onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2013

28#GoingHome

Av Wilma - 3 augusti 2013 13:30

När planet landat går jag av när det inte är så många kvar i planet. Mannen som satt bredvid mig hade rusat ur sätet när vi landat. Sedan vart han sur när det vart kö på väg ut. 

Jag kliver av planet och drar upp min mobil ur fickan medan jag går igenom tunneln till flygplatsen. Ett nytt meddelande ifrån Louis.

Alright, text me when u landed, love u xxx


Ett leende sprids på mina läppar och jag skriver tillbaka till honom direkt.

Hii, just landed, love you too babe xx


Jag lägger ner mobilen och går till rullbanden där resväskorna kommer. När jag har fått mina går jag mot utgången. Genast ser jag mamma och pappa. Stora leenden syns på deras ansikten när de möter min blick. Utan att ens tänka släpper jag mina resväskor och springer emot dem. Jag kastar mig i deras armar och håller om de båda hårt. 

 "I've missed you guys so much" säger jag.

 "We've missed you too sweetheart, so so much" viskar mamma.

Medan pappa går ut för att köra fram bilen går jag och mamma för att hämta mina resväskor. Vi tar en varsin och går mot utgången igen. Samtidigt pratar vi om allt och inget. 

 "So how's Louis?" frågar hon och kliver åt sidan för en stressad man som kommer springandes.

 "He's good" svarar jag och hon nickar.

När vi kommer ut ser vi pappas svarta Range Rover stå precis utanför. Pappa kliver ur och hjälper oss att lyfta in mina väskor i bagaget medan jag sätter mig i baksätet och mamma fram. Pappa hoppar in i förarsätet och vi kör hemåt. Eftersom klockan är halv åtta på morgonen - Texas' tidzon - så är det ganska många bilar på vägarna, vuxna som ska till jobbet antar jag. 

 "Are you guys tired?" frågar jag och lutar mig fram emellan framsätena. 

 "Nah, it's alright. We're used to it" ler mamma och vänder sig bak mot mig.

 "Are you working tomorrow or today or are you on break?" frågar jag dem.

 "Your father is working tomorrow, I'm on a break for this week. David is going on break tomorrow, also for a week" berättar mamma.

 "So do we have any plans for today?" frågar jag och mamma skakar på huvudet.

 "Joshua and Ethan are coming today at four pm, we're having kind of a home night. Movies, snacks, taco" säger mamma och jag skiner upp.

 "That sounds awesome!" ler jag. 

 "We have to make a stop at the grocery store to buy some things for the night" säger pappa och jag nickar.

Jag lutar mig tillbaka i sätet och kollar ut genom fönstret, ler åt det välkända Houston. När vi parkerat vid en livsmedelaffär kliver vi alla ut och går emot ingången. Vi delar upp inköpslistan så vi alla delar på oss med varsin korg, fast pappa har en vagn eftersom han ska fixa flest saker. Jag ska plocka på mig saker till tacos och lite snacks. Med kogen häng på armen börjar jag gå igenom affären. När mobilen plingar drar jag upp den ur fickan och ler när jag läser Louis' namn på skärmen.

Hi babe! How ya doin? Just wanted 2 tell u that I love u xxx


Leendet blir - om möjligt - större och jag skriver tillbaka till honom.

Hi baby!! I'm fineeee, u? Aww cutie!! I love u 2 so so so so much xxx


Jag kommer till taco avdelningen och plockar på mig hårda skal, mjuka skal, taco mix, chips med ost smak och sås. När jag kollat så jag har allt går jag vidare till chips och godis avdelningen. Jag tar två olika chips påsar och plockar i en hel påse med godis. Nöjt går jag igenom affären för att leta efter mamma eller pappa. Medan jag letar plingar mobilen igen. 

I'm gooooood, whatcha doin? xxx

 

Grocery shopping with my mother and father, whatcha doin yourself handsome? xxx


Jag ser pappa och går emot honom. Eftersom han tog en extra stor vagn ställer jag ner korgen i vagnen, sedan bestämmer jag mig för att hjälpa honom. Snart kommer mamma med grönsaker och sånt. Vi blir snabbt klara och vi går till kassorna. Pappa betalar medan mamma och jag packar ner allt i påsar. När vi sitter i bilen igen plingar mobilen.

Funny! I'm on my way to the airport, goin back 2 Doncaster xxx


I mitt huvud hör jag hans accent när han säger Doncaster. Ett leende sprids på mina läppar och jag skriver tillbaka till honom. När vi kommer hem tar jag mina två resväskor medan mamma och pappa tar matpåsarna. Jag går direkt upp till mitt sovrum. Det är städat och fint. På sängen ligger en present. En fyrkantig låda inslagen i blommigt paketpapper och ljusrosa snören. Snabbt släpper jag mina resväskor, går fram till sängen, plockar upp presenten och går ner till mamma och pappa.

 "What's this?" frågar jag dem och visar presenten.

 "A gift" svarar pappa och tar emot mjölk ifrån mamma som hans toppar in i kylen.

 "But why?" frågar jag igen och mamma räcker pappa fler saker.

 "Because we're proud of you" ler mamma och jag suckar.

 "You didn't have to" mumlar jag.

 "No but we want. Go on, open it" uppmanar pappa och jag himlar med ögonen. 

Jag börjar dra av snöret och plockar försiktigt bort pappret. Nu syns en vit låda som jag försiktigt öppnar och ser ett silver armband med några berlocker på. Ett stort leende sprids på mina läppar och jag kastar mig över mina föräldrar.

 "Thank you thank you thank you thank you!" tjuter jag och släpper dem.

 "You're welcome, sweetie. We're glad you like it" ler mamma och skrattar lite.

 "I love it, thank you so much" 

Pappa knäpper det runt min handled och jag slänger paketpappret och snörena. Sedan går jag upp till mitt rum igen och börjar packa upp mina saker. Snart kommer mamma upp och hjälper mig. 

 "Do you want to go shopping with me tomorrow?" frågar hon och jag nickar.

 "I'd love to"

 "Oh, your grandparents are coming over tomorrow, together with uncle Keith, auntie Joanne, auntie Emma and your cousins" 

 "Really?! Oh that's awesome!" tjuter jag och viker ihop ett par jeans. "I've missed them so much"

Jag har runt åtta kusiner, men fyra av dem bor i Europa, så det är bara fyra stycken som kommer hit imorgon. En av dem heter Tyra och hon är 3 år, Hayley som är 9, Carly som är 11 och Seth som är 15. Min farbror Keith är gift med en kvinna som heter Annie och Tyra är deras barn. Min moster Joanne är gift med en man som heter Lucas och de har Hayley, Carly och Seth. Faster Emma är 26 år och har ingen pojkvän ännu. Hon är som en härlig storasyster för mig. Keith är 31 och Joanne är 42. 

Mammas pappa dog när hon var tio år, så honom träffade jag aldrig. Hennes mamma är 86 år och sitter i permobil eftersom hon är förlamad i benen. Min farmor är 78 och frisk och kry. Min farfar gick bort för ungefär fem år sedan. Så nu vet ni ungefär hur många som kommmer imorgon. 

 

När klockan slår tio minuter över fyra plingar det på dörren. Snabbt reser jag mig upp ur soffan och springer mot dörren. Exalterat slänger jag upp dörren för att se mina två bröder där.

 "Josh! Ethan!" skriker jag och kastar mig om deras halsar.

 "Lil sis!" skriker de och fångar mig.

Efter gruppkramen ger jag dem enskilda kramar och de rullar in deras resväskor. Mamma och pappa kramar om dem och vi sätter oss i soffan igen. Ethan och Josh frågar mig om turnén och 1D killarna och jag svarar så gott jag kan. 

 "So you and Louis huh?" retas Josh flinandes och jag skrattar.

 "Yeah" 

 "Are you like, together?" frågar Ehtan och jag nickar. 

Klockan blir halv sex och vi bestämmer oss för att äta tidigt för att kunna spendera mer tid åt filmer och snacks. Det blir mamma och jag som står i köket och fixar mat medan pappa, Ethan och Josh sitter framför teven och diskuterar fotboll. Jag och mamma pratar om morgondagen och om kändis-skandaler och sånt som vi båda älskar att diskutera. 

När maten är klar bär vi in allt till vardagsrummet och ställer fram tallrikar, glas och bistick och sånt. Pappa sätter på Dumma Mej och vi börjar äta. När vi ätit upp och filmen är slut sätter vi istället på Dumma Mej 2. Jag och Ethan bär in all disk och sånt till köket medan filmen rullar på och sedan fixar vi snacks och ny dricka. 

 

Kvällen blir väldigt lyckad och jag är så glad över att vara tillbaka med min familj. Nu ligger jag i min säng med blommigt påslakan och stirrar upp i taket. Klockan är halv ett redan. Pappa gick och la sig vid tio för att orka gå upp imorgon. Mamma gick och la sig vid halv tolv och vi andra gick upp vid kvart över tolv.

Min mobil lyser upp mörkret i mitt rum och jag tar upp den.

Hi babe, sorry if I woke u up, just wanted 2 say good night xxx

 

Hi baby, nah I'm awake. Gnight babe, c ya soon xxx


På morgonen vaknar jag vid halv tio av att mamma väcker mig. Ett leende leker på hennes läppar och solen lyser in genom fönstret. 

 "There's breakfast in the kitchen darling" ler hon och jag nickar.

Hon lämnar rummet och jag kliver upp. Eftersom det är sommar - nästan i alla fall - och solen skiner ute drar jag på mig ett par midjehöga, slitna jeansshorts tillsammans med ett vitt maglinne med svarta ränder. Jag väljer ett par sandaler och en svart handväska innan jag sminkar mig och fixar mitt hår. Efter det går jag ner och äter frukost. 

Shopping

------------------------------------


Riktigt kort kändes det som men det får ni nöja er med för tillället! Sorry sorry

Löv Ju Gaijs (translate Love You Guys)

 

 
 
Ingen bild

JoJo

3 augusti 2013 14:52

Ett ord: bäst♡ Jag fattar inte var alla komentarer tog vägen... Du förtjänar dom verkligen. Men dom blev väl kidnappade av Potatismän eller nåt...

 
Ingen bild

Mollie

4 augusti 2013 10:35

Jättebra! I guess you like oth much, haha världens finaste serie!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards