onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Kapitel 2#TheBoys

Av Wilma - 25 februari 2012 17:10

När jag vaknade nästa morgon hörde jag dörren smällas igen. Jag sneglade på min digitala klocka som visade 06.49 AM. Efter en hög stöning vände jag på mig och somnade om.

När jag vaknade en andra gång hade klockan hunnit bli 11.04 AM. Så jag klev upp och drog på mig ett par beigea lite kortare (lite högre än vristen) chinos, en vit/blå randig tröja med trekvarts ärmar, ett halsband med en bricka där det stod Never Say Never. Sedan tog jag också på mig flera stycken silver armband och en ring för två fingrar med ordet Love på. När jag sedan plattat mitt hår och sminkat mig gick jag ner till köket. Eftersom Cilla och Tina fortfarande sov så fixade jag frukost åt allihopa. Vår favorit, pannkakor, melon och juice.

JAg sprang upp till Cilla och började hoppa i hennes säng.

 - Pannkakor, melon och juice i köket!! Skrek jag och gjorde samma sak hos Tina.

Jag la upp en pannkaka och några melonbitar på min tallrik och hällde upp juice i mitt glas. Snart kom tjejerna och vi började diskutera vad vi skulle göra idag. Snart kom vi fram till att vi skulle till stranden. Så efter frukosten böt vi om till bikini och shorts. JAg struntade i tröja, eftersom det var väldigt varmt ute och nära till stranden. När jag sedan packat min strandväska väntade jag på de andra som kom direkt efter mig. Vi drog alla på oss flip flops och gick ur lägenheten. När jag låst tryckte vi på knappen och hissen kom. När vi skulle gå in såg vi att det stod fem killar där. Cilla märkte det inte och gick rätt in i en av dem.

 - Oh shit, I'm sorry. Sa hon snabbt och såg upp på killen som hade blont hår.

 - It's okey. Log han och killarna steg ut bilen.

 - Hey, you're Mr. Jones daughter, right? Sa en kille med blåa chinos och en randig t-shirt.

 - Yeah, that's me. Log jag och han log.

 - Your dad is really kind. I'm Louis, by the way. Sa han och skakade min hand.

 - I'm Tiffany, and this is Cilla and Tina. Sa jag och pekade på mina kära kompisar.

 - Hi!! I'm Harry. Sa en kille med lockigt hår.

 - I'm Niall. Sa den blonda.

 - I'm Liam. Sa den andra med brunt hår.

 - And I'm Zayn. Log killen med svart hår.

 - So... Where are you going? Frågade... Niall?

 - To the beach. Sa Tina.

 - Oh, can we join? We maybe can get to know each other. Sa Liam och alla nickade.

 - Sure! That would be awesome. Log jag.

 - We're just going to change clothes. We'll be right back. Sa Louis och killarna försvann in genom deras dörr, mitt emot vår.

 - Oh my GOD! Vi ska till stranden med ett pojkband... började Tina och Cilla avslutade.

 - Som vi inte vet vilka det är. Avslutade hon och jag skrattade.

 - Dem är ju helt vanliga människor. Log jag och de nickade.

 - Jag vet... Men ändå... Sa Tina och vi började skratta.

 - Saknar du inte din mamma när du är här? Och Lucas? Frågade Cilla och jag ryckte på axlarna.

 - Såklart jag gör. Men jag saknar ju pappa också när vi är i Sverige. Svarade jag och killarna kom ut.

 - So... You guys are from Sweden? Frågade Harry när vi stod i hissen.

 - Yepp. Sa Tina.

 - I'm like... Not only Swedish. My mum is from Ireland, so I'm half Irish. Sa jag och Niall sken upp.

 - I'm from Ireland!! Utbrast han och jag log.

 - Yeah, I know. Log jag och han såg förvånad ut.

 - How? Sa han  nervöst.

 - I hear it in your accent. Skrattade jag och han såg lättad ut.

 - Oh, is that so... Log han och jag märkte att Harry pratade väldigt med Tina, medans Cilla pratade med Zayn. Louis och Liam pratade lite med varandra. Sättet Harry såg på Tina, och Zayn på Cilla fick mig att le. De såg lyckliga ut.

 - So... Do you have any sisters, or brothers?

Vi hade nu kommit ut på gatan och jag gick lite bakom de andra med Niall.

 - Yeah, a brother. But he's in Sweden. We don't have the same dad, so he never come here. Sa jag och han nickade.

 - Isn't it hard to have like...divorced parents? Frågade han försiktigt.

 - Naa, not for me. It's like... I don't know how it is to have parents in the same house. Sa jag och såg ner i marken medans jag gick.

 - Don't you? Sa han förvånat och jag skakade på huvudet.

 - Nope. My parents got in divorce when I was four months. Sa jag och han såg lidande på mig.

 - How often do you get here? Sa han och vi gick förbi parkeringen till stranden.

 - Ehm... As often I can. I just seeing my dad like... Three times at the year, so I come here as often that I can. The longest time I'm here is when it's summer, like now. I'm gonna be here until August. Berättade jag och gav mig en chockad blick.

 - Three times?! Wow, that's... sa han, men visste inte hur han skulle fortsätta.

 - I'm used to it. Sa jag och ryckte på axlarna.

Vi kom fram till en bra plats och la ut våra handdukar. Vi tjejer la oss och solade medans killarna gick ner till vattnet.

 - Så... Vad pratade du och blondie om? Frågade Cilla och jag skrattade.

 - Blondie? Schysst! Nej men vi pratade lite... Sa jag och såg på henne. Du då? Vad pratade du och Zayn om?

 - Lite allt möjligt.

Vi vände oss mot Tina och hon fattade.

 - Allt och inget. Log hon och vi nickade.

 - Girls! Can't you come here?! Ropade Louis och vi satte oss upp.

 - Isn't it cold?! Ropade Tina och de skakade på huvudet.

Jag som gillar att bada gick direkt i och dök en bit innan jag simmade mot ytan. Killarna simmade mot mig och vi började prata. Tina och Cilla kom snart i också och joinade oss. Vi pratade om allt och inget och skrattade riktigt mycket. Det gick inte att ha tråkigt med killarna...

 - Hey, do you wanna eat dinner with us tonight? Frågade Harry och vi nickade.

 - Yeah, sure. What time? Frågade Cilla.

 - What about seven PM? Sa Niall och jag nickade.

 - Yeah.

______________________________________________________________


Kapitel två!! Nu har jag fått igång skivandet   

Vad tycker ni än så länge?

 
 
Rim

Rim

26 februari 2012 18:19

Jätte bra! Vill du göra länkbyte? ;) <3

http://mylove4onedirection.bloggplatsen.se

Wilma

26 februari 2012 18:24

Absolut Sweetheart!

 
Mimmi

Mimmi

18 mars 2012 08:27

Jag har precis börjat följa bloggen och det är fantastiskt!
Jag är faktist lite avundsjuk...
//Mimmi

http://miss-mia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards