onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

29#Sad

Av Wilma - 9 augusti 2013 15:30

Nice

Mamma och jag shoppar tills klockan är fyra. Släkten kommer vid fem/halv sex så vi har tid att fixa oss och sånt. Efter en tio minuters lång dusch sätter jag upp mitt hår i en turban och går till mitt rum med en annan handduk runt min kropp. Jag bestämmer mig för en midjehög kjol, en jeanstop och ett par högklackade skor. När jag piffat till outfiten med lite smycken sminkar jag mig och blåser mitt hår. Efter en stund bestämmer jag mig också för att göra en slarvig snefläta som får ligga över min högra axel. 

När jag är klar är klockan tio över fem. Jag tar upp mobilen skickar ett sms till Louis.

Hey babe, how r u? x


 "Chachi! They're here!" ropar pappa och jag ler stort.

Snabbt reser jag mig upp och går så fort jag kan ner för trappan och ut till hallen. Där står hela min släkt med mormor längst fram. 

 "Chachi!" skriker Hayley och springer emot mig.

Hon kastar sig i min famn och jag snurrar runt henne. Hon fnittrar högt och jag släpper ner henne igen. Snart har jag hälsat på alla och vi sitter samlade på uteplatsen. Jag sitter bredvid Seth och Emma. Framför mig sitter Annie med Tyra i sitt knä. Framför Seth sitter Keith och framför Emma sitter farmor. 

 "How's it going with the girls?" frågar jag Seth med ett flin. 

 "Still single" flinar han. "But you're not. Going all in with Louis Tomlinson huh?" retas han och jag skrattar.

 "Maybe" ler jag.

Tyra räcker sig mot mig över bordet och jag ler mot henne. Annie ger mig henne och jag ställer henne upp i mitt knä. Hon skrattar ljust. 

 "Hey sweetie, how are you?" ler jag.

 "Good" ler hon med sig bebisröst. 

 "So, Chachi... Tell us how it is touring around with One Direction" säger Keith och flinar mot mig med händerna knutna på bordet. 

 "Well they are really crazy boys, but they're awesome and I love them so much. We've become really close during the tour and as you may know, me and Louis has gotten pretty close..." säger jag och alla fnissar smått.

 "I was dying when I heard it! I am such a big fan of them and they're so sexy and-" börjar Carly, men Joanne avbryter.

 "Carly! You're 11!" tjuter hon.

 "Almost 12! Plus, it's only seven years between me and Harry" påpekar Carly och jag skrattar.

 "They're a bunch of gay idiots" säger Seth och jag flämtar.

 "Seth! How dare you say that when I'm here?!" utbrister jag och blänger på honom.

 "Ops?" säger han frågande.

 "Anyway, Carly, would you like to speak with one of them on the phone later?" frågar jag och hennes ögon blir stora som golfbollar.

 "Are you serious?! Oh my God! YES! Can I talk to Harry? No, Niall! No wait, Liam because he's so sweet! No Louis, he'll make me laugh... Or why not Zayn because he's just really awesome!" babblar hon på och jag skrattar.

 "Chill Carly, I can call them later and see if we can like talk on Skype, all of us" säger jag och hon skriker till.

 "Carly be quiet!" ber Lucas allvarligt och Carly börjar hyperventilera.

 "So this Louis guy, is he treating you right?" frågar farmor och jag nickar.

 "Yes he is" svarar jag ärligt.

 "You would tell us if he didn't, right?" frågar Emma och jag nickar.

 "Of course I would! But I'm pretty sure he won't hurt me, we love each other" säger jag.

 

När vi ätit går alla barn - minus Tyra - upp till mitt rum. Seth sätter sig på min säng med sin mobil och Carly, jag och Hayley sätter oss på golvet. Jag tar min dator och loggar in på Skype medan jag drar upp min mobil ur fickan. 

 "Oh holy Jesus I'm going to talk to ONE DIRECTION! Oh my holy cow!" tjuter Carly och jag skrattar åt henne. 

Hayley sitter bara och kollar på oss. Jag messar killarna och ber dem logga in på skype. Snart är alla inne och vi startar ett gruppsamtal. Vid det här laget har Carly sprungit till hörnet av rummet och gömmer sig för killarna.

 "Hi Chachi!"tjuter killarna samtidigt och jag skrattar.

 "Hi idiots" ler jag och kollar på Carly. "Carly, get your ass over here" säger jag och hon skakar på huvudet.

 "They're going to think I'm ugly or I'll just mess up or I'll faint or..." babblar hon och jag ser tårarna i hennes ögon.

 "Aww Carly! Don't ever say that again! Come here!" tjuter jag.

 "Who's Carly?" frågar Niall.

 "My 11 year old cousin" berättar jag. "A huuuge fan" lägger jag till. 

 "Well tell her to get in the picture! We'd love to talk to her" säger Liam.

 "Did you hear that, Carly? Come here now cutiepie" säger jag och hon går sakta mot oss. "By the way, this is my other cousin Hayley, nine years old and the jerk on the bed is Seth, who by the way isn't a big fan of yours" säger jag och visar de andra. Hayley vinkar glatt medan Seth blänger och återgår till mobilen.

 "Where's Carly?" frågar Louis glatt och hon sätter sig bredivd mig.

 "This, my dear gentlemen, is Carly!" säger jag och lägger armen om hennes axlar. "Say hi Carly" ler jag mot henne och hon drar in ett djupt andetag.

 "Hi" mumlar hon nervöst och killarna brister ut i aww.

 "Hi Carly! You're so pretty!! You look a lot like Chachi actually" säger Zayn och Carly rodnar.

 "Chachi! Can you come get Tyra?!" ropar Annie nerifrån.

 "Yeah I'll be down in a minute!" ropar jag tillbaka. "Guys, be kind to my cousins and I'll be right back" säger jag och Carly kollar skräckslaget på mig.

 "But Chachi-" börjar hon protestera.

 "Oh come on! I'll be back in two minutes" säger jag och joggar ut ur rummet.

Nedanför trappan står Annie med Tyra i famnen. Med ett leende tar jag emot henne och Tyra tjuter av lycka. Annie skrattar innan hon går ut till de andra igen. Lekandes med Tyra går jag upp igen och smiter in på mitt rum där Carly sitter med ett stort leende på läpparna framför datorskärmen.

 "Look, it wasn't that painful, right?" retas jag och hon ler upp mot mig. 

 "Chaaachiiiiiii" hör jag Louis säga ifrån datorn.

 "Yes sweetheart?" svarar jag och sätter mig bredvid Carly med Tyra i knäet.

 "Aww! That's the cutest baby EVER!" utbrister Harry och jag skrattar.

 "I miss yooooou" klagar Louis och putar med underläppen.

 "Oh my God! Oh my God! Oh my JESUS! That's the cutest thing I've ever heard! I think I might die, right here, right now!" skriker Carly och faller bakåt på skoj.

 "Oh no! Carly!" spelar jag med och Tyra skrattar åt mitt ansikte. "Did you think that was funny, kiddo?" säger jag med bebisröst och hon nyper mig i kinden. "Aouch! That hurt!" säger jag och putar med underläppen, precis som Louis gjort. 

 "Helloooo, did you just forget that there's a girl dying behind you?!" utbrister Carly och killarna garvar åt oss.

 "Oh, by the way, I miss you too baby boy" säger jag till Louis och han skrattar.

 "I know you do" retas han och jag skrattar.

 "Well, I've gotta go, my mother wants me downstairs" säger Niall och jag nickar.

 "Bye Niall!" säger jag. "Carly say bye!" uppmanar jag.

 "Bye Niall!" ropar Carly, fortfarande liggandes på golvet.

 "Say bye to Niall, Tyra" säger jag till den lilla treåringen.

 "Bye Niall!" tjuter hon med bebisröst och vinkar mot skärmen.

 "Bye everyone! See you soon"

Niall kopplas ifrån samtalet och efter bara några minuter måste Liam och Zayn också gå, så det är bara Louis och Harry kvar. Carly är sitter upp igen och pratar med killarna medan jag leker med Tyra. Hayley springer ner till de vuxna och Seth sitter och spelar på mobilen. 

 "Chachi Chachi Chachi!" tjuter Hayley som kommer inflygandes på mitt rum igen.

 "Yes yes yes?" svarar jag och Harry fnissar. 

 "Mum says you can take me to the playhouse tomorrow!" tjuter hon och hoppar upp och ner.

 "Of course I can sweetie! Carly do you want to come too?" frågar jag henne och Carly blir galen.

 "YES YES YES YES PLEASE YES!" skriker hon och Tyra börjar gråta.

 "Aww honey!" tjuter jag och Tyra börjar springa ifrån oss, och med springa menar jag gå som bambi på hal is. "Don't fall baby girl!" säger jag åt henne, orolig att hon ska göra sig illa.

Hayley lyfter upp Tyra och börjar leka med henne. Jag kollar på skärmen och ser Louis le åt mig medan Harry håller på med mobilen. 

 "You're great with kids" kommenterar han och jag skrattar.

 "Thank you mr. Tomlinson" fnissar jag och Carly dör återigen. 

 "You are too cute!" suckar hon lyckligt och faller ner i mitt knä.

 "You're too weird" säger jag tillbaka och hon blänger på mig nerifrån mitt knä.

 "Oh shut up Chachi, you know I'm more awesome than you" svarar hon självsäkert.

 "Pfft, bullshit!" skrattar jag.

 "Hey guys, I have to go now, sorry!" säger Louis.

 "Same here, actually. See you later Chachi! It was really nice talking to you Carly" ler Harry.

 "Bye guys!" ropar Carly och vinkar. 

 "Bye guys! Love you Louis" säger jag och styr musen till Avbryt Samtal.

 "Love you too babe, see you later" säger Louis coh jag avbryter samtalet.

Först är det tyst, men sedan skriker Carly av glädje och lägger sig på golvet med ben och armar rakt ut. Hennes blick är långt borta. Försiktigt går jag emot henne med avvaktande steg.

 "Are you alive?" frågar jag henne ironiskt och hon vänder huvudet åt mitt hål och ger mig onda blicken. 

 "No. I'm a zombie and I'm going to eat you" säger hon med en läskig röst och jag ryser.

 "You're scary, Carls. Let's go downstairs" säger jag och hon reser sig upp.

Seth kommer till oss och Hayley springer ner före oss medan Tyra går klumpigt mot dörren. När vi kommer till trappan stannar jag för att plocka upp hennes medan Carly och Seth går nerför trappan. Jag lyfter upp Tyra och hör plötsligt skrik och oroliga röster.

 "Mother, can you hear me?!"

 "Selma, answer us!"

 "Someone call 911!"

 "Get the kids!"

Snabbt springer jag ner och ser min kära mormor ligga på marken, medvetslös. Hon har ramlat ur permobilen och ligger där, utan att röra sig, helt blek. 

Keith kommer mot mig med Hayley, Seth och Carly framför sig. Han har ett skräckslaget ansiktsuttryck. 

 "Chachi, take them to your bedroom and stay there, do not come out, okay?" säger han och jag känner gråten i halsen.

 "What's going on?" frågar jag hest.

 "We don't know yet, we've called an ambulance. But you need to stay in your room okay? We'll come and get you when we know something, then we're going to the hospital, alright?" säger han och jag nickar sakta.

Jag börjar gå mot trappan med Tyra på min höft och Hayleys hand i min andra. Seth håller Carlys hand och de går uppför trappan, men jag stannar och vänder mig om.

 "Keith!" ropar jag och han vänder sig mot mig. "Is she going to be okay?" frågar jag honom. 

 "We don't know, Chachi"

Med en nickning vänder jag mig om igen och går upp med Hayley och Tyra. Inne på mitt rum väntar Carly och Seth. De båda ser skräckslagna ut. Hayley springer in till mitt rum och kryper under täcket på min säng. 

 "What's going on?" frågar Carly.

 "We don't know, but it's going to be okay" säger jag och sätter mig på sängen med dem.

 "I want to go to mommy" säger Tyra med hennes gulliga bebisröst.

 "You can't right now Tyra, I'm sorry" svarar jag och stryker handen över hennes korta, tunna hår.

 "Why?" frågar hon.

 "It's not the time" är allt jag lyckas säga.

Det är tyst inna på mitt rum. Carly och Hayley ligger under täcket och gråter smått. Seth sitter bara vid änden av sängen, bredvid mig, och stirrar ut på ingenting. Tyra sitter i mitten och leker med sina tår. Vänligt lägger jag min vänstra hand på Seths lår och han ser på mig. 

 "It's okay to cry, you know" säger jag hest och han drar in ett djupt, skakigt andetag.

 "I know, but I want to stay strong for them" säger han och nickar mot Hayley och Carly.

Jag nickar sakta och kollar på väggen ovanför sängen. Där hänger en stor ram med en bild på hela min släkt. Till och med de från Europa. De kom hit över julen för två år sedan. Jag kollar på mormor och hon ler stort mot kameran. Så lycklig, men i så mycket smärta. 

Hon har varit sjuk länge. För några år sedan fick hon cancer, men överlevde det. Doktorerna sa att det var mycket möjligt att den skulle komma tillbaka, och det gjorde den. Därför är jag riktigt rädd nu, men ändå glad över att ha spenderat tid med henne. Fast jag önskar ju att man kunde ha gjort mer, såklart. 

Utanför hörs nu syrener ifrån en ambulans och jag går för att kolla igenom fönstret. Några ambulanskillar springer in i huset med en bår och efter tio minuter kommer de ut med mormor på båren. Mamma åker med i ambulansen. När de kört iväg sätter jag mig ner igen. 

Dörren öppnas och Joanne kommer in. Hayley och Carly springer mot henne och kramar om henne hårt. Man kan se att hon gråtit, men nu håller hon tillbaka tårarna.

 "We're all going to the hospital, but we don't think it's good for you to follow. Is it okay for you all to stay here alone? We'll call you as soon as we know something" säger hon och jag nickar.

 "I'll take care of them all" säger jag och går fram för att krama henne.

 "Thank you Chachi, it means a lot" viskar hon i mitt öra när vi står i varandras omfamning.

 "I'll do whatever it takes" säger jag hest och hon nickar.

Hon går ner igen och det blir tyst när de alla åker iväg. Snabbt funderar jag på vad vi kan göra för att få dem på andra tankar.  

 "Do you guys want to watch a movie? I can make some popcorn?" frågar jag och alla nickar. 

 "Carly, can you watch Tyra for a second?" frågar jag och hon nickar. "Seth, come with me"

Vi fixar fler kuddar som vi placerar vid sängstommen och sedan fixar vi dricka, popcorn, godis och chips. När vi står nere i köket och fixar allt passar jag på att prata med honom.

 "You know, you don't always have to be the strongest one. It's okay to cry sometimes. It's not good to keep the tears in, it makes you more sad" säger jag och han suckar lite.

 "I just feel as if I'm not steady enough to be there for my sisters" säger han.

 "But I am. And I can handle a sad Seth too" säger jag och ler lite mot honom.

Han gör mig chockad när han går fram och kramar mig hårt. Trots att han är yngre är han lite längre än mig. Han har armarna runt min nacke och jag lindar mina runt hans rygg. Jag hör honom gråta tyst och drar handen upp och ner längst hans rygg. 

 "It's okay to cry" viskar jag och får honom att gråta mer.

Efter fem minuter släpper han mig och nickar sakta. Jag ler mot honom och han hjälper mig att bära upp allt till mitt sovrum. Tjejerna har krypit ner under täcker med Tyra sittandes emellan dem. Seth lyfter upp Tyra och sätter sig mellan sina systrar. Han placerar Tyra i sitt knä och jag sätter på en humor film. 

När jag sett till att vi har allt sätter jag mig under täcket bredvid Hayley som direkt lutar huvudet mot min axel. Jag lägger armen runt hennes axlar och kollar lite på Seth som ler tillbaka mot mig. 

Efter filmen har alla somnat och jag reser mig upp för att lämna rummet. Jag sätter mig nere i vardagsrummet med en filt runt mig och tar upp mobilen. Klockan är tolv på natten och jag tänker snabbt ut att den är sex på kvällen där Louis är. Jag ringer honom, men han svarar inte. Så istället lägger jag mig i soffan och gråter tyst för mig själv. 

Efter tio minuter ringer mobilen och jag snyftar. Jag svarar medan jag torkar mina tårar.

 "Hello" säger jag hest.

 "Chachi? Is something wrong?" frågar han oroligt.

 "Yeah..." mumlar jag.

 "Are you okay? Are you hurt? Did anyone hurt you? What happened?" frågar han oroligt och jag hör honom gå någonstans och stänga en dörr.

 "My grandmother might be dead" viskar jag och börjar gråta igen. 

 "What? Chachi I am so sorry! What happened?" frågar han mjukt.

 "I was walking downstairs and I see my grandmother laying lifeless on the ground. She was so pale Louis! I'm so scared and now I have to be the strong one because I am the oldest out of the kids. I'm now kind of babysitting them all and I don't know how much more I can handle" gråter jag tyst så att de andra inte ska vakna. 

 "Oh my God Chachi... I wish I was there to hold you right now" mumlar han sorgset.

Plötsligt hör jag golvet knaka. När jag kollar upp ser jag Hayley stå där med rödgråtna ögon. Hon ser rädd och vilsen ut. Snabbt torkar jag mina tårar.

 "Louis, I have to go. I'll call you later, love you" säger jag snabbt.

 "Call me whenever you need to, love you too babe. Stay strong"

Jag lägger på och lägger ner mobilen. Hayley går fram till mig och sätter sig bredvid mig på soffan. 

 "What's wrong love?" frågar jag henne mjukt.

 "I am scared, Chachi..." viskar hon och börjar gråta.

 "Shh, it's alright sweetie. Grandma is alright, she's alright" viskar jag och kramar om henne.

 "I don't want her to leave me" gråter hon.

 "She won't sweetie, she'll always be with you, whatever happens, she'll always be in your heart" viskar jag och hon snyftar.

 "But I won't be able to see her"

 "Yes you will, in your dreams"

Snart har de andra också vaknat och vi sitter uppe och pratar om vad som hänt medan Tyra ligger upp på mitt rum och sover. Seth visar sin starka sida och hjälper mig att prata igenom allt med tjejerna. 

Snart somnar vi alla på soffan slarvigt i varandras knän. 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Har typ inget att säga, men vill ta upp en sak...

Kommentarerna. 

Vad hände? 

Jag ser att ni är inne och kollar, trots att det är sommarlov, och då tänker jag att ni borde väl kunna lägga upp en kommentar om ni ändå är inne på bloggen?

Jag tvingar er inte till det, men det känns som att jag förlorar läsare och det är inte så roligt att skriva när ingen läser eller skriver sina åsikter. 

Men i alla fall, hoppas ni haft ett GRYMT sommarlov och jag ber en bön att vi alla klarar det här skolåret också! Puss på er alla! xx

 
 
Mirre

Mirre

9 augusti 2013 19:27

I'm here :D

http://muffinsmirre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

lina

11 augusti 2013 16:05

gryyymmm

 
Ingen bild

JoJo

11 augusti 2013 17:12

Så sjukt bra!♥ Men jag tror tyvärr inte att jag kommer att klara det här skolåret...:/

Wilma

11 augusti 2013 18:32

Tack tack! Jodå, det tror jag du gör! Jag tror att man kan klara vad som helst om man bara tror på sig själv. Lycka till i alla fall!! Kraam

 
Ingen bild

Saga :)

11 augusti 2013 22:47

ASSÅ DU ÄR JU FÖRJÄVLA BÄST O.O

 
Beatrice

Beatrice

20 oktober 2013 16:47

Så bra.. Men det är svårt att läsa när man har tårar i ögonen. Du skriver med en sån känsla att..., du är helt otrolig.!! <3 ;-) :-) :-P :'-)

http://iamthegirl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards