onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Kapitel 9

Av Wilma - 1 mars 2012 16:22

När vi kom till torget så såg jag mig omkring. I mitten var en stor fontän, det var bänkar på kanten av den, på höger sida var det några hus vid vägkanten och på andra sidan fontänen var det några affärer. Vi gick mot affärerna. Det fanns bland annat Forever21, BikBok och massa annat! Jag gick som vanlig lite för mig själv i affärerna. Medans jag gick och kollade på olika jeans kände jag någons blick på mig. Jag vände på huvudet och såg Niall komma mot mig.

 - Heey. Log han.

 - Hi. Log jag och fortsatte kolla på ljusa jeans.

 - Are you sure nothing is wrong? I mean, you look pretty sad. Sa han lite oroligt.

 - I just need to think. You know, about what happened last night. Sa jag tyst och han nickade sakta.

 - I'm sorry about that.

 - Don't be! I just wanna get to know you better.

 - Me to! By the way... Do you wanna eat dinner with me? Tonight? Frågade han nervöst och jag log mot honom.

 - I'd love to! Log jag och kramade honom. Hey, which one looks best? Frågade jag och höll upp två par jeans.

Det ena paret var mörka med hål i och det andra var ljusa med nitar på fickorna.

 - Hm... Both looks really nice.

 - I know! That's the problem. I don't know which one I should buy. Suckade jag.

 - Take that one. Sa han och pekade på de mörka.

 - Okey.

Jag tog dem och gick mot kassan. När jag betalt ser jag Niall stå vid kassan och lägga fram pengar på disken. Tjejen i kassan lägger ner något i en påse och Niall tar emot den.

 - Here you go. Sa han och gav mig påsen.

I den ligger det ljusa paret.

 - What?! No, I can't take it. Sa jag och sträckte honom påsen.

 - Take it, okey? I wanna give it to you. Sa han och jag suckade uppgivet.

 - Fine, but don't buy me anything else. Sa jag allvarligt och vi gick sedan till de andra som väntade utanför.

Snart gick vi in på någon affär med massor av fina klänningar, långa och korta. Vi tjejer sprang runt som galna höns medans killarna försökte hänga med. Jag letade efter en klänning som jag kunde ha på mig på min och Nialls dejt. Det fick bli en lila kort klänning utan ärmar. Den satt åt upptill och hade en liten puff kjol. Till den köpte jag ett par svarta gladiatorskor med ganska hög klack. Det satt en dragkedja mitt på som gick ner till tårna. När vi gick in till en smyckeaffär köpte jag ett halsband med ett kors som var täckt med silvriga diamanter, några ringar och några armband. Sedan gick vi alla till Starbucks. Vi beställde lite fika och slog oss ner vid ett bord i hörnet.

 - So... Movienight at our place? Frågade Liam och såg på oss alla.

 - I'm taking Tiffany for a date, so you'll have that movienight without us. Sa Niall med sin gulliga dialekt.

Vi pratade lite med varandra och bestämmde oss för att åka tillbaka. När vi klev in i vår lägenhet såg jag pappa sitta i köket. Han pratade i telefonen. Som vanligt då. När han är hemma så pratar han i telefonen med jobbet, of course. Snart kommer han rusa ut utan att ens titta på mig. Vi alla tog av oss skorna och gick mot vardasrummet.

 - Sorry sweetheart. I need to go to the work. Sa han och rusade ut genom dörren.

 - As always... Suckade jag med blicken sänkt i golvet.

Jag satte mig bredvid Cilla och Louis medans tankarna var någonstans långt borta.


När det var en timme innan dejten började jag göra mig i ordning. Cilla och Tina hjälpte mig, eftersom vi aldrig fick någon tid ensamma. Vi snackade på svenska och skrattade åt alla möjliga minnen medans Cilla skruvade mitt hår och Tina sminkade mig. När jag var klar så drog jag på mig klänningen.

 - Så, kolla i spegeln. Sa Tina och jag vände mig om.

Jag såg verkligen bra ut! Sminket var ganska naturligt, lite extra mascara bara och lite ljuslila ögonskugga. Mitt hår var skruvat och hade lite extra glans. Klänningen satt perfekt och jag klev i mina skor.

 - Tack tjejer!! Pep jag och kramade dem.

 - Ha så kul ikväll. Sa de samtidigt och vi skrattade.

Sedan gick vi ner för trappan och allas blickar föll på oss. Niall log stort mot mig och reste på sig för att sätta på sig skorna.

 - You look amazing! Sa Zayn och kramade mig.

 - Haha, thanks. Log jag och kramade tillbaka.

 - Have fun! Ropade alla efter oss.

Vi stängde dörren och Niall sträckte ut sin arm. Efter lite fniss tog jag min hand om hans arm och vi klev in i hissen.

 - So... Where are we going? Frågade jag och log mot honom.

 - Surprise! Flinade han och jag suckade.

 - Come on! Suckade jag och han skrattade.

Snart skrattade jag med honom och vi gick ut på gatan. Vi stannade utanför en fin restaurang med en many utanför. Vi gick in och en tjej kom fram till oss.

 - Hello! Have you reserved a table? Frågade hon och Niall nickade.

 - Yeah.

 - Under what name?

 - Niall Horan.

 - Okey... Sa hon och kollade lite i sina papper. Come here. Log hon sedan och vi följde henne till en liten avskild plats.

Hon gav oss menyer och jag märkte direkt de höga priserna. Aldrig att jag skulle ha råd med det här!

 - Niall, it's to expensive. Sa jag tyst.

 - No, I pay. Log han och jag skakade på huvudet.

 - No way!

 - Yes way. Pick what you want and tell me. Sa han och jag suckade.

Jag visste att det inte var någon idé att kämpa emot, men jag valde endå en av de billigaste rätterna, köttplanka. Niall tog samma.


Tina


 - No! Not another horror movie! Suckade jag och Cilla instämde.

 - Oh, come on! We don't wanna see like... Mean Girls or something. Sa Liam och alla fnissade.

Jag och Cilla suckade medans de satte i The Grudge. Varje gång det där ljudet kom så höll jag för öronen. Harry bara skrattade åt mig. Han la armen om mig och jag kröp in i hans famn. Vi har kommit varandra riktigt nära de senaste dagarna. Han är riktigt snäll, omtänksam och snygg desutom! Jag kände mig riktigt trygg i hans famn. Som om inget/ingen i världen skulle komma åt mig. Som om vi var de ända som existerade.

Efter andra skräckfilmen så hade nästan alla somnat. Bara jag, Harry och Louis var vakna. Vi väckte de andra och bestämmde oss för att vi skulle sova över hos killarna. Harry erbjöd mig att sova med honom så jag gick med till hans rum. Där stod en dubbelsäng, en byrå och ett skrivbord. Jag satte på mig en t-shirt och så kröp jag ner under täcket. Harry kom snart efter och la sig bakom mig. Osäkert la han armen om mig och jag log. Så somnade jag.

Med Harrys arm runt mig och ett leende på läpparna...

_________________________________________________________


Så... Vad tycker ni?? Förlåt för att det dröjer mellan kapitlena. Men jag har mycket prov och läxor just nu. Hoppas ni förstår och stannar kvar!!

 
 
SiRl

SiRl

2 mars 2012 06:53

Det är fortfarande grymt bra hörru!!! ;)

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards