onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

27#SayingGoodbye

Av Wilma - 31 juli 2013 14:45

Till slut så står vi där. Bakom scenen, på väg att starta den sista showen i Europa. Vi alla har kommit överrens om att gör lite extra nummer. Nån gång när killarna har sjungit några låtar så kommer I.aM.mE att dansa några extra nummer och killarna kommer sjunga några fler låtar. 

 "Have fun out there, alright?" ler Louis och kysser mig lätt på läpparna.

 "Of course" ler jag och skyndar mig till resten av crewet. 

Vi springer tillsammans upp på scenen och möts av tusentals skrik och tjejer som hoppar och gråter av glädje. Snabbt hälsar vi på alla innan vi börjar dansa till en låtmix som våran mentor har fixat åt oss. Sedan kör vi en så kallad battle och pratar lite med fansen. Efter en stund är det dags att låta killarna sjunga, så vi säger hejdå och sedan springer vi av scenen. 

 "Guys, I got an idea" säger Millie och ler sådär mystiskt som han alltid gör när han har en plan.

 "What?" frågar Jaja.

 "Why don't we prank the guys on stage?" flinar han.

 "YES! But what did you think, exactly?" frågar jag.

 "Let's dress ourselves with cheesy neon clothes and run on stage dancing like the crazy people we are" berättar han och vi alla nickar.

Vi berättar för Lou om våra planer och hon för oss till ett klädrum där vi väljer ut töntiga kläder. Jag drar på mig ett par skrikrosa, glänsande tights, en neongul magtröja med den svarta texten CRAZY på och ett par neonfärgade sneakers. Lou sätter upp mitt hår i två tofsar på sidorna av mitt huvud med två skrikrosa, tjocka tofsar. Hon sminkar mig snabbt med neonfärgad ögonskugga och rosa läppstift. 

 "Are you ready?" frågar jag de andra som nickar.

Jag kollar på Millie och börjar asgarva. Han  har klätt ut sig i en clown dress och målat ansiktet som en clown. Jaja har på sig liknande kläder som jag och två bullar mitt uppe på huvudet. Pacman, Brandon och Moon har på sig neon tights - fult som fan - och tighta linnen som egentligen är till för tjejer. 

Vi joggar skrattandes mot scenen och väntar på det rätta tillfället. Killarna sjunger för tillfället Heart Attack. Precis vid refrängen springer vi upp på scenen. Fansen skriker högt, men killarna märker oss inte. Jag springer fram till Louis och hoppar upp på hans rygg. Han skriker av chock och vi ramlar ner på scenen. Jag ramlar på hans rygg och han ramlar på mage. 

Louis vänder sig om och när han ser hur jag är klädd börjar han asgarva. Jag ler åt honom och reser mig upp. Killarna har fortsatt sjunga igenom deras skratt och jag och mitt crew står vid scenkanten och dansar töntigt. Millie och jag vänder oss mot varandra och börjar dansa några gammla, töntiga danssteg. Jag asgarvar hela tiden. 

När låten är slut går jag fram till Louis och hoppar upp på hans rygg igen, den här gången fångar han mig och jag sträcker upp armarna i luften. Fansen skriker som galningar och Louis skrattar åt oss.

 "Millie, man, that outfit is great" säger Niall och klappar Milles axel.

 "Thank you man" svarar han med ett stort leende.

 "What a surprise, don't you think?!" ropar Louis i sin mikrofon och fansen skriker högt.

Före vi lämnar scenen pussar jag Louis snabbt på kinden innan jag skuttar mot de andra som väntar backstage. När jag skuttar svänger jag med huvudet så tofsarna flyger åt alla håll. Fansen skrattar åt mig innan jag försvinner bakom scenen.

 "That was quite something" skrattar Louis ifrån scenen.

 "Yeah, that was really fun" säger Niall och börjar skratta.

 "But now, it's time to Live While We're Young!" skriker Liam och hela arenan blir vild. 

Jag och gänget går tillbaka till klädrummet och byter om och tar bort allt smink och så. Eftersom vi ska upp på scenen igen snart sminkar jag mig lätt med puder, mascara, eyeliner och lite rouge. Killarna går före mot scenen medan jag och Jaja sminkar oss lite till.

Vi blir tvungna att springa till scenen efteråt. Resten av gänget väntar stressat på oss och när vi kommer pustar de ut innan vi alla springer rakt ut på scenen. Vi svarar på några frågor ifrån fansen och dansar lite innan vi låter 1D killarna avsluta hela konserten. I slutet regnar det konfetti och de drar med oss ut på scenen. Vi tackar alla för att de kommit och sedan släcks hela arenan. 

 "So when are you leaving for America?" frågar Louis när vi är på väg mot bussarna. 

 "Tomorrow at 4am" svarar jag och flätar ihop min hand i hans.

 "Oh, so soon" mumlar han besviket. 

 "We'll see each other soon" tröstar jag och lutar mitt huvud mot hans axel. 

Redan nu på kvällen åker Moon, Pacman, Brandon och Jaja ifrån London. De flyger direkt. Liam, Niall och Zayn åker också nu ikväll så det blir bara jag, Millie, Harry och Louis som är i bussarna. Men jag säger hejdå till alla nästan direkt efter konserten eftersom jag måste upp tidigt. 

 "I'm gonna miss you" viskar Louis när vi står i varandras armar utanför bussarna.

 "I'm gonna miss you too Louis" viskar jag och fäller en tår. 

Efter att ha kysst varandra går jag till bussen och packar ihop alla mina saker innan jag lägger mig på min sovbrits, drar för draperiet och sluter ögonen. 

 

Jag vaknar av mitt alarm som ringer vid ett. Eftersom jag redan har packat drar jag bara på mig ett par mjukisar, en t-shirt, en tjocktröja och ett par skor. Sedan släpar jag ut mina två resväskor ur bussen. Där möts jag av en chock när jag ser Louis stå vid bilen som ska ta mig till flygplatsen. 

Han har på sig ett par pyjamasbyxor och en t-shirt. Hans hår är rufsigt och hans ögon röda. 

 "Why are you up?" frågar jag honom med raspig röst.

 "I wanted to say goodbye again" mumlar han och kramar mig hårt.

 "Louis, we'll see each other in two weeks" säger jag och håller honom hårt.

 "Two weeks is like two years without you" viskar han och mitt hjärta brister.

 "We'll call and text each other everyday, okay? We'll make it" ler jag och kysser honom mjukt.

Han lyfter in mina väskor i bilen och öppnar sedan dörren åt mig. Ett ledsamt leende tar plats på mina läppar och jag kysser honom en sista gång.

 "Bye" ler jag och han ler svagt tillbaka.

 "Bye" svarar han och stänger dörren. 

Jag vinkar åt honom igenom rutan och han vinkar tillbaka. Sedan börjar bilen köra och jag vänder mig om för att se Louis stå kvar på samma plats med blicken på bilen. Snart försvinner han ur sikte och jag sätter mig normalt med en suck. 

Väl på flygplatsen hjälper chauffören mig med mina väskor och jag tackar honom. Jag går in till flygplatsen med mina väskor rullandes bakom mig och går för att checka in dem. Efter en ganska kort kö går jag till säkerhetskontorllerna där jag passerar utan problem. 

Min mobil plingar och signalerar att jag fått ett sms. Jag drar upp den ur fickan och sätter mig på en stol utanför min gate. Ett nytt sms från Louis.

Hey babe, miss u xxx


Ett leende tar plats på mina läppar och jag skriver tillbaka.

Go 2 sleep! miss u 2 xx


Jag sätter den mellan mina ben som ligger i kors. Trött kollar jag klockan och ser att den är halv tre, så man borde få gå på snart. Mobilen plingar igen.

Can't sleep without u next 2 me :( xx


Aww u cheesy boy! sorry :( xx


Jag lägger ner mobilen igen och ser att gaten har öppnat. Så jag packar ihop mina grejer och går fram till kön. När jag är framme visar jag min biljett och mitt pass innan jag får gå igenom en sån där lång tunnel som aldrig verkar ta slut. Men så småningom är jag framme vid planet och ler mot flygvärdinnan som också ser riktigt trött ut, men hon har säkert druckit tio koppar med kaffe för att hålla henne vaken. 

Jag letar reda på min plats som är bredvid en man med kostym och blanka skor. Säkert en affärsman som lämnar sin fru och sina barn för att resa tvärs över jordklotet för att få pengar till sin familj. Undrar om han ska hem till dem eller om han precis har lämnat dem. Han reser sig upp när jag kommer och jag sätter mig på min plats längst in med honom bredvid mig. 

När jag drar upp mobilen ser jag två nya sms ifrån Louis. 

It's alright, but I'll miss u 4ever :( xx

 

Did u die or something? TELL ME IF U DID


Jag ler åt det senaste messet och börjar skriva tillbaka.

LOUIS I'M DEAD! God u r stupid. no I'm not dead, I just got on the plane stupidass ;) xx


Jag lägger ner mobilen och kollar ut genom fönstret. Solen är på väg upp och det syns några moln på himlen. Mobilen plingar igen och drar mig ur mina tankar.

I'm not stupid... ish. fly safe babe ;) xx


Jag fnissar och känner och ser hur mannen kollar på mig som om jag var ett freak. Drygt blänger jag på honom vilket får honom att kolla bort. Nöjt vänder jag mig mot mobilen igen och skriver tillbaka till Louis.

I'm sitting beside a snob, a businessman KILL ME HERE AND NOW PLS xx


Snabbt låser jag mobilen så inte mannen ska se och kollar ut igenom fönstret igen. 

Oh poor u :( I could never kill u xx

 

Maybe I can ask him to do it.... xx


 "Excuse me miss, you need to turn your phone of" säger en flygvärdinna och jag nickar.

 

Need to turn my phone of, I'll text u later xxx


Jag stänger av mobilen och lägger den i min lilla väska som jag checkat in som handbagage. Trött lutar jag huvudet mot väggen och sluter ögonen. Direkt när vi är uppe i luften somnar jag med Louis i mina tankar. 

 

------------------------------------------------------------------------------

 

Whooop ladies and gentlemen! 

Har inget att säga... Så ha det gött allihopa!! 

 
 
Michaela

Michaela

31 juli 2013 15:18

BIG THUMBS UP!<3 XX

http://www.mowie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

31 juli 2013 20:54

OMG FREAKIN' BÄST KVINNA! Men va dom inte i Portugal?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards