läsare!!

 
 
Ingen bild

..

4 mars 2012 14:08

Du är så jäkla grym på skriva! meer :D

 
Ingen bild

zeynab

4 mars 2012 14:36

Underbaaar, älskar den! Längtar tills nästa kommer <3

 
Ingen bild

sara

4 mars 2012 16:19

så gryyymt bra, längtar till nästa <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards